Yleinen keskustelu

Mulla on tosi vahva että yllätyn joka tapauksessa. Ehkäpä ultraan täytyy ottaa jotkut sukupuolilasit mukaan. 🤓 Oisko kellään vinkkejä että mistä sellaisia saa?
 
Mulla ei oo inspistä vaatteiden osteluun, kun inhoan muutenkin shoppailua. Mutta näin käsityöharrastajana tekisi mieli jo jotain neuloa! Haluaisi aloittaa ajoissa et ehtii tekemään useamman vaatteen, mutta ei myöskään uskalla liikaa ennakoida. 😁

Oon niin kateellinen teille käsityöihmisille. 😍 Oma taito riittää villasukan varteen, mutta kaikki itsetehdyt neuleet ynnämuut on aivan ihania. Sisko neuloi esikoiselle villasukista kokohaalariin ja kaikkea väliltä, niillä on kyllä eniten tunnearvoa. ❤️

Ymmärrettävää että ei silti uskalla liian varhain aloittaa. Itse olen käsityötaidottomana tehnyt jo ennen plussaa muutaman pikkuvaatelöydön ajatuksella että jospa se joskus tulee käyttöön. 😄
 
Mulla on tosi vahva että yllätyn joka tapauksessa. Ehkäpä ultraan täytyy ottaa jotkut sukupuolilasit mukaan. 🤓 Oisko kellään vinkkejä että mistä sellaisia saa?

Ei ole antaa kyllä vinkkejä siihen, tuskin prisman hyllystä! 😂 Saa antaa vinkkejä mitä tekee tuon varhaisultran kanssa. Kallistahan se täälläpäin on, mutta jotenkin tuntuu että miten jaksaa tästä 4+3 odottaa 8+6 saakka. 🤯
 
Mä laskin et oon rv 16, kun lähetään ulkomaille elokuussa 🤩 aika jänskää. Ehkä sielä vois napata paljastus kuvan, jos tämä on pönähtänyt jo näkyviin 🥰

Miten teillä muuten, jotka töissä, millon ajattelitte sitten kertoa pomolle/esimiehelle? Mua jännittää tää aivan hirveästi jotenkin. Meillä suht pieni työpaikka ja ollaan kaikki kuin yhtä työperhettä. Siellä kerrotaan kaikki murheet ja huolet ja ei oo mitään ongelmaa/probleemaa mikä ei kahvipöydässä selviäisi. 🥹 oon kahdesti ollu äitiyslomalla tässä työpaikassa. ajattelin kuitenkin ”hönäyttää” niitä, ja olla kertomatta ja odotella että josko ne uskaltautuis sit kysymään ite kun vatsa alkaa kasvamaan. 😂 oon siis tällainen urheilullinen vartaloltani, ja vatsalihakset/ylipäätään lihakset näkyvissä. Jonka takia tää on aika hauska. Tai tää on täysin mun huumoria 😂🥲
Melko aikaisessa vaiheessa on tarkotus kertoa, ihan vaan siittäkin syystä, että pomon pitää tilata mulle työhousut raskausmallisina 😂 jos yhtään samalla lailla menee ku kaks edellistä, nii tyyliin rv8 lähtien pitää housut vaihtaa raskaushousuiksi, ku maha tulee esiin niin nopeasti.
 
Oijoi, minne meinaatte matkustaa? 😍

Mua jännittää työpaikan reaktio. Oon ollu monta vuotta samassa firmassa, ollaan kans pieni ja tiivis porukka, ja palasin just takas perhevapaalta. Työnimike muuttuu nyt syksyllä ja vastuu kasvaa, tunnen tavallaan huonoa omaatuntoa että (jos kaikki sujuu hyvin) jättäydyn pois taas pian. Tiedän että kukaan ei ole korvaamaton, ja että työ on mulle vaan toissijainen juttu perheeseen ja lapsiin verrattuna, mutta pelottaa silti pomon reaktio kun tuolla firmassa yhden ihmisen varaan lasketaan suhteettoman paljon vastuuta. 😩 Uutta työsopimustakaan ei olla vielä tehty, vähän mietityttää viedäänkö se silmien edestä pois jos raskaus paljastuu aiemmin. Joka tapauksessa työt siellä jatkuu, mutta miten lie käy sille "ylennykselle" jos raskaus paljastuu aiemmin - en tiedä.

En jaksa murehtia. Raskaus on minulle ja miehelle toiveiden täyttymys, joten yritän olla tuhlaamatta ajatustakaan työpaikan reaktioon.
Muaki vähän jännittää, mutta toisaalta ajattelen että mitäpä se heille kuuluu. Palasin siis kans töihin kuukausi sitten edelliseltä vanhempainvapaalta 😬 mulla toki vakipaikka nykyisellä työnantajalla, joten paikka ainakin odottaa vauvavuoden jälkeen.
 
