Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki luoda vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavaa ensin.
 
Uskaltaisinkohan mä aloittaa täällä keskustelua, vaikka alussa mennään. Laskettu menisi just ja just helmikuun puolelle, vaikka arvelen kyllä, että jos tämä raskaus jatkuu, niin syntyisi jo tammikuun puolella. Mieleen ei tällä hetkellä mahdu kuin raskautta, että jonnekin pitäisi päästä asiaa purkamaan.
 
Sehän tässä vähän huolettaa, että ei oikein muuta kuin väsymystä ja pinna kireällä. Mä en vielä kovin luottavaisesti suhtaudu tähän, mutta toivottavasti nyt onnistuisi. Ja onhan se oireettomuuskin vielä normaalia. Onko sulla oireita?
 
Paljon onnea kaikille! Täällä laskettu aika 2.2.2025. Takana kaksi keskenmenoa, kolme IVF-hoitoa ja säkillinen pillereitä ja eri hoitoja. Kunpa tällä kertaa kantaisi maaliin saakka.. Ekan raskauden jälkeen ei olla osattu oikein iloita uudesta plussasta vaan päällimmäinen tunne on ollut huoli. Viime päivät ollut vähän valoisampi olo mutta muistutellaan itseämme että ei mennä asioiden edelle. Paljon tsemppiä erityisesti kaikille jännittyneille!
 
Paljon onnea kaikille! Täällä laskettu aika 2.2.2025. Takana kaksi keskenmenoa, kolme IVF-hoitoa ja säkillinen pillereitä ja eri hoitoja. Kunpa tällä kertaa kantaisi maaliin saakka.. Ekan raskauden jälkeen ei olla osattu oikein iloita uudesta plussasta vaan päällimmäinen tunne on ollut huoli. Viime päivät ollut vähän valoisampi olo mutta muistutellaan itseämme että ei mennä asioiden edelle. Paljon tsemppiä erityisesti kaikille jännittyneille!
Täällä myös vähän ahdistusta. Tosi iloinen olin eilen plussasta ja meilkein itku tuli. Mies melkein sanoi, että ”älä nyt vielä innostu”, jätti lauseen kesken, mutta sitä hän tarkoitti. Takana yksi kkm alkuvuodesta ja se oli kyllä raskasta, miestä varmaan pelottaa että näkee sen surun uudestaan.
 
Moikka! Kirjoittelin jo jotakin tammikuun ryhmään, mutta uskaltaudun nyt tännekin kirjoittelemaan, kun laskettu aika menisi juuri helmikuun puolelle. Sain esikoisen viime kesäkuussa, mutta taustalla on useampi kemiallinen/varhainen keskenmeno ja yksi keskenmeno rv 11, joten vähän jännittää miten tässä tulee käymään. Viivat on kyllä vahvistuneet paremmin mitä kemiallisissa, mutta raskausoireita ei ole juurikaan.
 
Moikka! Kirjoittelin jo jotakin tammikuun ryhmään, mutta uskaltaudun nyt tännekin kirjoittelemaan, kun laskettu aika menisi juuri helmikuun puolelle. Sain esikoisen viime kesäkuussa, mutta taustalla on useampi kemiallinen/varhainen keskenmeno ja yksi keskenmeno rv 11, joten vähän jännittää miten tässä tulee käymään. Viivat on kyllä vahvistuneet paremmin mitä kemiallisissa, mutta raskausoireita ei ole juurikaan.
Meilläkin on koko ajan ollut toive pienestä ikäerosta, mutta ei oikein alkanut raskaus toiveiden mukaan. Esikoisen ja tämän raskauden välissä yksi keskenmeno ja myös esikoisen yritysaika oli pitkä. Mulla on sama tilanne, että testit on nyt vahvistunut paremmin kuin syksyllä, mutta oireet on ainakin vielä vähäisiä.
 
