Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon tässä nyt sulatellut päivän asiaa.
Mulla kaks vanhinta on 1v 2vko ikäerolla joten hyvin tietoinen olin et voi tärpätä nopeastikin, mutta nyt tulis 11kk 1vko ikäeroa 😬
Vuoden ikäero on ihana kun lapset alkaa olee isompia, mutta kieltämättä hirvittää kuinka sitä enää tässä vaiheessa jaksaa sen pari ekaa vuotta kun nämä kaksi on pieniä 😴
Siedin huomattavasti paremmin yöheräilyjä silloin kun tytöt oli pieniä eli yli 11vuotta sitten 🫣🤣
Selkeehän se on et selvitään, jollain sitä kuitenkin on päätään vaivattava😂
Onko täälä muita pienellä ikäerolla? 😊
 
Jatkoa ylempään lapset saattaa tulla alle 11kk ikäerolla 🤣 kaikki mun 4 syntynyt 2vkoa ennen laskettua aikaa
 
Meillä ei mikään kiire kertoa sukulaisille vielä, varmaan sitten sopivasti jouluksi paljastetaan.. :)
Kahdelle parhaalle kaverille pitää kyllä varmaan jo päästä sanomaan sitten, kun menkat on selkeesti myöhässä ja viivat vahvistuneet :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Me ei olla vielä kerrottu kenellekään, vasta nt-ultran jälkeen perheille ja lähimmille ystäville ja sukulaisille. Tällä viikolla on tehty mieli kertoa töissä 2 työkaverille, mutta en kertonut. Viime raskaudesta jotkut osas jo epäillä, että olen raskaana, niin saa nähdä arvaako joku tästäkin 😅
 
Eilen plussasin ja jo ehdinkin kirjoittaa, että en vielä ala kirjoittelemaan tänne, ennen kuin menkat on myöhässä, mutta pakko pyörtää päätös. Mä halkean tästä tunteiden määrästä, ja pakko päästä purkamaan jonnekin jotenkin! Mies ei vielä ole innokas juttelemaan paljoa, vaikka lapsi on haluttu, niin hänelle tuli pieni shokki, että nytkö se tapahtui. Annan miettiä ja tottua tilanteeseen ensin rauhassa :Smiling Face With Smiling Eyes: Miten teillä miehet reagoi, kun kerroitte raskauden alkaneen?
 
@Mytty_ Vau, teille tulossa tosiaan pieni ikäero! On varmasti ihanaa ja haastavaa samaan aikaan. 😊 Mutta on tossa mahdollisuuksia ja lapset saa varmaa leikkiseuraa toisistaan! 💗 Meillä tulee olemaan ihan perus 2v1kk ikäero, mutta mietin kyllä raskautta yrittäessä sitä, että esikoinen tuntuu vielä pikkuiselta äidin vauvalta ja miten oma aika/jaksaminen riittää sitten molempien pienten sylittelyyn ja tuuditteluun. Mutta pakko luottaa, että se oma syli kyllä laajenee molemmille sopivaksi. 😄

@Aurinko88 Jostain syystä miehet on joskus tollaisia, että suunniteltu raskaus on "yllätys". Näin ainakin meillä, mies aina ensimmäisenä järkyttyy ja vähän ahdistuu että "nytkö jo". 🤣Vaikka meillä ei ole koskaan ollut hormoniehkäisyä ja siten sen pois jättäminen on oikeasti vaatinut mieheltä ihan konkreettisia toimia raskauden aloittamiseksi. Yritä siinä sitten iloita hulluna ekoista plussista, kun mies ei vaikuta yhtään yhtä iloiselta. Meillä ainakin ollut niin, että jostain syystä mies tarvii enemmän aikaa alkaneen raskauden käsittelyyn ja lämpenee yleensä vasta ekan ultran jälkeen.
 
Eilen plussasin ja jo ehdinkin kirjoittaa, että en vielä ala kirjoittelemaan tänne, ennen kuin menkat on myöhässä, mutta pakko pyörtää päätös. Mä halkean tästä tunteiden määrästä, ja pakko päästä purkamaan jonnekin jotenkin! Mies ei vielä ole innokas juttelemaan paljoa, vaikka lapsi on haluttu, niin hänelle tuli pieni shokki, että nytkö se tapahtui. Annan miettiä ja tottua tilanteeseen ensin rauhassa :Smiling Face With Smiling Eyes: Miten teillä miehet reagoi, kun kerroitte raskauden alkaneen?
Täälä ei myöskään mies ihan oo vielä juttu tuulella, sillä aina mennyt hetki sulatella. Toki nyt saattaa hetki kestääkin koska asutaan nyt jo liian ahtaasti pienessä asunnossa 4 kerroksessa ilman hissiä, nyt on muutto ihan pakollinen ennen vauvan syntymää. Isot asunnot on vaan aika kortilla ja alue rajattu. Melkein enää ainut mahdollisuus on ostaa oma jos haluaa tarpeeksi tilaa
 
