Yleinen keskustelu

Epiduraalia toivon koko sielulla, nimimerkillä nukuin kuola poskella heti sen laiton jälkeen. 🥳
 
Synnytys ei sinänsä jännitä, en osannut jännittää esikoisenkaan kohdalla. Ainoa mitä toivoisin tällä kierroksella on se, että mun huoli lapsen suuresta koosta otettaisiin tosissaan. Vielä synnärilläkin sieltä piti tulla 3,5kg vauva, joka oli syntymäpainoltaan kuitenkin lähempänä 4,2kg. 😅 Joku vanhempi neuvolatäti sanoi että "miksi väität että siellä on iso vauva, höpö höpö, maksimissaan 3,5kg" ja sillä se asia kuitattiin.

Tosin en tiedä mitä esikoisen kanssa olisi voitu tehdä toisinkaan, hän syntyi viikon yliajalla käynnistettynä. Ehkä jokin pieni toive, että tätä kakkosta ei päästettäisi aivan yhtä isoksi. Toisaalta samapa tuo, tuttavan vauva oli 4,5kg että onhan sitä siihenkin vielä matkaa. 😅

Ainoa asia, mikä jännittää oikeasti, on se yli tunnin ajomatka lähimmille synnäreille. Matkat hipoo yhden ja puolen tunnin aikoja, ja ajatuskin nopeasta synnytyksestä noilla ajomatkoilla nostaa pienen palan kurkkuun joka kerta. 😩
Siis mullahan kans esikoinen kasvoi isona. 38+3 kun (käynnistettynä) syntyi, niin oli 3,848kg. Viimesimmässä painoarviossa kasvo 98-persentiilillä 😅 Siihen käynnistykseen pääsin, ku mulla oli kans huoli ison lapsen synnytyksestä. En halua tietää kuin isoksi olis kasvanu, jos olis menny edes laskettuun asti saatikka yliviikoille 😅
 
Siis mullahan kans esikoinen kasvoi isona. 38+3 kun (käynnistettynä) syntyi, niin oli 3,848kg. Viimesimmässä painoarviossa kasvo 98-persentiilillä 😅 Siihen käynnistykseen pääsin, ku mulla oli kans huoli ison lapsen synnytyksestä. En halua tietää kuin isoksi olis kasvanu, jos olis menny edes laskettuun asti saatikka yliviikoille 😅

Joo, jälleen tutulta kuulostaa. Muistan kyllä ikuisesti sen, kun pienet varpaan potki jonnekin kylkiluiden väliin, kun koko maha alkoi heti tissien alta. 🥲😂

Että sitä kohti taas. Tai ehkä nyt toisen kanssa osaa pitää puolensa, jos taas tulee tunne isosta vauvasta.
 
Joo, jälleen tutulta kuulostaa. Muistan kyllä ikuisesti sen, kun pienet varpaan potki jonnekin kylkiluiden väliin, kun koko maha alkoi heti tissien alta. 🥲😂

Että sitä kohti taas. Tai ehkä nyt toisen kanssa osaa pitää puolensa, jos taas tulee tunne isosta vauvasta.
Mulla on kans alkanu maha suoraan tissien alta kummanki kanssa 😂 ja ne kylkiluissa olevat varpaat, muistan neki! Ja esikoisen hikka, kun pää jysti _ihan_koko_ajan_ mun lonkkaan.
 
Mulla on kans alkanu maha suoraan tissien alta kummanki kanssa 😂 ja ne kylkiluissa olevat varpaat, muistan neki! Ja esikoisen hikka, kun pää jysti _ihan_koko_ajan_ mun lonkkaan.
Siis apua miten samalta nää meidän jutut kuulostaa 😂 ai luoja, sitten kun se nelikiloinen beibi vietti aikaa aina toisella puolella mahaa.. 😬🥳

Rakkaita muistoja kivuista huolimatta.
 