Meilläkin on koko ajan ollut toive pienestä ikäerosta, mutta ei oikein alkanut raskaus toiveiden mukaan. Esikoisen ja tämän raskauden välissä yksi keskenmeno ja myös esikoisen yritysaika oli pitkä. Mulla on sama tilanne, että testit on nyt vahvistunut paremmin kuin syksyllä, mutta oireet on ainakin vielä vähäisiä.
Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja helmikuussa saadaan pikkukakkoset syliin 😊
 
Minullakin keskenmenotaustaa rutkasti, joten jalat pidetään maassa ainakin ultraan asti. Mun kroppa keskeyttää keskenmenot aina, joten kuvittelen sen takia turhan pitkään olevani raskaana 😬 Kyllähän mieli silti jo suunnittelee elämää pidemmälle vaikka kuinka koittaa pysytellä neutraalina 😅 Tsemppiä kaikille 💪
 
Heippa! Täälä odotellaan neljättä , kunhan vain pysyy matkassa mukana.❤️ Itsellä yksi keskenmeno myös toisen ja kolmannen välissä raskauden välissä.

Poistettiin tosiaan mirena-kierukka huhtikuun 16 päivä. Yhdet menkat tuli välissä ja nyt plussa tikussa. Esikoinen täyttää 10v ensiviikolla, on teini-raskaudesta, ja olen käytännössä hänen yh-äiti. Puolisoni kanssa kesti esikoisen jälkeisen kierukan poiston jälkeen 1,5vuotta ennenkuin plussasin toisen lapsen. Joten olin vähän yrittänyt valmistaa itseäni moneen turhautumis kiertoon. Mutta näin on oikein hyvä. ❤️

Lyhyt ikäero on myös kiva, nuorimpien välissä 1v5kk ikäeroa. Esikoisen ja kakkosen välissä 5v. Nyt jos tämä raskaus pysyy loppuun asti mukana, niin ikäeroa tulisi kolmanteen 4v. Joka on oikein passeli, jotta kerkeäisi oikein nauttia vauvasta. 😍 kolmannen lapsen vauva-aika oli jotenkin erittäin nopeasti ohi kun oli touhukas pieni 1v taapero myös. 😂
 
Itsekin huomaan että pelko keskenmenosta/kohdunulkoisesta kolkuttelee takaraivossa.
Kuitenkin kai tässä raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan, joten tästä pienestä salaisuudesta voi varmasti nauttiakin! 💕 Yritän ajatella että asiat tapahtuvat syystä ja jos tätä ei olisi tarkoitettu, sitten se olisi niin.

Meille tämä raskaus oli täysin yllätys! Ei ollut yritystä ilmoilla. Ja ajatukset olivat mulla jo uudessa työssä sekä opinnoissa, jotka nyt luonnollisesti jäisivät odottamaan tulevaisuuteen jos kaikki menee hyvin. Mutta näin se elämä välillä yllättää. 🤭

Meidän perheessä on kolme poikaa 🩵🩵🩵 Ei koskaan oikeastaan oltu haaveiltu suurperheestä mutta jotenkin ajatus tuli osaksi meidän elämää ja nyt saa nähdä saavatko he pikkusisaruksen vielä. 🥹
 
Hei kaikille helmikuisten odottajille :Hugging Face: Me päätettiin 2/24, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. 4/24 tuli yllättäin eka plussa ja siitä viikon sisään varhainen keskenmeno. Tänään taas plussa. Tällä kertaa olo on varovainen. Kannetaan tätä pientä salaisuutta nyt kahdestaan ja toivotaan, että hän pysyy matkassa mukana loppuun asti :red-heart: Neuvola-aikaa voisin varailla kesälomilla. En oikein osaa vielä ajatella niin pitkälle.
 
Kurkkasin juuri helmikuisten yhteistä viestien määrää. Tämän viestin jälkeen enää vain 329 viestiä ja salainen puoli aukeaa.
Kokemukseni mukaan siellä on mukava jakaa mm ultra, neuvola yms vahvoja kokemuksia, joita itse täällä julkisella puolella arkailen ainakin itse tehdä.
Kysynkin nyt että oletteko käyneet/ viihtyneet tuolla helmikuisten 2025 leikkinurkassa?
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top