Yleinen keskustelu

Olen kateellinen teille, jotka pääsette varhaisultraan! Itse menisin, jos pystyisin. Maksaa kuitenkin ~300euroa. Jää siis käymättä :loudlycrying:
Kyllä mullakin kahdessa edellisessä raskaudessa niin harmittanut kun täällä ei ole päässyt! Sitten kuitenkin kaupungin keskustan alueella asuvat ovat päässeet ultraan neuvolassakin. Todella epäreilua. Onneksi nyt tulk tuo kätilön vastaanotto. Maksaa vaan 70€!
 
Kyllä mullakin kahdessa edellisessä raskaudessa niin harmittanut kun täällä ei ole päässyt! Sitten kuitenkin kaupungin keskustan alueella asuvat ovat päässeet ultraan neuvolassakin. Todella epäreilua. Onneksi nyt tulk tuo kätilön vastaanotto. Maksaa vaan 70€!

Onpa hyvä, että nyt pääsette ❤️ ja hurjan epäreilu systeemi, että asuinalueen mukaan pääsee tai ei pääse!
 
Onko teillä muilla neuvola jo varattuna? :) Puntaroin kovasti soittaisinko tänään vihdoin, vai pitäisikö odotella viikonlopun yli. Viiva on vähän tummunut testissä, mutta oireet vähentynyt. Eniten huolestuttaa kun rintojen arkuus loppui kuin seinään muutama pvä sitten. Viimeksi kun niin kävi, meni viikko ja alkoi tiputtelu ja siitä viikko että todettiin km. Menkkajomottelua on vielä ja alaselkäkipua. Ja unettomuutta. Kynnys perua neuvolakäynti km jälkeen on vaan huomattavasti suurempi kuin sen varaaminen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Muokattu viimeksi:
Onko teillä muilla neuvola jo varattuna? :) Puntaroin kovasti soittaisinko tänään vihdoin, vai pitäisikö odotella viikonlopun yli. Viiva on vähän tummunut testissä, mutta oireet vähentynyt. Eniten huolestuttaa kun rintojen arkuus loppui kuin seinään muutama pvä sitten. Viimeksi kun niin kävi, meni viikko ja alkoi tiputtelu ja siitä viikko että todettiin km. Menkkajomottelua on vielä ja alaselkäkipua. Ja unettomuutta. Kynnys perua neuvolakäynti km jälkeen on vaan huomattavasti suurempi kuin sen varaaminen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
En ole varannut. Sehän olisi kuitenkin, varmaankin edellisten raskauksien mukaan, vasta 8+ viikoilla, joten ajattelin käydä ultrassa eka. Itselläni ei se neuvola niin tärkeä ole, jos ultrassa käy, lähinnä vaan että saa lähetteen seuraavaan ultraan 😅
 
Onko teillä muilla neuvola jo varattuna? :) Puntaroin kovasti soittaisinko tänään vihdoin, vai pitäisikö odotella viikonlopun yli. Viiva on vähän tummunut testissä, mutta oireet vähentynyt. Eniten huolestuttaa kun rintojen arkuus loppui kuin seinään muutama pvä sitten. Viimeksi kun niin kävi, meni viikko ja alkoi tiputtelu ja siitä viikko että todettiin km. Menkkajomottelua on vielä ja alaselkäkipua. Ja unettomuutta. Kynnys perua neuvolakäynti km jälkeen on vaan huomattavasti suurempi kuin sen varaaminen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Itse varasin vajaa viikko ensimmäisestä testistä. Katsoin ensin, että testi lähtee vahvistumaan. Nyt on vielä toinen ultra varattuna päivää aiemmin kuin olis neuvola. Siellä sitten selviää joutuuko neuvolan perumaan vai voiko mennä hyvillä mielin seuraavana päivänä 😅
 
Hei!
Liityin jo tänne vaikka vasta dpo10 mutta selkeät hailurat sain kahteen testiin, silti niin epätodellinen olo ja pelottaa lähteekö viivat tummumaan.
Meille tämä olisi ensimmäinen lapsi ja todella toivottu🥹 ollaan heinäkuusta -23 yritetty ja yksi kemiallinen oli marraskuussa.
Täällä päin pääsee ilmeisesti varhaisultraan, näin oli ainakin marraskuussa. Vielä en tokikaan ole tässä soittanut, ehkä sitten kun näkee että viivat oikeasti vahvistuvat.
 
En oo myöskään vielä varannut neuvolaa. Ajattelin odottaa viikonlopun yli 😊 Varaan sitten maanantaina ja sitä ennen testailen viikonlopun aikana loput jäljellä olevat testit 🤣 Ekan positiivisen testin tein tän viikon maanantaina.

Mietin vähän tota varhaisultraa. Toisaalta kiinnostais mennä, mutta meillä päin se pitäis maksaa itse. Katselin että olis halvimmillaan noin 79€. Ehkä teen päätöksen vähän tilanteen mukaan. Jos alkaa enemmän huolettaa tai jos varsinkin tulee jotain vuotoa tms, niin sitten varaan sen 🤔 Ekasta raskaudesta en käynyt varhaisultrassa ollenkaan.
 
Mäkin päädyin odottamaan ens viikkoon, ehtii mukavasti testailla vielä 3 aamua ennen soittoa 😄 hyvällä tuurilla vois ehtiä saamaan 3+ digiinkin vielä ennen 🤩
 
Heippa, mä varasin eilen Perhe-artelle alkuraskauden varhaisultraan ajan 31.8. Itselle syntymäpäivälahja, kun täytän 1.9 32v. Silloin pitäisi olla n. Rv 7+2. Hinta tuolle käynnille 89€. Kävin ainakin 3 kertaa kuopuksen odotuksessa perhe-artella tai kaunis odotuksessa ultrissa omakustanteisesti. :smiling-eyes:
 
Minkä perusteella laitoitte tuonne lasketun ajan? Te, joiden kierto on eri kuin 28 pv. Mä merkkasin sen nyt tuon neuvolan tsydeemin mukaan, eli 28 pv mukaan, mutta oma kierto on noin 34 päivää. Eli neuvola laskee lasketun kuukautisista eli 17.4., mutta ovulaatiosta laskien olisi vasta 23.4...
 
