Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos vinkistä, tein just niin että sanoin saman tien että pelottaa ❤️ Meni hyvin, sekä kätilö että lääkäri olivat aivan ihania, ja sikiö oli suorastaan täydellinen! ❤️ Hillitön potkunyrkkeilijä, vispas vaan menemään koko ajan. Mitat täsmäsi, oli jopa yhden päivän isomman kokoinen, ja nt-riskiarvio oli yllätyksekseni matala. Lähes kaikki jännitys ja pelko jäi sinne vastaanotolle, ainakin hetkeksi. 😅
Ompa ihana juttu että osasivat kohdata sinut oikein ja ihan parasta että kaikki oli hyvin!😍👏👏 Kyllä siitä vaan tulee ihanan onnellinen olo, kun näkee että pikku tyyppi sielä touhottaa..🥰

Harrastuksista, harrastaako kukaan mitään palloilulajeja? Itse harrastan padelia ja mietin, nyt kuinka pitkälle uskaltaa pelata. Huomaan, että nyt tulee alaselkä kipeäksi. Ehkä asento huono, ku vähän normaalia enempi kumarassa, kun peittelee mahaa. 😅
Lisäksi nyt kun on ollut tiheämpään pelejä, alavatsan menkkajomot ovat palanneet... 🙄 Että voiko johtua pelaamisesta, vai ihan normaalia vielä rv 11?

Harrastuksista, harrastaako kukaan mitään palloilulajeja? Itse harrastan padelia ja mietin, nyt kuinka pitkälle uskaltaa pelata. Huomaan, että nyt tulee alaselkä kipeäksi. Ehkä asento huono, ku vähän normaalia enempi kumarassa, kun peittelee mahaa. 😅
Lisäksi nyt kun on ollut tiheämpään pelejä, alavatsan menkkajomot ovat palanneet... 🙄 Että voiko johtua pelaamisesta, vai ihan normaalia vielä rv 11?
Ainakin itsellä jomotukset ja alaselän kivut tulevat tällä hetkellä ihan puskista, olipa liikkunut enemmän tai ei. 🤷‍♀️ olettaisin kuuluvan asiaan.

Harrastan salibandya, tosin vain kerran viikossa. Muuten kuntosali 4x viikko. Mä myös huomaan että alaselkä kipuilee, mutta voi toki myös johtua painopisteen paikan muuttumisesta. Salilla on jo pakko himmailla, lantio ei tunnu yhtään enää niin vakaalta ja jotain siellä on selvästi löystynyt. Luulisin siis että tulisi ihan ilman liikuntaakin nämä kivut. Kuulunee asiaan? 😁 miettiny myös kuinka pitkälle uskaltaa pelata, viime viikonlopun pelien jälkeen alkoi verinen vuoto ja luulen johtuvan liikunnan aiheuttamasta ärsytyksestä. Mutta varmaan pahempi jos jättää liikunnan ihan kokonaan pois? Varsinkin kun tottunut liikkumaan.

Mä pelaan itse jalkapalloa sekä valmennan. Omat pelaamiset on olleet nyt joitain viikkoja ihan vaan tuon pahoinvoinnin takia tauolla, valmentanut oon kyllä. Ihan viralliset pelit oon nyt jättänyt, katotaan käynkö treeneissä vielä. Edellisessä raskaudessa jatkoin höntsässä käymistä suht pitkälle, mutta oman joukkueen treenit jätin pois kun maha oli näkyvissä. Salilla kävin sitten enempi.

Nyt olis toiveissa, että pääsisin höntsäilemään vielä ja salillekin kun alkaa tämä olo helpottaa. Mulla nyt alaselkää jomottaa, mutta luulen sen johtuvan siitä että en liiku nimenomaan. Muutenkin tosi raihnanen olo kun ollut niin vailla mitään liikkumista, ainoastaan nuo valmennushommat ja koiran lenkitys...

Mä kävin sokerirasituksessa viime viikolla, kun edellisessä raskaudessa oli loppua kohden paheneva radi. Nyt kuitenkin kaikki arvot jäi heittämällä alle viitearvojen. Mietin vaan, että kai se kuitenkin voi tulla hiljaa hiipien tässä tulevien kuukausien aikana, eli joudunkohan siihen rääkkiin vielä uudestaan myöhemmin 😓 Mulla oli aivan sairaan huono olo ilman aamupalaa ja meinasin jo mennä odotusajalla koputtelemaan näytteenottajan ovelle, et nyt pyörryn ja oksennan, mutta sain sit jotenkin kuitenkun pidettyä itteni kasassa. Ei yhtään tee mieli kokea sitä enää uudestaan 🫥

