Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jospa sitä liittyisi mukaan❤️ Eilen käytiin ultrassa ja siellä näkyi pikku möykky, jonka sydän jo löi ja vastasi viikkoja 5+6😍 Viimeiset viikot on olleet ahdistavia, sillä edellinen raskaus meni kesken heinäkuun lopussa ja tämä alkoi heti sen jälkeen...Toivottavasti tämä pieni pysyisi mukana loppuun asti🤍
 
Kylläpä aika hidastui heti plussatestin jälkeen! Tuntuu, että olisin tiennyt raskaudesta jo useita viikkoja, vaikka todellisuudessa olen tiennyt 2,5 päivää 😂 Apua, voin kuvitella kuinka hitaasti päivät matelevat erityisesti ennen ultria jne.

Olo on tosi oireeton jos rintojen älytöntä aristusta ja aamuöistä valvomista ei lasketa. Sanoin miehelleni plussapäivänä (torstaina) että minähän en sitten testihulluksi ala, vaan teen vasta seuraavan viikon loppupuolella uuden testin. Noh, eilen tein jo yhden testin ja jospa pian sängystä noustessa toisen... 🥲

Miten muiden viikonloppu on sujunut?
 
Kylläpä aika hidastui heti plussatestin jälkeen! Tuntuu, että olisin tiennyt raskaudesta jo useita viikkoja, vaikka todellisuudessa olen tiennyt 2,5 päivää 😂 Apua, voin kuvitella kuinka hitaasti päivät matelevat erityisesti ennen ultria jne.

Olo on tosi oireeton jos rintojen älytöntä aristusta ja aamuöistä valvomista ei lasketa. Sanoin miehelleni plussapäivänä (torstaina) että minähän en sitten testihulluksi ala, vaan teen vasta seuraavan viikon loppupuolella uuden testin. Noh, eilen tein jo yhden testin ja jospa pian sängystä noustessa toisen... 🥲

Miten muiden viikonloppu on sujunut?

Kuulostaa tutulta. Viikko plussasta ja tuntuu, että aikaa on mennyt pieni ikuisuus. Ehkä se liittyy siihen, että aika monta ajatusta ja kelaa on ehtinyt pyörittää tässä läpi.

Muhun pesi eilen varma fiilis siitä, että kaikki ei ole hyvin ja sain hienosti itselleni tosi kurjan olon koko päiväksi. Mitään merkkejä, vuotoa tms ei ole, päinvastoin, raskausoireita riittää, mutta mieli tekee tepposia.

Mulla on todella etovaa oloa, sellainen ruotsinlaivan dagen efter. Se iskee iltaisin klo 22-23 ja pyörittää pari tuntia. Sitten aamuisin herään 05-06 välissä samaan oloon. 😵‍💫🤢 Laatta ei ole toistaiseksi lentänyt kun kahdesti samana päivänä.

Lisäksi tissit on aivan järkyttävän kipeät ja turvonneet, vessassa saa rampata koko ajan ja väsymys on aivan kaamea. Tekisi mieli vain maata koomassa, vaikkei varsiniaesti nukuta.

Ultraan on vielä viikko. Juteltiin eilen, että jos aikaistaisin sitä, mutta siinä ei ole järkeä kun pitkän kierron vuoksi uskon, että muutenkin päivissä tulee muutama päivä takapakkia. Eikä kyllä kiinnosta kahdesti maksaa ultraa, joten sillä verukkeella yritän malttaa. 😅

Soitin lapsettomuusklinikalle viikolla, kun olen luovuttanut munasoluja viimeksi kesän alussa ja sen jälkitarkastuksessa löytyi pieni polyyppi, jonka lääkäri olisi halunnut tarkistaa huuhtelemalla kohtua. En kuitenkaan kesän aikana mennyt, kun mies oli kotona ja halusin hyödyntää kierrot. Oli hauska soittaa, etten tule nytkään, koska olen raskaana. 😅 Melko vuolaat onnittelut satoi sieltä. On naisen kroppa kyllä ihmeellinen. Luovutin kesäkuussa (kuudetta kertaa), samalla otettiin kierukka, siitä tyhjennysvuoto ja yhdet menkat väliin ennen kun tämä ihme alkoi. 🥹 Hassua ajatella, että voi olla niin, että lahjasolutyyppi kasvaa aikalailla yhtä aikaa. Se ehkä selviää (tai sitten ei) sitten 18v kuluttua. 😍

Tulipas pitkä runo, pahoittelut!

