Yleinen keskustelu

Käsittääkseni suositus on, ettei A-vitamiinia saisi ottaa lisänä raskausaikana, ettei tule sitä tule liikaa. Ainakaan kalanmaksaöljyä ei saa ottaa sen takia, että siinä on A-vitamiinia
Joo, olin vähän epäselvä, katottiin siis yhteisestä mielenkiinnosta myyjän kanssa mikä noiden ero oli ja päädyin siihen raskausvitskuun. Ostin ne jo joskus tammikuussa kun alettiin yrittämään. Välillä vaan oon ollut laiska syömään niitä kun vaikka ruuan kanssa oon ottanut niin menkkojen tienoolla niistä tuli ihan jäätävän huono olo. Ja nyt ei pariin päivään mitään 😂 mulla on noiden loppumisen jälkeen odottamassa tuo täällä monen mainitsema toinen mama vitamiini. Ja d:tä menee 50 yksikköä. Rautaa aina joskustaina - mulla ollut pitkään huonot ferritiinit vaikka hyvä hb.
 
mulla on muuten tammikuussa ja huhtikuussa tsekattu ferritiini, aluksi oli 5 ja nousi raudan syönnillä 13. vähän mietityttää tämä alhainen ferritiini + raskaus. hb ollu aina hyvä, mutta en nyt muista mikä se on aiemmissa raskauksissa ollut, muistaakseni sekin on tainnut laskea. pitää ekassa neuvolassa kyllä heti ottaa tämä puheeksi, että huolettaa.
Syöthän edelleen rautaa vai? Tosi matala ferritiini tuo kolmetoistakin. Hyvä, että otat puheeksi! 🙏
 
Syöthän edelleen rautaa vai? Tosi matala ferritiini tuo kolmetoistakin. Hyvä, että otat puheeksi! 🙏

joo syön. aiemmin sopinut tuo ferrodan, mutta nyt raskaana tuntuu että aiheuttaa lisää huonovointisuutta, pitäisi kokeilla eri valmistetta.
 
Ehkä tuun tänne varovasti keskustelemaan, vaikka epävarmalta vielä tuntuu ja laskettuaikakin menisi just ja just helmikuun puolelle.

Mulla on käytössä nimenomaan Minisunin mamavitamiinit, jotka on ollut käytössä varmaan jo esikoisen yrityksessä. Oon kanssa huomannut, että tyhjään mahaan sitä ei kannata ikinä ottaa - ainakin mulla aiheuttaa pahoinvointia vaikka en olisi raskaanakaan, jos en syö jotain ensin.
 
Mulla kans voi olla laskettu myös 30.1. tai sinne päin mutta aattelin että tänne nyt ainakin tai sitte vaikka molempiin 🤭
Noinkin siis voi tehdä, että liittyy molempiin ryhmiin? 🤔 Vaatii varmaan vaan, että on riittävän aktiivinen molemmissa. Kun tämä pohdinta itselläkin, että kumpi ryhmä on järkevämpi, kun esikoinen ainakin syntyi ennen laskettua. Ja oon siitä ekasta hailurasta täältä keskusteluja seurannut. Esikoisen ryhmässä taisi jotkut keskustella alkuun molemmissa ja valita sitten sen, kumman koki itselleen omemmaksi. 🤔
 
Noinkin siis voi tehdä, että liittyy molempiin ryhmiin? 🤔 Vaatii varmaan vaan, että on riittävän aktiivinen molemmissa. Kun tämä pohdinta itselläkin, että kumpi ryhmä on järkevämpi, kun esikoinen ainakin syntyi ennen laskettua. Ja oon siitä ekasta hailurasta täältä keskusteluja seurannut. Esikoisen ryhmässä taisi jotkut keskustella alkuun molemmissa ja valita sitten sen, kumman koki itselleen omemmaksi. 🤔
Mulla oli esikoisen laskettu aika myös loppukuussa, syntyi lopulta 41+4, tuntu että olin niin jäljessä muista kokoajan😁 nyt taitaa käydä samallailla, en tiedä pitäskö vähän notkuilla myös helmikuisissa🤔
 
Onko täällä kellään kilpirauhasen vajaatoimintaa? Mua on alkanut vähän jännittää, millaista arvotaistelua tästä tulee, kun muutenkin arvot on olleet suhteellisen mielenkiintoisia.
 
Onko täällä kellään kilpirauhasen vajaatoimintaa? Mua on alkanut vähän jännittää, millaista arvotaistelua tästä tulee, kun muutenkin arvot on olleet suhteellisen mielenkiintoisia.
Mulla on kilpparin vajaatoiminta ja nostin omatoimisesti lääkitystä heti, kun jotain näkyi testissä. Esikoisen raskaudessa mulla pysyi arvot koko raskauden kunnossa, että ei tarvinnut nostaa kuin just se mitä alussa. Mutta niitä arvoja tosiaan tarkkaillaan tiheään koko raskauden ajan.
 
