Yleinen keskustelu

meillä mies on oikeestaan päättänyt tyttöjen nimet, mä etin ja kirjottelin listalle omia mieluisia ylös ja sieltä mies valitsi :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

täällä käynyt muutamalle tutulle hassusti kun on pitänyt toimittaa sillon about rv 12 aikoihin siihen seulontaan se verinäyte, niin se on mennyt hukkaan :Face Without Mouth: ja heille on tarjottu ilmaiseksi sitä nipt-testiä ja he ovat aikaisin saaneet sukupuolen selville
 
Mä kyllä joudun myöntämään, että toivon enemmän tyttöä, esikoinen on poika ja en pysty kuvittelemaan toista poikaa itselleni, koska hän on se oma ainutlaatuinen itsensä. Jotenkin tuntuu, että jos toinen olisi tyttö niin hän olisi selkeästi erilainen eikä kopio sisaruksestaan. Mulla ei oo sisaruksia itselläni niin kai jotenkin kuvittelen että kaikki veljet tai siskot on keskenään samanlaisia vaikka eihän se tietenkään niin ole. Vai? :Grinning Face:
 
Mä kyllä joudun myöntämään, että toivon enemmän tyttöä, esikoinen on poika ja en pysty kuvittelemaan toista poikaa itselleni, koska hän on se oma ainutlaatuinen itsensä. Jotenkin tuntuu, että jos toinen olisi tyttö niin hän olisi selkeästi erilainen eikä kopio sisaruksestaan. Mulla ei oo sisaruksia itselläni niin kai jotenkin kuvittelen että kaikki veljet tai siskot on keskenään samanlaisia vaikka eihän se tietenkään niin ole. Vai? :Grinning Face:
Yleensä ei oo kyllä samanlaisia 🤭 ainakin mä koen olevani tosi erilainen kuin mun sisko 😅
 
Mä kyllä joudun myöntämään, että toivon enemmän tyttöä, esikoinen on poika ja en pysty kuvittelemaan toista poikaa itselleni, koska hän on se oma ainutlaatuinen itsensä. Jotenkin tuntuu, että jos toinen olisi tyttö niin hän olisi selkeästi erilainen eikä kopio sisaruksestaan. Mulla ei oo sisaruksia itselläni niin kai jotenkin kuvittelen että kaikki veljet tai siskot on keskenään samanlaisia vaikka eihän se tietenkään niin ole. Vai? :Grinning Face:
Mulla on paljon sisaruksia, on samankaltaisuutta jossain asioissa ja samoja ulkonäköpiirteitä mutta täysin erilaisia silti😁
 
Mä kyllä joudun myöntämään, että toivon enemmän tyttöä, esikoinen on poika ja en pysty kuvittelemaan toista poikaa itselleni, koska hän on se oma ainutlaatuinen itsensä. Jotenkin tuntuu, että jos toinen olisi tyttö niin hän olisi selkeästi erilainen eikä kopio sisaruksestaan. Mulla ei oo sisaruksia itselläni niin kai jotenkin kuvittelen että kaikki veljet tai siskot on keskenään samanlaisia vaikka eihän se tietenkään niin ole. Vai? :Grinning Face:
Mulla on kaksi poikaa ja ovat kyllä aivan täysin erilaisia 🤣 Heidän veljessuhdettaan on ollu kyllä ihana seurata 😍
 
Täällä tehty tänään eka hailura positiivinen testi 🤩 esikoinen tuli flunssaisena yöllä viereen nukkumaanja kun hän aamuyöstä pyöri ja hyöri niin siihen herätessäni mulle tuli "tunne". Kävin vessassa ja tein kaksi raskaustestiä, ei sen jläkeen enää uni tullut silmään eikä tänään ole kyllä työnteostakaan tullut oikein mitään. Mies oli jo töissä niin hän ei tästä kehityskulusta tiedä vielä mitään. Tai siis yhdessä ollaan yritetty, mutta lopputulos on vielä salaisuus 🤓

