Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä onnistui kans joskus noilla main eli täällä pitää ainakin parisen viikkoa odotella ennen kuin kannattaa edes kokeilla, laite löytyy vielä.

Ja just miehen kanssa puhuttiin että silloin sitä aikaa oli etsiä sykettä vaikka tuntitolkulla, nyt ei oo sitä mahdollisuutta enää 🤣

Heippa! Onko kellään kokemusta sellaisesta että jos asuu ulkomailla toisessa EU maassa - voiko silti tulla Suomeen synnyttämään normaalisti. Vai pitääkö siitä maksaa sitten jotain enemmän? Mulla on sellanen hauska tilanne että oon muuttamassa just tässä seuraavien kuukausien aikana ja koitan nyt jotenkin sumplia ja suunnitella niin että menisi mahdollisimman helposti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Neuvolassa oon käyny ja seuraavat ajat sekä ultrat on varattu (oon vielä ihan Suomessa kirjoilla) mutta sieltäkään ei ihan osattu sanoa suoriltaan että miten tämä on, vaikka lupasikin selvittää. Jos jollain on jotain kokemusta tämmösestä niin kuulen mieluusti :Smiling Face With Smiling Eyes:

Heippa! Onko kellään kokemusta sellaisesta että jos asuu ulkomailla toisessa EU maassa - voiko silti tulla Suomeen synnyttämään normaalisti. Vai pitääkö siitä maksaa sitten jotain enemmän? Mulla on sellanen hauska tilanne että oon muuttamassa just tässä seuraavien kuukausien aikana ja koitan nyt jotenkin sumplia ja suunnitella niin että menisi mahdollisimman helposti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Neuvolassa oon käyny ja seuraavat ajat sekä ultrat on varattu (oon vielä ihan Suomessa kirjoilla) mutta sieltäkään ei ihan osattu sanoa suoriltaan että miten tämä on, vaikka lupasikin selvittää. Jos jollain on jotain kokemusta tämmösestä niin kuulen mieluusti :Smiling Face With Smiling Eyes:

Ei mulla omia kokemuksia ole, mut pari tuttua on asuneet eu-maissa, toinen muistaakseni Belgiassa ja toinen Hollannissa. Suomessa ovat käyneet synnyttämässä..

Nyt stressaa. Tein tänään vielä yhden testin kun olen vähän neuroottinen ja siinä tuo viiva on selkeästi vaaleampi. Mitä tämä nyt tarkoittaa? Kaikki testit otettu aamuvirtsasta, tänään pitäis olla 7+0.

Liitteet

• 20241010_105242.jpg
    20241010_105242.jpg
    690.2 KB · Katsottu: 32
  • GridArt_20241001_095325606.jpg
    GridArt_20241001_095325606.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 32
Nyt stressaa. Tein tänään vielä yhden testin kun olen vähän neuroottinen ja siinä tuo viiva on selkeästi vaaleampi. Mitä tämä nyt tarkoittaa? Kaikki testit otettu aamuvirtsasta, tänään pitäis olla 7+0.

Mullakin kävi näin. Luulisin että tässä on kyseessä ”hook effect”, eli hcg alkaa olla jo niin korkea, ettei testi enää tunnista hcg määrää. Virtsaa kun laimentaa vedellä 50/50 niin viiva on yhtäkkiä tummempi. 😊 eli ei kannata olla huolissaan. Testit ei vaan ole tarkoitettu noin isoissa hcg-määrissä testaamiseen enää eikä ne enää kerro mitään. 😁

Kävin lauantaina uudestaan yksityisellä varhaisultrassa, kun oireettomuus alkoi vaivaamaan ja totesin, että 90€ mielenrauhasta on pieni hinta. Siellä pieni ihmistaimi hieroskeli jalkojaan yhteen ja vaikutti tyytyväiseltä. On tää ihmeellistä!

Haluaisimme jakaa tämän tilanteen jo esikoisen kanssa mutta samaan aikaan en ihan vielä jaksaisi isovanhempien vouhotusta asiaan, jolloin pienelle lörpöttelijällekin lienee parasta kertoa vasta hetken kuluttua.

Ihana kuulla, että joku muukin pohtii oireettomuutta! Täällä kans hyvin lievällä ololla mennään ja kyllähän se pyörii mielessä, että onko kaikki hyvin. Koitan sinnitellä seuraavaan ultraan joka onkin jo lähiviikkoina, välissä myös ulkomaanmatka niin saa muuta ajateltavaa. 😄

Täällä oireet aaltoilevat. Välillä voi olla kaksikin päivää hyvin lievillä oireilla ja sitten taas pari päivää melko inhottavaa pahoinvointia. Niinä kahtena helpompana päivänä ehtii kyllä pelätä jo vaikka mitä, mutta sitten onneksi seuraavana aamuna herää taas kello 4.30 ja ällöttää koko päivän.

Ei mulla omia kokemuksia ole, mut pari tuttua on asuneet eu-maissa, toinen muistaakseni Belgiassa ja toinen Hollannissa. Suomessa ovat käyneet synnyttämässä..
Kiitos vastauksesta! Luulisi sitten että onnistuu ilman ongelmia :Smiling Face With Smiling Eyes: Ja Suomessa olen kuitenkin niihin aikoihin niin eihän nyt sairaalasta voida käännyttämäänkään :tears:

Ihana kuulla, että joku muukin pohtii oireettomuutta! Täällä kans hyvin lievällä ololla mennään ja kyllähän se pyörii mielessä, että onko kaikki hyvin. Koitan sinnitellä seuraavaan ultraan joka onkin jo lähiviikkoina, välissä myös ulkomaanmatka niin saa muuta ajateltavaa. 😄
Mullakin on ollut aika oireetonta! Nyt 9+0. Meilläkin matka tulossa parin viikon päästä ja vasta sen jälkeen seuraava ultra. Yritän vaan ajatella, että ehkä kroppa on alkanut tottua uuteen tilanteeseen ja siksi oireet on lieviä. Lähinnä ainoa pysyvä oire on rintojen arkuus ja yöheräilyt. Mutta hyvä kuulla, että en ole ainoa lieväoireinen!

