Yleinen keskustelu

Musta tuntuis taas todella oudolta toivoa lapselle tiettyä sukupuolta, kun siihen ei voi ite vaikuttaa eikä se kuitenkaan kerro siitä lapsesta mitään, eikä siitä miten pääsee muiden sisarusten kanssa samalle aaltopituudelle jne. 😇 Ei olla vielä päätetty että halutaanko edes tietää sukupuolta etukäteen, no ehkä nimen valitsemisen takia olisi hyvä olla aikaa pohtia jo ennen syntymistä.

Hei, mä kerroin aiemmin huonoista v-ultrakuulumisista vain tuolla salaisten puolella joten sanonpa heipat nyt sitten täälläkin ennen kuin poistun joukosta. Toivottavasti pääsette kaikki synnärille elokuussa ja loppuodotus ja vanhempainvapaat menevät muutenkin hyvin ❤️

Uusi yritys alkaa sitten kun fyysisesti toivuttu, ainakin nyt tiedetään ettei raskaaksi tulossa ole mitään estettä kun alkaneita raskauksia oli samana vuonna kaksi.
Kovasti jaksamista ja onnea uuteen yritykseen ❤️

Itsellä ei ole mitään preferenssiä sukupuolen suhteen. Meillä on ennestään yksi poika niin tavallaan olisi hauskaa nähdä kuinka samanlaista tai erilaista olisi olla tytön vanhempi, mutta toisaalta jos seuraavakin olisi poika niin moni asia olisi jo tuttua ja voisin kuvitella että lapset olisivat varmaankin hyviä kavereita keskenään, vaikka toki miksipä eivät eri sukupuolta olevat sisaruksetkin voisi olla vaikka parhaita kavereita. 🤗

Hei, mä kerroin aiemmin huonoista v-ultrakuulumisista vain tuolla salaisten puolella joten sanonpa heipat nyt sitten täälläkin ennen kuin poistun joukosta. Toivottavasti pääsette kaikki synnärille elokuussa ja loppuodotus ja vanhempainvapaat menevät muutenkin hyvin ❤️

Uusi yritys alkaa sitten kun fyysisesti toivuttu, ainakin nyt tiedetään ettei raskaaksi tulossa ole mitään estettä kun alkaneita raskauksia oli samana vuonna kaksi.
Nämä aina osuu ja kovaa, vaikkei tunne toista. 😔 Kovasti voimia ja toivon teille kovasti tsemppiä ja onnea seuraavaan kertaan.💗

Me olisimme tyytyväisiä kumpaanvain sukupuoleen, toki se kiinnostaa ja kysytään, jos/kun niin pitkälle päästään.

Oon kans miettinyt sitä, että halutaanko tietää sukupuoli jo etukäteen. Omasta mielestä jotenkin vapaampaa kun sitä ei tiedä. Luulen kumminkin että puoliso haluaa tietää jo etukäteen koska siihen on mahdollisuus. Ja toisaalta sen kuuleminen jo etukäteen tutustuttaa omaan lapseen jo pikkasen enemmän, vaikka ei sillä sukupuolella niin väliä oo. Enpätiiä. Saapa nähdä miten tehdään

Lämminsavulohi on kypsennetty ja kylmäsavu on jotenkin savustettu matalassa lämpötilassa. Kylmäsavulohi näyttää graavilohelta eli raa'alta. Meillä on jääkaapissa pala kylmäsavulohta ja se on päältäpäin hieman lämminsavulohen näköinen mutta näkee selvästi että sen savustetun pinnan alla on "raakaa" kalaa. Lämminsavulohta syön varmaan itsekin mutta kylmäsavulohta ei ilmeisesti saa syödä koska se ei ole kuumennettu tarpeeksi. Korjatkaa jos oon väärässä 😃

Tarkoitin viestilläni sitä, että en osaa sanoa, kuinka paljon suurempi riski on syödä raskaana ollessa lämmisavukalaa kuin kylmäsavukalaa. Tiedän kyllä (suunnilleen), mikä ero näiden kahden valmistuksessa on 😁 Molemmat mainitaan suosituksissa ja kehotetaan kypsentämään ennen syömistä. Mutta että onko toisessa suurempi riski kuin toisessa 🤷‍♀️

Hei! Varovasti tänne aloin kirjottelemaan. Rv 5+4 menossa kuukautisten mukaan.. Pienenä yllätyksenä tuli positiivinen testi, mut eiköhän tää tästä🙈esikoinen ois toivon mukaan tulossa!
Onnittelut! 🌷 ja tervetuloa mukaan! 😊 Hieno yllätys 😉

Kiitos! Meinasi kyllä mennä aamukahvit väärään kurkkuun, kun testin tuloksen näin🙈😄

En ihmettele! Niin isosta, koko loppuelämää koskevasta asiasta on kyse.

