Yleinen keskustelu

Itse esikoisen kohdalla jotenkin ootin keskenmenoa tai muuta pahaa tapahtuvaksi kutakuinkin siihen asti, että lapsi syntyi. Nyt hermoilen vähemmän, on ehkä rauhallisemmin sellainen fiilis, että ei tää oo mun käsissä eikä oo mitään, mitä voisin tehdä. Myös jälkeenpäin oon miettiny sitä aiempaa keskenmenon pelkoa, että oikeestihan todennäköisyys on suurempi, että keskenmenoa ei tuu. Mulla jotenki kummittelee mielessä sellainen ajatus, että ”melkein kaikki kokee keskenmenon joskus” (mistä lie tullut) ja sitten aattelen, että miksi just minä oisin niin onnekas, ettei sitä sattuis mulle 🫤 No joo, mutta siis todennäköisyys selviämiseen kai kasvaa koko ajan tässä kun ensi viikoista päästään eteenpäin!
Mulla ihan sama ajatus, että kaikille tulee joskus keskenmeno ja mulle ei oo vielä tullut, joten se tulee sit nyt. Esikoisen kanssa olin kyllä jotenkin rauhallisempi kuin nyt. Eiks kasi viikon jälkeen oo jo riskialtteimmat ajat ohi ja sit viimeistään siitä muutamien viikkojen päästä?

Joo mulla on kans sama ajatus että mulla on vielä periaatteessa keskenmeno kokematta. Mutta jotenkin ajattelen että jos se on nyt tullakseen niin on vain oikeus ja kohtuus. Kun mulla kuitenkin on jo monta tarvettä lasta.

Yllä linkki taulukkoon, joka näyttää keskenmenoriskin päivä päivältä viikkoon 20 asti. Voi syöttää muutamia omia tietoja, jolloin se laskee personoidumman riskin. Ja myös helpottavasti ilmoittaa käänteisesti tsänssit, että ei tuu keskenmenoa.

Siitä en tiedä, onko tuo data täysin verrattavissa suomalaisväestöön, ilmeisesti ympäri maailmaa kerätyistä tiedoista koostettu.

Minä mietin pitäiskö laskea ikä nykyisen iän(39) vai sen iän milloin alkio on tehty (27) mukaan? Mulla on tämmöinen muisto nuoruudesta kyydissä 😅

Yllä linkki taulukkoon, joka näyttää keskenmenoriskin päivä päivältä viikkoon 20 asti. Voi syöttää muutamia omia tietoja, jolloin se laskee personoidumman riskin. Ja myös helpottavasti ilmoittaa käänteisesti tsänssit, että ei tuu keskenmenoa.

Siitä en tiedä, onko tuo data täysin verrattavissa suomalaisväestöön, ilmeisesti ympäri maailmaa kerätyistä tiedoista koostettu.
Olipas lohdullinen, kiitos:folded:

Tää linkki on tosi hyvä!

No onpas tosiaan lohdullinen - tietämättä siis yhtään, mihin dataan perustuu! Mutta näyttäis tosiaan, että tässä alussa jo laskee keskenmenon todennäköisyys melko tavalla, ja just tässä 8+ viikoilla näyttää jo oikeinkin hyvältä. Toki kaikkea voi sattua, mutta turha miettiä kovin paljo etukäteen sellaisia ☺️

Hei kaikille,
Ajattelin, että ehkä uskaltaudun myös tänne lasketun ajan ryhmään. Minulla on km-taustaa ja aiemmin on sitten muutaman viikon jälkeen pitänyt poistua. Olen siis kirjoitellut nyt parin vuoden ajan tuolla menetyksen kokeneet ja lapsettomuus -osiossa.
Alkoi kuitenkin tuntua, että ehkä haluan nyt kuitenkin tuonne salaiselle puolelle mukaan, niin yritän aktivoitua :smiling-eyes:

Kiitos tuosta taulukosta @Mangusti_ ! Yllättävää, miten pienen km-todennäköisyyden minäkin sain 3 keskenmenon jälkeen: 6,2 % nyt viikolla 8+0.

Tuo km-todennäköisyystaulukko on onneksi aika lohduttava, nyt enää 5%. Tietenkin saa vielä vähän jännätä, oli pakko varata parin viikon päähän seuraava ultra että näkee pikkutyypin siellä :red-heart:

Onko kellään vinkkejä raskausajan treeniohjelmista/sovelluksista jotka huomioisi raskauden etenemisen? Muistan että mulla oli joku sellainen appi esikoisen ainakaan, mutten löytänyt sitä enää.

Onko kellään vinkkejä raskausajan treeniohjelmista/sovelluksista jotka huomioisi raskauden etenemisen? Muistan että mulla oli joku sellainen appi esikoisen ainakaan, mutten löytänyt sitä enää.
Katselin juuri pari viikkoa sitten, mutta päätin odottaa kunnes pahoinvointi väistyy. Hakusanoiksi kun laittaa pregnancy workout tai prenatal workout löytyi liian monta vaihtoehtoa mistä valita 😅

Miulla ostettu saliohjelma, kysyin ohjelman tekijältä ja neuvolasta että miten sen kanssa ni sanoivat vaan että muutoin voin jatkaa samaa ohjelmaa mutta keskivartalolle painetta aiheuttavat liikkeet täytyy jättää hyvissä ajoin pois.. se toki on sitten eri asia että mikä on se hyvissä ajoin? 🤔

Toki nyt ollu taas perheessä joku ihme sairauskierre niin en oo käyny salilla taas pariin viikkoon.. jospa sit kun tuo ab kuuri on ohi.

Mulla on se kantapääkipu 😂 käyn muutenkin vain jumpissa niin siellä voi ohjaajalta aina kysyä. Lisäksi pyöräilen työmatkat 3-4krt vko, siitä tulee vähintään n.15km pyöräilyä päivän aikana.

Täällä taas tuskastelua että onkohan tuolla massussa elämää... 🥺 Oireita jonkun verran on mutta silti äärimmäisen suuri epävarmuus menossa...

Minä mietin pitäiskö laskea ikä nykyisen iän(39) vai sen iän milloin alkio on tehty (27) mukaan? Mulla on tämmöinen muisto nuoruudesta kyydissä 😅
Mä olen käyttänyt tuota alkion ikää, kun se on se ikä jota käytetään sitten niissä nt-ultran laskelmissa myös

Täällä taas tuskastelua että onkohan tuolla massussa elämää... 🥺 Oireita jonkun verran on mutta silti äärimmäisen suuri epävarmuus menossa...
Tää on niin inhottava tunne! Mulla on kanssa sama fiilis. On päiviä kun niitä oireita ei huomaa ja sit välillä taas on tyytyväinen etovasta olosta 😁

Tää on niin inhottava tunne! Mulla on kanssa sama fiilis. On päiviä kun niitä oireita ei huomaa ja sit välillä taas on tyytyväinen etovasta olosta 😁
No, ei ainakaan itsellä oireetkaan helpota pelkoa kun on kokemusta myös siitä että ei ne oireet kerro raskauden etenevän normaalisti...

Kovasti on huoli onko vauva vielä matkassa mukana 😔 haluaisin vain hypätä ensi viikon yli suoraan ultraan, joka on 11.3

Takaisin