Yleinen keskustelu

Mulla esikoinen kyselee jo nyt miksi maha on niin pullollaan 🙄 Ja ne vieraiden ihmisten kommentit esikoista odottaessa loppuraskaudessa oli kanssa ihan oma lukunsa. Eli täällä ainakin vatsa on näkyvissä melkein heti. Ensin turvotusta ja sitten alkaa kohtu kasvaa. Eikä se oikein edes kadonnut ekan jälkeen, vaikka vauva oli jo syntynyt 😫
 
Joo, mihin ihmeeseen tän turvotuksen saa piilotettua? Tänään tuntui, että hupparissakin vatsa pömpötti töissä. Yritän vielä pitää kuukauden salassa, mutta en tiiä, miten se onnistuu.
 
Musta tuntuu myös että vatsa pullottaa jo (7+3) ja pitää yrittää peitellä löysillä vaatteilla. Samoin rinnat on kasvanut niin ettei vanhoihin rintsikoihin oikein enää mahdu. Mulla oli esikoisestakin jo tosi iso maha niin vähän kauhistuttaa mitä nyt on edessä kun näin aikaisin jo alkaa näkyä. :No Evil Monkey:
 
Mulla tänään 8+6 ja pieni pömppö on minusta jo tullut, vaikka olen 173cm, normaalipainoinen ja kohtuni taakse kallistunut (eikö yleensä auta piilottamaan vatsaa?) Toisaalta olen kyllä syönytkin viime viikkoina aika tavalla, joten voi olla siitäkin jo kertynyt maharengasta😅
 
Mulla on ainakin selvästi turvotusta enemmän, niin näyttää että olisi tullut jo vähän masua. Aamulla on aika tavallisen näköinen, mutta kyllä illalla alkaa jo vanhan farkut kiristää turvotuksen takia 🙈
 
Itsellä on aamuisin vatsa litteä mutta päivän edetessä alkaa housun nappi puristamaan, puoleenpäivään menessä saa jo hiihdellä nappi sekä vetoketju auki kun painavat ilkeästi. Illalla onkin jo kunnon rantapalloturvotus. Jos laittaa tyköistuvaa päälle niin ei kyllä voi luulla miksikään muuksi kuin raskausvatsaksi :tears:
On saanut ulos puuhastelemaan mennessä laittaa väljempää takkia päälle ettei nyt heti paistaisi pömpötys jokaiselle ohi ajavalle ja olisi juorut leviämässä.
Hankalinta tämä on kuitenkin pitää lapsilta vielä hetken salassa, yritän pukeutua väljiin yläosiin jotta ei olisi niin ilmeistä 😅
 
Joo tää turvotus on kyllä jäätävää… Ainoastaan aamuisin ennen aamupalan syöntiä on hyvä olla, mut siitä se turvotus alkaa ja päivän mittaan vaan pahenee ja pahenee.
 
Millaisia fiiliksiä niillä, joilla la asettuu joulun lähistölle? Itsellä la mahdollisesti 26.12 😁 tänä vuonna olis tulossa joulu miehen suvun kanssa. Viime vuosina ollaan oltu meillä. Matkustaa en ainakaan haluaisi, joten meillä parempi. Millaisessakohan jännityksessä / tukalassa tilassa joulu menisi? Hoitoapu esikoiselle olisi ainakin heti saatavilla… sairaalasta palatessa en haluaisi törmätä kotona ihmisjoukkoon. Tai en tiedä olisiko se liikaa 🤔 esikoinen tuli 3pv myöhässä, mutta luulisin että toinen ei menisi niin paljoa yli. Jos olisin pohtinut vähän tarkemmin tätä laskettua aikaa olisin saattanut lykätä yrittämisen aloittamista 😅
 
Millaisia fiiliksiä niillä, joilla la asettuu joulun lähistölle? Itsellä la mahdollisesti 26.12 😁 tänä vuonna olis tulossa joulu miehen suvun kanssa. Viime vuosina ollaan oltu meillä. Matkustaa en ainakaan haluaisi, joten meillä parempi. Millaisessakohan jännityksessä / tukalassa tilassa joulu menisi? Hoitoapu esikoiselle olisi ainakin heti saatavilla… sairaalasta palatessa en haluaisi törmätä kotona ihmisjoukkoon. Tai en tiedä olisiko se liikaa 🤔 esikoinen tuli 3pv myöhässä, mutta luulisin että toinen ei menisi niin paljoa yli. Jos olisin pohtinut vähän tarkemmin tätä laskettua aikaa olisin saattanut lykätä yrittämisen aloittamista 😅
Eipä siitä kannata ylimääräistä stressiä/paineita ottaa. Lapset syntyy silloin kun ovat siihen valmiita, vaikka sitten aattona :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Itse en kyllä jaksaisi yhtään ylimääräistä ihmistä nurkissa pyörimässä kun viimeisillään on muutenkin jo tukala olla, tiuskisin vain kaikille :No Evil Monkey:
 