Pohjois-Pohjanmaalla minä vaikutan 😄 täällä vaan joutuu usein ajaa pitkiä matkoja hyvien kirppisten perässä, samoin oikeastaan kaiken muunkin erikoisemman. 🙈
Jep, niin tekee 😅 toki mulla nyt ei oo ku ~35 min matka Ouluun, että se on jo lyhyt mun mittapuulla 😂
 
Mulla ei oo inspistä vaatteiden osteluun, kun inhoan muutenkin shoppailua. Mutta näin käsityöharrastajana tekisi mieli jo jotain neuloa! Haluaisi aloittaa ajoissa et ehtii tekemään useamman vaatteen, mutta ei myöskään uskalla liikaa ennakoida. 😁
Fiilaan! Oon ruukannu tehä lapsille isot viltit ja vaatteet missä tulevat synnäriltä kotiin. Vaatemalleja en oo vielä kattellu, mutta vilttiohjeita on jo vino pino ravelryssä tallennettuna 🫢😬
 
Muaki vähän jännittää, mutta toisaalta ajattelen että mitäpä se heille kuuluu. Palasin siis kans töihin kuukausi sitten edelliseltä vanhempainvapaalta 😬 mulla toki vakipaikka nykyisellä työnantajalla, joten paikka ainakin odottaa vauvavuoden jälkeen.

Meillähän on sitten samanlainen tilanne. Työt jatkuu joo, mutta koska mulla ainakin on miesvaltainen ala ja työ, niin vähän mietityttää reaktio.
 
Jep, niin tekee 😅 toki mulla nyt ei oo ku ~35 min matka Ouluun, että se on jo lyhyt mun mittapuulla 😂
Ihanaa että täällä on muitakin täältä päin! 😄 Esikoista odottaessa piti päättää, lähteäkkä Ouluun vai Kokkolaan synnyttämään kun ollaan ihan tässä keskivaiheilla. Kaikkialle yhtä pitkä matka. 😅
 
Meillähän on sitten samanlainen tilanne. Työt jatkuu joo, mutta koska mulla ainakin on miesvaltainen ala ja työ, niin vähän mietityttää reaktio.
Mää oon naisvaltasella alalla (tai no, ainakin meidän työpaikalla näin 😬), mutta meillä alotti just uus miespomo. Itseasiassa hän oli meillä sillon just ekaa päivää, ko mää palasin töihin kuukausi sitten 😂 nii hänen suhtautuminen vähän jännittää. Mutta toisaalta, tällä kertaa jännittää paljon vähemmän ku mitä edellisellä kerralla.
 
Ihanaa että täällä on muitakin täältä päin! 😄 Esikoista odottaessa piti päättää, lähteäkkä Ouluun vai Kokkolaan synnyttämään kun ollaan ihan tässä keskivaiheilla. Kaikkialle yhtä pitkä matka. 😅
Mulla taas vähän teki viimekerralla mieli Kajaanin suuntaan lähtä (on sinne toki pidemmästi ko Ouluun), mutta lopulta tulin siihen tulokseen että onneks mentiin Ouluun 😅
 
Vähän muuten jännittävää oli tänään tulla toimistolle töihin. Oon ollut etänä eilen ja koko viime viikon. 🥲 mutta selvisin etovasta olosta ja kahvikin maistui kahvipöydässä. 🤌🏽
 
Mulla taas vähän teki viimekerralla mieli Kajaanin suuntaan lähtä (on sinne toki pidemmästi ko Ouluun), mutta lopulta tulin siihen tulokseen että onneks mentiin Ouluun 😅

Kajaani ois täälläkin vaihtoehto, ja se kiinnostais kyllä ehkä eniten! En vaan uskalla sen matkan takia sinne yrittää. 🙈
 
Fiilaan! Oon ruukannu tehä lapsille isot viltit ja vaatteet missä tulevat synnäriltä kotiin. Vaatemalleja en oo vielä kattellu, mutta vilttiohjeita on jo vino pino ravelryssä tallennettuna 🫢😬
Ihanaa! Tästä vois tehdä myöhemmin oman ketjun ja jakaa sit inspiraatiota 🥰
 
Hassua kun tekis mieli taas tehdä raskaustesti, ihan vaan, jotta sais jotain konkreettista testiä katsoa. 🥹 hitsi että päivät menee hitaasti, odotellen maanantain varhais ultraa😩
 
Takaisin
Top