Yleinen keskustelu

Huomenta, antakaa mulle vinkkejä, miten selvitä tämän illan firman pikkujouluista herättämättä huomiota, koska en juo alkoholia! Ollaan menossa mm. hienoon ravintolaan, jossa kaikki muut varmasti ottaa viinipaketin. Tai otan yhden pienen lasin koko aterialle ja kastelen vain huulia siinä tms.
Tai sanot että antibioottikuuri tms, jos olet sen luonteinen että pieni valkoinen valhe ei jää vaivaamaan!

Huomenta, antakaa mulle vinkkejä, miten selvitä tämän illan firman pikkujouluista herättämättä huomiota, koska en juo alkoholia! Ollaan menossa mm. hienoon ravintolaan, jossa kaikki muut varmasti ottaa viinipaketin. Tai otan yhden pienen lasin koko aterialle ja kastelen vain huulia siinä tms.
Pystytkö menemään autolla? Voisiko vaan olla syynä se ettet ota yhtään liikkuessasi autolla, jos joku kysyy.
Tai käy hakemassa salassa alkoholitonta viiniä. 😁

Edit. Olisi varmaan kannattanut lukea muiden vastaukset ennen omia ideoita. 😅
Tuo antibioottikuuri vois olla järkevin ratkaisu (ja helpoin).

Edit 2 🤣 Voisi myös lukea tarkasti ja huomata, että oon myöhässä kommentoimassa.

Muokattu viimeksi:
Mä livahdin tiskille hakemaan alkoholittoman valkkarin ja jätin aiemman lasini sinne. Mutta meillä olikin buffa, niin tuollainen onnistui helposti kun muu pöytäseurue oli vielä hakemassa ruokia. Muuten olisin varmaan vaan ollut maistelevinani sitä normaalia valkkaria.

Jos tuollainen silmänkääntötemppu ei onnistu ja joudut ”selittelemään” (ärsyttävää 😖) niin ehkä lääkekuuri tai hälytysvalmius lapsen takia tms. olisi helppo selitys.

Muokattu viimeksi:
Vitsi että on kyllä harmillista, että ihmiset joutuu selittelemään omia ruoka- ja juomavalintojaan 😕

Heitänpä silti vielä yhden lisävaihtoehdon, mulla on siis aina ollut tosi herkkä vatsa ja oon kieltäytynyt viinistä vedoten sen aiheuttamiin vatsakipuihin.

Sainpas kahlattua ainaki suht kaikki viestit läpi. Kiva olla taas loppukuun puolella laskettu nii hirmuisesti läpi käytävää😄 viimeks oli helpompaa, mut nytkun on tuo pieni mukana tässä niin puhelinta ei niin vain selaillakkaan tai se lähtee käsistä 🤭
Hirmuisesti voimia menetyksen kokeneille onpa ikäviä uutisia ollut jo🥺💔

@Mustikkamarja voithan koittaa vinkata tarjoilijalle salaa että voisiko tuoda sinulle alkoholitonta muiden tietämättä? Toki vaatii tilannetajua tarjoilijalta jota ei kaikilta löydy ja vaarana on että möläyttää jotain 🙈

@Mustikkamarja täältä ääni kanssa antibioottikuurille, paitsi jos itse pääsee tiskiltä hakemaan niin sitten se holiton viini.
Toi on kyllä tympeetä, jos joutuu selittelemään juomattomuuttaan. Mulla mahdollisesti sama edessä, kun tammikuun lopussa tulossa juhlat, enkä halua raskautta yleiseen tietoon kovin varhaisessa vaiheessa.

Salainen ryhmä on muuten nyt auki, tulkaas kaikki sankoin joukoin sinne niin pääsee vähän rennommin ja avoimemmin puhumaan asioista :)

Salainen ryhmä on muuten nyt auki, tulkaas kaikki sankoin joukoin sinne niin pääsee vähän rennommin ja avoimemmin puhumaan asioista :)
voitteko vääntää mulle rautalangasta että mitä tää salainen ryhmä siis tarkottaa ja miten eroaa tästä? :D

voitteko vääntää mulle rautalangasta että mitä tää salainen ryhmä siis tarkottaa ja miten eroaa tästä? :D

Salasana ryhmän viestit ei näy kaikille foorumin kävijöille. Ainoastaan henkilöille, jotka on salailella puolella.

Itse en varmaan vielä tule salaiselle puolelle. Sitten kun alkaa olemaan varmempaa.