Mä kävin sokerirasituksessa viime viikolla, kun edellisessä raskaudessa oli loppua kohden paheneva radi. Nyt kuitenkin kaikki arvot jäi heittämällä alle viitearvojen. Mietin vaan, että kai se kuitenkin voi tulla hiljaa hiipien tässä tulevien kuukausien aikana, eli joudunkohan siihen rääkkiin vielä uudestaan myöhemmin 😓 Mulla oli aivan sairaan huono olo ilman aamupalaa ja meinasin jo mennä odotusajalla koputtelemaan näytteenottajan ovelle, et nyt pyörryn ja oksennan, mutta sain sit jotenkin kuitenkun pidettyä itteni kasassa. Ei yhtään tee mieli kokea sitä enää uudestaan 🫥
Mulle ainakin sanottiin neuvolassa, että jos ekasta rasituksesta tulee normi arvot, niin ne otetaan uusiks sillon rv 24 jälkeen 🥵 itellä oli kanssa ekassa raskaudessa radi ja olen menossa rv15 ekaan rasitukseen.

Mulle ainakin sanottiin neuvolassa, että jos ekasta rasituksesta tulee normi arvot, niin ne otetaan uusiks sillon rv 24 jälkeen 🥵 itellä oli kanssa ekassa raskaudessa radi ja olen menossa rv15 ekaan rasitukseen.
Mulla kans eka rasitus rv 16. Seuraava sitten myöhemmin. Ja mulla ei taas ole itsellä ollut radia aiemmin, mut siskolla on ollut.. en usko että tulee poikkeavia tuloksia. Mutta sukurasitteen vuoksi napsahti tuplatestaus.. 😬

Okei aargh! No ei auta itku markkinoilla mut nyt stressaan sitä sitten sinne rv 24:ään asti 😑

Tuosta urheilusta, lajeista, joissa ei ole suuria onnettomuuksien riskejä, ei kohdistu iskuja vatsan alueelle tai ei tärähtele paljon (tärähtely voi vaikuttaa kohdun valahtamiseen synnytyksen jälkeen) ei kai pitäisi olla mitään haittaa, päin vastoin on hyvä liikkua, se valmistaa synnytykseenkin hyvin. Ehkäpä tommoiset jomot voi johtua kehon muutoksesta.

Harmittaa kun itse olen tullut ihan sohvaperunaksi, olisi kiva alkaa urheilla vähän. Hengästyn tosi helposti, mikä varmaan johtuu niin raskaudesta kuin huonosta kunnosta. Uiminen voisi olla mukava ja tarpeeksi lempeä laji, kunhan saisin rohkaistua itseni uimahalliin.

Täällä oli tänään Nt-ultra ja kaikki hyvin❤️ Jotenkin ihan ihmeellistä että ollaan jo viikolla 12+2. Viimeksi alkuraskaus tuntui niin pitkältä, nyt "skipattiin" muutama viikko😂

Täällä kans ihan sohvaperunaksi muuttunut. Joskos tää iltapahoinhointi pian helpottais ja jaksais taas enemmän. Ei tee mitään mieli tehdä kun olo tila heikkenee neljään mennessä tällä hetkellä..

Mulla oli kans nt-ultra eilen. Vitsit miten paljon sitä jännitin kun yksin odottelin vuoroa. Ja miten helpottava tunne tuli kun sieltä löytyi sykkeellinen pieni ihme. Viikot vastas sitä mitä itse olin ajatellut ja laskettu siirtyi sen mukaan. Tänään 12+0. :)

Täällä sinnitellään yövuoroissa vaikka kroppa sanoo kyllä että yöllä pitäs nukkua ja aamusin olo on noh ei niin kamalan hyvä. Tänään on 11+6 ja huono olo on hyvinkin aaltoileva. Sokerirasitustestiä en odota kyllä yhtään mutta kai siitäkin selviää 😅

Minkälaisia s-pappa ja hcgbv arvoja teillä on ollut yhdistelmäseulan verikokeissa? Mulla oli esikoisesta s-pappa 2037 ja nyt vain 413, niin jotenkin toi ero tuntuu pelottavan suurelta. Hcgbv oli esikoisesta 53 ja nyt 85, että on siinäkin eroa, mutta enemmän ihmettelen tuota s-pappaa. Toki tiedän ettei noita oikein saisi tässä kohtaa tuijottaa, kun vasta sitten nt-ultrassa niitä hyödynnetään siihen riskiluvun laskemiseen, mutta meillä taustalla myös alkuraskauden hcg:n todella hidas nousu mikä jo silloin antoi huolta samoihin aiheisiin liittyen, niin siksi nyt huoli taas nosti päätään. Nt-ultraan vielä kaksi viikkoa, tuntuu niin pitkältä ajalta!!

