Yleinen keskustelu

Kannattaa muistaa ehkä sekin että eletään kesäaikaa ja ihmiset lomilla, niin neuvola aikoja voi olla niukemmin. Tämän takia itse varailin melko pian. Muuten en olisi pitänyt niin kiirettä. 😊
 
Meillä neuvolan ohjeistus on ottaa yhteyttä kun on tehnyt positiivisen testin ja menkat on myöhässä. Mä tein plussan perjantaina ja soitin heti maanantaina. Pitkän kierron takia sain heti ultra-ajan ja varattiin ensikäyntikin jo heinäkuulle :smiling-eyes:
 
Mulla esikoisen synnytyksessä amme oli ihana avautumisvaiheessa, mutta en halunnut synnyttää ammessa. Halusin epiduraalin, ja kuten muutkin sanoivat niin taivaat aukesivat siitä :tears: Sain niin hyvin nukuttua aina pienen hetken annoksen jälkeen (sain lopulta 4 annosta epiä, pitkä synnytys...).
 
Ja vielä tuosta kokoarviosta. Mulla heitteli raskauden aikana tehdyt kokoarviot aika paljon, ja lopulta yllätys oli melkoinen kun tyttö painoi 4,1 kg syntyessään :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Syntyi kaiken lisäksi avosuisessa tarjonnassa, eli ponnistusvaihe oli kevyet 2 tuntia. Ja syntymän jälkeenkin kätilö sanoi että ei tämä yli neljää kiloa paina, mutta niin vain oli yli. Tosin tyttö oli myös tosi pitkä, 53 cm, niin se "tasapainotti" tilannetta eikä näyttänyt sitten niin isolta.
 
Tervetuloa mukaan @Salli13 🥰 Mulla myös oli esikoinen hetken aikaa synnytyksessä avosuisessa tarjonnassa ja en ikinä unohda sitä miten hirveltä se tuntui 😂 Kääntyi kyllä sitten jossain vaiheessa ja syntyi raivotarjonnassa, mutta melkein kaksi tuntia häntäkin ährättiin pihalle 😮‍💨

Äh, ehkä mäkin nyt soitan tänään neuvolaan, niin saa senkin pois päiväjärjestyksestä.
 
Tervetuloa mukaan @Salli13 🥰 Mulla myös oli esikoinen hetken aikaa synnytyksessä avosuisessa tarjonnassa ja en ikinä unohda sitä miten hirveltä se tuntui 😂 Kääntyi kyllä sitten jossain vaiheessa ja syntyi raivotarjonnassa, mutta melkein kaksi tuntia häntäkin ährättiin pihalle 😮‍💨

Äh, ehkä mäkin nyt soitan tänään neuvolaan, niin saa senkin pois päiväjärjestyksestä.
Kannattaa soitella :smiling-eyes: Lomien takia voi olla hankala saada aikaa, niin parempi soitella ajoissa.
 
Täällä omien laskujen mukaan nyt 4+6, mutta epäilen, että olisi vähemmän,kun testit ei niin kirkkaita ole. Täytyisi tehdä digitaalinen viikkonäyttö testi niin tietäisi tarkemmin.
 
Mä soittelin neuvolaan kans heti kun tein plussatestin, ajattelin just ku muutkin, että lomien takia kiva saada aika ajoissa. Ja itseasiassa ehkä muutenkin olisin soittanut nopeesti, kun tykkään saada työkalenteriin menot ennakkoon. Mä tein vain yhden raskaustestin, mutta luotan siihen et se etenee ellei huolestuttavia oireita ilmene 🙈
 
Hei muuten, täällä oli aiemmin keskustelua kemikaaleista. Mua kiinnostais ootteko löytäny jotain hyviä deodorantteja tai aurinkorasvoja, jotka sopis raskaanaoleville? Itse käytin viime raskaudessa ihan perusdödöä ja kasvoille päivittäin tavallista, ei-fysikaalista aurinkosuojaa. Nyt mietin, että voisin ainakin tutkia muita vaihtoehtoja. Eli ilmiantakaa hyvät tuotteet 😊
 