Eli siis nämä mitä tänne kirjoittaa, näkyvät kaikille kuka foorumille eksyy. Salaisen ryhmän tekstit näkyvät vain sen ryhmän jäsenille. Eli jos ei halua että kuka tahansa voi lukea kirjoituksiasi, jos vaikka kirjoitat jotain henkilökohtaista. Ainakin mulle tämä merkitsee salaisessa ryhmässä eniten :)

Sinne siis voi pyytää @Vargynja lta yksityisviestillä pääsyä, kun on kirjoittanut tänne ryhmään yhteensä 30 viestiä :)

Eli siis nämä mitä tänne kirjoittaa, näkyvät kaikille kuka foorumille eksyy. Salaisen ryhmän tekstit näkyvät vain sen ryhmän jäsenille. Eli jos ei halua että kuka tahansa voi lukea kirjoituksiasi, jos vaikka kirjoitat jotain henkilökohtaista. Ainakin mulle tämä merkitsee salaisessa ryhmässä eniten :)

Sinne siis voi pyytää @Vargynja lta yksityisviestillä pääsyä, kun on kirjoittanut tänne ryhmään yhteensä 30 viestiä :)
Okei kiitti! Katoin ton esittelyn siitä ja kauheesti oli vaatimuksia jostaki viestin määristä ja ahdistuin :D mutta joo aika kiva idea, kaippa sinne vois jossakin välissä liittyä :)

Nyt on varhaisultra varattu tammikuun alkuun. Ollaan silloin rv8. Sitten neuvolasta soitettiin ja sain muutettua sen puhelinajaksi. Totesin ihan suoraan, että ei viittitä tuhlata kummankaan resursseja.

Mulle meinas tulla sama neuvolantäti kuin viimeksikin, mutta sain onneks vaihdettua. Must on tosi tärkeetä, että kemiat kohtaa ja meillä ei kohdannut oikein mitenkään päin. Tuun yleensä ihan kaikkien kanssa toimeen, mut hänestä jäi ikävä maku eikä ollut semmoinen kuultu olo.

Mitens muilla? Onko neuvolat jo varattuna?
Mulla neuvola varattuna tammikuun alkuun, yksityiselle meen varhaisultraan 23.12☺️

Nyt on varhaisultra varattu tammikuun alkuun. Ollaan silloin rv8. Sitten neuvolasta soitettiin ja sain muutettua sen puhelinajaksi. Totesin ihan suoraan, että ei viittitä tuhlata kummankaan resursseja.

Mulle meinas tulla sama neuvolantäti kuin viimeksikin, mutta sain onneks vaihdettua. Must on tosi tärkeetä, että kemiat kohtaa ja meillä ei kohdannut oikein mitenkään päin. Tuun yleensä ihan kaikkien kanssa toimeen, mut hänestä jäi ikävä maku eikä ollut semmoinen kuultu olo.

Mitens muilla? Onko neuvolat jo varattuna?
Neuvolakäynti tulossa 30.12. :Smiling Face With Smiling Eyes:
Meillä tehdään jo ekasta kerrasta lähtien perus mittaukset ennen tapaamista, pissanäyte, paino ja verenpaineet.
Varhaisultra tosiaan maanantaina ja tänään mulle tuli kutsu myös jo ekaan ultraan tammikuun loppuun, mutta en jotenki uskalla ajatella niin pitkälle vielä!

Toi on tärkeää että kemiat kohtaa hoitohenkilökunnan kanssa! Ettei tarvii kaiken muun jännittämisen lisäksi käyttää energiaa ärsyttävään ihmiseen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@ar94 Ei tarvii muuta kuin kirjoittaa tänne ryhmään 30 viestiä :) Mikä käy nopsaan jos kirjoittaa myös noihin Leikkinurkan ketjuihin.

Mä nyt oikein aloin lukemaan noita ohjeita salaiseen ryhmään niin siellä täytyy näköjään olla koko ajan aktiivinen tai lentää ulos. Oliko 10 viestiä per kk ja myöhemmin syntymän jälkeen tms riitti sitten hieman vähemmän.. Toki se tulee nopeasti täyteen tuo 10 mutten tiedä jaksanko aina olla niin aktiivinen 😅😂 minä jään miettimään onko tarpeellinen mulle….

Mä nyt oikein aloin lukemaan noita ohjeita salaiseen ryhmään niin siellä täytyy näköjään olla koko ajan aktiivinen tai lentää ulos. Oliko 10 viestiä per kk ja myöhemmin syntymän jälkeen tms riitti sitten hieman vähemmän.. Toki se tulee nopeasti täyteen tuo 10 mutten tiedä jaksanko aina olla niin aktiivinen 😅😂 minä jään miettimään onko tarpeellinen mulle….
Samaa katoin ja lisäksi ohjeet että muitten pittää ilmottaa epäaktiivisista käyttäjistä ylläpidolle 😅
Toisaalta ymmärrän kyllä että jonkinlainen oma yhteisö voi olla tarpeen ja toi voi toimia semmosena, jos jaksaa kirjotella aktiivisesti. Itselläni ei ole läheisissä kavereissa pikkulapsia, niin jotakin samassa tilanteessa olevaa seuraa varmaan tulen kaipaamaan, kunhan hommat tästä etenee 😊

Takaisin