Yleinen keskustelu

Ei saa valitettavasti 😞 tai ei ainakaan tähän mennessä oo saanut.

Toivottavasti sun kivut on vaan kasvukipuja ja kaikki ok 😊
No jo on ilkeää. Mutta varmaan jos on keskenmenoepäily, niin pakkohan niiden on ultrata, että onko keskenmeno ja jos on, niin kaikki on tullut ulos? Vai mittaako ne vaan hcg:n, ja se siinä? 😮

Miten muuten laskette tuon raskauden keston ja lasketun ajan? Lasketaanko se aina edellisten kuukautisten alkamispäivästä?

No jo on ilkeää. Mutta varmaan jos on keskenmenoepäily, niin pakkohan niiden on ultrata, että onko keskenmeno ja jos on, niin kaikki on tullut ulos? Vai mittaako ne vaan hcg:n, ja se siinä? 😮

Miten muuten laskette tuon raskauden keston ja lasketun ajan? Lasketaanko se aina edellisten kuukautisten alkamispäivästä?
Neuvolassa kai ainakin aina lasketaan kuukautisista. Ainakin jos ne tiedossa. Ultrassahan se sitten voi muuttua, jos tietyn verran heittoa koossa, mutta sen neuvolan tavan mukaan kai yleensä mennään.

Yleensä pitää odotella alkaako vuoto kunnolla. Jos alkaa niin parin viikon päästä raskaustesti pitää tehdä. Mikäli vuoto loppuu eikä ylly on yleensä heidän mielestä syytä olettaa, että normaalia vuotoa eli joutuu odottamaan julkisen puolen ultraan tai mennä yksityiselle.

Yleensä lasketaan edellisistä menkoista, toki itse jos tietäisin milloin on ovis ollut niin siitä laskisi sen. Ultrassa vasta sit tarkemmin saa selville viikot 😊

Yleensä pitää odotella alkaako vuoto kunnolla. Jos alkaa niin parin viikon päästä raskaustesti pitää tehdä. Mikäli vuoto loppuu eikä ylly on yleensä heidän mielestä syytä olettaa, että normaalia vuotoa eli joutuu odottamaan julkisen puolen ultraan tai mennä yksityiselle.

Yleensä lasketaan edellisistä menkoista, toki itse jos tietäisin milloin on ovis ollut niin siitä laskisi sen. Ultrassa vasta sit tarkemmin saa selville viikot 😊
Miten sulla kävi? Tuliko vielä vuotoa?

Minulla kauhea stressi tästä raskauden kertomisesta töissä. Meillä todella pieni työporukka ja haluaisin kertoa kyllä ajoissa. Tietenkin sitä kertoisi mielellään vaikka ensimmäisen ultran jälkeen mutta tuntuu etten pysty asiaa pitämään salassa. Lopetin mm tupakoinnin (sen kyllä olen tehnyt aikaisemminkin muuten vaan), mutta olen erittäin huono valehtelmaan, joten jos jotain tulisikin, olisi vaan helpompi puhua suoraan.

Mua kyllä kovin jännittää jossain kohtaa kertoa myös työpaikalle, koska olen vasta ollut tuolla töissä 1v2kk. Olen lounaskokki, ja meitä on lämpimällä puolella mun lisäksi vain keittiöpäällikkö, ja kallan puolella toiset kaksi. Ravintolapäällikkö on myös suht tuore, koska hänellä tulee vasta 1vuosi täyteen tuolla työpaikallani syyskuun lopulla..

Mua kyllä kovin jännittää jossain kohtaa kertoa myös työpaikalle, koska olen vasta ollut tuolla töissä 1v2kk. Olen lounaskokki, ja meitä on lämpimällä puolella mun lisäksi vain keittiöpäällikkö, ja kallan puolella toiset kaksi. Ravintolapäällikkö on myös suht tuore, koska hänellä tulee vasta 1vuosi täyteen tuolla työpaikallani syyskuun lopulla..
Mullakin tuli tässä kuussa juuri 1v täyteen tuossa paikassa. Olen saanut sieltä jo päälikön paikan, joten sekin hieman jännittää miten suhtautuvat. Meillä sesonkityö, joten synnytys tulee hyvään kohtaan. Mutta seuraavasta sesongista olisin sitten pois. Kuitenkin hyvin aikaa varautua ja toivon etten joudu olemaan pois töistä ennen kun oikea äitiysloma alkaa.

Haha! Olispa hauska kun olisinkin sinun työpaikan ravintolapäälikkö kun ajat melkein täsmää! Mutta en sentään 🤣

Pelottaa raskauspahoinvointi jo valmiiksi, vaikkei vielä oireita ole. Molemmista edellisistä oksentelu alkoi 7-8 viikolla kestäen 13 viikolle. Rankkaa oksentua valveilla ollessa, tiputuksissa monesti.. Olin toimintakyvyttömänä viikkoja. Toivon todella, että tässä raskaudessa säästyisin tältä 🤞
Muakin pelottaa pahoinvointi vaikka edellisessä raskausessa oksensin täyttä putkea yötä päivää viikon (alkaen viikolta 6) ja siitä se sitten tasaantui ja tottui huonoon oloon mutta ei laatta enää lentänyt.
Mulla on 3+4 menossa ja vahva plussa tuli testiin. Nyt jo huono olo vähän 😂

Mullahan tuli kiinnittymisvuotoa dpo 10 tai 11 tienoilla parina päivänä, mutta se oli erilaisita kuin menkka vuoto ja sit tosiaan loppu ku seinään ja sitä oli hirveen vähän

Mikähän hemmetin raskausoire tämä nyt on!? Minulla ollut vatsa sekaisin koko ajan. 😅 Odottelin sitä jäätävää ummetusta alkuun, niin mikä tämä nyt sitten on!

Varasin nyt itselle 31.8 jolloin on 7+1. Tuo ultran tekevä käyilö suositteli vähintään 7+0 viikkoja.
Joo, yleensä kai suositellaan vähintään 7+0 että näkyy syke! Mut jos on kohdunulkoinen taustalla, niin käypähoidon mukaan pitäis tehdä viimeistään raskausviikolla 7, eli 6+6 mennessä... Viimeks mulle tarjottiin kyllä julkisella ultraa jonnekin 7+ siitä huolimatta.

"Ektooppisen raskauden jälkeisen uuden
raskauden oikea sijainti on varmistettava
emättimen kautta tehtävällä kaikututkimuksella viimeistään raskausviikolla 7." Käypä Hoito

Mikähän hemmetin raskausoire tämä nyt on!? Minulla ollut vatsa sekaisin koko ajan. 😅 Odottelin sitä jäätävää ummetusta alkuun, niin mikä tämä nyt sitten on!
Voi ei 😅 kaikkea noi raskaushormoonit voi teettää. Ilmeisesti kyllä joillain saattaa mennä vatsa sekaisin alussa eikä ummelle.

Takaisin