Minullakin tämä raskaus on tietyllä tapaa yllätys, siis siinä mielessä, että se ei ollut mitenkään tarkasti suunniteltu. Jotenkin en kuitenkaan osaa käyttää yllätys-sanaa, koska jos sukupuoliyhteydessä on, niin raskaus on aina vähintään periaatteellisella tasolla mahdollinen eikä se minua sinänsä yllätä. 😁 Mutta yllätys tai järkytys voi kyllä olla raskausuutisesta luonnollisesti seuraava tunne. 😊

Hei, tuunpa kanssa tänne varovaisen toiveikkaana, vaikka ihan alussa ollaan ja mitä vaan voi tapahtua. Täällä meneillään rv 4+5, ja laskettu aika täpärästi elokuun viimeinen päivä 😅

Haamu saatu viime lauantaina dpo 13, ja tän aamuinen testi (dpo 19) ihan selkeä plussa kuten kaikki testit sunnuntaista lähtien, mutta ei ihan leffaviivat. Jaan kyllä kanssa tuon fiiliksen, että (vertauskuvallisesti) meinasi mennä kahvi väärään kurkkuun kun testi ei yllättäen ollutkaan kirkuva nega. 😅 Jostain syystä olin aivan varma, että oon hidas raskautumaan (endoepäily, ikä alkaa kolmosella ja e-pillerit vasta lopetettu).

Vielä ei oo kovin luottavainen olo tämän tilan pysyvyyteen, kun oireetkin tosi vähäisiä. Ihan pieni huonon olon poikanen ehkä alkaa nostaa päätään, hiukset on alkaneet rasvoittua paljon nopeammin (onko tää ees raskausoire:D), ja ajoittain on ihan pieniä vatsatuntemuksia. Mutta siis siinäpä se. Jos tää tila on vielä voimassa kolmen viikon kuluttua, niin meen ihan varmana varhaisultraan.

Mut onnea hurjasti kaikille kuukauden sisään plussanneille ja niitä tarrasukkia ❤️

@Yrttiteetä tekisi mieli voimia ja osanotot menetyksestä 😥. Oon muilla kanavilla lukenut plussakuulumisiasi, ja tää uutinen oli tosi kurja, vaikka näitähän tulee. Ehkä uusi tärppi on ihan lähellä ja sitten kaikki meneekin hyvin

Hei, tuunpa kanssa tänne varovaisen toiveikkaana, vaikka ihan alussa ollaan ja mitä vaan voi tapahtua. Täällä meneillään rv 4+5, ja laskettu aika täpärästi elokuun viimeinen päivä 😅

Haamu saatu viime lauantaina dpo 13, ja tän aamuinen testi (dpo 19) ihan selkeä plussa kuten kaikki testit sunnuntaista lähtien, mutta ei ihan leffaviivat. Jaan kyllä kanssa tuon fiiliksen, että (vertauskuvallisesti) meinasi mennä kahvi väärään kurkkuun kun testi ei yllättäen ollutkaan kirkuva nega. 😅 Jostain syystä olin aivan varma, että oon hidas raskautumaan (endoepäily, ikä alkaa kolmosella ja e-pillerit vasta lopetettu).

Vielä ei oo kovin luottavainen olo tämän tilan pysyvyyteen, kun oireetkin tosi vähäisiä. Ihan pieni huonon olon poikanen ehkä alkaa nostaa päätään, hiukset on alkaneet rasvoittua paljon nopeammin (onko tää ees raskausoire:D), ja ajoittain on ihan pieniä vatsatuntemuksia. Mutta siis siinäpä se. Jos tää tila on vielä voimassa kolmen viikon kuluttua, niin meen ihan varmana varhaisultraan.

Mut onnea hurjasti kaikille kuukauden sisään plussanneille ja niitä tarrasukkia ❤️

@Yrttiteetä tekisi mieli voimia ja osanotot menetyksestä 😥. Oon muilla kanavilla lukenut plussakuulumisiasi, ja tää uutinen oli tosi kurja, vaikka näitähän tulee. Ehkä uusi tärppi on ihan lähellä ja sitten kaikki meneekin hyvin
Tervetuloa mukkaan 😊
Voisko hiusten nopeampi rasvoittuminen tosiaan liittyä raskauteen? Leikkasin ihan vasta otsatukan ja ajattelin että sen takia tuntuu että rasvoittuu nopeasti 😅

Mulla ainakin rasvottuu tukka tavallista nopeammin 😔🥴
Taas ponihäntä päivä kun hiukset kauhean näköiset ja illalla mentävä taas suihkuun 🫣

