Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just päivittelin puolisolle kuinka flunssa ja vatsaoireet alkaa helpottaa niin eiköhän sieltä kolkuttele pahoinvointi oikein kunnolla 😂 Just söinkin nii miksi se nyt iskee 🥲
Mulla ainakin pahoinvointi tulee just ruoan jälkeen, sama oli ekassa raskaudessa 🤢
 
Hei miten teillä muilla, pääsettekö varhaisultraan kotikaupungissa vai joudutteko menemään muualle? Itse ajelen työpäivän jälkeen 2 h matkan Lahteen kun ei täällä ole sellaisia palveluita. Esikoisen kohdalla onnistuttiin yhdistämään ultra lomareissuun mut tällä kertaa lähen ihan varta vasten iltasella käväsemään. Puoliso ei oikein ymmärrä mut haluun vaan ehdottomasti päästä näkemään onko kaikki niin kuin pitääkin. 😄
 
Mä en kyllä osaa nauttia tästä vähäoireisuudesta/oireettomuudesta😬 Tissikipu on lähes poissa. Menkkakipuja on jonkin verran. Pahoinvointia oli viimeks su-ma. Väsymyksestä en osaa sanoa, kun tässä kolmatta yötä valvon töissä ja päivät oon nukkunut. Varhaisultraan enää muutama päivä, joten siellähän se sit selviää🫣

Esikoisesta oli kyllä niin hirveä pahoinvointi, että en kyllä sitäkään toivo! Sen jälkeen on ollut kaks raskautta, mutta en kyllä edes muista oliko niissä oireita. Siitä kesken menneestä muistan, että oli alussa voimakasta pahoinvointia, mutta muuta muistikuvaa ei ole.

Tiedän, että oireet ei kerro mitään, niinku ei oireettomuuskaan. Mutta onhan tää nyt piinallista odottaa varmistusta😬😫
 
Mä en kyllä osaa nauttia tästä vähäoireisuudesta/oireettomuudesta😬 Tissikipu on lähes poissa. Menkkakipuja on jonkin verran. Pahoinvointia oli viimeks su-ma. Väsymyksestä en osaa sanoa, kun tässä kolmatta yötä valvon töissä ja päivät oon nukkunut. Varhaisultraan enää muutama päivä, joten siellähän se sit selviää🫣

Esikoisesta oli kyllä niin hirveä pahoinvointi, että en kyllä sitäkään toivo! Sen jälkeen on ollut kaks raskautta, mutta en kyllä edes muista oliko niissä oireita. Siitä kesken menneestä muistan, että oli alussa voimakasta pahoinvointia, mutta muuta muistikuvaa ei ole.

Tiedän, että oireet ei kerro mitään, niinku ei oireettomuuskaan. Mutta onhan tää nyt piinallista odottaa varmistusta😬😫
I feel you. Mulla tisseissä kyllä tuntuu, mutta ei sekään auta kun viimeksi Kkm jossa oireita oli vaikka elämää ei enää ollutkaan. Tuntuu että pitkiä on päivät. Yritetään hengitellä nää päivät/ yöt tässä. Ihanaa että sulla on jo kohta ultra 🥰
 
I feel you. Mulla tisseissä kyllä tuntuu, mutta ei sekään auta kun viimeksi Kkm jossa oireita oli vaikka elämää ei enää ollutkaan. Tuntuu että pitkiä on päivät. Yritetään hengitellä nää päivät/ yöt tässä. Ihanaa että sulla on jo kohta ultra 🥰
Mitkä viikot sulla nyt menossa? Tsemppiä sullekin tähän hengittelyyn❤️

Työyö oli rauhallinen ja siinä istuskellessa ehti oloaan kuulostella. Alavatsalla oli jonkinlaista tuntemusta pitkin yötä ja kohtu kyllä tuntuu kasvaneen, kun tietyissä asennoissa sen jo "tuntee". (Itselle muistiin, että nyt on 6+4, jos näitä joskus lueskelen)

