Yleinen keskustelu

Kuulumisia täältäkin😊 Tänään 15+6 ja eilen toinen neuvolakäynti. Sydänääniä kuunneltiin ekaa kertaa neuvolassa (toki dopplerilla jo kotona jonkun aikaa kuunnellut)😊 Vauva vaan kovasti menee edessä olevan istukan taakse karkuun samantien kun dopplerin saa vatsalle😆 Ei ilmeisesti kiinnostele mikään sydänäänien kuuntelu..😅 Painoa mulle tullut raskauden aikana 600g, mitä vähän ihmettelin juhannus herkuttelujen jälkeen😇 Kovasti odotellaan rakenneultraa🤩
Haha meillä vauva tykkäsi myös paeta ultralaitteen tieltä neuvolassa, mutta tovin jahtaamisen jälkeen löytyi kyllä 🙈
Täällä odotetaan myös malttamattomana rakenneultraa! Meillä on se heinäkuun viimeinen päivä, joten nyt kun oma kesäloma alkoi juuri, luulisin tuon päivän tulevan nopeasti (koska lamahan menee aina yhdessä hujauksessa😆)

Hei vain pitkästä aikaa. Kuinka täällä odotukset sujuu? Mulla tippui hetkeksi pohja, kun nt-ultrassa sikiö oli (taas) oletettua pienempi. Sain kasvukontrollin viikon päähän ja kaikki näytti normaalilta. Myös viikko sitten neuvolassa tuli hyvät sykkeet. Kauhulla silti odotan heti ensi kuun alussa olevaa rakenneultraa. Jos ja toivottavasti siellä kaikki on hyvin, niin ehkä sitten pystyy jo vähän hengittämään.

Liikkeitä olen tuntenut jo useamman viikon, joskaan en läheskään joka päivä. Se on vähän hassua, kun esikoisesta en tuntenut kunnolla vielä silloinkaan, kun olisi liikkeitä pitänyt jo laskea.

Mama-vaatteita kaivoin muutaman kaapista ja mm. Alushousuja oli pakko ostaa, mutta vielä ei uskaltaisi niitäkään. Miten muuten voi olla että vaikka yleensä otan vähän isompaa kokoa ja sekin meinaa olla pieni. Ja nyt tilasin pöksyt sellaisella koolla, että ei varmasti pitäisi puristaa, niin nehän ovat sitten ihan valtavat 🤭

Mulla onnistuu tuo herkkiksen mainitsema pissaamisen keskeyttäminen kyllä. Mutta mulla on ollut jo useamman vuoden haasteena se, että housuun lirahtaa vähän aivastaessa. Ei toki aina, mutta jos rakko täynnä, niin lopputulos melko varmaan tämä. Luojalle kiitos pikkuhousunsuojista.

Kävin hiljattain nettivalmennuksen lantionpohjaan liittyen, ja sen mukaan mulla on ihan hyvä kestovoima, mutta nopeusvoima on heikko. En siis ehdi aktivoida lihaksia mukaan aivastuksen tullessa.

Mä oon huomannut et mun on helpointa aktivoida lihaksia vatsallaan maaten. Vielä en oikein ole ”löytänyt niitä” kun istun tai seison. Lähtee helposti pakara- tai vatsalihakset mukaan hommaan😅
Mulla isoin oivallus lantionpohjan lihaksiin liittyen oli se, että ne ovat mulla kireät ja heikot. Lihasten supistelu ei onnistu kunnolla, kun ne ovat jo valmiiksi kireässä tilassa. Oon tehnyt rentouttavia ja venyttäviä harjoituksia ig:stä löytämäni thelaurenohayonin ohjeilla ja sitten on alkanut kehitys 😊

Takaisin