Meillä on siis yhteinen 2/22 syntynyt poika ja miehellä teini-ikäinen tytär. Tilanne ei varsinaisesti ole idyllisin, jonkin verran stressaava elämäntilanne päällä, minulla uusi (ihana) työpaikka jossa kiboja proggiksia ja tosiaan nuo vanhemmat lapset molemmat omalla tavallaan tosi herkän ikäisiä. Ikä kuitenkin tulee varsinkin minulla vastaan kun täytin tänä vuonna jo 40, joten oli päätettävä uskaltaa. Ennen -22 helmikuista meillä oli vkm 2/21, joten tässä kolmas raskaus aluillaan ja pelottaa että jos tää ei mee maaliin. Suunnittelen vielä tekeväni muutaman testin jotta saan selvyyden että vahvistuu ja sitten varaan tutulle gynelle varhaisultran ja selvitetään myös mitä raskauden alkamisen tueksi määrätylle kilpparilääkitykselle tehdään.
 
Mulla on jälleen kerran tunne samantien, että poika olis kunhan vaan raskaus jatkuu. Ja tämä perustuu siihen "tilastolliseen tosiasiaan" että minä ja minun sisarukset ei olla saatu tähänkään asti kuin poikia (2+1+1). Toisaalta miehen puolelta suhdeluku on 3 tyttöä ja tää meidän yhteinen -22 poika, että tilasto mnee siinä jo pieleen. Ja nimien suhteen mulla olis tytölle koko nimi valmiina, mutta siinä on kirjaimia joista mies ei tykkää 🤭 pojalle olis hyvä ensimmäinen nimi, mutta vaatisi vielä kaksi muuta kaveriksi ja vaikea keksiä yhteensopivia.
 
Täällä tehty tänään eka hailura positiivinen testi 🤩 esikoinen tuli flunssaisena yöllä viereen nukkumaanja kun hän aamuyöstä pyöri ja hyöri niin siihen herätessäni mulle tuli "tunne". Kävin vessassa ja tein kaksi raskaustestiä, ei sen jläkeen enää uni tullut silmään eikä tänään ole kyllä työnteostakaan tullut oikein mitään. Mies oli jo töissä niin hän ei tästä kehityskulusta tiedä vielä mitään. Tai siis yhdessä ollaan yritetty, mutta lopputulos on vielä salaisuus 🤓

Meillä on siis yhteinen 2/22 syntynyt poika ja miehellä teini-ikäinen tytär. Tilanne ei varsinaisesti ole idyllisin, jonkin verran stressaava elämäntilanne päällä, minulla uusi (ihana) työpaikka jossa kiboja proggiksia ja tosiaan nuo vanhemmat lapset molemmat omalla tavallaan tosi herkän ikäisiä. Ikä kuitenkin tulee varsinkin minulla vastaan kun täytin tänä vuonna jo 40, joten oli päätettävä uskaltaa. Ennen -22 helmikuista meillä oli vkm 2/21, joten tässä kolmas raskaus aluillaan ja pelottaa että jos tää ei mee maaliin. Suunnittelen vielä tekeväni muutaman testin jotta saan selvyyden että vahvistuu ja sitten varaan tutulle gynelle varhaisultran ja selvitetään myös mitä raskauden alkamisen tueksi määrätylle kilpparilääkitykselle tehdään.
Ihanaa kun pääsit tänne myös 🤩
 
Ei olis viime viikolla uskonut mielialasta :tears: laskurin mukaan la joko 31.1. tai 1.2. mutta tulin nyt tänne tammikuisiin :smiling-eyes:
Mulla kans voi olla laskettu myös 30.1. tai sinne päin mutta aattelin että tänne nyt ainakin tai sitte vaikka molempiin 🤭
 
