Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sama meininki täällä 1-vuotiaan kanssa, joka on ihan koko ajan liikkeessä tai jotain levittelemässä.Minäkin pääsin liittymään tänne, meille olisi tulossa nyt toinen lapsi odotan vähän kauhulla et miten tuun selviytymään raskausajasta taaperon kanssa, viimeksi ehti hyvin lepäillä, mutta meidän esikoinen on todella aktiivinen tapaus ja nukkuukin aika vähän
Täällä myös just aamulla mietin kun ekaa kertaa iski pahoinvointi, että miten ihmeessä tästä selvitään töihin ja päiväkotiin kahdestaan! Teki mieli vaan maata lattialla ja mies oli tietysti lähtenyt jo aiemmin töihin niin ei voinut auttaaSama meininki täällä 1-vuotiaan kanssa, joka on ihan koko ajan liikkeessä tai jotain levittelemässä.
Mä olin just varhaisultrassa. Se oli ihan kauhea kokemus. Mun kudostyyppi on todella haastava eikä meinannut millään selvitä mitä siellä oikein on. Kätilö kaiveli ja kaiveli. Lopulta näkyi syke, mutta mittoja sikiöstä oli mahdotonta ottaa. Suositteli hcg:n mittausta verestä. Olen juuri menossa labraan.
Kiitos Täytyy lopettaa panikointi ja sekopäinen googlettelu.Meillä oli mitat myös todella vaikeat ottaa ja sikiö piilotteli tosi reunassa, lienee vielä aika normaalia tässä kohtaa ja tärkein lienee se syke. Jäitä hattuun!
Eikös se että syke löytyy, merkkaa jo km tilastoissa hurjasti enemmän ku pienten viikkojen muutenkin epätarkat mitat. Itse ainakin km kohdalla ei koskaan sykkeitä löytynyt vaikka viikot vieri. Onnistuneesta raskaudesta syke löytyi 6+1 ja yliajalle mentiin niin että heilahtiMä olin just varhaisultrassa. Se oli ihan kauhea kokemus. Mun kudostyyppi on todella haastava eikä meinannut millään selvitä mitä siellä oikein on. Kätilö kaiveli ja kaiveli. Lopulta näkyi syke, mutta mittoja sikiöstä oli mahdotonta ottaa. Suositteli hcg:n mittausta verestä. Olen juuri menossa labraan.
Meillä oli mitat myös todella vaikeat ottaa ja sikiö piilotteli tosi reunassa, lienee vielä aika normaalia tässä kohtaa ja tärkein lienee se syke. Jäitä hattuun!
Miten voi viikkoja olla enemmän kuin menkkojen mukaan? Voiko menkkojen alku ollakin jotenkin ”väärä” ajankohta kierron alulle, vai oliko tässä siis vauva vaan viikkojaan isokokoisempi?Minulta ei edellisessä raskaudessa onnistuttu alakautta ultraten saamaan mitään näkyviin, vatsan päältä sitten onnistui. Oli neuvolan vanha ultralaite, viikkoja oli silloin jo 8+3 menkkojen mukaan, todellisuudessa jopa viikko enemmän. Minullekaan ei koskaan selvinnyt, miksi ei alakautta näkynyt.
Ovulaatio on silloin täytynyt olla jo heti menkkojen loputtua. Ei sille oikein muuta selitystä ole. Kiertoni oli aika säännöllinen 29 päivää.Miten voi viikkoja olla enemmän kuin menkkojen mukaan? Voiko menkkojen alku ollakin jotenkin ”väärä” ajankohta kierron alulle, vai oliko tässä siis vauva vaan viikkojaan isokokoisempi?
Okei, mielenkiintoista! Mutta joo, käy järkeen, että jos ovulaatio onkin ollut oletettua aiemmin niin sikiökin on oletettua isompi/vanhempi.Jatkan vielä, että tuon varhaisultran jälkeen olin hyvin epäuskoinen, että olisi ollut pidemmällä, kuten lääkäri ulkotutkimuksen ja ultratun mitan mukaan totesi. Mutta pakko se oli uskoa, kun äitipolin vk 12 ultrassa todettiin sama ja laskettu aika siirrettiin viikolla taaksepäin.