Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varhaisultra keskustelusta tätä on päässytkin jo seuraamaan. Keskiviikkona vatsan päältä otettavassa kätilö totesi meille keskeytyneen keskenmenon ja esitti surunvalittelunsa. Tänään lauantaina käytiin toisaalla vaginaalisessa ultrassa ja syke näkyi, all guud. Sikiö oli nuorempi viikoiltaan vs menkoista laskettuna. Melkoinen draaman kaari, keskiviikkona vielä keskussairaalaan kysymään lääkärin mielipide kun sinne kerettiin keskiviikkona jo lähete laittaa😆
 
Varhaisultra keskustelusta tätä on päässytkin jo seuraamaan. Keskiviikkona vatsan päältä otettavassa kätilö totesi meille keskeytyneen keskenmenon ja esitti surunvalittelunsa. Tänään lauantaina käytiin toisaalla vaginaalisessa ultrassa ja syke näkyi, all guud. Sikiö oli nuorempi viikoiltaan vs menkoista laskettuna. Melkoinen draaman kaari, keskiviikkona vielä keskussairaalaan kysymään lääkärin mielipide kun sinne kerettiin keskiviikkona jo lähete laittaa😆
Ihanaa, että kaikki oli hyvin🥰
 
Varhaisultra keskustelusta tätä on päässytkin jo seuraamaan. Keskiviikkona vatsan päältä otettavassa kätilö totesi meille keskeytyneen keskenmenon ja esitti surunvalittelunsa. Tänään lauantaina käytiin toisaalla vaginaalisessa ultrassa ja syke näkyi, all guud. Sikiö oli nuorempi viikoiltaan vs menkoista laskettuna. Melkoinen draaman kaari, keskiviikkona vielä keskussairaalaan kysymään lääkärin mielipide kun sinne kerettiin keskiviikkona jo lähete laittaa😆
Ihana kuulla❤️ Mulla oli silloin keskiviikkona päinvastainen tilanne kuin sulla eli syke kyllä löytyi (lopulta), mutta mittoja ei saanut otettua. Kätilö ehti meillekkin puhua kkm:stä ja sanoi tekevänsä lähetteen eteenpäin.

Mä kävin sillon keskiviikkona Puhdin kautta mittaamassa hcg:n ja se oli keskiviikkona 26500 eli ihan ok viikkoihin (7+3) nähden. Omaan neuvolaan olin yhteydessä ja siellä ei kuulemma hcg:ta edes seurailla eli yksityisellä saa käydä jos sellaista tarvitsee. Tai no ehkäisyneuvolasta voisi kai saada labralähetteen, mutta se puhelinpalvelu on vain kaksi kertaa viikossa auki.

Siitä ultrasta jäi kumminkin sen verran epävarma fiilis ja harmittaa, kun viikkoja ei saatu mitattua että mennään kahden viikon päästä uudelleen.
 
Varhaisultra keskustelusta tätä on päässytkin jo seuraamaan. Keskiviikkona vatsan päältä otettavassa kätilö totesi meille keskeytyneen keskenmenon ja esitti surunvalittelunsa. Tänään lauantaina käytiin toisaalla vaginaalisessa ultrassa ja syke näkyi, all guud. Sikiö oli nuorempi viikoiltaan vs menkoista laskettuna. Melkoinen draaman kaari, keskiviikkona vielä keskussairaalaan kysymään lääkärin mielipide kun sinne kerettiin keskiviikkona jo lähete laittaa😆

Pakko kysyä, laitatko palautetta tuonne ensimmäiseen paikkaan?

Ihanaa, että kaikki oli kunnossa! 🤩
 
Ihana kuulla❤️ Mulla oli silloin keskiviikkona päinvastainen tilanne kuin sulla eli syke kyllä löytyi (lopulta), mutta mittoja ei saanut otettua. Kätilö ehti meillekkin puhua kkm:stä ja sanoi tekevänsä lähetteen eteenpäin.