Meillä on nimet mietittynä tulis sitten kumpi vaan🤭🥰 Toki, jossei yhtään näyttäis siltä, niin sit pitäis miettiä uudelleen😁
 
ootteko alkaneet syömään vielä raskausvitamiinia? sain tänään vasta haettua itse apteekista. taidan alkaa yötävasten ottamaan tuon kun muistelen että aamulla otettuna saattoi tulla huonoa oloa vitamiinista
 
ootteko alkaneet syömään vielä raskausvitamiinia? sain tänään vasta haettua itse apteekista. taidan alkaa yötävasten ottamaan tuon kun muistelen että aamulla otettuna saattoi tulla huonoa oloa vitamiinista
Aloitin muistaakseni plussasta seuraavana päivänä vaikken ollut päättäny vielä pidänkö lasta vai en. Ja illalla otan myös, esikoisesta samoin. Minisunin mama vitamiini kuulemma oksettaa monia herkemmin kuin muun merkkiset. Itse en ole siis minisunia uskaltanut kokeilla😅. En vaan muista sen toisen merkin nimeä🙈
 
Aloitin muistaakseni plussasta seuraavana päivänä vaikken ollut päättäny vielä pidänkö lasta vai en. Ja illalla otan myös, esikoisesta samoin. Minisunin mama vitamiini kuulemma oksettaa monia herkemmin kuin muun merkkiset. Itse en ole siis minisunia uskaltanut kokeilla😅. En vaan muista sen toisen merkin nimeä🙈

muistelin kans että tuo minisun saattaa enempi aiheuttaa huonovointisuutta :rolling: otin tollasen multivita raskaus ja imetys vitamiinin
 
Mä aloin napsia vitamiineja jo heti yritysvaiheessa ku purkissa luki et silloin voi jo ottaa. 😁 En kyl muista enää mitä oon napsinu mut eka purkki oli ihan Prismasta ostettu ja toinen purkki on nyt apteekista ostettu.
 
Mä olen säännöllisen epäsäännöllisesti ottanut niitä jo kolmisen vuotta. Tällä hetkellä kaapissa on Multivita, sitä ennen oli joku muu. Otan aina ruuan yhteydessä, niin ei tuu pahaa oloa ja rasvaliukoiset vitamiinit imeytyy paremmin
 
Minä myös oon jo yritysaikana syönyt raskausvitskuja. Katsottiin Lifessä myyjän kanssa että ainoa ero tavalliseen heidän oman merkin vitamiiniin oli että raskausvitskusta puuttuu A-vitamiini 😊
 
Käsittääkseni suositus on, ettei A-vitamiinia saisi ottaa lisänä raskausaikana, ettei tule sitä tule liikaa. Ainakaan kalanmaksaöljyä ei saa ottaa sen takia, että siinä on A-vitamiinia
 
ootteko alkaneet syömään vielä raskausvitamiinia? sain tänään vasta haettua itse apteekista. taidan alkaa yötävasten ottamaan tuon kun muistelen että aamulla otettuna saattoi tulla huonoa oloa vitamiinista
Mä syön vaan erikseen D-vitamiinia ja foolihappoa, kun vatsa ei oikein kestä rautaa, jota yleensä noissa mama-vitamiineissa on. Jatkoin syömistä syksystä lähtien välissä tän koko yritysajan 😊 Foolihappoa oon nyt syönyt reseptillä tota vahvempaa 1mg versiota kun lääkäri sanoi, että kun on ylipainoa (mulla BMI 33), on hyvä syödä vahvempaa annostusta.
 
mulla on muuten tammikuussa ja huhtikuussa tsekattu ferritiini, aluksi oli 5 ja nousi raudan syönnillä 13. vähän mietityttää tämä alhainen ferritiini + raskaus. hb ollu aina hyvä, mutta en nyt muista mikä se on aiemmissa raskauksissa ollut, muistaakseni sekin on tainnut laskea. pitää ekassa neuvolassa kyllä heti ottaa tämä puheeksi, että huolettaa.
 
Takaisin
Top