Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ole täälläkään mennyt ohi ja 10. viikolla mennään. Vähän vaihtelee fiilikset pahoinvoinnin suhteen. Lääkkeillä se pysyy jotenkuten hallinnassa ja vaikka olotila on siltikin aika kidutusta, niin jollain oudolla tavalla se helpottaa tähän tietämättömyyteen. Pohdin kovin sitä, että kkm voi kyllä oireilla, mutta kun muuten en vieläkään tunne raskautta mitenkään, niin tämä pahoinvointi ja väsymys huojentaa edes hiukan 😅

Tuntuuko teillä muilla vatsanseudulla mitään? Olettaisin, että olisi jotain venymisen tai kipuilun tunnetta, mutta mulla ei kyllä tunnu oikeastaan mitään. Se juurikin herättää vähän pelkoa.. 😮‍💨

Mulla ei tunnu mitään venymisen tmv tunnetta, ei ole ikinä tuntunut isompienkaan lasten kanssa. Nyt oon jo oppinut, että en siitä huolestu :tears:

Mulla ei tunnu mitään venymisen tmv tunnetta, ei ole ikinä tuntunut isompienkaan lasten kanssa. Nyt oon jo oppinut, että en siitä huolestu :tears:
Hyvä tietää 🙏 Vaikea vaan uskoa, että on raskaana kun ei tunnu missään 😅 Kun osaisi vielä itsekin olla huolestumatta! 😄

Musta maha tuntuu jotenkin epämiellyttävän turvonneelta. Mutta en kyllä muuten osaisi tuntea, että olen raskaana. Odotan innolla, että liikkeet alkaa tuntua❤️

Mulla ei ole pahoinvointia mutta väsyttää hirveästi. Tänäänkin koko aamu mennyt ihan koomassa, varsinkin kun mies on esikoisen kanssa reissussa. Tyttö kun yleensä heti herättyään nousee sängystä ja ottaa jompaa kumpaa meistä kädestä kiinni ja sitten sitä on itsekin noustava😂

Mulla on mahassa edellisten jälkeen löysää nahkaa. Mä en käsitä miten ja miksi mun ylävatsa pyöristyy ja alavatsa missä kohtukin on, on entisellään. Ehkä kohtu ottaa itelleen tilaa ja muut sisäelimet työntyy tuohon ylävatsalle.😵‍💫 En tiedä kauanko tätä mahaa piilotellaan yhtää keltään. En oikeesti haluais vielä töissäkään tiedottaa, kun ei oo mitään ultraakaan ollut. Otin numeroa isomman työtakin käyttöön. 🥵
Nt ultraan vielä kaksi pitkää viikkoa.

Mulla oli mies kertonut vanhemmilleen, anoppi oli kuulemma katsonutkin, että mun maha on pyöristynyt. Ja nyt kun musta tuntuu, että mahaa ei juurikaan edes ole vielä. Aikasemmissa oon todellakin saanut piilotella koska mulla tulee esiin todella aikasin. Oon jotenkin ajatellut, että kun nyt paino on tippunut oksentelun takia niin ei sitä turvotustakaan ole ja sen takia vatsa ei näy. Mut kai se sit kuitenkin joidenkin silmään näkyy.

Mä olin eilen isompien tyttöjen kanssa katsomassa naisten maajoukkueen peliä Tampereella, kotona oltiin joskus puolenyön aikaan. Ihan vähän mennyt koomassa tämä päivä, onneks otin etäpäivän. Vaikka vähän ottaakin voimille niin on kyllä kiva päästä kotoa pois, muutenkin ku töihin. Alkaa ihan vähän risoo se pahoinvointi ja makaaminen...

Mulla on jo ihan selkeä maha, oon hoikka ja viimeksikin maha kasvoi jätti isoksi 😅 muuten pystyy piilottamaan vaatteilla mut treenivaatteet on vaikeat, mulla ei oo oikein mitään väljiä. En haluaisi ostaa uusiakaan, kun ei niitä sitten myöhemmin enää tulisi käytettyä enkä usko että kovin kauaa on enää käy juoksemassa, kun tulee liukasta.

Mä en käsitä miten ja miksi mun ylävatsa pyöristyy ja alavatsa missä kohtukin on, on entisellään.
Mulla on ihan sama. Tuntuu, että ylävatsasta tulee pallo aina heti aamupalan jälkeen ja se pysyy sellaisena koko päivän. :Smirking Face: Alavatsa on entisellään. En vieläkään edes tunne kasvavaa kohtua, vaikka on 14.vko menossa (toki mulla on sisäänpäin kääntynyt kohtu). Ultrat kuitenkin ovat vahvistaneet sen, että joku siellä kasvaa.

Neuvolan terkkari kurkkasi aamulla ultralla ja siellä sikiö oli oikeassa paikassa ja kovin liikkuvainen. Nyt voi rauhallisin mielin odotella nt ultraa. :Two-hearts:

Varsinainen neuvola-aika mulla on ollut 6+4 edellinen ja seuraava tulee jonnekin 14 viikolle. Aika pitkä väli, mutta onneksi tässä nyt on tuo ultra tulossa tuohon väliin.
Huomenna meen verikokeisiin, niin on sekin alta pois sitten.

