Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie oon aina mieltänyt itseni poikien äidiksi, mutta ennen nt ultraa tulikin yhtäkkiä aivan sellainen olo että tyttö tämä on enkä pystynyt enää miettimään muuta ja niinhän se oli. Nyt oon jo ennen yritystä miettinyt pikkusiskoa enkä pääse siitä pinttymästä mihinkään, jopa höpöttelen siskosta jo 😂😂 Pitää kyllä varmaan vähän kuulostella myöhemminkin oloa 🤭 Poikakin olisi ihana

Siis miten nää päivät vaan matelee 😅 mietin varmaan 10 kertaa päivässä varhaisultran aikaistamista 🙈 miten aikuinen ihminen voi olla näin malttamaton.. pari viikkoa vielä 🙈
Mä oon miettinyt myös aikaistamista, koska epäluulo taas meinaa iskeä, että ei kaikki voi olla hyvin😬 Mulla alle viikko ultraan, että ei tässä edes montaa päivää enää ole.

Taidan muuten päätyä siihen kätilön tekemään ultraan, koska en tiedä mitä lisäarvoa se lääkärin tekemä ultra siihen tois. Toki, mulla on vielä aikaa muuttaa mieltä😅😂

Mä oon ollut tähän asti poikien äiti. Esikoinen täyttää pian 14, joten poikien äitiys on tullut tutuksi. Se mun puolivälin keskenmeno ois ollut tyttö❤️

Mä olen aina halunnut tosi kovasti tyttöä, mutta tässä yrittämisen aikana olen myös tottunut ajatukseen pojasta. Ihan yhtä rakastettu ja toivottu olisi myös. Ja musta tuntuu että varmaan sieltä se poika sitten tulisikin. 😄

Hei! Täällä uusi liittyy keskusteluun mukaan. Tein positiivisen testin jo pari viikkoa sitten ja alkuviikosta tehdyssä digitaalisessa sain tuloksen 3+. Kovasti odotettu pikkusisarus on matkassa toukokuussa alkaneen yrityksen jälkeen. 😍 Epäsäännöllinen ja pitkä kierto aiheuttaa päänvaivaa ja toivon että ensi perjantain varhaisultrassa vähän tarkentuisi laskettuaika. Neuvolan laskukaavalla se olisi 27.5., ja Preglife näyttää tällä hetkellä 4.6. 🤭 noh, eiköhän tuo selviä. Jos raskaus etenee samoin kuin edellinen niin toukokuisena tämä taitaa kuitenkin syntyä. Toukokuisissa vain ollaan jo niin pitkällä, että olen mielummin tällä foorumilla mukana.

Raskaus on ollut vähäoireinen, mutta sitä osasin odottaa, kun en esikoisestakaan oirehtinut kovinkaan. Ainoastaan lievä närästys alkoi joskus puolivälin jälkeen. Nyt olen ollut tällä viikolla tavallista väsyneempi ja etenkin plussan jälkeisellä viikolla oli kohdun seutuvilla erilaisia nippailuja, joita harvakseltaan saattaa olla edelleen.

Tänne iski viime viikon tiistaina korona. Jäätävä lihassärky ja päänsärky, silmät ei kestäneet yhtään valoa ja lämpö oli vähän nousussa. Olin viime viikolla saikulla 4 päivää, maanantain töissä ja nyt taas kaks päivää sairauslomalla. Huomenna pitäis yrittää jaksaa taas töissä, katsotaan mitä siitä tulee. Ennen tätä tautia oli vain pientä väsymystä ja etovaa oloa päivittäin, mutta viime viikolla oksensin useamman kerran ja eilen viimeksi aamulla. Koko ajan ällöttää ja energiatasot on vähissä. Tänään nukuin päivällä noin 6h päikkäreitä, vaikka takana oli 8h yöunet.

Saa nähdä miten vointi tästä etenee. Viimeksi kesäkuisesta oksentelin vielä ainakin joulun välipäivinä. Jossain kohtaa se onneksi helpotti. Toivottavasti tässä raskaudessa jo aiemmin kuin loppuvuodesta. Tai ehkä tää paska olo on vaan tuon taudin jälkioloja, ja helpottaa lähiaikoina.