Mun tissikipu on ollut viime päivinä sellanen, että päivät on ihan ok, tuntemusta on, mutta kestää osumia. Mutta öisin ne on sit ihan kunnolla kipeet ja turvonneet. Päivällä sit maan vetovoima tekee tehtävänsä ja Dollyt suuntaa napaa kohti😂😂
 
Mä en kyllä osaa nauttia tästä vähäoireisuudesta/oireettomuudesta😬 Tissikipu on lähes poissa. Menkkakipuja on jonkin verran. Pahoinvointia oli viimeks su-ma. Väsymyksestä en osaa sanoa, kun tässä kolmatta yötä valvon töissä ja päivät oon nukkunut. Varhaisultraan enää muutama päivä, joten siellähän se sit selviää🫣

Esikoisesta oli kyllä niin hirveä pahoinvointi, että en kyllä sitäkään toivo! Sen jälkeen on ollut kaks raskautta, mutta en kyllä edes muista oliko niissä oireita. Siitä kesken menneestä muistan, että oli alussa voimakasta pahoinvointia, mutta muuta muistikuvaa ei ole.

Tiedän, että oireet ei kerro mitään, niinku ei oireettomuuskaan. Mutta onhan tää nyt piinallista odottaa varmistusta😬😫
Vähän sama juttu! Ei tunnu yhtään että olisi edes raskaana. Mulla vielä melkein viikko varhaisultraan, niin toivoo vaan että kaikki olisi hyvin. Ja kun ei ole edellisiä raskauksiakaan mihin verrata joten en tiedä edes miltä pitäisi tuntua, mutta tuntuu että just esim pahoinvointi olis niin yleinen merkki raskaudesta. Tietty sit jos ja kun oksentelu alkaa jossain vaiheessa, niin varmaan valitan siitäkin. 🙈😅
 
Mitkä viikot sulla nyt menossa? Tsemppiä sullekin tähän hengittelyyn❤️

Työyö oli rauhallinen ja siinä istuskellessa ehti oloaan kuulostella. Alavatsalla oli jonkinlaista tuntemusta pitkin yötä ja kohtu kyllä tuntuu kasvaneen, kun tietyissä asennoissa sen jo "tuntee". (Itselle muistiin, että nyt on 6+4, jos näitä joskus lueskelen)

Mun tissikipu on ollut viime päivinä sellanen, että päivät on ihan ok, tuntemusta on, mutta kestää osumia. Mutta öisin ne on sit ihan kunnolla kipeet ja turvonneet. Päivällä sit maan vetovoima tekee tehtävänsä ja Dollyt suuntaa napaa kohti😂😂
No siis.. tänään 4+1 😅 pitäisi muuten lisätä aina vaikka alas se tieto kun monesti miettii muiden teksteissäkin että missä mennään. Eli todella on pitkät päivät 😆 Varasin ultran vkolle 9 kun ajattelin että isommat mahdollisuudet selviytyä jos elämää on. Välillä osaa suhtautua paremmin ja välillä iskee pienet ahdistukset. Mutta kun ei tälle mitään voi tehdä 🤷‍♀️Oot kyllä sissi jos jaksat yötyötä!
 
Missä vaiheessa muuten ajattelitte "julkistaa" raskautenne? Kertoa esim. vanhemmillenne/sukulaisille, töissä, jopa ehkä jossain somessa? Mä olen nyt vasta kertonut parille ihan lähimmälle ystävälle.

(Tänään 5+6)
 
Oon kertonut siskoille ja parille ystävälle sekä kahdelle työkaverille. Semmoisille joille todennäköisesti kertoisin myös keskenmenosta. Sitten nt-ultran jälkeen julkistetaan muille 😊 @Emri somessa todennäköisemmin sitten joskus myöhemmin, esikoisestakin ilmoitettiin 2kk ennen laskettua 😂
 
Missä vaiheessa muuten ajattelitte "julkistaa" raskautenne? Kertoa esim. vanhemmillenne/sukulaisille, töissä, jopa ehkä jossain somessa? Mä olen nyt vasta kertonut parille ihan lähimmälle ystävälle.