Onneksi mä olin kuullut/lukenut kans tuosta etukäteen, et miehillä voi kestää se asian sisäistäminen kauemmin, ja ensireaktio voi olla jopa negatiivinen, vaikka oikeasti se olisi positiivinen ja haluttu asia!
Muuten voi olla, että oisin ite ahdistunut eilen, että eikö se mies nyt sit haluakaan vauvaa, vaikka on ollu niin ihanasti kaikessa mukana, ja yritysaikana jo esim. välillä pusutellut mun masua että hyvää yötä vauvallekin jne, ja on osteltu yhdessä parit pienet söpöt vaatteet kun tullut halvalla vastaan jne :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Täälä ei myöskään mies ihan oo vielä juttu tuulella, sillä aina mennyt hetki sulatella. Toki nyt saattaa hetki kestääkin koska asutaan nyt jo liian ahtaasti pienessä asunnossa 4 kerroksessa ilman hissiä, nyt on muutto ihan pakollinen ennen vauvan syntymää. Isot asunnot on vaan aika kortilla ja alue rajattu. Melkein enää ainut mahdollisuus on ostaa oma jos haluaa tarpeeksi tilaa
Muutto on kyllä varmasti stressaavaa tähän ajankohtaan, jos sopivia asuntoja ei ole paljoa tarjolla. Onneksi kuitenki on vielä se ~7-8kk aikaa, vaikka loppua kohden tietenkään ei voikaan juuri olla kantoavuksi jne. Tsemppiä teille asunnon etsintään!
 
Muutto on kyllä varmasti stressaavaa tähän ajankohtaan, jos sopivia asuntoja ei ole paljoa tarjolla. Onneksi kuitenki on vielä se ~7-8kk aikaa, vaikka loppua kohden tietenkään ei voikaan juuri olla kantoavuksi jne. Tsemppiä teille asunnon etsintään!
No mä oon jo ilmoittanut kun tänne tavaraa kannettiin et minähän en kanna enää joten saa kyllä muuttopalvelu sen hoitaa🫣😅
 
Mulla ainakin pahoinvointi tulee just ruoan jälkeen, sama oli ekassa raskaudessa 🤢
minulla myös tänään on alkanut pahoinvointi ja etova olo aina syönnin jälkeen! luulin muiden kokemuksista että nimenomaan syömisen pitäisi ehkäistä näitä oireita... esikoista odottaessa ei ollut tällaista ja ehdin jo ajatella että säästyisin tälläkin kertaa 🤢
 
me ei olla vielä kerrottu raskaudesta. viimeksi taisi mennä noin rv 13-14, että kerrottiin tuleville isovanhemmille ja tädeille/sedille sekä läheisille ystäville. tällä kertaa minä olisin valmis kertomaan aiemminkin ainakin parille ystävällä, mutta mies ajatteli jotain jouluyllätystä 🤭
 
minulla myös tänään on alkanut pahoinvointi ja etova olo aina syönnin jälkeen! luulin muiden kokemuksista että nimenomaan syömisen pitäisi ehkäistä näitä oireita... esikoista odottaessa ei ollut tällaista ja ehdin jo ajatella että säästyisin tälläkin kertaa 🤢
Mä en oo koskaan saanut tota etovaa oloa millään pois 🙄
Tänään etominen meni niin pahaksi, että oksentaa joutui.
Vahva tyttö epäilys 🤣 tytöistä tuli jokunen kerta oksennettua pojista ei kertaakaan raskauden takia.
 
Minulla on jostain syystä poikaolo. Olen nähnyt unta tulevasta lapsestani, ja unessa hän oli poika. Sukupuolella sinänsä ei ole mitään väliä, kunhan saadaan terve vauva kotiin. Mutta pojalta tuntuu (ilman mitään rationaalista selitystä).

Aloin tänään miettiä, pitäisikö hakeutua omakustanteisesti NIPT-testiin, kun sinne asti päästään. Syy on se, että pääsisi sikiöseulontaan aikaisemmin kuin julkisella (jo viikolla 10), tulos olisi huomattavasti tarkempi ja bonuksena saisi tietää vauvan sukupuolen. Lähinnä oman mielenrauhan vuoksi menisin testiin: meillä kun on takana pitkähköt lapsettomuushoidot, niin olo kaiken suhteen on kovin epävarma. Onko joku menossa omakustanteisesti suoraan NIPT-testiin tai käynyt aiemman raskauden kohdalla?
 
