Yleinen keskustelu

Varhaisultrassa käyty, kaikki oli hyvin ja sydän sykki 😍 Koko vastasi noin 6+6/7+0 kuten arvelinkin, lasketun ajan heitti heinäkuun lopulle. Neuvolan alustava LA on kuitenkin elokuussa, joten pysyttelen täällä kunnes tarkentuu.

Olipahan helpottava käynti, olin aivan stressissä koko aamun. Seuraavaksi voisin laittaa dopplerin tilaukseen, jokusen viikon jälkeen voi alkaa sitten kuulostelemaan sydämenlyöntejä ☺️
Ihanaa! Onnea 😍

Selviskö mitään? Tai parantuiko/paheniko tilanne?

Itse olen kokenut monta km ja useamman onnistuneen raskauden. Minun kohdalla vuoto on aina ollut huono juttu, vaikka ihan kätilön työni puolesta tiedän kyllä että harmitonta vuotoa voi olla ja kaikki menee silti hyvin. Sormet ja varpaat ristiin teidän puolesta 🤞🏻

Taas on kohta yks päivä selvitty tästä krapulakuolemasta 🤣😵‍💫 onneks nyt on muutama vapaapäivä ennen seuraava yötyöputkea.
Ei ollut VTI ja verenvuoto lisääntyi sen verran, että taisi mennä kesken 💔

Voi kovasti menetyksistä. Tänään ensimmäisen kerran oli aamusta sellainen olo että nouseeko ylös asti aamutee. Heikottaa jos ei muista syödä jotain pientä tarpeeksi usein mutta muuten suht oireeton.

Onko jollakin aurallista migreeniä? Onko vaikuttanut raskauteen/ onko jotain mitä tulisi ottaa huomioon. Oon vasta hiljattain saanut ko diagnoosin

Onko jollakin aurallista migreeniä? Onko vaikuttanut raskauteen/ onko jotain mitä tulisi ottaa huomioon. Oon vasta hiljattain saanut ko diagnoosin
Ei varmaan muuta, mut lääkkeitä ei voi syödä. Siitä kantsii mainita neuvolassa niin lääkäri kattoo sopivan lääkityksen. Mulle määrättiin ainaki erikseen lääkettä migreeniin. Mulla ei oo siis aurallista, mut migreeniä kyllä.

Mulla on aurallinen migreeni, mutta pysyy yleensä aisoissa normi särkylääkkeillä, en oo aikoihin käyttäny migreenilääkettä. Tästä puhuttiin heti ekassa puhelussa neuvolan kanssa ja sieltä sanottiin että joillakin migreeni häviää kokonaan raskauden aikana! Toivotaan että meille kummallekki kävis just niin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mulla on paha migreeni, ja esikoisen odotuksessa mulla juuri hävisi migreeni raskausajaksi. Ihana loma migreenistä. 😅

Mulla tosin on estolääkitys koko ajan päällä, eikö uskallettu lopettaa sitä raskausajaksi.

Mulla on aurallinen migreeni, mutta pysyy yleensä aisoissa normi särkylääkkeillä, en oo aikoihin käyttäny migreenilääkettä. Tästä puhuttiin heti ekassa puhelussa neuvolan kanssa ja sieltä sanottiin että joillakin migreeni häviää kokonaan raskauden aikana! Toivotaan että meille kummallekki kävis just niin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Äidillä oli sama kokemus migreenin häviämisestä, tietääkseni ei vielä siinä vaiheessa ollut erityisiä migreenilääkkeitä käytössä

Toivotaan. Mullahan oli pitkään poissa, yli 15 vuotta mut yks kohtaus tuli viime raskaudessa ja imetyksen aikana tuli viikon suma ku tuli 4 viikossa. Mulla onneks on särytön, mut toivon silti ettei aktivoidu 🤨

Ai niin, migreeni! 😑
Mulla tuli sellainen särytön auramigreeni esikoisen raskaudessa, vaikka koskaan ennen sitä ei ole ollut migreeniä. Nyt viimeisen vuoden aikana on ollut muutamia migreenikohtaukseksi tulkitsemiani päänsärkyjä, joista osa aurallisia. Lääkitystä en ole hakenut, normi särkylääkkeitä ottanut kyllä. Nyt alkoi jännittää, miten raskaus tähän vaikuttaa. Hyvä huomio, että kannattaa ottaa tämä puheeksi neuvolassa. 👍😊

Nyt on varhaisultra varattu tammikuun alkuun. Ollaan silloin rv8. Sitten neuvolasta soitettiin ja sain muutettua sen puhelinajaksi. Totesin ihan suoraan, että ei viittitä tuhlata kummankaan resursseja.

Mulle meinas tulla sama neuvolantäti kuin viimeksikin, mutta sain onneks vaihdettua. Must on tosi tärkeetä, että kemiat kohtaa ja meillä ei kohdannut oikein mitenkään päin. Tuun yleensä ihan kaikkien kanssa toimeen, mut hänestä jäi ikävä maku eikä ollut semmoinen kuultu olo.

Mitens muilla? Onko neuvolat jo varattuna?

Huomenta, antakaa mulle vinkkejä, miten selvitä tämän illan firman pikkujouluista herättämättä huomiota, koska en juo alkoholia! Ollaan menossa mm. hienoon ravintolaan, jossa kaikki muut varmasti ottaa viinipaketin. Tai otan yhden pienen lasin koko aterialle ja kastelen vain huulia siinä tms.

Huomenta, antakaa mulle vinkkejä, miten selvitä tämän illan firman pikkujouluista herättämättä huomiota, koska en juo alkoholia! Ollaan menossa mm. hienoon ravintolaan, jossa kaikki muut varmasti ottaa viinipaketin. Tai otan yhden pienen lasin koko aterialle ja kastelen vain huulia siinä tms.
Tää vaikea! Pystytkö menemään autolla ja kertomaan että huomenna aikainen herätys, koska teillä jotain tekemistä? Itse olen tiskiltä tilannut alkoholittoman lonkeron lasiin kun kukaan ei ole nähnyt, mutta toi ei taida toimia hienossa ravintolassa 😬

Takaisin