Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On tosiaan tullut monta menetystä jo tässä ryhmässä. :sad-face: Tulee niin paha mieli kaikkien puolesta.

Onko kenelläkään muulla makuaisti muuttunut niin, että hammastahna maistuukin pahalle? Kuitenkin aamuin illoin harjaan hampaat, niin inhottaa se maku ja yököttää. Yritän ajatella jotain ihan muuta sen ajan. Samoin on käynyt nyt purkalle. Normaalisti otan purkan suuhun joka aterian/välipalan jälkeen, nyt pystyn pitämään sellaista suussa ehkä minuutin ajan, niin on jo pakko sylkäistä se roskiin. :Angry Face:
 
Minäkin pääsin liittymään tänne, meille olisi tulossa nyt toinen lapsi 🥰 odotan vähän kauhulla et miten tuun selviytymään raskausajasta taaperon kanssa, viimeksi ehti hyvin lepäillä, mutta meidän esikoinen on todella aktiivinen tapaus ja nukkuukin aika vähän
 
Minäkin pääsin liittymään tänne, meille olisi tulossa nyt toinen lapsi 🥰 odotan vähän kauhulla et miten tuun selviytymään raskausajasta taaperon kanssa, viimeksi ehti hyvin lepäillä, mutta meidän esikoinen on todella aktiivinen tapaus ja nukkuukin aika vähän
Sama meininki täällä 1-vuotiaan kanssa, joka on ihan koko ajan liikkeessä tai jotain levittelemässä. 😵
 
Sama meininki täällä 1-vuotiaan kanssa, joka on ihan koko ajan liikkeessä tai jotain levittelemässä. 😵
Täällä myös 😅 just aamulla mietin kun ekaa kertaa iski pahoinvointi, että miten ihmeessä tästä selvitään töihin ja päiväkotiin kahdestaan! Teki mieli vaan maata lattialla ja mies oli tietysti lähtenyt jo aiemmin töihin niin ei voinut auttaa😵
 
Näin painajaisia tän päivän varhaisultrasta, että kätilö olis halunnut pistää puudutuspiikin ensin alakertaan 😂 olin ihan paniikissa että ei ei ei ja lopulta antoi periksi😄 ultra tapahtui vatsan päältä (unessa siis) vaikka viikkoja on vähän ja näytölle ilmestyi kaksi poikavauvaa leikkimässä yhdessä kohdun uumenissa 😄 ne olivat ihan taaperon kokoisia ja niillä oli vaatteet päällä😂
 
Mä olin just varhaisultrassa. Se oli ihan kauhea kokemus. Mun kudostyyppi on todella haastava eikä meinannut millään selvitä mitä siellä oikein on. Kätilö kaiveli ja kaiveli. Lopulta näkyi syke, mutta mittoja sikiöstä oli mahdotonta ottaa. Suositteli hcg:n mittausta verestä. Olen juuri menossa labraan.
 
Mä olin just varhaisultrassa. Se oli ihan kauhea kokemus. Mun kudostyyppi on todella haastava eikä meinannut millään selvitä mitä siellä oikein on. Kätilö kaiveli ja kaiveli. Lopulta näkyi syke, mutta mittoja sikiöstä oli mahdotonta ottaa. Suositteli hcg:n mittausta verestä. Olen juuri menossa labraan.

Meillä oli mitat myös todella vaikeat ottaa ja sikiö piilotteli tosi reunassa, lienee vielä aika normaalia tässä kohtaa ja tärkein lienee se syke. ♥️ Jäitä hattuun!
 
Moi kaikki. Liityn hiljoksiin mukaan toukokuisiin. Uusioperheen lapsi nro 7 ilmoitteli tulostaan viime viikolla. Kuopus 4kk että sinällään yllätys että näin nopeasti tulee toinen (toivottavasti ei toinen ja kolmas). Niin tai näin, menkat ei ehtineet alkaa joten viikot selviää ens vkon ultrassa. Kaksi rv6 km kokeneena odottelen rauhassa tässä tilanteen kehittymistä (helpommin sanottu kuin tehty).
Toinen yhteinen lapsi tähän avioliittoon meille ❤️🩵 rakkaita kaikki vaikka vähä puskista tilanne tulikin.
 
Mä olin just varhaisultrassa. Se oli ihan kauhea kokemus. Mun kudostyyppi on todella haastava eikä meinannut millään selvitä mitä siellä oikein on. Kätilö kaiveli ja kaiveli. Lopulta näkyi syke, mutta mittoja sikiöstä oli mahdotonta ottaa. Suositteli hcg:n mittausta verestä. Olen juuri menossa labraan.
Eikös se että syke löytyy, merkkaa jo km tilastoissa hurjasti enemmän ku pienten viikkojen muutenkin epätarkat mitat. Itse ainakin km kohdalla ei koskaan sykkeitä löytynyt vaikka viikot vieri. Onnistuneesta raskaudesta syke löytyi 6+1 ja yliajalle mentiin niin että heilahti 🤣
 
Meillä oli mitat myös todella vaikeat ottaa ja sikiö piilotteli tosi reunassa, lienee vielä aika normaalia tässä kohtaa ja tärkein lienee se syke. ♥️ Jäitä hattuun!

Täällä ihan täysin sama! Tänään siis kävin ja tosi sumea kuva (tuttu paikka, eri ultraaja) mutta syke löytyi. Ei oo kyllä ennen tullut tällaista vastaan etteikö alakautta saisi selkeetä kuvaa 😅 toki kohtu on tosi ylhäällä (verrattuna ns.normiin) ja edessä.. vastasi viikkoja 6+1.
 
Minulta ei edellisessä raskaudessa onnistuttu alakautta ultraten saamaan mitään näkyviin, vatsan päältä sitten onnistui. Oli neuvolan vanha ultralaite, viikkoja oli silloin jo 8+3 menkkojen mukaan, todellisuudessa jopa viikko enemmän. Minullekaan ei koskaan selvinnyt, miksi ei alakautta näkynyt.
 
Minulta ei edellisessä raskaudessa onnistuttu alakautta ultraten saamaan mitään näkyviin, vatsan päältä sitten onnistui. Oli neuvolan vanha ultralaite, viikkoja oli silloin jo 8+3 menkkojen mukaan, todellisuudessa jopa viikko enemmän. Minullekaan ei koskaan selvinnyt, miksi ei alakautta näkynyt.
Miten voi viikkoja olla enemmän kuin menkkojen mukaan? Voiko menkkojen alku ollakin jotenkin ”väärä” ajankohta kierron alulle, vai oliko tässä siis vauva vaan viikkojaan isokokoisempi? 😯
 
Takaisin
Top