Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Täällä kun on myös porukkaa, joilla on aikaisempia raskauksia niin onko laskettu aika yleensä heittänyt varhaisultran ja nt-ultran välillä ja jos on niin kumpaan suuntaan? Mietiskelen tässä, että voiko niissä olla suuriakin heittoja.
Tein raskaustestin 28.4 ja oli silloin jo hyvin selkeä plussa. Viimeiset menkat alkoi muistaakseni 17.3.
Ehkäpä se ensiviikolla varhaisultrassa selviää paremmin että millä viikoilla tässä oikein mennään, kaikki raskausoireet ainakin löytyy![]()
Mulla laskettu nyt ovistestin mukaan 7+6 ja ultraaja laski tänään 7+1. Sanoi, että millin heitto (mitä voi helposti tulla) varhaisultran mittauksessa vastaa monta päivää. Että ei kannata tätä enempää miettiä, nt-ultrassa tarkentuu :)Täällä kun on myös porukkaa, joilla on aikaisempia raskauksia niin onko laskettu aika yleensä heittänyt varhaisultran ja nt-ultran välillä ja jos on niin kumpaan suuntaan? Mietiskelen tässä, että voiko niissä olla suuriakin heittoja.
Kiitos kokemuksista! Nt-ultraa siis odotellessa. Toki eniten jännittää, että onhan kaikki varmasti pikkuisella hyvin, mutta pähkäilen tässä mahdollisuutta/todennäköisyyttä vielä joulukuiselle meillä kun suvussa on taustaa vähän ennakkoon syntyneistä.
Mä kokeilin kanssa tota doppleria samoilla päivillä ja vaikka kuinka yritin, en saanu mitään kuuluviin. Pieni paniikkihan siinä tuli, vaikka tiedostan, että on aikaista eikä kaikilla tässä vaiheessa vielä kuulu. No eilen olikin sitten pakko käydä toisessa varhaisultrassa varmistamassa, että onko siellä enää ketään elossa. Onneksi ultrassa kaikki hyvin ja pieni sydän sykki vimmatustiTällä viikolla ollut muutamana päivänä taas todella paha olo ja oksennus ollut lähellä.. jäätävä väsymys on väistynyt eikä tunnu että kulkisi vaan sumussa päivästä toiseen nukkuipa miten paljon tahansa
Eilen kokeilin saisinko dopplerilla sydänäänet kuuluviin ja yllätykseksi ne löytyi helposti ja kuului jo tosi selkeästi
Äppikin kertoi aamulla, että alkiovaihe on päättynyt ja tästä lähin puhutaan sikiöstäuskomatonta
![]()
Onkohan näissä kuinka paljon neuvolakohtaisia eroja. Annoin meinaa pissanäytteen ekalla neuvolakäynnillä enkä todellakaan ollut käymättä 4h vessassa. Kukaan ei maininnut missään vaiheessa sellaistaJatkan vielä edelliseen kommenttiini, että tällä viikolla oli neuvolla ja kävin antamassa verikokeet. Pissanäyte ois pitäny antaa kans, mutta en muistanu olla 4h pissaamatta, niin sen toimitus menee nyt tulevalle viikolle. Parin viikon päästä seulontaultra, meidän eka ultra. Heinäkuun alussa seuraava neuvola, jossa kuunnellaan sydänääniä.
Onko täällä ketään, jolla ois kokemusta tai riskiä veriryhmäimmunisaatiolle?
Joo ei ollu mullakaan mitään 4h pidätystä, ja oli okOnkohan näissä kuinka paljon neuvolakohtaisia eroja. Annoin meinaa pissanäytteen ekalla neuvolakäynnillä enkä todellakaan ollut käymättä 4h vessassa. Kukaan ei maininnut missään vaiheessa sellaistaohjeistettiin vaan itse testaamaan pissanäyte ennen jokaista neuvolakäyntiä.
Kuulostaa tutulta,minulla myös edellinen meni kesken enkä minäkään ole uskaltanut vielä neuvolaan soittaa. Unohdin perua sen neuvola-ajan keskenmenon jälkeen ja oli niin kauheaa kun sieltä soitettiin, että sulla olis neuvola-aika, oletko unohtanut...se oli niin epäempaattinen se terkka kun kerroin keskenmenosta, että jäi trauma.Ensimmäisen kerran uskaltauduin lukemaan vertaisten kokemuksia. Nyt menossa viikot 7+5, mutta en ole vielä uskaltanut edes neuvolaan soittaa, testinkin tein vasta pari päivää sitten vaikka toki tiesin että raskaana olen. Edellinen meni kesken, ja tuntui ikävältä soitella ja peruuttaa jo varatut ajat. Mutta ihanaa nähdä, että jotkut täällä uskaltavat olla innoissaan raskaudesta, itse en vielä ole juurikaan pystynyt. Kiva lukea muiden mietteitä![]()
No se tuli mullekin yllätyksenä, mut näin se labratyyppi sano. Ja neuvolassa oli tosiaan puhetta, että jossain virtsanäytteessä on se, että ei pissaa 4h näytteenottoa ennen. En tehny muistiinpanoja neuvolakäynnillä, että oisin sitten jälkeenpäin voinu tarkistaaJoo ei ollu mullakaan mitään 4h pidätystä, ja oli ok![]()
Bonjestalla eli pahoinvointilääkkeellä kahdesti päivässä ja levolla pysynyt siedettävänäOnko teillä pahoinvoivilla vielä olo helpottanut? Täällä meinaa alkaa vähän pää hajoilla jatkuvaan huonoon oloon.ensimmäinen lapsi tulossa, joten aiemmasta ei kokemusta milloin olisi alkanut helpottaa. Eilen illalla oli hyvä olo ekaa kertaa kolmeen viikkoon ja tuntui ihan uskomattomalta.
Tänään taas mennyt etovissa oloissa koko päivä.
![]()