Mä sain vihdoin lääkekuurin. Oon ollu kolmisen viikkoa kipeänä. Jospa nyt lähtis toipuminen käyntiin. 🙏
Täällä menossa rv12 jo. Hurjaa.
Tää liman määrä kurkussa saa edelleen yökkäysrefleksin esiin tosi herkästi. 🥵
Ja tukkoisuuden kanssa on vaikeaa nukkua.

Minkälaisia s-pappa ja hcgbv arvoja teillä on ollut yhdistelmäseulan verikokeissa? Mulla oli esikoisesta s-pappa 2037 ja nyt vain 413, niin jotenkin toi ero tuntuu pelottavan suurelta. Hcgbv oli esikoisesta 53 ja nyt 85, että on siinäkin eroa, mutta enemmän ihmettelen tuota s-pappaa. Toki tiedän ettei noita oikein saisi tässä kohtaa tuijottaa, kun vasta sitten nt-ultrassa niitä hyödynnetään siihen riskiluvun laskemiseen, mutta meillä taustalla myös alkuraskauden hcg:n todella hidas nousu mikä jo silloin antoi huolta samoihin aiheisiin liittyen, niin siksi nyt huoli taas nosti päätään. Nt-ultraan vielä kaksi viikkoa, tuntuu niin pitkältä ajalta!!
Mulla näyttää olevan toi s-pappa 3387 ja hcgpv on 148.1. Oletan että näissä on tosi paljon yksilöllistä vaihtelua 🤷‍♀️

Edit: katsoin vielä esikoisen tulokset neljän vuoden takaa ja s-pappa on 5499 ja hcgpv on vain 87.4. Meillä on ultra tulossa nyt tiistaina, jännittää!

Muokattu viimeksi:
Mulla näyttää olevan toi s-pappa 3387 ja hcgpv on 148.1. Oletan että näissä on tosi paljon yksilöllistä vaihtelua 🤷‍♀️

Edit: katsoin vielä esikoisen tulokset neljän vuoden takaa ja s-pappa on 5499 ja hcgpv on vain 87.4. Meillä on ultra tulossa nyt tiistaina, jännittää!
Ohhoh onpas todellakin isoja eroja! Täytynee vaan malttaa ja odotella sitä ultraa, siellähän kaikki sit selviää ja pääsee kyselemään. On kyllä piinaavaa tämä odotus 🥵 Tsemppiä sinulle ultraan 😊

Mulla on huomenna ultra, en jostain syystä vieläkään jännitä sitä. Veikkaan, että iskee ens yönä enkä saa unta. Joudun menemään vielä yksin kun mies on reissuhommissa...

Sydänäänet on kuulunut jo useaan kertaan, joten se varmaan lieventää tätä jännitystä. Ei toki tarkoita, että kaikki olisi siltikään hyvin. Ja nyt kun oksentelu on loppunut ku seinään, niin itellä tuli heti olo, että jotain on varmaan pielessä. Vaikka siis itselläkin takana 5 raskautta joissa kolmesta ei yhtään oksentelua ja kaikki hyvin :tears: Kummallinen tää ihmismieli...

Mä sain vihdoin lääkekuurin. Oon ollu kolmisen viikkoa kipeänä. Jospa nyt lähtis toipuminen käyntiin. 🙏
Täällä menossa rv12 jo. Hurjaa.
Tää liman määrä kurkussa saa edelleen yökkäysrefleksin esiin tosi herkästi. 🥵
Ja tukkoisuuden kanssa on vaikeaa nukkua.
Mä kans mietin, josko pitäs kohta lääkäriin mennä. Olin viimeks joku kuukausi sitten kipeenä ja nyt taas. Ennen raskautta harvemmin ja ei voi sanoa kunnon sairasteluksi edes, pientä nuhaa. Nyt oon näissä ollut ihan pedissä ja tää vaan venyy.

Jännä toi pahoinvointi, kun periaatteessa on loppunut. Mut sit tää flunssan lima saa tosi helposti yökkään ja toi penisilliini. Yäk. Ihan hirveä maku. Yökkään tyhjää, jos ehtii makua levitä suuhun.
Sit mä en pysty töissä syömään mitään valmisruokia. En ehdi aina tehdä eväitä, mukaan niin olis tosi jees, kun sais jotain valmisruokaa alas. Tänään lensi Vian pasta roskiin. Ei pysty. Yyh.

Täällä käyty eilen nt-ultrassa. Kaikki oli hyvin ja oikein aktiivinen pikkukaveri, liikkui koko ajan eikä mainittu saada mittoja tai muita. Lopulta kuitenkin saatiin ja mennään alkuperäisen laskennan mukaan, eli tänään 12+0. Osallistuttiin myös seulontoihin ja riski luvut olivat hyvin pienet. Kaikki siis mallillaan. 🧡 Jännä että tuollainen reilu 5cm kaveri näytti jo niin ihmiseltä 🧡

Takaisin