Moi kaikki!
Tein positiivisen raskaustestin toukokuun lopulla viikoilla 4+3. Laskettu aika olisi menkkojen mukaan 2.2. Ensimmäisestä kierrosta kun yritettiin niin tarttui tämä pieni mukaan. Esikoista odotan ja kaikki tuntuu ihan hirveän jännittävältä ja jokainen oire tai puuttuva oire saa huolen pintaan 🫣 Raskausoireet tuntuvat tulevan ja menevän päivästä toiseen ja kauhea pelko herää aina oireiden kadotessa.
Olen muutaman päivän päivän hiljakselleen lukenut tätä ketjua ja saanut kaipaamaani vertaistukea näihin tunteisiin ja oireiden aaltoiluun joten kiitos kaikille jo nyt siitä ❤️ Ainoa raskaudesta tietävä on oma mies joka tukee parhaansa mukaan, mutta on luonnollisesti yhtä pihalla asioista kuin minä.
Tällä hetkellä menen siis viikoilla 6+4 ja varhaisultra harkinnassa oman mielen rauhoittamiseksi 😇
Onnittelut ja tsempit kaikille kanssaodottajille 🤩
Moikka kaikille ja komppaan tätä @Amorado kommenttia! Esikoista odotetaan, menkkojen mukaan laskettu aika olisi 1.2., neuvolasta kirjasivat 29.1. Pillerit tuli lopetettua kymmenen vuoden käytön jälkeen maaliskuun lopulla, yhdet menkat ehti tulla kun testit näytti positiivista toukokuun loppupuolella. OCD ja ahdistushäiriö tuovat lisämaustetta oireisiin ja pelkoihin ja edelleen tuntuu aika epätodelliselta että raskaana ollaan!

Kovasti toivottu pieni papu, vaikka yllätys olikin että nöin nopeasti tärppäisi! ❤️ Toivon että oli viimeinen äitienpäivä lapsettomana 🥹✨
 
Hei muuten, täällä oli aiemmin keskustelua kemikaaleista. Mua kiinnostais ootteko löytäny jotain hyviä deodorantteja tai aurinkorasvoja, jotka sopis raskaanaoleville? Itse käytin viime raskaudessa ihan perusdödöä ja kasvoille päivittäin tavallista, ei-fysikaalista aurinkosuojaa. Nyt mietin, että voisin ainakin tutkia muita vaihtoehtoja. Eli ilmiantakaa hyvät tuotteet 😊
Mä en ole erityisemmin tutkinut asiaa, ja olen jatkanut ihan normaalisti kaikkien mulla jo olevien tuotteiden käyttöä 🫣 Kiinnostaisi myös kuulla muitten mietteitä ja mitä ovat tehneet 😇

@Hannietta, voi ei olen pahoillani ei-toivotuista uutisista 😔 Tsemppiä asian käsittelyyn ❤️

Tervetuloa @Kahvikuppi (ja kaikki muut, hirveästi tullut viestejä!), kiva saada lisää esikoista odottavia mukaan 😍 Ehdin jo kurkata helmikuisten listauksesta että ollaan samanikäisiäkin, jee 🤭
 
Muokattu viimeksi:
@Kahvikuppi Tervetuloa! Täällä myös esikoista odotetaan. Ja meilläkin tärppäs tosi nopeesti, ekasta yrityskierrosta. Senkin takia ihan epätodellinen olo että voiko tää raskaus olla totta. Mutta toivottavasti kaikki menis hyvin🥹🥰

Laskin aikasemmin viikkoja edellisten menkkojen alusta, mutta jos laskee oletetusta hedelmöittymispäivästä nyt olis vasta se 4+0 ja viivat vahvistuu hyvin😍
 

Liitteet

  • IMG_6941.jpeg
    IMG_6941.jpeg
    971.8 KB · Katsottu: 6
Niin ja kiitos kaikille neuvoista neuvolan varaamiseen liittyen! Soittelin eilen neuvolaan ja saatiin aika ekalle käynnille vähän heinäkuun puolenvälin jälkeen☺️
 
Mä en ole erityisemmin tutkinut asiaa, ja olen jatkanut ihan normaalisti kaikkien mulla jo olevien tuotteiden käyttöä 🫣 Kiinnostaisi myös kuulla muitten mietteitä ja mitä ovat tehneet 😇

@Hannietta, voi ei olen pahoillani ei-toivotuista uutisista 😔 Tsemppiä asian käsittelyyn ❤️

Tervetuloa @Kahvikuppi (ja kaikki muut, hirveästi tullut viestejä!), kiva saada lisää esikoista odottavia mukaan 😍 Ehdin jo kurkata helmikuisten listauksesta että ollaan samanikäisiäkin, jee 🤭
Määkään en oo kauheasti tutkinu asiaa ja oonki jatkanu samojen tuotteiden käyttöä ko ennenkin. Deodoranttina semmonen vakkari joka ei tuoksu liikaa ja jonka tiiän että toimii, aurinkorasvana joku markettien nivea/garnier/tms ja muina rasvoina ne mun iholle hyväksitodetut hajusteettomat tuotteet. Hiuslakkaa käytän työpäivinä ja meikkaan vain juhliin. Hiuksia en oo värjänny varmaan kahteen vuoteen ja jos värjäisin, nii mulla oottelee hyllyssä kasviväripakkaus. Kynsiä en lakkaa, ku lakat ei kestä mun työtä 😂

Mun kosmetiikan käyttö on aika vähäistä noin niinkuin yleensäkin, niin en ole alkanut siitä ressaamaan liikaa 😊
 
