Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Ei saa valitettavasti 😞 tai ei ainakaan tĂ€hĂ€n mennessĂ€ oo saanut.

Toivottavasti sun kivut on vaan kasvukipuja ja kaikki ok 😊
No jo on ilkeÀÀ. Mutta varmaan jos on keskenmenoepĂ€ily, niin pakkohan niiden on ultrata, ettĂ€ onko keskenmeno ja jos on, niin kaikki on tullut ulos? Vai mittaako ne vaan hcg:n, ja se siinĂ€? 😼

Miten muuten laskette tuon raskauden keston ja lasketun ajan? Lasketaanko se aina edellisten kuukautisten alkamispÀivÀstÀ?
 
No jo on ilkeÀÀ. Mutta varmaan jos on keskenmenoepĂ€ily, niin pakkohan niiden on ultrata, ettĂ€ onko keskenmeno ja jos on, niin kaikki on tullut ulos? Vai mittaako ne vaan hcg:n, ja se siinĂ€? 😼

Miten muuten laskette tuon raskauden keston ja lasketun ajan? Lasketaanko se aina edellisten kuukautisten alkamispÀivÀstÀ?
Neuvolassa kai ainakin aina lasketaan kuukautisista. Ainakin jos ne tiedossa. Ultrassahan se sitten voi muuttua, jos tietyn verran heittoa koossa, mutta sen neuvolan tavan mukaan kai yleensÀ mennÀÀn.
 
No jo on ilkeÀÀ. Mutta varmaan jos on keskenmenoepĂ€ily, niin pakkohan niiden on ultrata, ettĂ€ onko keskenmeno ja jos on, niin kaikki on tullut ulos? Vai mittaako ne vaan hcg:n, ja se siinĂ€? 😼

Miten muuten laskette tuon raskauden keston ja lasketun ajan? Lasketaanko se aina edellisten kuukautisten alkamispÀivÀstÀ?
YleensÀ pitÀÀ odotella alkaako vuoto kunnolla. Jos alkaa niin parin viikon pÀÀstÀ raskaustesti pitÀÀ tehdÀ. MikÀli vuoto loppuu eikÀ ylly on yleensÀ heidÀn mielestÀ syytÀ olettaa, ettÀ normaalia vuotoa eli joutuu odottamaan julkisen puolen ultraan tai mennÀ yksityiselle.

YleensĂ€ lasketaan edellisistĂ€ menkoista, toki itse jos tietĂ€isin milloin on ovis ollut niin siitĂ€ laskisi sen. Ultrassa vasta sit tarkemmin saa selville viikot 😊
 
YleensÀ pitÀÀ odotella alkaako vuoto kunnolla. Jos alkaa niin parin viikon pÀÀstÀ raskaustesti pitÀÀ tehdÀ. MikÀli vuoto loppuu eikÀ ylly on yleensÀ heidÀn mielestÀ syytÀ olettaa, ettÀ normaalia vuotoa eli joutuu odottamaan julkisen puolen ultraan tai mennÀ yksityiselle.

YleensĂ€ lasketaan edellisistĂ€ menkoista, toki itse jos tietĂ€isin milloin on ovis ollut niin siitĂ€ laskisi sen. Ultrassa vasta sit tarkemmin saa selville viikot 😊
Miten sulla kÀvi? Tuliko vielÀ vuotoa?
 
Minulla kauhea stressi tÀstÀ raskauden kertomisesta töissÀ. MeillÀ todella pieni työporukka ja haluaisin kertoa kyllÀ ajoissa. Tietenkin sitÀ kertoisi mielellÀÀn vaikka ensimmÀisen ultran jÀlkeen mutta tuntuu etten pysty asiaa pitÀmÀÀn salassa. Lopetin mm tupakoinnin (sen kyllÀ olen tehnyt aikaisemminkin muuten vaan), mutta olen erittÀin huono valehtelmaan, joten jos jotain tulisikin, olisi vaan helpompi puhua suoraan.
 
Mua kyllÀ kovin jÀnnittÀÀ jossain kohtaa kertoa myös työpaikalle, koska olen vasta ollut tuolla töissÀ 1v2kk. Olen lounaskokki, ja meitÀ on lÀmpimÀllÀ puolella mun lisÀksi vain keittiöpÀÀllikkö, ja kallan puolella toiset kaksi. RavintolapÀÀllikkö on myös suht tuore, koska hÀnellÀ tulee vasta 1vuosi tÀyteen tuolla työpaikallani syyskuun lopulla..
 