Noista poika- tai tyttöfiiliksistä. Viimeksi olin varma ennen toista ultraa että se olis ollut tyttöraskaus, koska pahoinvointi, jota ei ollut ekassa raskaudessa, mutta nyt en sen perusteella osaa ennusteilla mitään. Meillä siis kaksi yhteistä poikaa ja myös bonus on poika. Olis ajatuksena ihana, jos tähän joukkoon saisi yhden pienen tytön, mutta lopulta sillä sukupuolella ei ole mitään merkitystä.

Onko täällä vielä monet varannu neuvola-aikaa? Meillä neuvola tulossa 21.10. ja varasin samalle terkkarille, joka hoitaa esikoisen asioita, mutta juuri tuolla ensimmäisellä käynnillä meille tuleekin sitten sijainen. Luulin pääseväni taustatiedoissa ym. helpolla, kun olisi ollut jo valmiiksi tuttu terkkari 🫠

Tänne iski viime viikon tiistaina korona. Jäätävä lihassärky ja päänsärky, silmät ei kestäneet yhtään valoa ja lämpö oli vähän nousussa. Olin viime viikolla saikulla 4 päivää, maanantain töissä ja nyt taas kaks päivää sairauslomalla. Huomenna pitäis yrittää jaksaa taas töissä, katsotaan mitä siitä tulee. Ennen tätä tautia oli vain pientä väsymystä ja etovaa oloa päivittäin, mutta viime viikolla oksensin useamman kerran ja eilen viimeksi aamulla. Koko ajan ällöttää ja energiatasot on vähissä. Tänään nukuin päivällä noin 6h päikkäreitä, vaikka takana oli 8h yöunet.

Saa nähdä miten vointi tästä etenee. Viimeksi kesäkuisesta oksentelin vielä ainakin joulun välipäivinä. Jossain kohtaa se onneksi helpotti. Toivottavasti tässä raskaudessa jo aiemmin kuin loppuvuodesta. Tai ehkä tää paska olo on vaan tuon taudin jälkioloja, ja helpottaa lähiaikoina.

Noista poika- tai tyttöfiiliksistä. Viimeksi olin varma ennen toista ultraa että se olis ollut tyttöraskaus, koska pahoinvointi, jota ei ollut ekassa raskaudessa, mutta nyt en sen perusteella osaa ennusteilla mitään. Meillä siis kaksi yhteistä poikaa ja myös bonus on poika. Olis ajatuksena ihana, jos tähän joukkoon saisi yhden pienen tytön, mutta lopulta sillä sukupuolella ei ole mitään merkitystä.
huh, kuulostaapa rankalta sairastelulta! 🤧 toivottavasti pääsisit pahoinvointien osalta tällä kertaa helpommalla. 🙏

Onko täällä vielä monet varannu neuvola-aikaa? Meillä neuvola tulossa 21.10. ja varasin samalle terkkarille, joka hoitaa esikoisen asioita, mutta juuri tuolla ensimmäisellä käynnillä meille tuleekin sitten sijainen. Luulin pääseväni taustatiedoissa ym. helpolla, kun olisi ollut jo valmiiksi tuttu terkkari 🫠
Mulla ens viikolla varhaisultra ja neuvola. Mä en päässyt samalle terkalle ku isompien lasten aikaan, mutta ainakin puhelimessa tää uuskin vaikutti ihan kivalta. Kuulosti kyllä tosi nuorelta😅

Mä oon tainnut napata jostain flunssan. Olo on hieman tukkonen ja nuhanen samaan aikaan. Mutta vaikea erottaa mikä tukkosuus on raskaudesta johtuvaa, koska sellastakin vaivaa on ollut jo plussasta lähtien😬

Mä soitin tänään neuvolaan ja sain ajan loppukuusta. Ensi viikolla kuitenkin varhaisultraan lapsettomuuspolin puolelle.

Mulla neuvola lokakuun lopussa, päivä varhaisultran jälkeen ☺️ täällä se haluttiin viikoille 6-8.

Mulla on neuvola lokakuun viimeisellä viikolla varattuna. Neuvolan ”täti” on sama kuin nuorimmalla lapsella viime käynnillä ollut, hän on ehkä noin mun ikäinen. Aiemmin meillä oli lapsilla ihana noin 50v + täti neuvolassa mut hän jäi opintovapaalle ja hänen sijainen oli tosi nuori, ja nyt yönä vuonna muuttui taas henkilöt. Nyt onneksi vaikuttaa mukavalta henkilöltä.