Minkä perusteella laitoitte tuonne lasketun ajan? Te, joiden kierto on eri kuin 28 pv. Mä merkkasin sen nyt tuon neuvolan tsydeemin mukaan, eli 28 pv mukaan, mutta oma kierto on noin 34 päivää. Eli neuvola laskee lasketun kuukautisista eli 17.4., mutta ovulaatiosta laskien olisi vasta 23.4...
Ovulaation mukaan itse laskin, mun tämä kierto jossa ovulaatio nyt tapahtui ja plussa tuli alkoi jo 3.6, ovulaatio tapahtui 25.7 tai 26.7. Sain siis ovistestiin plussan 25.7, ja silloin oli selkeät ovisoireet. Hyödynnettiin molempina päivinä. Kp 64 plussasin ekan kerran ja kp53-kp54 ovulaatio. Nt ultrassa sitten näkee kuinka paljon heittää suuntaan tai toiseen. :smiling-eyes:
 
En tiedä taas mitä pitäisi ajatella. Parina päivänä ollut hyvin lieviä raskausoireita (jatkuva nälkä ja hieman etova olo). Mutta eilen ja tänään ei oikeestaan mitään enää. Mielessä tietysti kummittelee keskenmeno. Etenkin kun oli ultrassa niin kovin pieni.

Jos olisi jokin oire helpottaisi se oloa edes hieman, vaikka eihän sekään takaa mitään. Mutta tuntuisi edes olo siltä, että on raskaana.

Mites teillä muilla onko oireita? 😊
 
En tiedä taas mitä pitäisi ajatella. Parina päivänä ollut hyvin lieviä raskausoireita (jatkuva nälkä ja hieman etova olo). Mutta eilen ja tänään ei oikeestaan mitään enää. Mielessä tietysti kummittelee keskenmeno. Etenkin kun oli ultrassa niin kovin pieni.

Jos olisi jokin oire helpottaisi se oloa edes hieman, vaikka eihän sekään takaa mitään. Mutta tuntuisi edes olo siltä, että on raskaana.

Mites teillä muilla onko oireita? 😊
Ainoa oire on puuttuvat kuukautiset. Eiköhän se oire ole sullaki! 😁😅 Mulla kaksi raskautta takana eikä kummassakaan oikein mitään oireita alussa. Kyllä ne vielä onneksi kerkeää vaivaamaan myöhemminkin. Vaikka kyllähän se aina epäluulosuutta herättää. Yhtälailla se monioireinen raskaus voi päättyä huonosti, joten niin kauan kun kivut ja kuukautiset pysyy poissa, olen huoleti!
 
Ainoa oire on puuttuvat kuukautiset. Eiköhän se oire ole sullaki! 😁😅 Mulla kaksi raskautta takana eikä kummassakaan oikein mitään oireita alussa. Kyllä ne vielä onneksi kerkeää vaivaamaan myöhemminkin. Vaikka kyllähän se aina epäluulosuutta herättää. Yhtälailla se monioireinen raskaus voi päättyä huonosti, joten niin kauan kun kivut ja kuukautiset pysyy poissa, olen huoleti!
Nii tottahan tuo on 😅 on vain niin epäuskoinen olo, kun ei tunnu "miltään". Hyvä kuulla, että oireettomuus ei aina ole huono asia. Millähän sitä jaksaa odotella sinne ultraan? 😁 T. Malttamaton 🤣
 
Heippa, mä varasin eilen Perhe-artelle alkuraskauden varhaisultraan ajan 31.8. Itselle syntymäpäivälahja, kun täytän 1.9 32v. Silloin pitäisi olla n. Rv 7+2. Hinta tuolle käynnille 89€. Kävin ainakin 3 kertaa kuopuksen odotuksessa perhe-artella tai kaunis odotuksessa ultrissa omakustanteisesti. :smiling-eyes:
Me mennään lähes samoissa päivissä! Varaan itselle kans 31.8 jolloin on 7+1 😊
 
Nii tottahan tuo on 😅 on vain niin epäuskoinen olo, kun ei tunnu "miltään". Hyvä kuulla, että oireettomuus ei aina ole huono asia. Millähän sitä jaksaa odotella sinne ultraan? 😁 T. Malttamaton 🤣
No en tiedä! Tässä ite mietin samaa. Onneksi on nyt viikon putki töitä niin se vie vähän ajatuksia pois. Ja jos aika kuluis nopeampaa.
 
Itsellä ainoat oireet on että aamuyöstä herään klo 4.20 pissalle ja sitten nälkään. Päivällä tulee rampattua myös pissalla, varsinki töissä tiuhaan tahtiin. Oon lounaskokki, työajat ma-pe 7-14.40.
 
Mulla ei oo oikein mitään oireita vielä ole, menkkojen alkamispäiväkin taitaa olla vasta huomenna tai ylihuomenna 🤔
Ainoa "oire" on ennen menkkoja olevan pahoinvoinnin ja yökötyksen loppuminen eli kerkesi alkaa jo pahoinvointi ja yökötys mutta loppuivat kuin seinään edellispäivänä ja eilen näkyikin sit testeissä hailurat🥹
 
Takaisin
Top