Niin ja 6+0 ♥️
"Ellemme tiedä, miten tulee käymään, olettakaamme, että käy hyvin."
 
Miten teillä muilla on mennyt esim.pahoinvoinnin kanssa? Onko ekassa raskaudessa ollut pahempi olo kuin seuraavissa? Mulla oli ekassa etovaa oloa lähes läpi raskauden. En oksennellut kuitenkaan.

Nyt tässä tokassa on välillä ollut ruuan jälkeen vähän öklö olo. Kerran bussissa tuli hirveä olo ja luulin, että oksennan. Se meni kumminkin ohi. So far so good. 5+6 viikkoa nyt täynnä.
 
Mulla tosiaan vähän reilu kuukausi keskenmenosta ja tämä raskaus alkoi heti perään. Vaikka perjantaina ultrassa kaikki oli hyvin, niin pelko ja ahdistus toisesta keskenmenosta on ihan valtava. Mulla ollut eilen ja tänään kovaa jomottelua ja se on vetänyt mielen maahan. Voi kumpa pystyisi tietämään, että meneekö kaikki hyvin!
 
Tänään on ollut täälläkin jotenkin pelko keskenmenosta läsnä, keskenmenon oireita ei ole ollut. Varhaisultraan on melkein kaksi viikkoa vielä🫣
 
Noniin. Testasin pariin otteeseen nyt aamulla ja toinen viiva oli melkein kokonaan testeistä kadonnut. Ei tainnut pysyä pikkuinen mukana 😔 Tarrasukkia teille kaikille muille, mä siirryn takaisin kuumeilevien ketjuun 💔

Voi ei... :(
Onko kaikki testit ollut samaa merkkiä?
Hormoonin määrä voi vaihdella virtsassa reilusti, joten vain verikokeella voi seurata kehittymistä, pidetään siis lippua vielä ylhäällä, jooko?

Ei nyt mitään huonojen uutisten aaltoa, eihän? 🥹🥹🥹

Tsemppiä kaikille.. ♥️
 
Voi ei... :(
Onko kaikki testit ollut samaa merkkiä?
Hormoonin määrä voi vaihdella virtsassa reilusti, joten vain verikokeella voi seurata kehittymistä, pidetään siis lippua vielä ylhäällä, jooko?

Ei nyt mitään huonojen uutisten aaltoa, eihän? 🥹🥹🥹

Tsemppiä kaikille.. ♥️
Juu kaikki olleet samaa merkkiä ja viivojen haaleneminen ihan selkeää sekä torstain että lauantain testiin verrattuna.
 
Miten teillä muilla on mennyt esim.pahoinvoinnin kanssa? Onko ekassa raskaudessa ollut pahempi olo kuin seuraavissa? Mulla oli ekassa etovaa oloa lähes läpi raskauden. En oksennellut kuitenkaan.

Nyt tässä tokassa on välillä ollut ruuan jälkeen vähän öklö olo. Kerran bussissa tuli hirveä olo ja luulin, että oksennan. Se meni kumminkin ohi. So far so good. 5+6 viikkoa nyt täynnä.