Onpa kurjaa pienirakas että sun huolta vauvan koosta on vähätelty ja vieläpä oltu väärässä asiasta. Kyllä se äitikin osaa jotain arvioida, ellei parhaiten. 🤨 Musta tuntuu että nuo painoarviot heittää muutenkin.

Meillä esikoisen kasvua seurattiin loppuraskaudesta mutta sen takia että kasvu hidastui. Hän syntyi hieman yli lasketun ajan ja oli 2720g pieni mytty! 🥰 Syy ei koskaan selvinnyt.
 
Onpa kurjaa pienirakas että sun huolta vauvan koosta on vähätelty ja vieläpä oltu väärässä asiasta. Kyllä se äitikin osaa jotain arvioida, ellei parhaiten. 🤨 Musta tuntuu että nuo painoarviot heittää muutenkin.

Meillä esikoisen kasvua seurattiin loppuraskaudesta mutta sen takia että kasvu hidastui. Hän syntyi hieman yli lasketun ajan ja oli 2720g pieni mytty! 🥰 Syy ei koskaan selvinnyt.
Hei mullakin esikoisen kasvua seurattiin loppuraskaudesta, lopulta alkoi vain laihtumaan joten sektio (perätilankin takia) viikolla 37, painoa 2400. Meiltä löyty istukasta high grade villiitti, mikä selitti huonoa kasvua, tutkittiinko teillä istukkaa?
 
Niinpä, mutta eipä sitä ammattilaisille silti viitsi sanoa vastaan. Tokihan ne on vain arvioita muutenkin. ☺️

Sinulla ollut ihana pienenpieni siellä! 😍
 
Hei mullakin esikoisen kasvua seurattiin loppuraskaudesta, lopulta alkoi vain laihtumaan joten sektio (perätilankin takia) viikolla 37, painoa 2400. Meiltä löyty istukasta high grade villiitti, mikä selitti huonoa kasvua, tutkittiinko teillä istukkaa?

Oho! Eipä tutkittu kyllä. 😯 Meilläkin oli perätila.
 
Onpa kurjaa pienirakas että sun huolta vauvan koosta on vähätelty ja vieläpä oltu väärässä asiasta. Kyllä se äitikin osaa jotain arvioida, ellei parhaiten. 🤨 Musta tuntuu että nuo painoarviot heittää muutenkin.

Meillä esikoisen kasvua seurattiin loppuraskaudesta mutta sen takia että kasvu hidastui. Hän syntyi hieman yli lasketun ajan ja oli 2720g pieni mytty! 🥰 Syy ei koskaan selvinnyt.
Ja kiinnostaa vielä, että miten on kasvu sujunut muissa raskauksissa? Oliko sulla mini-asa?
 
Oho! Eipä tutkittu kyllä. 😯 Meilläkin oli perätila.
Okei, meilläkin leikkaava lääkäri sanoi että istukka on ihan normaali, mutta suostui laittamaan patologille kun äitiyspolilta oli pyydetty, sieltä sitten tuli tuo löydös ja suositus seuraavassa loppuraskaudessa seurannasta äitiyspolilla.
 
Tilannepäivitystä tältä aamulta! Nyt siis dpo12/kp30 ja menkkojen olis pitänyt alkaa tänään.

Aamulla tein apteekin ultra testin ja cb viikkonäytöllisen. Ja nyt voi ehkä olla jo varovaisen onnellinen🙏🏻🥹
 

Liitteet

  • IMG_6905.jpeg
    IMG_6905.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 12
  • IMG_6901.jpeg
    IMG_6901.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 12
Täällä plussattu viikonloppuna, mutta eilisessä hcg tsekissä tulos olikin klinikan arvojen mukaan pari päivää myöhässä. Sydän särkyy odotellessa, onko toivoa :loudlycrying::Broken Heart:
Mitäs klinikka sanoi jatkosta? Kenties uusi verikoe jonkin ajan kuluttua. Jos olit alkion siirrossa, niin joskus ne (etenkin tuoresiirroissa) kiinnittyvät olettua myöhemmin, eli minun mielestäni toivoa on!
 
