Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Sain niin hyvin nukuttua aina pienen hetken annoksen jälkeen (sain lopulta 4 annosta epiä, pitkä synnytys...).
Syntyi kaiken lisäksi avosuisessa tarjonnassa, eli ponnistusvaihe oli kevyet 2 tuntia. Ja syntymän jälkeenkin kätilö sanoi että ei tämä yli neljää kiloa paina, mutta niin vain oli yli. Tosin tyttö oli myös tosi pitkä, 53 cm, niin se "tasapainotti" tilannetta eikä näyttänyt sitten niin isolta.Kannattaa soitellaTervetuloa mukaan @Salli13Mulla myös oli esikoinen hetken aikaa synnytyksessä avosuisessa tarjonnassa ja en ikinä unohda sitä miten hirveltä se tuntui
Kääntyi kyllä sitten jossain vaiheessa ja syntyi raivotarjonnassa, mutta melkein kaksi tuntia häntäkin ährättiin pihalle
Äh, ehkä mäkin nyt soitan tänään neuvolaan, niin saa senkin pois päiväjärjestyksestä.
Lomien takia voi olla hankala saada aikaa, niin parempi soitella ajoissa.Moikka kaikille ja komppaan tätä @Amorado kommenttia! Esikoista odotetaan, menkkojen mukaan laskettu aika olisi 1.2., neuvolasta kirjasivat 29.1. Pillerit tuli lopetettua kymmenen vuoden käytön jälkeen maaliskuun lopulla, yhdet menkat ehti tulla kun testit näytti positiivista toukokuun loppupuolella. OCD ja ahdistushäiriö tuovat lisämaustetta oireisiin ja pelkoihin ja edelleen tuntuu aika epätodelliselta että raskaana ollaan!Moi kaikki!
Tein positiivisen raskaustestin toukokuun lopulla viikoilla 4+3. Laskettu aika olisi menkkojen mukaan 2.2. Ensimmäisestä kierrosta kun yritettiin niin tarttui tämä pieni mukaan. Esikoista odotan ja kaikki tuntuu ihan hirveän jännittävältä ja jokainen oire tai puuttuva oire saa huolen pintaanRaskausoireet tuntuvat tulevan ja menevän päivästä toiseen ja kauhea pelko herää aina oireiden kadotessa.
Olen muutaman päivän päivän hiljakselleen lukenut tätä ketjua ja saanut kaipaamaani vertaistukea näihin tunteisiin ja oireiden aaltoiluun joten kiitos kaikille jo nyt siitäAinoa raskaudesta tietävä on oma mies joka tukee parhaansa mukaan, mutta on luonnollisesti yhtä pihalla asioista kuin minä.
Tällä hetkellä menen siis viikoilla 6+4 ja varhaisultra harkinnassa oman mielen rauhoittamiseksi
Onnittelut ja tsempit kaikille kanssaodottajille![]()
Mä en ole erityisemmin tutkinut asiaa, ja olen jatkanut ihan normaalisti kaikkien mulla jo olevien tuotteiden käyttöäHei muuten, täällä oli aiemmin keskustelua kemikaaleista. Mua kiinnostais ootteko löytäny jotain hyviä deodorantteja tai aurinkorasvoja, jotka sopis raskaanaoleville? Itse käytin viime raskaudessa ihan perusdödöä ja kasvoille päivittäin tavallista, ei-fysikaalista aurinkosuojaa. Nyt mietin, että voisin ainakin tutkia muita vaihtoehtoja. Eli ilmiantakaa hyvät tuotteet![]()
Määkään en oo kauheasti tutkinu asiaa ja oonki jatkanu samojen tuotteiden käyttöä ko ennenkin. Deodoranttina semmonen vakkari joka ei tuoksu liikaa ja jonka tiiän että toimii, aurinkorasvana joku markettien nivea/garnier/tms ja muina rasvoina ne mun iholle hyväksitodetut hajusteettomat tuotteet. Hiuslakkaa käytän työpäivinä ja meikkaan vain juhliin. Hiuksia en oo värjänny varmaan kahteen vuoteen ja jos värjäisin, nii mulla oottelee hyllyssä kasviväripakkaus. Kynsiä en lakkaa, ku lakat ei kestä mun työtäMä en ole erityisemmin tutkinut asiaa, ja olen jatkanut ihan normaalisti kaikkien mulla jo olevien tuotteiden käyttöäKiinnostaisi myös kuulla muitten mietteitä ja mitä ovat tehneet
@Hannietta, voi ei olen pahoillani ei-toivotuista uutisistaTsemppiä asian käsittelyyn
Tervetuloa @Kahvikuppi (ja kaikki muut, hirveästi tullut viestejä!), kiva saada lisää esikoista odottavia mukaanEhdin jo kurkata helmikuisten listauksesta että ollaan samanikäisiäkin, jee
![]()
Meilläki on vallan siirrytty hajusteettomiin pesuaineisiin. Ja huuhteluaineena käytän nykysin etikkaa, kun hajusteetonkin huuhteluaine haisiMulla myös kosmetiikan/kemikaalien käyttö on hyvin vähäistä muutenkaan, joten en hirveästi stressaa raskausajastaMeikkaan n. kerran viikossa ja perus deodoranttia käytän päivittäin. Esikoisen aikana selvitin hiusten värjäämiseen liittyviä riskejä ja kysyin asiaa gyneltäki. Lopulta päädyin siihen että raskauden aikana tyvi raidotettiin kaksi kertaa niin, että tehtiin tosi pieniä raitoja, mutta väri ei osunut päänahkaan kuitenkaan. Raskauden jälkeen värjäsin normaalisti, mutta sittemmin olen allergisoitunut, joten ei tarvitse sitäkään murehtia
Esikoisen raskausajalta muistan, että aloin vaihtamaan hajusteettomiin tuotteisiin (pyykinpesuaine yms) vähän luonnostaan, kun kaikki voimakkaat tuoksut niin otti nenään.
Mäkin käytän paljon pyykkietikkaa, mutta välillä on kyllä sellainen tosi mieto huuhteluaine käytössä, mutta varmaan taas siirrytään hajusteettomiin kun alkaa ottamaan nenäänMeilläki on vallan siirrytty hajusteettomiin pesuaineisiin. Ja huuhteluaineena käytän nykysin etikkaa, kun hajusteetonkin huuhteluaine haisi![]()
Ehkä jopa pelottaa pelkkä ajatus.Kiitos paljonVoi ei olen pahoillani ei-toivotuista uutisistaTsemppiä asian käsittelyyn
![]()