Oon aina voinut alusta asti pahoin (paitsi nyt). Pahoinvointi on pahentunut joka raskaudessa ja kolmosen kohdalla olin kuukauden saikulla kun en kyennyt ololtani mihinkään 🫣 kolmannessa sain sitten omeprazolin pahoinvointilääkkeeksi ja vetelin sitä koko raskauden muistaakseni 😅
Nyt on vaan ihan pienen pieniä kuvotuksen aaltoja jotka katoavat itsekseen nopeasti, yökkirefleksi on kyllä herkillä. Jos tällä selviäis koko raskauden niin olis ihan voitto! ...toki nyt vasta 5+0 menkoista laskettuna😅
 
Oksensin paristi kakkosen raskausaikana , kolmosen kohdalla useasti mutta en tiputukseen koskaan joutunut.
 
Noniin. Testasin pariin otteeseen nyt aamulla ja toinen viiva oli melkein kokonaan testeistä kadonnut. Ei tainnut pysyä pikkuinen mukana 😔 Tarrasukkia teille kaikille muille, mä siirryn takaisin kuumeilevien ketjuun 💔

Oon todella pahoillani❤️ voimia toipumiseen ja toivottavasti tulisi pian uusi plussa❤️
 
Miten teillä muilla on mennyt esim.pahoinvoinnin kanssa? Onko ekassa raskaudessa ollut pahempi olo kuin seuraavissa? Mulla oli ekassa etovaa oloa lähes läpi raskauden. En oksennellut kuitenkaan.

Nyt tässä tokassa on välillä ollut ruuan jälkeen vähän öklö olo. Kerran bussissa tuli hirveä olo ja luulin, että oksennan. Se meni kumminkin ohi. So far so good. 5+6 viikkoa nyt täynnä.
Mulla on sellasta etovaa oloa läsnä melkein kokoajan ja tuntuu että se pahenee aina syömisen jälkeen ja sitten syödyt ruuat jää "kummittelemaan" niin että kuvottaa ajatuskin syödä samaa uudestaan. Ehkä yleensä helpottaa illansuussa just ennen illallista. Oksennusta ei oo kertaakaan tullu :folded: Mulla tää on eka raskaus
 
Mä en ole raskauden vuoksi oksentanut koskaan. Ekoina viikkoina ollut etomista, mutta ei mitään ympärivuorokautista. Nyt ei kauheasti sitäkään.
 
Tämä kolmas raskaus ja samalla tavalla alkanut kuin aiemmatkin. Ainoa merkki on kuukautisten poisjääminen. Mulla fyysisesti raskaudet olleet tähän mennessä helppoja ja oireettomia, toivottavasti tämäkin. Varhaisultraan aikomus mennä lähiaikoina, koska oireettomuuden vuoksi epäilen aina, että olenko edes raskaana. :smiling-eyes:
 
Iik, täällä liitytään kans joukkoon! 👋🤩

Tänä aamuna dpo9 tuli haamu testiin. Laskettu 24.5. Kovin tyhjältä näyttää vielä tuo loppukuu, mutta toivottavasti sinne tulee mulle seuraa 🥲

Aika ihmeellinen olo. Aamulla tein testin yksin samalla ku yritin lapsia saada syömään aamupalan ja pukemaan. Ja tietty sit tuli aamukiukut ja muut ja itellä kiire kerätä kamppeet töihin. Teki mieli huutaa kaikelle, et hiljaa nyt mä oon raskaana! 😆

Mietin, et miten miehelle kertois tällä kertaa. Se tuli hetken päästä siitä kotiin ja tehtiin vahdinvaihto ja mä lähin töihin. En siinä kiireessä halunnu sitä kertoa, niin katsoo mitä illalla keksis. Mutta jätin kyl sen testin vessan hammasharjahyllylle. Voi olla et sen siitä bongaa tai sit ei. Ainakaan viestii ei oo tullu viel perään 🤭 Jännää!

Miten te ootte kertonu kumppanille?

