Yleinen keskustelu

Mulla myös ihan yllättäen tullut mielitekoja kaikkeen epäterveelliseen. Just nuo burgerit, limsa, jäätelö... Yleensä syön aika puhtaasti enkä kauheasti kamppaile herkkuhimojen kanssa, niin tämä on uutta. Joskushan sanotaan, että raskauden aikana mieliteot voisivat kertoa jonkin ravintoaineen puutteesta, niin en sitten tiedä minkä puutteesta nämä kertovat 😅 Sokerin ja kovan rasvan? 🤣
Sama mulla, syön lautasmallin mukaisesti ja yleensä kasvispainotteisesti. Nyt salaatit ovat viimeisimpiä mitä tekee mieli, ja himoja juurikin kaikkea epäterveellistä kohtaan.
 
Tiputtelu alkoi uudestaan loppuviikosta muuttuen veriseksi vuodoksi viikonloppuna. Koska pärjäsin kipujen ja vuodon kanssa, ei NKL:n päivystykseen ollut asiaa. Varhaisultrassa todettiin spontaani keskenmeno. Edessä on siis uusi IVF-kierros jossain vaiheessa.

Toivottavasti teillä kaikilla sujuu raskaudet hyvin ja saatte tonttuvauvanne syliin joulukuussa!
Hirmuisesti voimia ja kevään parantavaa lämpöä @Kochanie 🫶🏻🌸
 
Tiputtelu alkoi uudestaan loppuviikosta muuttuen veriseksi vuodoksi viikonloppuna. Koska pärjäsin kipujen ja vuodon kanssa, ei NKL:n päivystykseen ollut asiaa. Varhaisultrassa todettiin spontaani keskenmeno. Edessä on siis uusi IVF-kierros jossain vaiheessa.

Toivottavasti teillä kaikilla sujuu raskaudet hyvin ja saatte tonttuvauvanne syliin joulukuussa!
Halaus ja voimia ❤️
 
Tiputtelu alkoi uudestaan loppuviikosta muuttuen veriseksi vuodoksi viikonloppuna. Koska pärjäsin kipujen ja vuodon kanssa, ei NKL:n päivystykseen ollut asiaa. Varhaisultrassa todettiin spontaani keskenmeno. Edessä on siis uusi IVF-kierros jossain vaiheessa.

Toivottavasti teillä kaikilla sujuu raskaudet hyvin ja saatte tonttuvauvanne syliin joulukuussa!
Oon pahoillani 😔
 
Moi kaikille! Hyppään tänne joulukuisiin jutustelemaan, laskettu aika olis 13.12. ja tämä olis neljäs lapsi 🙂 Ihan hirveesti en oo lueskellu teidän juttuja mut vähän voisin vilkuilla mitä ootte jutelleet. Foreverfever on ainakin tuttu nimimerkki, muita tuttuja ei silmään osunut ☺️
 
Vähän outoa lukea, kuinka toiset on jo ehtineet käydä varhaisultrassa sun muuta, kun itse plussasin vasta viikko sitten. 😅

Tää on meidän kolmas lapsi. Tai neljäs, jos laskee mukaan yhden varhaisen keskenmenon kahden aiemman välissä. Oon viimeisen viikon pelänny taas keskenmenoa, mutta päätin tänään ”iloita toivostani”. Kaikkihan voi mennä ihan hyvinkin. 😄
 
Te joilla on raskaudesta entuudestaan kokemusta, missä kohtaa raskausvatsa on alkanut näkyä? Ollaan tässä mietitty mieheni kanssa läheisille kertomisen ajankohtaa (ei olla vielä kerrottu kenellekään). Me ollaan kesäkuun lopussa pitämässä lähipiirillemme kesäjuhlat, ja olisi aivan ihanaa niiden juhlien yhteydessä paljastaa raskaus yllärinä kaikille, kun kaikki läheisemme ovat paikalla 😍 Olen silloin jo viikolla 17+, joten todella pitkä salailu vaan tulee jos tuohon päädytään 😅 Kuulostaako teistä realistiselta ja missä kohtaa teillä on alkanut näkyä raskauden merkkejä ulospäin?
 
@mollamilla mä odotan esikoista, mutta mulla näkyy pieni vatsan kasvu jo, jos kattoo kuvaa verraten vierekkäin ja tissien kasvun kans huomaan itse nyt, mutta ei oletettavasti niin, että muutokset näkyis vielä ulospäin 😄 tänään 9+5
 
Esikoisen kanssa alkoi näkyä toiselle kolmannekselle tultaessa, ja toisen kanssa jo viikolla 9-10. Tän uusimman kanssa näkyy mun mielestä nyt jo (6+1), vaikka siihen kyllä vaikuttaa enemmänkin se, että edellisten jäljiltä on jäänyt sellanen pieni pömppis. 😂
 
Te joilla on raskaudesta entuudestaan kokemusta, missä kohtaa raskausvatsa on alkanut näkyä? Ollaan tässä mietitty mieheni kanssa läheisille kertomisen ajankohtaa (ei olla vielä kerrottu kenellekään). Me ollaan kesäkuun lopussa pitämässä lähipiirillemme kesäjuhlat, ja olisi aivan ihanaa niiden juhlien yhteydessä paljastaa raskaus yllärinä kaikille, kun kaikki läheisemme ovat paikalla 😍 Olen silloin jo viikolla 17+, joten todella pitkä salailu vaan tulee jos tuohon päädytään 😅 Kuulostaako teistä realistiselta ja missä kohtaa teillä on alkanut näkyä raskauden merkkejä ulospäin?
Tähän vaikuttaa todella paljon oma ruumiinrakenne. Lyhyemmällä henkilöllä vatsa tulee yleensä aiemmin näkyviin kuin pidemmällä. Ylipainoisesta henkilöstä ei niin helposti huomaa raskautta kuin hoikemmalta. Myös vatsalihasten kunto vaikuttaa, timmit lihakset pitävät kasvavan vatsan tiukemmin ”kasassa” kun taas esimerkiksi jo useamman lapsen saaneilla on monesti vatsalihaksissa väljyyttä jos niitä ei ole ahkeralla harjoittelulla muistanut kuntouttaa takaisin, silloin vatsakin pullahtaa aiemmin esiin.