Mulla oli eilen nt-ultra ja pikkuisella oli kaikki hyvin💕 Voi miten iso hepotus olikaan nähdä kun pieni touhusi sielä menemään. Yhtäkkiä se viiden viikon kaamea oksentaminen ja olo alkoi tuntua siltä että silläkin oli jokin merkitys, kun mielen täytti niin iso onni.❤️🙏

Laskettu aika tarkentui 10.5.
Mikä päivämäärä sukka oli aikaisemmin?

Mikä päivämäärä sukka oli aikaisemmin?
Aiemmin oli 12.5. eli parilla päivällä aikaistui.

Ja voi miten nämä voinnit aaltoileekin taas, tänään oon maannut kauheassa olossa viidestä eteenpäin ja oksentanut taas.. just kun ehdin ajatella, että pahimmat olot olis jo selätetty. On kyllä itkut päässy, kun ei enää jaksais..

Huomenaamulla on nt-ultra ja pelottaa AIVAN HIRVEÄSTI. Mitä jos jokin onkin vialla? Joko nt-tutkimuksessa tai noin muuten. Tai mitä jos lääkäri on tyly ja alan itkeä jännityksestä ennen kuin ehditään edes asiaan? On käynyt monta kertaa lapsettomuuspolilla asioidessa, ja samat lääkärit on käsittääkseni molemmissa. Ja kaiken lisäksi pitää stressata, onko ajat myöhässä, ehdinkö töihin ajallaan... Ei taida tulla nukkumisesta mitään tänä yönä...

Huomenaamulla on nt-ultra ja pelottaa AIVAN HIRVEÄSTI. Mitä jos jokin onkin vialla? Joko nt-tutkimuksessa tai noin muuten. Tai mitä jos lääkäri on tyly ja alan itkeä jännityksestä ennen kuin ehditään edes asiaan? On käynyt monta kertaa lapsettomuuspolilla asioidessa, ja samat lääkärit on käsittääkseni molemmissa. Ja kaiken lisäksi pitää stressata, onko ajat myöhässä, ehdinkö töihin ajallaan... Ei taida tulla nukkumisesta mitään tänä yönä...
Tsemppiä ja yritä luottaa siihen, että kaikki on hyvin.❤️ itsellä myös oli tosi iso jännitys nt-ultrassa ja mua auttoi vähän se, että sanoin pelkoni ja jännitykseni heti alkuun ääneen.. toivottavasti saat kuitenkin nukuttua.🌛 Kerro sitten miten meni!!

Täällä edelleen kans etovaa oloa iltaisin/iltapäiväisvästä siihen asti että nukahtaa.. aamut on parhaimpia ja sillon tulee syötyä enempi. Mulla nt ultra huomenna ja jännittää jo etukäteen. Mulla tulee laskettu aika siirtymään myöhemmäksi jos oma arvio ovulaatiosta pitää paikkansa. Menty nyt neuvolan kanssa kuukautisten mukaan kuitenkin.

Mä elän nyt toivossa, että mulla pahoinvointi ja oksentaminen helpottaa. En nyt melkein viikkoon oo oksentanut kunnolla, ja muutenkin on vaan pientä etomista. Sen verran huomaan, että kaikki vitamiinit ym on otettava yötä vasten. Jos otan aamulla, niin ne aiheuttaa myös huonoa oloa.

Toki nyt kun oma vointi on parempi, niin 2-vuotias on ollut flunssassa pe saakka. Viime yön nukku välissä ja puolet yöstä pyöri sekä yski niin, että en nukkunut puol neljästä kuuteen. Mies on vielä kaiken lisäksi reissuhommissa, lähtee aina ma-aamuyöstä ja tulee to-iltana. En muistanutkaan millasta tää on olla raskaana ja olla taaperon äiti samalla :tears:

Tsemppiä ja yritä luottaa siihen, että kaikki on hyvin.❤️ itsellä myös oli tosi iso jännitys nt-ultrassa ja mua auttoi vähän se, että sanoin pelkoni ja jännitykseni heti alkuun ääneen.. toivottavasti saat kuitenkin nukuttua.🌛 Kerro sitten miten meni!!
Kiitos vinkistä, tein just niin että sanoin saman tien että pelottaa ❤️ Meni hyvin, sekä kätilö että lääkäri olivat aivan ihania, ja sikiö oli suorastaan täydellinen! ❤️ Hillitön potkunyrkkeilijä, vispas vaan menemään koko ajan. Mitat täsmäsi, oli jopa yhden päivän isomman kokoinen, ja nt-riskiarvio oli yllätyksekseni matala. Lähes kaikki jännitys ja pelko jäi sinne vastaanotolle, ainakin hetkeksi. 😅

Takaisin