Mua kyllÀ kovin jÀnnittÀÀ jossain kohtaa kertoa myös työpaikalle, koska olen vasta ollut tuolla töissÀ 1v2kk. Olen lounaskokki, ja meitÀ on lÀmpimÀllÀ puolella mun lisÀksi vain keittiöpÀÀllikkö, ja kallan puolella toiset kaksi. RavintolapÀÀllikkö on myös suht tuore, koska hÀnellÀ tulee vasta 1vuosi tÀyteen tuolla työpaikallani syyskuun lopulla..
Mullakin tuli tÀssÀ kuussa juuri 1v tÀyteen tuossa paikassa. Olen saanut sieltÀ jo pÀÀlikön paikan, joten sekin hieman jÀnnittÀÀ miten suhtautuvat. MeillÀ sesonkityö, joten synnytys tulee hyvÀÀn kohtaan. Mutta seuraavasta sesongista olisin sitten pois. Kuitenkin hyvin aikaa varautua ja toivon etten joudu olemaan pois töistÀ ennen kun oikea Àitiysloma alkaa.
 
Mua kyllÀ kovin jÀnnittÀÀ jossain kohtaa kertoa myös työpaikalle, koska olen vasta ollut tuolla töissÀ 1v2kk. Olen lounaskokki, ja meitÀ on lÀmpimÀllÀ puolella mun lisÀksi vain keittiöpÀÀllikkö, ja kallan puolella toiset kaksi. RavintolapÀÀllikkö on myös suht tuore, koska hÀnellÀ tulee vasta 1vuosi tÀyteen tuolla työpaikallani syyskuun lopulla..
Haha! Olispa hauska kun olisinkin sinun työpaikan ravintolapÀÀlikkö kun ajat melkein tĂ€smÀÀ! Mutta en sentÀÀn đŸ€Ł
 
Verinen vuoto muuttui ruskeaksi. VÀhÀn nyt on tullut tuhruvuotoa. Kipuja ei ole. Haluisin olla hieman toiveikas kuitenkin. Esikoisesta tuli jonkin verran vuotoa mutta silloin oli kyllÀkin myös raskausoireita.
Kuulostaa lupaavalta ettei ainakaan yltynyt! đŸ™đŸ»
 
Pelottaa raskauspahoinvointi jo valmiiksi, vaikkei vielĂ€ oireita ole. Molemmista edellisistĂ€ oksentelu alkoi 7-8 viikolla kestĂ€en 13 viikolle. Rankkaa oksentua valveilla ollessa, tiputuksissa monesti.. Olin toimintakyvyttömĂ€nĂ€ viikkoja. Toivon todella, ettĂ€ tĂ€ssĂ€ raskaudessa sÀÀstyisin tĂ€ltĂ€ đŸ€ž
Muakin pelottaa pahoinvointi vaikka edellisessÀ raskausessa oksensin tÀyttÀ putkea yötÀ pÀivÀÀ viikon (alkaen viikolta 6) ja siitÀ se sitten tasaantui ja tottui huonoon oloon mutta ei laatta enÀÀ lentÀnyt.
Mulla on 3+4 menossa ja vahva plussa tuli testiin. Nyt jo huono olo vĂ€hĂ€n 😂
 
Mullahan tuli kiinnittymisvuotoa dpo 10 tai 11 tienoilla parina pÀivÀnÀ, mutta se oli erilaisita kuin menkka vuoto ja sit tosiaan loppu ku seinÀÀn ja sitÀ oli hirveen vÀhÀn
 
MikĂ€hĂ€n hemmetin raskausoire tĂ€mĂ€ nyt on!? Minulla ollut vatsa sekaisin koko ajan. 😅 Odottelin sitĂ€ jÀÀtĂ€vÀÀ ummetusta alkuun, niin mikĂ€ tĂ€mĂ€ nyt sitten on!
 
Varasin nyt itselle 31.8 jolloin on 7+1. Tuo ultran tekevÀ kÀyilö suositteli vÀhintÀÀn 7+0 viikkoja.
Joo, yleensÀ kai suositellaan vÀhintÀÀn 7+0 ettÀ nÀkyy syke! Mut jos on kohdunulkoinen taustalla, niin kÀypÀhoidon mukaan pitÀis tehdÀ viimeistÀÀn raskausviikolla 7, eli 6+6 mennessÀ... Viimeks mulle tarjottiin kyllÀ julkisella ultraa jonnekin 7+ siitÀ huolimatta.

"Ektooppisen raskauden jÀlkeisen uuden
raskauden oikea sijainti on varmistettava
emÀttimen kautta tehtÀvÀllÀ kaikututkimuksella viimeistÀÀn raskausviikolla 7." KÀypÀ Hoito
 
MikĂ€hĂ€n hemmetin raskausoire tĂ€mĂ€ nyt on!? Minulla ollut vatsa sekaisin koko ajan. 😅 Odottelin sitĂ€ jÀÀtĂ€vÀÀ ummetusta alkuun, niin mikĂ€ tĂ€mĂ€ nyt sitten on!
Voi ei 😅 kaikkea noi raskaushormoonit voi teettÀÀ. Ilmeisesti kyllĂ€ joillain saattaa mennĂ€ vatsa sekaisin alussa eikĂ€ ummelle.
 
Takaisin
Top