Mä kävin sillon keskiviikkona Puhdin kautta mittaamassa hcg:n ja se oli keskiviikkona 26500 eli ihan ok viikkoihin (7+3) nähden. Omaan neuvolaan olin yhteydessä ja siellä ei kuulemma hcg:ta edes seurailla eli yksityisellä saa käydä jos sellaista tarvitsee. Tai no ehkäisyneuvolasta voisi kai saada labralähetteen, mutta se puhelinpalvelu on vain kaksi kertaa viikossa auki.

Siitä ultrasta jäi kumminkin sen verran epävarma fiilis ja harmittaa, kun viikkoja ei saatu mitattua että mennään kahden viikon päästä uudelleen.

Pitkä aika odotella kaksi viikkoa🥺 Mutta hyvä, että syke löytyi ja hcg oli ok, positiivisia merkkejä❣️Mekin käydään varmaan kolmen viikon päästä tällä samalla yksityisellä ultraamassa missä käytiin tänäänkin, mielenrauhaa etsimässä.
 
Pakko kysyä, laitatko palautetta tuonne ensimmäiseen paikkaan?

Ihanaa, että kaikki oli kunnossa! 🤩
Laitoin palautetta joo ja kerroin että sykkeet löytyi tänään alakautta ultratessa, epäilen ettei kyllä ole oikein vaikutusta tällä palautteella🫣
 
Varhaisultra keskustelusta tätä on päässytkin jo seuraamaan. Keskiviikkona vatsan päältä otettavassa kätilö totesi meille keskeytyneen keskenmenon ja esitti surunvalittelunsa. Tänään lauantaina käytiin toisaalla vaginaalisessa ultrassa ja syke näkyi, all guud. Sikiö oli nuorempi viikoiltaan vs menkoista laskettuna. Melkoinen draaman kaari, keskiviikkona vielä keskussairaalaan kysymään lääkärin mielipide kun sinne kerettiin keskiviikkona jo lähete laittaa😆
Mahtava uutinen😍😍 Turhaan joutunut stressaamaan nämä päivät, mutta pääasia että kaikki hyvin!
 
Varhaisultra keskustelusta tätä on päässytkin jo seuraamaan. Keskiviikkona vatsan päältä otettavassa kätilö totesi meille keskeytyneen keskenmenon ja esitti surunvalittelunsa. Tänään lauantaina käytiin toisaalla vaginaalisessa ultrassa ja syke näkyi, all guud. Sikiö oli nuorempi viikoiltaan vs menkoista laskettuna. Melkoinen draaman kaari, keskiviikkona vielä keskussairaalaan kysymään lääkärin mielipide kun sinne kerettiin keskiviikkona jo lähete laittaa😆
Tää on tosi hienoa! Toivoinki et teillä menis kaikki hyvin. Toi varhaisultra kyllä jännittää. Vielä pitäs kaks viikkoa jaksaa odottaa omaa.

Me käytiin tänään miehen äidillä kun siellä oli juhlat. Vähän sai kyllä kierrellä et miksi en ota kaloja tai voileipäkakkua alkutarjoiluista.
 
Rv 8+2 menkoista ja viime päivät mielessä pyörineet huolet tuulimunasta ja keskeytyneestä keskenmenosta. Ei sen kummempaa syytä, kuin että nämäkin on mahdollisia, etenkin tällä iällä. Kirppareilta oon yrittänyt bongata doppleria, mutta ei ole tullut vastaan.

Eilen nitkautin ristiselän ihan vaan kumartuessa ja se kipuilee edelleen. Yöllä ei vaivannut ja kävelylenkillä helpotti selvästi, mutta nyt juilii taas. Syytän väliin jääneitä salitreenejä ja varmaan raskaushormoneillakin osansa.

Varhaisultra torstaina. :folded:
 
Mä itseasiassa tilasin dopplerin ja se jo tulikin. En ole kuitenkaan avannut vielä pakettia jos palautankin sen. Ilmeisesti vielä mitään ei kuitenkaan näillä viikoilla sillä kuulisi kun just nyt eniten sitä varmistusta kaipaisi :Grimacing Face: Meillä varhaisultra vuorostaan perjantaina.
 