Mitäs klinikka sanoi jatkosta? Kenties uusi verikoe jonkin ajan kuluttua. Jos olit alkion siirrossa, niin joskus ne (etenkin tuoresiirroissa) kiinnittyvät olettua myöhemmin, eli minun mielestäni toivoa on!
Joo, katsotaan uusi arvo. Meillä ovulaation induktio, niin irrotuspiikistä lääkäri on laskenut hedelmöittymispäivän.

Esikoisesta tuli plussa testiin jo 9 päivää piikistä, mutta nyt tosiaan vasta 5 päivää myöhemmin. Saa nähdä!

(On niin monta epäonnistunutta raskautta, että heti nousee hälyytystila tappiin ):sad-face:
 
Milloin ootte varannut aikaa neuvolaan? Musta tuntuu tää koko raskaus vielä aika epätodelliselta. Nyt siis kuukautisista laskien 4+2, eilen cb viikkonäytöllinen näytti raskaana 1-2 viikkoa. Että pitäiskö odotella vielä ens viikkoon ja jos näyttää vielä plussaa varailla neuvola?🤔
 
Milloin ootte varannut aikaa neuvolaan? Musta tuntuu tää koko raskaus vielä aika epätodelliselta. Nyt siis kuukautisista laskien 4+2, eilen cb viikkonäytöllinen näytti raskaana 1-2 viikkoa. Että pitäiskö odotella vielä ens viikkoon ja jos näyttää vielä plussaa varailla neuvola?🤔
Mulla nyt 4+4 ja ensi viikolla ajattelin varailla aikaa. Esikoisen aikana meidän neuvolan ohjeissa oli, että neuvolaan tulisi ottaa yhteyttä n. rv 8, joten ajattelin etten vielä hetkeen soittele, mutta nyt kun uusia ohjeita luin niin siellä oli, että ottaa yhteyttä kun on tehnyt positiivisen raskaustestin. 😁 Oliko teidän neuvolalla jotain ohjetta olemassa?
 
Milloin ootte varannut aikaa neuvolaan? Musta tuntuu tää koko raskaus vielä aika epätodelliselta. Nyt siis kuukautisista laskien 4+2, eilen cb viikkonäytöllinen näytti raskaana 1-2 viikkoa. Että pitäiskö odotella vielä ens viikkoon ja jos näyttää vielä plussaa varailla neuvola?🤔

Ite varasin noin viikon päästä siitä kun tein ensimmäisen positiivisen testin. Ja ekan posin tein pari päivää ennen ku menkat piti alkaa. 😊 Nyt kesällä varmaan aikoja rajallisesti niin ottaisin ite yhteyden suht nopeasti. 😊
 
@Reeta Nyt kun katoin, niin sielläkin ohjeistetaan olemaan yhteydessä heti raskauden varmistuttua. Eli varmaan vois jo soitella.

@Sacha Toi onkin hyvä pointti että voi olla kesällä rajallisesti aikoja. Jospa sinne sit uskaltais jo soittaa😁 Voihan sen ajan sitten perua jos nyt jotain ennen sitä käviskin.
 
Milloin ootte varannut aikaa neuvolaan? Musta tuntuu tää koko raskaus vielä aika epätodelliselta. Nyt siis kuukautisista laskien 4+2, eilen cb viikkonäytöllinen näytti raskaana 1-2 viikkoa. Että pitäiskö odotella vielä ens viikkoon ja jos näyttää vielä plussaa varailla neuvola?🤔
Mä varasin heti samana päivänä kun plussasin eli 4+3 🫣😅 Meillä oli myös ohjeistuksena ottaa yhteyttä kun on tehnyt positiivisen raskaustestin. Ajan sain silloin n. 4 viikon päähän joka onkin jo ihan pian 🥰
 
Takaisin
Top