Eilen sain varattua nt-ultran ja se on vasta 13+1 eli kuukausi pitää vielä odotella, jotenkin tosi myöhään. Taidetaan sitten kuitenkin käydä tässä välissä vielä kurkkaamassa onko asiat vielä ok.

Pahoinvointi pysyy ainakin lääkkeillä pois, voisin taas kokeilla kestäiskö olla ilman lääkettä kun on tuntunut pari päivää että on vähän parempi olo (ja heti iskee se ajatus että onko enää edes mitään oireita :Smirking Face:)

Dopleria on tullut pari kertaa kokeiltua ja oikeanlainen sykelukema on kyllä saatu näyttöön parikin kertaa, mutta laukkasykettä ei vielä kuulu. Jännittää :Face Without Mouth:

Muokattu viimeksi:
Eilen sain varattua nt-ultran ja se on vasta 13+0 eli kuukausi pitää vielä odotella, jotenkin tosi myöhään. Taidetaan sitten kuitenkin käydä tässä välissä vielä kurkkaamassa onko asiat vielä ok.

Pahoinvointi pysyy ainakin lääkkeillä pois, voisin taas kokeilla kestäiskö olla ilman lääkettä kun on tuntunut pari päivää että on vähän parempi olo (ja heti iskee se ajatus että onko enää edes mitään oireita :Smirking Face:)

Dopleria on tullut pari kertaa kokeiltua ja oikeanlainen sykelukema on kyllä saatu näyttöön parikin kertaa, mutta laukkasykettä ei vielä kuulu. Jännittää :Face Without Mouth:

Mulla on myös vasta 12+4! Tuntuu tosi pitkältä odottaa. Olen myös pohtinut ylimääräistä ultraa..

Tietääkö/muistaako joku mites oli vkon 10 verikokeet, saiko syödä normaalisti sitä ennen yms 🤔 entä ku mulla on antibioottikuuri käynnissä ni onko ok et otan sen pillerin aamulla..

Tietääkö/muistaako joku mites oli vkon 10 verikokeet, saiko syödä normaalisti sitä ennen yms 🤔 entä ku mulla on antibioottikuuri käynnissä ni onko ok et otan sen pillerin aamulla..
Ab-kuuriin en osaa ottaa kantaa, mutta just aamulla kävin labroissa ja olin ollut syömättä aivan turhaan - ei vaadi siis paastoa.

Mistä te ostatte odotusajan vaatteita? Mulla alkaa nyt oikeasti maha pullottaa sen verran, että joudun tosi tarkkaan miettimään mitä puen. Vain parit housut mahtuu enää jalkaan ja alkaa olla pakko siirtyä mammavaatteisiin. Esikoista odotin koronasulkujen aikaan, joten silloin pystyi heilumaan kotosalla miten halusi, mutta nyt haluan käydä toimistolla ja ihmisten ilmoilla ihan päivittäin, joten pitää olla siistimpää vaatetta. Kävin kattelemassa H&M:ssä tässä yks päivä, mutta ei siellä ollutkaan mitään niitä mama-vaatteita mitä oletin joka putiikissa olevan 😩

Mistä te ostatte odotusajan vaatteita? Mulla alkaa nyt oikeasti maha pullottaa sen verran, että joudun tosi tarkkaan miettimään mitä puen. Vain parit housut mahtuu enää jalkaan ja alkaa olla pakko siirtyä mammavaatteisiin. Esikoista odotin koronasulkujen aikaan, joten silloin pystyi heilumaan kotosalla miten halusi, mutta nyt haluan käydä toimistolla ja ihmisten ilmoilla ihan päivittäin, joten pitää olla siistimpää vaatetta. Kävin kattelemassa H&M:ssä tässä yks päivä, mutta ei siellä ollutkaan mitään niitä mama-vaatteita mitä oletin joka putiikissa olevan 😩
Nettikirppareilta olen ostanut, ja osassa HM-liikkeissä on mama-osasto. Tämä tieto löytyy parin mutkan kautta netistä.
Emmy.fi:stä ostin parit siistit housut ja mekon. Minullakin edellinen raskaus osui kesäaikaan ja korona-aikaan, niin silloin selvisi kovin erilaisilla vaatteilla. Jos hameita pitää, niin nyt on vielä melkein joka vaatekaupassa hyvin tarjolla vekkihameita, joissa on miltei kaikissa kuminauha vyötäröllä. Ostin sellaisen isommassa koossa, niin menee myöhemminkin

Mä oon tilannut zalandosta ja stockan nettikaupasta löytyy myös yllättävän hyvin! Prismassa on myös joitakin äitiys- ja imetysvaatteita, olivat jopa ihan kivan näköisiä 😊

Oon itekin jo siirtynyt raskaushousuihin kun maha niin turvonnut, ettei muut housut mahdu päälle 😅 kollarit ainoita tavallisia housuja mitä pystyy käyttämään

Takaisin