Mulla on dopleri ja oli kyllä aktiivisesti käytössä ultrien välissä aina sinne asti kun liikkeet alkoi tuntumaan ❤️ Oli aivan ihana, helpottava laite kun oppi löytämään sydänäänet istukan äänen seasta
 
Rv 8+2 menkoista ja viime päivät mielessä pyörineet huolet tuulimunasta ja keskeytyneestä keskenmenosta. Ei sen kummempaa syytä, kuin että nämäkin on mahdollisia, etenkin tällä iällä.

Muakin pelottaa ihan kamalasti tuulimuna ja keskeytynyt keskenmeno ja tietty lisäksi vielä kohdun ulkoinen. Varsinkin kun oireet on ollut niin vähäisiä. Ja kaksi kemiallista jo takana, joten fiilis on että tämä ei vaan voi päättyä hyvin. Huomenna on ultra. Jännittää ihan kamalasti.
 
Muakin pelottaa ihan kamalasti tuulimuna ja keskeytynyt keskenmeno ja tietty lisäksi vielä kohdun ulkoinen. Varsinkin kun oireet on ollut niin vähäisiä. Ja kaksi kemiallista jo takana, joten fiilis on että tämä ei vaan voi päättyä hyvin. Huomenna on ultra. Jännittää ihan kamalasti.
Ihanaa et pääset Kawa jo huomenna ultraan, ei tarvitse sen suhteen piinailla pidempään 🙏 Mulla pelko myös kkm kun niitä jo pari takana, mut ei auta kun toivoa ja odottaa vielä reilu 2vk....
 
Muakin pelottaa ihan kamalasti tuulimuna ja keskeytynyt keskenmeno ja tietty lisäksi vielä kohdun ulkoinen. Varsinkin kun oireet on ollut niin vähäisiä. Ja kaksi kemiallista jo takana, joten fiilis on että tämä ei vaan voi päättyä hyvin. Huomenna on ultra. Jännittää ihan kamalasti.
Myötätuulta huomiselle!
 
Ei olla kerrottu vielä kenellekään tästä raskaudesta, kun viikkoja on vasta reilu 5, mutta alkaa olemaan aika hankalaa tää tiedon pimittäminen. Käytiin tänään lounaalla miehen vanhemmilla, missä tarjoiltiin pikkasen liian medium miinus -pihviä, jota välttelin sitten kiusallisesti siinä lautasella. Sieltä lähdettiin mun vanhemmille nälkä vatsassa kurnien toteamaan, että pöydässä on sushit tarjolla 🙃🙃🙃

Tänään on ollut muuten tosi epävarma olo tän raskauden suhteen ja olin aamulla jo varma, että nyt se keskenmeno alkaa, mutta lopulta on ollut niin etova ja huimaava olo, että kai tässä edelleen jotain on meneillään.
 
Mulla on dopleri ja oli kyllä aktiivisesti käytössä ultrien välissä aina sinne asti kun liikkeet alkoi tuntumaan ❤️ Oli aivan ihana, helpottava laite kun oppi löytämään sydänäänet istukan äänen seasta
Mulla oli myös edellisessä raskaudessa. Ostin kirpparilta, kun viikkoja oli 10-11 ja sainkin heti kuulumaan. Mulla oli ihan karvalakkimallin angelsounds. Mutta olen sen jo laittanut eteenpäin.
 
Mun ekassa raskaudessa v. 2005 terkkari kokeili kuunnella sydänäänet neuvolan dopplerilla jo ekassa neuvolassa rv 9+3 ja onnistuikin. :Two-hearts:
 
Mä sain mun siskolta angel sounds dopplerin. En ole vielä kokeillut. Viikkoja kumminkin vasta 8+0. Varasin viikon päähän uuden vu:n josko silloin olisi parempi näkyvyys kuin aiemmin.
 
Takaisin
Top