Mulla oli esikoisen laskettu aika myös loppukuussa, syntyi lopulta 41+4, tuntu että olin niin jäljessä muista kokoajan😁 nyt taitaa käydä samallailla, en tiedä pitäskö vähän notkuilla myös helmikuisissa🤔
Mulla kanssa oli esikoisella sellainen olo, että oon jäljessä. Riippuu varmaan myös vähän siitä, että miten muiden lasketut ajat jakaantuu. 🤔
 
Öistä ja nukkumisesta ei meinaa välillä tulla oikein mitään, kun pitää rampata yöllä vessassa. Sen lisäksi nukkuma-asentoa on todella vaikea löytää. Nukun luonnostaan aina kyljellään, mutta nyt kulki asennossa tulee jotenkin liikaa painoa/paineen tunnetta vatsalle ja herään siihen . Yritän asetella itseni tyynyjen avulla selin makuulle, mutta herään vähän väliä siihen, kun automaattisesti käännyn kyljelle ja sitten vatsatunne herättää. En tiedä johtuuko tämä turvotuksesta vai mistä. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Menossa siis vasta 6rv
 
Mulla ehkä uni muuttunut jotenkin kevyemmäksi. Tosin taapero nukkuu edelleen meidän makkarissa omassa sängyssään ja on nyt ollut flunssassa ja välillä vähän vaikeroi joko nuhaista nenää tai näkee unia niin havahdun siihen.
 
Öistä ja nukkumisesta ei meinaa välillä tulla oikein mitään, kun pitää rampata yöllä vessassa. Sen lisäksi nukkuma-asentoa on todella vaikea löytää. Nukun luonnostaan aina kyljellään, mutta nyt kulki asennossa tulee jotenkin liikaa painoa/paineen tunnetta vatsalle ja herään siihen . Yritän asetella itseni tyynyjen avulla selin makuulle, mutta herään vähän väliä siihen, kun automaattisesti käännyn kyljelle ja sitten vatsatunne herättää. En tiedä johtuuko tämä turvotuksesta vai mistä. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Menossa siis vasta 6rv
Äh, tosi ärsyttävää kun unet menee! Mä en yöllä ravaa montaa kertaa vessassa, mut iskias vaivannut jo muutaman päivän, vaikka kans vasta kutosta mennään. Siksi mä en taas oikein muuten kuin kyljellään tyynyin tuettuna nuku, selällään alkaa heti juilia. Mutta kovin kippurassa ei tee mieli olla ja turvottaa kyllä, onkohan se se tunne, mitä kuvailit?
 
Mä täällä murehdin liian lyhyiden unien vaikutusta. Pääsen liian myöhään nukkumaan ja esikoinen on taas alkanut herättämään varhain. Tänään päätti yrittää nousta viideltä, mutta onneksi päästiin jossain vaiheessa takaisin nukkumaan.

Mulla oli esikoisen raskaudessa näköjään jo ovulaatiosta jokin häntäluukipu ja issiastyyppistä oireilua jossain alkupuolella. Ainakin myöhemmässä vaiheessa sellainen pitkä tyyny (onko se vartalotyyny?) on hyvä, kun nukkuu kyljellään.
 
Öistä ja nukkumisesta ei meinaa välillä tulla oikein mitään, kun pitää rampata yöllä vessassa. Sen lisäksi nukkuma-asentoa on todella vaikea löytää. Nukun luonnostaan aina kyljellään, mutta nyt kulki asennossa tulee jotenkin liikaa painoa/paineen tunnetta vatsalle ja herään siihen . Yritän asetella itseni tyynyjen avulla selin makuulle, mutta herään vähän väliä siihen, kun automaattisesti käännyn kyljelle ja sitten vatsatunne herättää. En tiedä johtuuko tämä turvotuksesta vai mistä. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Menossa siis vasta 6rv
Mäkin oon nyt herännyt vähintään kolmesti yössä vessaan 😫 Jää kyllä uni aika katkonaiseksi! Ja muutenkin tuntuu että unen laatu ollut aika huonoa.
 
Ylihuomenna varhaisultra! Vitsi että alkaa jännittää 😱🩷
Mietin jo ultran aikaistamista huomisellekin, kun tänään ja eilen ollut aika koviakin alavatsa ja -selkäkipuja. En tiedä voiko tällaiset olla enää ihan normaaleja. Alkanut pelottaa kohdunulkoinen raskauskin… noh mitään vuotoja ei oo onneksi vielä tullut.
 
Yritän myös rauhoitella itseäni sillä, että ei edes mulla voi olla niin huono tuuri että tulisi keskenmeno ja kohdunulkoinen peräkkäin, todennäköisyys on pieni. Mutta ei sekään oikein auta kun kyllä ihan täällä forumillakin sellaisiakin tullut vastaan. Aina jollain on huono tuuri. En kyllä tiedä miten jaksaisi samaa paskaa taas uudestaan 😫
 
Mietin jo ultran aikaistamista huomisellekin, kun tänään ja eilen ollut aika koviakin alavatsa ja -selkäkipuja. En tiedä voiko tällaiset olla enää ihan normaaleja. Alkanut pelottaa kohdunulkoinen raskauskin… noh mitään vuotoja ei oo onneksi vielä tullut.
Mun mielestä mulla oli nimenomaan onnistuneessa raskaudessa koviakin kipuja, että arvelisin voivan olla ihan normaalia. Muistan, että itsekin pelkäsin milloin mitäkin.
 
Takaisin
Top