Millaisia fiiliksiä niillä, joilla la asettuu joulun lähistölle? Itsellä la mahdollisesti 26.12 😁 tänä vuonna olis tulossa joulu miehen suvun kanssa. Viime vuosina ollaan oltu meillä. Matkustaa en ainakaan haluaisi, joten meillä parempi. Millaisessakohan jännityksessä / tukalassa tilassa joulu menisi? Hoitoapu esikoiselle olisi ainakin heti saatavilla… sairaalasta palatessa en haluaisi törmätä kotona ihmisjoukkoon. Tai en tiedä olisiko se liikaa 🤔 esikoinen tuli 3pv myöhässä, mutta luulisin että toinen ei menisi niin paljoa yli. Jos olisin pohtinut vähän tarkemmin tätä laskettua aikaa olisin saattanut lykätä yrittämisen aloittamista 😅
La 27.12. Ei pahemmin hetkauta. Mä en erityisemmin perusta joulusta. Varsinkin nyt aikuisiällä se on alkanut tuntua hirveeltä pakkopullalta ja ärsyttää se kaikki hössötys. Hyvä vaan jos syntyy vaikka vähän etuajassa. Pääsis osastolle pakoon sitä härdelliä.
 
Millaisia fiiliksiä niillä, joilla la asettuu joulun lähistölle?
Me on oltu vuorojouluin mun ja kumppanin vanhemmilla, tänä vuonna oltaisiin tultu Suomeen mutta nyt tuli tietysti uudet suunnitelmat. Ihan kiinnostavaa, ei ollakaan yhtään joulua oltu keskenämme, mutta samaan aikaan haaveilen siitä miten turvalliselta tuntuisi jos äiti ehtisi matkustamaan joululomallaan tänne ja auttamaan vastasyntyneen kanssa esim. ensimmäisen viikon ajan kun ollaan toivottavasti kotiuduttu sairaalasta. (La 21.12.)
 
Muokattu viimeksi:
Viime raskaudessa olin jouluna myös viimeisilläni, poika syntyi 4.1 ja Joulun aika oli kyllä tukalaa. Maha meni myös kipeäksi jouluruuista. Saas nähdä mikä fiilis sitten lähempänä. Nyt se tuntuu vielä kaukaiselle :)
 
Olen itse syntynyt joulupäivänä. Jouluvauva ei ollut varsinaisesti toiveissa, mutta eipä sillä nyt kauheasti ole väliä niinkään joulun kannalta. En ole itse kauhea joulu ihminen, varmaan omien synttäreiden takia 😂
 
Millaisia fiiliksiä niillä, joilla la asettuu joulun lähistölle? Itsellä la mahdollisesti 26.12 😁 tänä vuonna olis tulossa joulu miehen suvun kanssa. Viime vuosina ollaan oltu meillä. Matkustaa en ainakaan haluaisi, joten meillä parempi. Millaisessakohan jännityksessä / tukalassa tilassa joulu menisi? Hoitoapu esikoiselle olisi ainakin heti saatavilla… sairaalasta palatessa en haluaisi törmätä kotona ihmisjoukkoon. Tai en tiedä olisiko se liikaa 🤔 esikoinen tuli 3pv myöhässä, mutta luulisin että toinen ei menisi niin paljoa yli. Jos olisin pohtinut vähän tarkemmin tätä laskettua aikaa olisin saattanut lykätä yrittämisen aloittamista 😅
Mulla laskettu 24.12 mutta käynnistys varmasti aiemmin. Lähinnä ahdistaa jo nyt et en varmasti jaksa tehdä mitään viimeisillään/vastasyntyneen kanssa jouluna, toivottavasti lapset on vähään tyytyväisiä 🙈
 
Viime raskaudessa olin jouluna myös viimeisilläni, poika syntyi 4.1 ja Joulun aika oli kyllä tukalaa. Maha meni myös kipeäksi jouluruuista. Saas nähdä mikä fiilis sitten lähempänä. Nyt se tuntuu vielä kaukaiselle :)
Sama mulla, tosi vaikea kuvitella elämää tai tilannetta pidemmälle kuin muutaman kuukauden päähän. Tuntuu edelleen tosi epätodelliselta koko raskaus ja ajatus että itsestä voi tulla vielä äiti.

Esikoista odottavat, onko samanlaisia tuntemuksia? Ei-esikoista odottavat, onko kokemus erilainen nyt kun prosessin on jo käynyt ainakin kerran aiemmin läpi?
 
Sama mulla, tosi vaikea kuvitella elämää tai tilannetta pidemmälle kuin muutaman kuukauden päähän. Tuntuu edelleen tosi epätodelliselta koko raskaus ja ajatus että itsestä voi tulla vielä äiti.

Esikoista odottavat, onko samanlaisia tuntemuksia? Ei-esikoista odottavat, onko kokemus erilainen nyt kun prosessin on jo käynyt ainakin kerran aiemmin läpi?
Esikoisen odotus oli niin ihanaa aikaa. Oli paljon aikaa huolehtia itsestä, ja kaikki tuntui niin uudelta ja jännittävältä.

Tokan kanssa sitä vaan rämpi päivästä toiseen aktiivisen taaperon kanssa. Oma aika oli kortilla eikä sitä raskautta oikein tullut ees ajateltua. Toki huomasin kyllä sitten pari kuukautta ennen laskettua, että ekasta olikin tullut kauhea synnytyspelko, minkä takia välttelin sitä raskautta.

Nyt kolmannen kanssa ollaan jossain siinä välimaastossa. Välillä innoissaan, välillä välttelevä.
 
Takaisin
Top