Mulla pyörii tosi paljon keskenmeno mielessä, mutta syynä on lähinnä se että mulla on tapana aina muutenkin varautua pahimpaan ("en mä varmaan sitä työ-/opiskelupaikkaa saa", "varmaan tämä päänsärky meinaa aivokasvainta" jne ). Just nyt rv 9+0 tuntuu siltä, että keskenmeno olisi toki iso pettymys, mutta ehkei kuitenkaan ihan niin iso kuin läpi käydyt 5 tuloksetonta hoitokiertoa - ainakin olen ihan oikeasti nyt tullut raskaaksi ja vielä tuplana. Tosi paljon toki mietin jo tulevaa elämää vauvan/vauvojen kanssa jos ja toivottavasti kun kaikki menee hyvin, mutta samaan aikaan pidän jonkinmoista etäisyyttä asiaan. Mulla on esim. raskauden aikaiset kutsumanimet sikiöille jo päätettynä, mutta aion alkaa niitä käyttää vasta toisella kolmanneksella, koska silloin vasta voi olla aika varma että joku sieltä lopulta syntyy. Tai katsotaan tulevatko käyttöön ollenkaan, kaveripiirissä on ollut tapana nimetä sikiöitä paljoa äidiltä kyselemättä
Menen reilun viikon päästä ylimääräiseen ultraan, koska pää ei kestä odottaa nt-ultraan 27.1. asti. Ajattelen että jos uutiset on huonoja niin ovatpahan sitten ainakin tiedossa ja voi ryhtyä toimenpiteisiin sen mukaan.
Tuplatsressiä varmasti luo kaksosraskaus, eikö niitä seurata tarkemmin kuin yksikköraskautta? Eiköhän se ole ihmismielelle luontaista varautua pettymyksiin, tai ainakin itse olen melko samanlainen. Jostain syystä mielessä ei ole kertaakaan käynyt, että olisi mennyt tai menossa kesken tämä raskaus. Ainoastaan pohtinut, että eikait vaan olisi kaksoset tulossa (sen verran enemmän pahoinvointia ja oireita kuin edellisessä raskaudessa).
Meillä on NT-ultra tulossa 23.1, tässä jo katselin, että pitäiskö mennä vu:n, mutta sit taas mietin, että ne ajat menisi myös 1-2vkon päähän.. Joten mitä hyötyä