(Tänään 5+6)
Olen täällä aiemmin kertonutkin, että olisipa sellaisia läheisiä joille voisi asiasta kertoa. Vähän luottamuspulaa tuppaa olemaan... :Grinning Face With Smiling Eyes: Kyllähän sitä nyt miettii, että olisi ihana vaikka sitten jouluna julkistaa asia jotenkin. Mutta pystyäkkö salaamaan sinne saakka kun varmaan vatsakin alkaa jo näkyä ja lapset nyt ainakin on sellasia hölösuita, että jos heille edes kerrotaan aiemmin niin asiasta kuulee koko pitäjä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Hei miten teillä muilla, pääsettekö varhaisultraan kotikaupungissa vai joudutteko menemään muualle? Itse ajelen työpäivän jälkeen 2 h matkan Lahteen kun ei täällä ole sellaisia palveluita. Esikoisen kohdalla onnistuttiin yhdistämään ultra lomareissuun mut tällä kertaa lähen ihan varta vasten iltasella käväsemään. Puoliso ei oikein ymmärrä mut haluun vaan ehdottomasti päästä näkemään onko kaikki niin kuin pitääkin. 😄
Itse meen yksityiselle yli 200 kilometrin päähän, mutta pitäisi silloin muutenkin käydä siellä. En tiedä jos ei olisi muutenkin asiaa, raaskisinko lähteä, ehkä. Ymmärrän ton, että haluaa tietää, vaikka se vaatiikin enemmän vaivaa! Meillä toki ihan perusultriinkin montakymmentä kilometria ajomatkaa, kun ne järjestetään kaupungissa, niin aikaa vie aina.

Missä vaiheessa muuten ajattelitte "julkistaa" raskautenne? Kertoa esim. vanhemmillenne/sukulaisille, töissä, jopa ehkä jossain somessa? Mä olen nyt vasta kertonut parille ihan lähimmälle ystävälle.

(Tänään 5+6)
Me ollaan ajateltu kertoa ja perheelle varhaisultran jälkeen. Olen nyt vaan alkanut epäilemään, että osaakohan ne pitää asian omana tietonaan, kun en haluaisi laajemmin suvulle julistaa ennen nt-ultraa. Iso vaara, eträ lähtisi sitten asia leviämään joka suuntaan. 😅 Pitää vielä harkita. Somessa oon aiemmin kertonut vasta vauvan synnyttyä, koska oon ajatellut, että ne, jotka oikeasti tunnen, saa kyllä kuulla siitä oikeassakin elämässä.
 
Jaa-a Joulun jälkeen on varmaan pakko paljastaa ainakin miehen suvulle kun miehen sisko puolisoineen tulee tänne meille pariksi viikoksi. Mutta mielellään myöhemmin kuin aiemmin. Töissä haluaisin kertoa sitten kun on pakko mutta riippuu millainen maha tulee ja huomaako joku jo aiemmin.
(4+1)
 
Mä oon kertonut puolison lisäksi lähimmille 5 ystävälle, mutta perheelle ja muille ajattelin paljastaa vasta jouluna jos suinkin onnistuu. Jotenkin ystäville keskenmenosta kertominen tuntuisi helpommalta kuin perheelle. Tai someen en kyllä taida ikinä mitään paljastaakaan kun en siellä muutenkaan ole erityisen aktiivinen 😄
 
Heipä hei! Tulin tänne jo vähän kurkkimaan mikä meno, sillä testiin piirtyi tänään elämäni ihka ensimmäinen haamulainen, ja toivon todella, että se siitä vahvistuu kunnon positiiviseksi! On menossa vasta dpo 9, joten miten vain voi käydä. Kiva nähdä, että täällä on jo paljon odottajia ja keskustelua :Smiling Face With Smiling Eyes:

Odottelen vielä ainakin hetken noiden viivojen vahvistumista, ennen kuin lähden kirjoittelemaan muihin ketjuihin täällä, nyt vielä pelottaa että jää kemialliseksi. Ens keskiviikkona olisi arvioitu menkkojen alkamispäivä, mikäli huonosti kävisi..
 