Äsken lounaalla ihmettelin, et ainiin pitää taas miettiä näitä syömishommia. Tuntuu niin oudolta. Et eilen en ollu raskaana ja nyt oon ja pitäis jtn ruokavaliota noudattaa. Ehkä siihen tässä viel tottuu. Tekis mieli nyt vaan näitä raskausjuttuja miettiä ja suunnitella, mut äh viel pitäis töihin jaksaa keskittyä. En kestä. 🙈
 
Tulin kotiin, mies ei sanonu heti mitään. Kysyi hetken päästä, et teitkö tänään töitä kahden edestä. Hetken olin silleen :Eyes:, mut hän tarkottikin, et kun hän oli lasten kanssa kotona tänään ja mä ainoostaan töissä. Vastasin sit, et "No joo kyl mä tavallaan tein kahden edestä :Winking Face::Winking Face::Winking Face::Winking Face::Winking Face::Winking Face::Winking Face::Winking Face::Winking Face:". Mut ei se tajunnu, rupes puhuu muusta. 😅 Mut sit hetken päästä tokas kysyvästi, et "et sit oo raskaana?" kun oli nähny testin. "Katoitsä sitä testiä?" "Joo joo oli vaan yks viiva." "No katoppa uudestaan." 😅 Ei sit uskonu mua, luuli, et huijaan (siis miks tommosesta huijais? :No Evil Monkey:). Meni sit lopulta katsomaan ja totes, ettei kyl edelleenkään näe toista viivaa. 😅 Piti sit vakuutella, et kyl siinä on.

Mut kieltämättä alko itekin nyt vähän jänskättää, et entä jos se nyt onkin vaan kuuluisa viivanpaikka. Musta siinä on kyl punerrus ja siis ikinä en oo mitään vääriä haamuja tai viivanpaikkoja saanu. Kaikki haamujen esiäiditkin on aina päätyneet vauvaksi asti. Mut jos nyt osu eka kerta? 🫣 No huomenaamulla testaan uudestaan.
 
Tulin kotiin, mies ei sanonu heti mitään. Kysyi hetken päästä, et teitkö tänään töitä kahden edestä. Hetken olin silleen :Eyes:, mut hän tarkottikin, et kun hän oli lasten kanssa kotona tänään ja mä ainoostaan töissä. Vastasin sit, et "No joo kyl mä tavallaan tein kahden edestä :Winking Face::Winking Face::Winking Face::Winking Face::Winking Face::Winking Face::Winking Face::Winking Face::Winking Face:". Mut ei se tajunnu, rupes puhuu muusta. 😅 Mut sit hetken päästä tokas kysyvästi, et "et sit oo raskaana?" kun oli nähny testin. "Katoitsä sitä testiä?" "Joo joo oli vaan yks viiva." "No katoppa uudestaan." 😅 Ei sit uskonu mua, luuli, et huijaan (siis miks tommosesta huijais? :No Evil Monkey:). Meni sit lopulta katsomaan ja totes, ettei kyl edelleenkään näe toista viivaa. 😅 Piti sit vakuutella, et kyl siinä on.

Mut kieltämättä alko itekin nyt vähän jänskättää, et entä jos se nyt onkin vaan kuuluisa viivanpaikka. Musta siinä on kyl punerrus ja siis ikinä en oo mitään vääriä haamuja tai viivanpaikkoja saanu. Kaikki haamujen esiäiditkin on aina päätyneet vauvaksi asti. Mut jos nyt osu eka kerta? 🫣 No huomenaamulla testaan uudestaan.
Tsemppiä❣️ Nämä haamuaamut ovat jännittäviä, toivottavasti huomenna selkeämpi
 
Kävin 5.päivä hcg verikokeessa ja tänään uudestaan. Jos n. 2 päivän välein on hcg:n määrä tuplaantua arvon niin ihan linjassa on luvut 😄
5.pv oli siis 1290 ja tänään 7420 U/l.
Kävin ihan omakustanteisesti dataa keräämässä kun on vaikea uskoa koko raskautta olemassa olevaksi. 😅 hassu ajatus pälkähti mieleeni, että onkohan tämä sitten poikaraskaus kun kaikki aiemmat on tyttöjä (ja oon voinut tosi pahoin) 😂
 
Takaisin
Top