Minulla on neuvola 2 viikon päästä. Nyt asutaan eri sairaanhoitoalueella kuin esikoisen vauva aikaan, joten kaikki on silleen uutta uudessa paikassa.

Hei! Täällä uusi liittyy keskusteluun mukaan. Tein positiivisen testin jo pari viikkoa sitten ja alkuviikosta tehdyssä digitaalisessa sain tuloksen 3+. Kovasti odotettu pikkusisarus on matkassa toukokuussa alkaneen yrityksen jälkeen. 😍 Epäsäännöllinen ja pitkä kierto aiheuttaa päänvaivaa ja toivon että ensi perjantain varhaisultrassa vähän tarkentuisi laskettuaika. Neuvolan laskukaavalla se olisi 27.5., ja Preglife näyttää tällä hetkellä 4.6. 🤭 noh, eiköhän tuo selviä. Jos raskaus etenee samoin kuin edellinen niin toukokuisena tämä taitaa kuitenkin syntyä. Toukokuisissa vain ollaan jo niin pitkällä, että olen mielummin tällä foorumilla mukana.

Raskaus on ollut vähäoireinen, mutta sitä osasin odottaa, kun en esikoisestakaan oirehtinut kovinkaan. Ainoastaan lievä närästys alkoi joskus puolivälin jälkeen. Nyt olen ollut tällä viikolla tavallista väsyneempi ja etenkin plussan jälkeisellä viikolla oli kohdun seutuvilla erilaisia nippailuja, joita harvakseltaan saattaa olla edelleen.
Onnea! Täällä vähän sama, neuvolan laskukaavalla la olisi jo 25.5. mutta ovulaatiosta (pitkä kierto) laskettuna vasta 5.6. Ajattelin itse soittaa neuvolaan sen varhaisultran jälkeen ja sanoa, etten muista minä päivänä kuukautiset alkoi, niin ei sitten tarvi vääntää kättä siitä. 🙄 Meillä hyvinvointialueen ohjeistuskin tosin on, että neuvolaan ollaan yhteydessä viikoilla 6-8, niin en oo turhaan kiirettä pitänyt. Esikoisen raskaudessa meillä oli tosi rento, kokenut ja varmaan kaiken nähnyt neuvolahoitaja, joka valitettavasti jäi pian esikoisen syntymän jälkeen eläkkeelle. En oo tästä nykyisestä ihan vakuuttunut, vaikka ihan ok nuori hoitaja onkin. On esim väkisin tuputtanut unikouluja ja käyttänyt koko lapsen neuvola-ajan niiden selostamiseen, vaikka sanoin, etten ole kiinnostunut kokeilemaan. En siis jaksa alkaa vänkäämään muustakaan. 😅

Täällä myös yksi, jolla on niin lievät oireet, ettei arvaisi olevansa raskaana ellei testi olisi näyttänyt plussaa. Rintoja hieman aristaa ja tavallista väsyneempi olo, vatsa toimii hieman normaalia hitaammin. Siinäpä se. Välillä on käynyt lievää menkkamaista kipua alavatsalla. Ja nämäkin oireet olen bongannut jatkuvalla 24/7 tiiviillä oman kehon skannaamisella. Toivon vain, että kaikki on hyvin. Viimeksi tuulimunan kohdalla oli vahvemmat oireet, pahoinvointia jne. Alle saa laittaa rauhoittavia kommentteja siitä, kuinka oireet eivät välttämättä kerro mitään. 😅

Hei vain kaikki!

Täällä olisi toinen lapsi tulossa. Yritys aloitettiin tammikuussa ja toukokuussa oli kemiallinen. Viime viikolla tuli jo alkuviikosta hailakka viiva testiin ja kovasti jännitin, lähteekö viiva vahvistumaan. Sunnuntaina oli jo onneksi niin vahva viiva että eiköhän tässä olla ainakin toistaiseksi raskaana. Nyt oman arvion mukaan 4+6. Etova olo tulee ja menee vähän aaltoillen, ei onneksi vielä ole ollut paha.

Keskenmeno tai tuulimuna pelottaa aika paljon. Esikoinen on jo 2,5-v. enkä haluaisi yhtään isompaa ikäeroa kuin tuo 3v2kk joka nyt tulisi. 28.10. on varhaisultra mutta tuntuu kyllä kamalan pitkältä ajalta odottaa. Kulunut viikkokin on madellut niin hitaasti kun vain olla ja voi. 😅

Takaisin