@ar94 & @Myrsky21 hehh, helpottavaa, yksi konkreettinen oire lisää näiden vähien joukkoon. :rolling: Oon itse aiemmin pystynyt siis hyvin menemään parikin päivää ilman hiusten pesua/pesu pelkällä hoitoaineella. Nyt näköjään yhdenkin välipäivän jälkeen näyttää siltä kuin olisi kaadettu pari desiä öljyä päähän. Oon miettinyt, että onko tämä kesäisen e-pillereiden lopetuksen vai nyt tämän raskauden oire, mutta siis, alkoi aika tarkalleen plussan aikoihin

Heips! Mäkin nyt kirjoittelen tänne yleiseen keskusteluun. Täällä tosiaan 5+0, oli vähän ylläri viikko sitten tehdä testi kun en osannut yhtään kuvitella sen olevan positiivinen, meillä oli hoitotauko omasta halusta ja nyt alkuvuodesta ois pitänyt vikaan ivf kierrokseen ilmottautua 😅 Useita alkuraskauden menetyksiä kuuden yritysvuoden aikana, joten vähän on ristiriitaiset ja pelonsekaiset fiilikset. Kävin hcg mittauksissa kaksi kertaa 4+0 ja 4+3 ja oli hyvät arvot, eli tuskin kemiallisesta on enää kysymys 😊

Vaikka pelottaa, niin oon myös antanut itseni vähän nauttia ja haaveilla 🙏

Minäkin taidan uskaltaa avata suuni.
Tein tänään testin, josta olin melkoisen varma. 5+0 olisi oman arvion mukaan ja 30.8. laskettu aika.

En vielä lisää itseä kuiten listaan, kun täytyy ensin sisäistää tätä.

Nimimerkki kertoo että esikoinen syntyi 2023. Toista toivottiin mutta aika harvakseltaan ollaan annettu mahdollisuus. Sen vuoksi nyt vähän hämmentynyt tunnelma. Kumppania erityisesti taitaa jännittää jos harvat mahdollisuudet vaikuttaa nyt sitten alkion laatuun.

Yllätyksestä kertoo myös se, että itse vetelin jouluruokaa graavikaloineen ja homejuustoineen antaumuksella. Mutta jos niistä olisi jotain haittaa, niin se olisi ehkä jo ilmaantunut?

Minäkin taidan uskaltaa avata suuni.
Tein tänään testin, josta olin melkoisen varma. 5+0 olisi oman arvion mukaan ja 30.8. laskettu aika.

En vielä lisää itseä kuiten listaan, kun täytyy ensin sisäistää tätä.

Nimimerkki kertoo että esikoinen syntyi 2023. Toista toivottiin mutta aika harvakseltaan ollaan annettu mahdollisuus. Sen vuoksi nyt vähän hämmentynyt tunnelma. Kumppania erityisesti taitaa jännittää jos harvat mahdollisuudet vaikuttaa nyt sitten alkion laatuun.

Yllätyksestä kertoo myös se, että itse vetelin jouluruokaa graavikaloineen ja homejuustoineen antaumuksella. Mutta jos niistä olisi jotain haittaa, niin se olisi ehkä jo ilmaantunut?
Joo eikös ne mahdolliset listeria oireilut tule aika nopeasti, useimmiten. Ja se että tulisi listeria ei automaattisesti tarkoita että kaikki menee pieleen. Riski se on mutta silti vain riski, ei absoluuttinen epäonnistuminen.

Ja tuossa vaiheessa alkio on aika turvassa vielä. Elelee ruskuaispussin kera siellä.

Onnea plussasta!

Onnea plussasta @Yksihaaveissa ja @Valoisa2023 😍

Täällä poksahti tänään 5+0. Oireet edelleen olemattomat, mutta kaipa se on normaalia. Oon vaan kärsimätön 😅

Onko täällä muuten avantouinnin harrastajia? Minulle se on ollut iso piristys tähän pimeimpään vuodenaikaan, mutta nyt vähän mietityttää. Voiskohan se olla ok ainakin näin alkuvaiheessa 🤔

Minä kurkistelen tänne varovaisesti, tosin jotenkin epäilen että jos tässä nyt edetään niin todellinen la vois olla syyskuun puolella mutta... menkkojen mukaan siis 31.8😁 taustalla kesällä keskenmeno ja kromosomitranslokaatio niin ei tässä nyt ennen ultraa jaksa kauheasti innostua. Mutta sainpahan tänään 5+0 leffaviivat, mitkä viimeksi vasta 5+6 (ja ultrassa alkio oli siis viikon myöhässä ja lopulta menehtyi). Ja siis tää oli toka testi ja edellisestä viikko niin en edes tiedä vaikka olisi ollut jo vähän aiemminkin. Siinä mielessä siis lupaavaa😊 mutta katselen varmaan sivusta varhaisultraan asti, yritän keskittyä muihin juttuihin toistaiseksi.

Takaisin