Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei olla kerrottu vielä kenellekään tästä raskaudesta, kun viikkoja on vasta reilu 5, mutta alkaa olemaan aika hankalaa tää tiedon pimittäminen. Käytiin tänään lounaalla miehen vanhemmilla, missä tarjoiltiin pikkasen liian medium miinus -pihviä, jota välttelin sitten kiusallisesti siinä lautasella. Sieltä lähdettiin mun vanhemmille nälkä vatsassa kurnien toteamaan, että pöydässä on sushit tarjolla 🙃🙃🙃

Tänään on ollut muuten tosi epävarma olo tän raskauden suhteen ja olin aamulla jo varma, että nyt se keskenmeno alkaa, mutta lopulta on ollut niin etova ja huimaava olo, että kai tässä edelleen jotain on meneillään.
Ei sais nauraa, mutta samaistun tähän niin hyvin 😄 ois tiedossa sopivasti vaikka mitä illanistujaisia tässä parin kuukauden sisällä, ni kyllä on tiettyjä kemuja pakko jättää välistä johonkin vatsatautiin vedoten. Ei vaan halua vielä kertoa, mutta tietää että kiinni jää jos ei yhtäkkiä viini tai medium pihvi maistukaan.

Flunssa iski. 🤧 Onneksi vielä ei ole nostanut kunnon kuumetta. Vaan pientä nousua normilämmöstä. Tuntuu vaan, että kohta tää pallero lentää vahingossa pihalle ku aivastelen niin kauheesti.

Kävin tänään kilpirauhasverikokeissa ja arvot oli ok. Hyvä niin. Onneksi ehdin hoidottaa arvot kuntoon ennen raskautumista. Ja kun raskauduin niin lääkitystä piti automaattisesti hieman nostaa.

Päivittelinkin jo tonne varhaisultrien listaan, mutta meiltä jouduttiin perumaan tän päivän varhaisultra. Torstaina sitten uudelleen yritys. 😥 Päivät tuntuu tosi pitkiltä, mutta onneksi nyt tuon kauemmas ei mennyt aika.

Ei olla kerrottu vielä kenellekään tästä raskaudesta, kun viikkoja on vasta reilu 5, mutta alkaa olemaan aika hankalaa tää tiedon pimittäminen. Käytiin tänään lounaalla miehen vanhemmilla, missä tarjoiltiin pikkasen liian medium miinus -pihviä, jota välttelin sitten kiusallisesti siinä lautasella. Sieltä lähdettiin mun vanhemmille nälkä vatsassa kurnien toteamaan, että pöydässä on sushit tarjolla 🙃🙃🙃

Tänään on ollut muuten tosi epävarma olo tän raskauden suhteen ja olin aamulla jo varma, että nyt se keskenmeno alkaa, mutta lopulta on ollut niin etova ja huimaava olo, että kai tässä edelleen jotain on meneillään.
Ei vitsi miten hankalaa on varmasti ollu 😅 Musta ois kyllä paistanut läpi jos oisin kieltäytynyt 🤭
Hyvä että oloja on mitkä vähän antaa varmemman olon 🙏 niitä odotellessa

No niin siinä kävi, että kun viikkoja on kasassa 5+1, otin käyttöön äitiysfarkut. Onneksi paidat menevät ihan kohtalaisesti vielä päälle. Joissain paidoissa vatsa vaan näkyy niin selkeästi, että pitää jo vähän valikoida mitä pukee, kun en todellakaan halua vielä töissä kertoa kenellekään.

En olisi ikinä uskonut, että tällainen turvotus olisi mahdollista. Painoa on kuitenkin ehkä vain kilo enemmän, mutta edelleen täysin minun normaalissa painohaarukassa. Jotenkin tuo turvotus on myös aika ylhäällä, eikä voinut käyttää oikein edes hameita. On kyllä silti hyvä olla nyt, ei purista mistään eikä tartte pelätä että unohdan työpaikalla napin auki. Kotona menen sitten ihan kotihousuilla vielä hyvin.

No niin siinä kävi, että kun viikkoja on kasassa 5+1, otin käyttöön äitiysfarkut. Onneksi paidat menevät ihan kohtalaisesti vielä päälle. Joissain paidoissa vatsa vaan näkyy niin selkeästi, että pitää jo vähän valikoida mitä pukee, kun en todellakaan halua vielä töissä kertoa kenellekään.

