Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onks joku käyny hcg:n mittauksessa raskauden aikana, millä viikolla ja paljon oli arvo? Mä kävin eilen rv 5+1 ja tänään sain tuloksen: 12300 u/l. Kuulostaa isolta luvulta viikkoihin nähden 😅🙈
 
Muokattu viimeksi:
Kävin 4+2 ja silloin se hcg oli 1460. Näissä on yksilöllinen vaihteluväli suuri, mutta netistä löytyy hcg-noususta kertovia taulukoita jos oikein muistan. Sinänsä yksittäinen arvo ei kerro niin paljoa,mutta jos kävisi testissä vaikka viikon välein, antaisi se parempaa tietoa.
 
Onks joku käyny hcg:n mittauksessa raskauden aikana, millä viikolla ja paljon oli arvo? Mä kävin eilen rv 5+1 ja tänään sain tuloksen: 12300 u/l. Kuulostaa isolta luvulta viikkoihin nähden 😅🙈

Täällä täysin samana päivänä (5+1) mitattu 7420 U/l 😆

Otetaan nyt tähän huomiona se, että hedelmöitys ei välttämättä tapahdu just silloin kuin laskennallisesti merkitään. Lisäksi vaihteluväli on suurta yksilötasolla ollen kaikki silti normaaleja pitoisuuksia 😄 hauska nähdä kuinka paljon se todella vaihtelee ! 😄 liitän kuvan tän sivuston taulukosta hcg -vaihteluista 😊
 

Liitteet

  • Screenshot_20240927_084728_Chrome.jpg
    Screenshot_20240927_084728_Chrome.jpg
    123.7 KB · Katsottu: 6
:No Evil Monkey: Hämmentynyt ensiodottaja täällä, hei!

Netti ohjasi foorumille ja tilaisuuden tullen pakko purkaa tuntoja. Lukekoon, kenellä mielenkiinto ja keskittyminen riittää, kunkin omat olosuhteet huomioiden. Vaikkakin joillakin ystävillä ympärillä on lapsia ja heidän raskauksiaan vierestä seurannut, niin tämä maailma on minulle kyllä aika uusi. Kysynkin, miten ihmeessä tästä rupeamasta on tarkoitus selvitä täysjärkisenä? :Eyes::Face With Tears Of Joy:

Kas tässä turhautumiseeni johtaneet vaiheet, jotka eivät käsittääkseni suinkaan ole poikkeukselliset taikka erityisen haastavat 🤷‍♀️

Ehkäisy jätettiin pois kesällä ja toisella kierrolla ei vaan menkkoja kuulunut. Pitkästä kierrosta huolimatta uskalsin viimein kp 39 testata, ja vahvaa plussaahan sieltä tuli. Tosin olin jo osannut arvata etovan olon perusteella, että näin käy. Iloinen, mutta epäuskoinen olo :Two-hearts:, kun olimme varautuneet paljon pidempään yrittämisvaiheeseen.

Ja eikun ilo vaihtuu paniikkiin, kun neljä päivää myöhemmin alkaa kevyt vuoto :Crying Cat Face::Crying Cat Face:. Minä jo paniikissa itkemään ja hyväksymään, että sepä raskaus ei kauaa kestänyt.

Vaan malttaapa hetken. Vuoto ei ylly, ja kolme päivää myöhemmin ultrassa todetaan, että arviolta viikolla viisi mennään ja siihen nähden kaikki normaalia. Vuotokin pikkuhiljaa loppuu. Ja eikun aivot uudestaan asentoon, että ehkäpä tässä sittenkin ollaan vielä raskaana.

Ennen ensimmäistä ultraa myös pahoinvointioireet pääsevät kunnolla vauhtiin. Moneen päivään en saanut syötyä mitään, makasin vaan sohvan pohjalla ja kuljin ympäri kämppää ämpäri kainalossa 🤢. Vaan onneksi tähän löytyy varhaisultrassa apu, saan pahoinvointilääkettä (en tiedä, onko tämä miten yleistä tai onko kiistanalainen aihe tämä lääkitys pahoinvointiin?). Lääkitys alkaa todella auttaa, ja pahoinvointioireita ei juurikaan enää ole. No tästähän pitäisi pienen ihmisen olla kovin kiitollinen. Vaan eipä ole, kun oireettomuus nostattaa pelkoja siitä, että raskaus ei sitten etenekään normaalisti 🤦‍♀️

Nyt olen jo pari viikkoa odottanut huomista ultraa, jolloin pitäisi olla noin kahdeksan viikkoa takana. Mieli tekee tepposet ja olen jo vakuuttanut itseni siitä, että tämä päättyy km, hoitopolkukin tältä varalta jo suunnilleen suunniteltu. Katsotaan, miten huomenna likan käy 🙈

😝 Niin jotta elämän parasta aikaa 🥴🥴🥴
Kiitos ja anteeksi 😄

PS. Oleskelen tällä hetkellä Ranskassa. Tiedättekö, miten vaikeaa täällä on vältellä alkoholia ja pitää raskaustieto itsellä? 🤫🤫 Anopin tarjoamista viineistä nyt jo useamman kerran joutunut kieltäytymään, tänä iltana todennäköisesti taas, ja kyllä sieltä tulee joka kerta sellainen mulkaisu, jotta oksat pois 🤪 Tässä joutuu kertomaan raskaudesta pian ihan jo välien säilymisen takia 😂
 
Toi jatkuva mielenvaihtelu on kyllä niin tuttua. Välillä tuntuu et jee oon raskaana ja sit hetken päästä pelkään että ehkä siellä kohdussa ei olekkaan mitään. Oireetki menee aaltoina. Oon nyt tienny tästä raskaudesta kolme viikkoa ja oon jo ihan soikeana varhaisultran odotuksesta.
 
Takaisin
Top