Mulla myös kosmetiikan/kemikaalien käyttö on hyvin vähäistä muutenkaan, joten en hirveästi stressaa raskausajasta 😊 Meikkaan n. kerran viikossa ja perus deodoranttia käytän päivittäin. Esikoisen aikana selvitin hiusten värjäämiseen liittyviä riskejä ja kysyin asiaa gyneltäki. Lopulta päädyin siihen että raskauden aikana tyvi raidotettiin kaksi kertaa niin, että tehtiin tosi pieniä raitoja, mutta väri ei osunut päänahkaan kuitenkaan. Raskauden jälkeen värjäsin normaalisti, mutta sittemmin olen allergisoitunut, joten ei tarvitse sitäkään murehtia 😁

Esikoisen raskausajalta muistan, että aloin vaihtamaan hajusteettomiin tuotteisiin (pyykinpesuaine yms) vähän luonnostaan, kun kaikki voimakkaat tuoksut niin otti nenään.
 
Mulla myös kosmetiikan/kemikaalien käyttö on hyvin vähäistä muutenkaan, joten en hirveästi stressaa raskausajasta 😊 Meikkaan n. kerran viikossa ja perus deodoranttia käytän päivittäin. Esikoisen aikana selvitin hiusten värjäämiseen liittyviä riskejä ja kysyin asiaa gyneltäki. Lopulta päädyin siihen että raskauden aikana tyvi raidotettiin kaksi kertaa niin, että tehtiin tosi pieniä raitoja, mutta väri ei osunut päänahkaan kuitenkaan. Raskauden jälkeen värjäsin normaalisti, mutta sittemmin olen allergisoitunut, joten ei tarvitse sitäkään murehtia 😁

Esikoisen raskausajalta muistan, että aloin vaihtamaan hajusteettomiin tuotteisiin (pyykinpesuaine yms) vähän luonnostaan, kun kaikki voimakkaat tuoksut niin otti nenään.
Meilläki on vallan siirrytty hajusteettomiin pesuaineisiin. Ja huuhteluaineena käytän nykysin etikkaa, kun hajusteetonkin huuhteluaine haisi 😂
 
Meilläki on vallan siirrytty hajusteettomiin pesuaineisiin. Ja huuhteluaineena käytän nykysin etikkaa, kun hajusteetonkin huuhteluaine haisi 😂
Mäkin käytän paljon pyykkietikkaa, mutta välillä on kyllä sellainen tosi mieto huuhteluaine käytössä, mutta varmaan taas siirrytään hajusteettomiin kun alkaa ottamaan nenään 😂
 
Synnytyksistä... Mä ehdin olla molemmista synnärillä vaan puol tuntia ennen kun olivat jo maailmassa. Olin todella kipeä, kun päästiin synnärille (ajomatka onneksi vaan 5min) enkä ehtinyt saada ekasta mitään kivunlievitystä. Se oli raju hirveä synnytys, repesin, vauva päätyi tippaan ja oltiin sairaalassa monta päivää ennen kotiutumista. Toisesta ehdin saamaan kohdunkaulapuudutteen, mut en koe, että siitä oli mitään hyötyä. Kyllä mä mietin, miten tän kolmannen kanssa käy, kun sairaalaan on tunnin ajomatka :Face Without Mouth: Ehkä jopa pelottaa pelkkä ajatus.
 
Voi ei olen pahoillani ei-toivotuista uutisista 😔 Tsemppiä asian käsittelyyn ❤️
Kiitos paljon ♥️

Soittelin vielä aamulla neuvolaan, ja sovittiin että vie ip soittaa lääkäri, tod näk sovitaan vielä ensi viikolle toinen hcg-testi, kun tässä vaiheessa ei ole tuo verinen vuotokaan ollu merkittävän runsasta, vaikka on selvästi kirkkaampaa ja runsaampaa verrattuna aiempaan. Mutta eipä tosiaan tässä kohtaa oikein ole uskoa, että olisi raskaus jatkumassa. Varmistellaan ny ainaki että lähteekö laskemaa arvo ettei ole sit mitään kohdunulkopuolistakaan mitä pitäs esim seurata.

Ehkä siitä heikosta ekasta plussasta alkaen ollu sellanen olo, että onko tässä kaikki muka ookoo. Että ei ihan pilvilinnoista pudota, ja useamman päivän ehtiny jo vähän käsitellä asiaa, että entä jos ei käy hyvin.

Mutta täällä on ollut kiva lueskella teidän juttuja, ja ajatella sitä toista puolta, että entä jos käykin, vaikka tulos nyt toiselta vaikuttaa. 💔 Ellei nyt muuhun aihetta tule, niin taidan hiljentyä tässä ryhmässä. Kiitos vielä kaikille ja tsemppiä ja onnea odotukseen ♥️
 
Takaisin
Top