Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko teillä millon kuunneltu neuvolassa.ekan kerran sydänääniä?
Ensimmäinen neuvolakäynti oli raskausviikolla 8+4 ja seuraava neuvolakäynti vasta ens viikon maanantaina eli raskausviikolla 16+3 silloin kuunnella myös sydänääniä ensimmäinen kerta tässä raskaudessa

Mä en oo kokenut dopplerin hankintaa tarpeelliseksi. Mulla on ollu koko ajan pahoinvointia niin siitä tiedän että vauva on hengissä. Ja en oo sellainen että pelkäisin koko ajan pahinta ja haluaisin varmistelua esim. Dopplerilla. Luotan jotenkin että kaikki menee raskaudessa hyvin ja jos ei menisi niin selviäisin kyllä siitäkin. Jos ostaisin dopplerin niin varmaan enempi viihde-mielessä kuin huoleen. Mutta haluan välttää kaikkea ylimääräistä tavaraa.
Mä oon sellanen katastrofiajattelija että mulle henkilökohtaisesti on ollu kyllä hyvä ostos kun saanu elonmerkit aina halutessa :) Mutta jokainen ollaan erilaisia ja ei oo yleispätevää vastausta siihen onko doppleri tarpeellinen vai ei, mutta itse kyllä suosittelen. Ja lähipiirissä varmasti mun raskauden jälkeen tulee olemaan muita raskauksia johon tavaran saa kiertoon, ettei jää lojumaan ja ei myöskään ollut kallis "sijoitus".

Täällä taas pelko iskee. Tänään aamulla, kun nousin, laitoin aamiaista ja istuin pöydän ääreen sitä syömään, tuntui pieni lorahdus. Kipitin vessaan ja huomasin, että alushousuissa oli hiukan jotain märkää ja samaa juoksevaa kirkasta nestettä myös paperissa. Menin takaisin syömään ja hetken kuluttua taas lorahti. Nyt hieman enemmän. Aloin tietenkin heti maalailla kauhukuvia lapsiveden tihkumisesta. 😨 Laitoin löytämieni ohjeiden mukaan paperia housuihin ja oon koko päivän seuraillut, jatkuuko valuminen ja minkä väristä ja oloista vuoto on. Hajua en pysty arvioimaan, kun flunssa on vienyt hajuaistin. Enää lorahduksia ei ole tänään tullut. Koska ehdin kuitenkin jo panikoida, ajattelin soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä voisko ne tehdä testin, jolla näkisi vuotaako lapsivesi vai onko tää jotain muuta. Valkovuoto tuntuisi oudolta näin yhtäkkiä, koska koko raskauden ajan olen ollut hyvin kuiva alakerrasta. Virtsankarkailua mulla on jo vähän ollut, mutta tämä ei tuntunut samalta.

Täällä taas pelko iskee. Tänään aamulla, kun nousin, laitoin aamiaista ja istuin pöydän ääreen sitä syömään, tuntui pieni lorahdus. Kipitin vessaan ja huomasin, että alushousuissa oli hiukan jotain märkää ja samaa juoksevaa kirkasta nestettä myös paperissa. Menin takaisin syömään ja hetken kuluttua taas lorahti. Nyt hieman enemmän. Aloin tietenkin heti maalailla kauhukuvia lapsiveden tihkumisesta. 😨 Laitoin löytämieni ohjeiden mukaan paperia housuihin ja oon koko päivän seuraillut, jatkuuko valuminen ja minkä väristä ja oloista vuoto on. Hajua en pysty arvioimaan, kun flunssa on vienyt hajuaistin. Enää lorahduksia ei ole tänään tullut. Koska ehdin kuitenkin jo panikoida, ajattelin soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä voisko ne tehdä testin, jolla näkisi vuotaako lapsivesi vai onko tää jotain muuta. Valkovuoto tuntuisi oudolta näin yhtäkkiä, koska koko raskauden ajan olen ollut hyvin kuiva alakerrasta. Virtsankarkailua mulla on jo vähän ollut, mutta tämä ei tuntunut samalta.
Mulla tuli keskimmäisen lapsen kans muistaakseni kaksi kertaa jotain housuihin. Toinen kerta niin paljon että tuoli missä istuin kastui.. soitin neuvolaan tms niin sanoivat että jos oli jotain niin sit oli, ei sille mitään voi. Eli siis tyyliin et jos menee kesken niin menee kesken 🙄
Koskaan ei siis testattu mitään, lapsi syntyi lopulta 42+0 isona ja terveenä.
Mutta kyllä se säikäytti..

Mulla tuli keskimmäisen lapsen kans muistaakseni kaksi kertaa jotain housuihin. Toinen kerta niin paljon että tuoli missä istuin kastui.. soitin neuvolaan tms niin sanoivat että jos oli jotain niin sit oli, ei sille mitään voi. Eli siis tyyliin et jos menee kesken niin menee kesken 🙄
Koskaan ei siis testattu mitään, lapsi syntyi lopulta 42+0 isona ja terveenä.
Mutta kyllä se säikäytti..
Hyvä kuulla, että kaikesta huolimatta asiat voivat mennä hyvin. 🙏 Mun loraus oli tuohon verrattuna vielä tosi pientä. Seurailen tilannetta...

Takaisin