Summa summarum. Kyllä teidän suunnitelma kuulostaa hyvinkin mahdolliselta. Monesti viimeistään toiselle kolmannekselle siirryttäessä on jo hyvinkin selkeä raskausvatsa havaittavissa.

Omalla kohdallani esikoista odottaessa taisivat työkaverit aavistella jotain kun jäin kesäkuussa kesälomalle. Lomalta palatessa neljä viikkoa myöhemmin ei kenelläkään ollut enää epäilystäkään 😅 Olen 159cm pitkä ja ollut aina hoikka. Seuraavat raskaudet näkyneet ulospäin reilusti ennen puolta väliä.
 
@mollamilla mä odotan esikoista, mutta mulla näkyy pieni vatsan kasvu jo, jos kattoo kuvaa verraten vierekkäin ja tissien kasvun kans huomaan itse nyt, mutta ei oletettavasti niin, että muutokset näkyis vielä ulospäin 😄 tänään 9+5

Mä olen sua muutaman päivän perässä (tänään 9+3) ja myös esikoista odotan, ja mulla ei näy vatsan seudulla vielä mitään edes omiin silmiin 😄 Rintojen kasvun ollaan huomattu minä ja mies, mutta vaatteilla sen saa peitettyä eli tuskin kukaan ulkopuolinen huomaa/muutenkaan kiinnittää huomiota tällaiseen. Nää taitaa olla tosi yksilökohtaisia muutoksia 😀
 
Tähän vaikuttaa todella paljon oma ruumiinrakenne. Lyhyemmällä henkilöllä vatsa tulee yleensä aiemmin näkyviin kuin pidemmällä. Ylipainoisesta henkilöstä ei niin helposti huomaa raskautta kuin hoikemmalta. Myös vatsalihasten kunto vaikuttaa, timmit lihakset pitävät kasvavan vatsan tiukemmin ”kasassa” kun taas esimerkiksi jo useamman lapsen saaneilla on monesti vatsalihaksissa väljyyttä jos niitä ei ole ahkeralla harjoittelulla muistanut kuntouttaa takaisin, silloin vatsakin pullahtaa aiemmin esiin.

Summa summarum. Kyllä teidän suunnitelma kuulostaa hyvinkin mahdolliselta. Monesti viimeistään toiselle kolmannekselle siirryttäessä on jo hyvinkin selkeä raskausvatsa havaittavissa.

Omalla kohdallani esikoista odottaessa taisivat työkaverit aavistella jotain kun jäin kesäkuussa kesälomalle. Lomalta palatessa neljä viikkoa myöhemmin ei kenelläkään ollut enää epäilystäkään 😅 Olen 159cm pitkä ja ollut aina hoikka. Seuraavat raskaudet näkyneet ulospäin reilusti ennen puolta väliä.

Kiitos kattavasta vastauksesta 😊 Mä olen ruumiinrakenteeltani aika keskiverto: 166 cm pitkä ja normaalipainoinen/hoikka. On myös urheilutaustaa, joten toivottavasti lihakset pitäisivät mahan vielä jonkin aikaa piilossa (tätä meidän kesäjuhlasuunnitelmaa ajatellen - muutenhan haluaisin vauvamahan vaikka heti 😄). Kai me tehdään niin, että vähän seuraillaan tilannetta, ja jos salaisuutta alkaa olla mahdoton pitää, niin sitten paljastetaan aiemmin. Tai sitten vältellään läheisiä koko kesäkuu 😅
 
Te joilla on raskaudesta entuudestaan kokemusta, missä kohtaa raskausvatsa on alkanut näkyä? Ollaan tässä mietitty mieheni kanssa läheisille kertomisen ajankohtaa (ei olla vielä kerrottu kenellekään). Me ollaan kesäkuun lopussa pitämässä lähipiirillemme kesäjuhlat, ja olisi aivan ihanaa niiden juhlien yhteydessä paljastaa raskaus yllärinä kaikille, kun kaikki läheisemme ovat paikalla 😍 Olen silloin jo viikolla 17+, joten todella pitkä salailu vaan tulee jos tuohon päädytään 😅 Kuulostaako teistä realistiselta ja missä kohtaa teillä on alkanut näkyä raskauden merkkejä ulospäin?
Miulla maha tuli esiin esikoista oottaessa vasta joskus 22+ niin että perhe huomas mut oli helppo piilottaa vielä sillonkin. 25+ oli sellanen söpö kumpu 🥰 oon 176cm pitkä ja sillon olin normaalivartaloinen. En mikään hoikka muttei myöskään hirveesti ylimäärästä.
Hyvinkin voi olla realistista, että saatte pidettyä salaisuuden juhliin asti. Ois aivan ihana yllätys vieraille 😍
 
Takaisin
Top