Mä oon kertonut niille kavereille, jotka tiesi mun olevan hoidoissakin. Töissä oon joutunut pakon edessä kertomaan kahdelle.

Sukulaisille aattelin kertoa joskus nt-ultran ja rakenneultran välissä. Jos saisin itse valita, niin töissä kertoisin vasta puolen välin jälkeen. Mutta se ei taida onnistua😅

Somessa tuskin kerron ollenkaan, en oo edellisistäkään kertonut. Osa tutuistakin oli sillon lukenut lehdestä, että meille on syntyny vauva😂 Ne saa tietää kenen kanssa vietän aikaa ja lopuille selviää sit ehkä joskus.

Omille lapsille aattelin kertoa sit nt-ultran jälkeen. Aattelin, et heille voisin askarrella jonku yllärin🤗 He on toivoneet pikkusisarusta jo monta vuotta ja oon heidän kanssa puhunut mm. hedelmöityshoidoista ja itsellisestä äitiydestä jo ennen ku hakeuduin hoitoihin. Lasten asenne oli kyllä ihana ja vilpitön. Se jollain lailla rohkaisi myös itseä, ettei mieti mitä muut ehkä sanoo vaan miettii vaan sitä mitä itse haluaa. Tää on kuitenkin meidän perhe❤️
Kuopus on toivonut jo vuosia, että saisi olla isoveli, niin ehkä jonkulaiset isovelikortit askartelen molemmille😊

Yötyöstä. Mulla on 3-vuorotyö ja periaatteessa saisin jo lopettaa yövuorot, mutta osittain taloudellisista syistä niitä jatkan vielä toistaseks. Katotaan sit ku alkaa tuntua, ettei enää jaksa niin sit täytyy vaan lopettaa. Esikoisen aikaan olin samassa työpaikassa ku nyt ja lopetin yötyöt joskus puolen välin tienoilla uniongelmien takia.

(Tänään 6+4)
 
Me on kerrottu jo mun vanhemmille ja tänään kerrotaan miehen vanhemmille. Ollaan menossa huomenna miehen suvun mökkitalkoisiin, joista aion jäädä pitkälti sivuun, ja asiaa on ehkä vähän perusteltava 😄 Muutama ystävä tietää myös. Edelliskerralla kerrottiin molempien suvuille varhaisultran jälkeen, ja somessa ekan kolmanneksen jälkeen. Niin varmaan tässäkin raskaudessa.
 
Missä vaiheessa muuten ajattelitte "julkistaa" raskautenne? Kertoa esim. vanhemmillenne/sukulaisille, töissä, jopa ehkä jossain somessa? Mä olen nyt vasta kertonut parille ihan lähimmälle ystävälle.

(Tänään 5+6)
No viimeksi kerrottiin 3kk ennen laskettua aikaa😂 nytkään ei pidetä kiirettä
 
Kahdelle (läheiselle) työkaverille oon jo kertonut ja siskolle ajattelin kertoa kun seuraavan kerran jutellaan. Omille vanhemmille varmaan varhaisultran jälkeen ja muille sitten jossain vaiheessa nt-ultran jälkeen. 😊 Esikoinenkin pitää yrittää pitää pimennossa ainakin ekan kolmanneksen loppuun asti, 2,5-vuotias ei varmasti osaa pitää salaisuutta. 😅 Someen tuskin tulee laitettua mitään ennen ku maha alkaa näkyä kunnolla, en oo kovin aktiivinen postaaja.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top