Tulipa sellainen juttu mieleen, että käytättekö te tätä sivustoa kännykällä vai tietokoneella? Mietin vaan, et onko tästä jotain sovellusta, kun en ainakaan löytänyt. Puhelimen selaimella tuntui jotenkin niin tönköltä käyttää.. Itse oon siis aina käyttänyt vain pöytäkoneelta, ja varmaan jatkossakin käytän, jollei sovellusta tosiaan ole :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Minulla on jostain syystä poikaolo. Olen nähnyt unta tulevasta lapsestani, ja unessa hän oli poika. Sukupuolella sinänsä ei ole mitään väliä, kunhan saadaan terve vauva kotiin. Mutta pojalta tuntuu (ilman mitään rationaalista selitystä).

Aloin tänään miettiä, pitäisikö hakeutua omakustanteisesti NIPT-testiin, kun sinne asti päästään. Syy on se, että pääsisi sikiöseulontaan aikaisemmin kuin julkisella (jo viikolla 10), tulos olisi huomattavasti tarkempi ja bonuksena saisi tietää vauvan sukupuolen. Lähinnä oman mielenrauhan vuoksi menisin testiin: meillä kun on takana pitkähköt lapsettomuushoidot, niin olo kaiken suhteen on kovin epävarma. Onko joku menossa omakustanteisesti suoraan NIPT-testiin tai käynyt aiemman raskauden kohdalla?
Mä oon ajatellut mennä. Mutta meen ensin sinne nt-ultraan, koska jos siinä alittuu riskiluku niin pääsee ilmaseks/polikäynnin hinnalla. Jos ei alitu, niin meen omakustanteisesti.
 
  • Tykkään
Reaktiot: S33
Sitkeästi haluan kaikki viestit lukea läpi. Nyt on tämä maratonketju kaluttu läpi. 😅 Harmi olla taas tää loppukuun odottaja, kun pääsee niin myöhään liittymään ryhmään. Mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Esikoisesta oli ihanaa, kun laskettu oli kuun eka päivä. Sai jotenkin ajan kulumaan nopeemmin, kun muut tuli parhaimmillaan 4vk perässä ja tuntu, et ite on jo niiin pitkällä. Tokan laskettu oli puolestaan loppukuusta, kuten nytkin (24.6.). Kateellisena katson muiden viikkoja, kun itellä ei oo viel ees 4+0 täynnä. :No Evil Monkey: Mut ei sil loppuraskaudesta sit enää niin väliä oo.

Oireista näköjään paljon puhuttu. Täällä ei viel pahemmin oireita, muuta kun jomottelua alavatsalla. Mut ei oo muissakaan raskaukisssa alkuun oikeen mitään. Esikoisesta alkoi 6+6 pahoinvointi, sitä kesti puoleenväliin vaihdellen muotoaan siinä toiselle kolmannekselle tultaessa (vähemmän jatkuvaa etovaa oloa, mut yhtäkkisiä oksennuskohtauksia). Tokasta ei ollut paljon ollenkaan oireita, pahoinvointia ei yhtään. Eliii, jos pahoinvointi alkaa/ei ala, niin sen mukaan varmaan veikkaan sit sukupuolta, vaik voihan noiden mun raskauksien erot johtua muustakin kuin siitä. Viel ei oo mitään fiiliksiä, et kumpi olisi. 🤔
 
Tulipa sellainen juttu mieleen, että käytättekö te tätä sivustoa kännykällä vai tietokoneella? Mietin vaan, et onko tästä jotain sovellusta, kun en ainakaan löytänyt. Puhelimen selaimella tuntui jotenkin niin tönköltä käyttää.. Itse oon siis aina käyttänyt vain pöytäkoneelta, ja varmaan jatkossakin käytän, jollei sovellusta tosiaan ole :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Puhelimella vaan. Eipä mulla oo muuta konettakaan kuin työläppäri 😁
 
Tulipa sellainen juttu mieleen, että käytättekö te tätä sivustoa kännykällä vai tietokoneella? Mietin vaan, et onko tästä jotain sovellusta, kun en ainakaan löytänyt. Puhelimen selaimella tuntui jotenkin niin tönköltä käyttää.. Itse oon siis aina käyttänyt vain pöytäkoneelta, ja varmaan jatkossakin käytän, jollei sovellusta tosiaan ole :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Sekä että, mut enemmän puhelimella, kun se kulkee aina mukana. Mulla on jo vuosikaudet ollu tää foorumi puhelimen selaimessa ekana välilehtenä auki. Siitä helppo monta kertaa päivässä käydä lueskelemassa. 😁

Koneella myös välillä käytän. Sillä nopeempi toki kirjottaa, mut emojien lisääminen vaivalloisempaa. Ja kuvat sit yleensä pitää puhelimella lisätä, ettei tartte niitä puhelimesta eka siirrellä.

Joskus vuosia sitten tais olla sovellus, mut se lopetettiin. Sitä silloin moni harmitteli. Ite en kuitenkaan sitä käyttäny, ku selaimella pysty hyvin.
 
Takaisin
Top