En olisi ikinä uskonut, että tällainen turvotus olisi mahdollista. Painoa on kuitenkin ehkä vain kilo enemmän, mutta edelleen täysin minun normaalissa painohaarukassa. Jotenkin tuo turvotus on myös aika ylhäällä, eikä voinut käyttää oikein edes hameita. On kyllä silti hyvä olla nyt, ei purista mistään eikä tartte pelätä että unohdan työpaikalla napin auki. Kotona menen sitten ihan kotihousuilla vielä hyvin.
Mulla on viikkoja nyt 5+5 ja oon jo hyvän aikaa käyttänyt julkisesti ainoastaan mekkoja tai sellaisia housuja joissa vyötärö joustaa, ja housujen päällä sit joku neule joka peittää vatsan seudun. Älyttömän turhauttavaa mutta minkäs teet 🤷‍♀️

Lisäksi mulle satelee nyt yhtäkkiä kutsuja kaiken maailman alkoholipitoisiin juhlatilaisuuksiin vaikka ennen tätä on käytännössä koko kesän ja syksyn ollut täysin juhlatonta ja holitonta 🤦🏼‍♀️ inhottavaa jäädä pois johonkin flunssaan tms vedoten, kun haluaisin aidosti osallistua, mutta tälläkin viikolla on tarjolla työpaikan juhlat ja en vaan pysty olemaan vesilinjalla herättämättä epäilyksiä.

Täällä myös jo viime viikolla oli parina päivänä käytössä bom bomin äitiysleggarit töissä
🤭, kun turvotus tukilääkkeistä on niin kovaa ettei mikään puristava tunnu oikein mielekkäältä.

On ollut vähän ankea päivä, kun pelko viiltelee mielessä koko ajan. Oireet on vähentyneet koko ajan ja varhaisultra lähestyy, joten jännitys vaan kasvaa ja kasvaa. Ei oikein uskalla miettiä mitään tulevaa, kun pelottaa, että parin päivän päästä paljastuukin esim. keskeytynyt km ja menee kaikki ajatukset uusiksi. Ostin lisää testejä, vaikka aioin jo lopettaa testaamisen, kun ei mikään muutakaan oikein voi tehdä. 😅 Ja puolisokin on töissä aivan päinvastaisessa vuorossa, niin huonolla tuurilla nähdään seuraavan kerran vasta siellä ultrassa. Armeliasta toki hänelle, kun ei joudu kuuntelemaan näitä mun katastrofiajatuksia!

On ollut vähän ankea päivä, kun pelko viiltelee mielessä koko ajan. Oireet on vähentyneet koko ajan ja varhaisultra lähestyy, joten jännitys vaan kasvaa ja kasvaa. Ei oikein uskalla miettiä mitään tulevaa, kun pelottaa, että parin päivän päästä paljastuukin esim. keskeytynyt km ja menee kaikki ajatukset uusiksi. Ostin lisää testejä, vaikka aioin jo lopettaa testaamisen, kun ei mikään muutakaan oikein voi tehdä. 😅 Ja puolisokin on töissä aivan päinvastaisessa vuorossa, niin huonolla tuurilla nähdään seuraavan kerran vasta siellä ultrassa. Armeliasta toki hänelle, kun ei joudu kuuntelemaan näitä mun katastrofiajatuksia!
Täällä vähän samat fiilikset ja katastrofiajattelukin on alkanut.😬 Ehkä se tästä helpottaa, kun raskaus etenee vähän pidemmälle. Onneksi enää muutama viikko varhaisultraan.😊

Täällä vähän samat fiilikset ja katastrofiajattelukin on alkanut.😬 Ehkä se tästä helpottaa, kun raskaus etenee vähän pidemmälle. Onneksi enää muutama viikko varhaisultraan.😊
Varhaisultran odottaminen on pitkä 🙈 mullakin aika reilusti 3 viikon päästä.. 🫣

Täällä aika sama meno ja pelot pyörii päässä. Mun vähäiset oireet on vähentyneet entisestään, välillä on jotain vatsan juilimista, mutta vaikeaa ootella nämä ekat viikot (olisinko nyt 4+6). Vai helpottaakohan se odotus missään kohtaa 😅 Arvelin käydä loppuviikosta tai ensi viikolla Puhdin hcg-testissä, jos siitä arvosta saisi osviittaa.. Tunnistan niin tuon, että haluis lopettaa testaamisen, mutta silti ostaa lisää testejä 😆

Mulle iski eilen ihan jäätävä migreeni, mikä edelleenkin jatkuu kun ei voi ottaa mitään lääkkeitä. Toivottavasti näitä ei nyt kauheesti tule raskausaikana🙏 Täällä myös pelko läsnä. Lauantaina sitten näkee onko kaikki hyvin.

Huh huh mikä viikko. Alkuviikosta aloin epäillä keskenmenoa kun olo palautui "normaaliksi" ja samaten älysormuksen lukemat. Sitten pärähti päälle aivan kamala räkätauti ja nyt tänään on ollut pyyhkiessä vähän ruskeaa vuotoa. Huomenna aamulla on onneksi varhaisultra, koska tämänhetkinen tietämättömyys mistään on niin älyttömän stressaavaa 🤯🤯 Viikkoja kaiketi 8+1.

Uskalsinpa minäkin tänne taas liittyä, neljättä kertaa 😁
Kävin tänään varhaisultrassa ja siellä raskaus viimeistään varmistui. Ikää mulla siis lapsen syntyessä tulee olemaan jo 44v, ihan luonnollinen on lapsen alku.
Täällä ikätoveri, täytän 44 kesäkuussa. Ja olin myös tänään varhaisultrassa. :smiling-eyes: Toivottavasti molempien raskaudet sujuu hyvin!

Takaisin