Yleinen keskustelu

Kyllä sä ennätät! Vaikka saattaahan siitä silti tulla mustis! Oletko ajatellut hankkia vauvan sängyn päälle turvaverkkoa? Mikäli kissa siis pääsee makkariin..jotta uskaltaisit ehkä itse alussa nukkua paremmin.
Jotenkin en ole osannut pelätä mitään tällaisia. On niin viisas ja fiksu kissa etten osaa kuvitella että tuollaisia ongelmallisuuksia tulisi.
Mutta kiitos silti ehdotuksesta! Hyvä ainakin miettiä läpi tällaisetkin.

Onhan niitä syitä. Kipukynnys. Yleinen sen alueen liikkuvuus ennen raskautta. Hormonaaliset erot. Työasennot. Alaselän rakenne. Se synnytykseen valmistautuminen on kovin yksilöllistä ja siten vain naisille kovin sopivaa. Putkiaivot eivät kaikkea yksilöiden välisiä eroavaisuuksia ehkä jaksaisi. Oletko kivuilta saanut kuitenkin nukutuksi?
Juu, liitoskivuilta kyllä, mutta jalkojen turvotus tekee kyllä öistä aika aktiivisia 😄
Sille täytyy keksiä helpotuksia. Ehkä viileät jalkasuihkut nukkumaan mennessä. Ja päivisin ne lentosukat.

Mitkä kaupat myy Mamadelicius mustia farkkuja? Olen löytänyt 2, mutta myivät vain poistokokoja xs ja xl.

Juu, liitoskivuilta kyllä, mutta jalkojen turvotus tekee kyllä öistä aika aktiivisia 😄
Sille täytyy keksiä helpotuksia. Ehkä viileät jalkasuihkut nukkumaan mennessä. Ja päivisin ne lentosukat.
Mieluusti lentosukkien sijaan reisipituiset...ja magnesiumia aamuin illoin pullistamaan lihassoluja, helpottaa niistä nesteen poistumista.

Juu, saa vinkata mistä saa loistolentosukkia! Kuumilta kyllä kuulostavat, mutta aion silti ostaa.

Sain, mutta kotona ei ole tulkintakarttaa... kysyn seuraavalla kerralla tästä.
Verenpainemittarinkin voisin lainata jostain kotiin.
Verenpainemittarinkin voit saada neuvolasta lainaan. Kannattaa ainakin kysyä. Saisko siitä tulkista otettua kuvan? Ehkä sitä sittenkin pärjäät. Tai pyydä neuvolaa yhdistämään kaksi purkkia yhteen ja sulle se tyhjä mukaan.

Mulle sanottiin että vasta 26-28 viikoilla ois toi 🤔 Aika paljon tuntuu vaihtelevan ajankohta 😳
Tähän minäkin totuin kahdessa ensimmäisessä raskaudessa, molemmissa kävin noilla viikoilla ja kummallakaan kerralla ei ollut arvoissa mitään. Nyt tämän kolmannen kohdalla oli kriteerit muuttuneet meidän hyvinvointialueella niin että sekä vyötärönympäryksen että bmi:n tuli olla asetettujen rajojen sisällä, muutoin napsahti tuplarasitus. Syytän alkuraskauden jäätävää turvotusta, kun vy oli sentin sallittua isompi😅 bmi oli alle tämän rajan, mutta tuplarasitukseen piti silti mennä. Ekassa rasituksessa oli arvot hyvät, toinen on tulossa heinäkuun alussa😁

Laitan tänne yleiseen höpinään vielä oman ihmettelyn, kun selällään makaaminen ei tunnu edelleenkään pahalta😅 kahdessa ensimmäisessä se alkoi tuntua inhottavalta jo siinä 12+ lähtien niin, että ultrissa ja sykkeiden kuunteluissakin oli hankala olla. Toki tämä on näin ihan mukava, mutta vähän olen sitä hämmästellyt😁

Laitan tänne yleiseen höpinään vielä oman ihmettelyn, kun selällään makaaminen ei tunnu edelleenkään pahalta😅 kahdessa ensimmäisessä se alkoi tuntua inhottavalta jo siinä 12+ lähtien niin, että ultrissa ja sykkeiden kuunteluissakin oli hankala olla. Toki tämä on näin ihan mukava, mutta vähän olen sitä hämmästellyt😁
Joo, ihmetellyt itsekin että kumman hyvältä tuntuu edelleen selällään oleilu vaikka mahaa alkaakin selvästi jo olla. Mutta eiköhän se olo kerro kun ei oo enää viisasta ☺️

Joo, ihmetellyt itsekin että kumman hyvältä tuntuu edelleen selällään oleilu vaikka mahaa alkaakin selvästi jo olla. Mutta eiköhän se olo kerro kun ei oo enää viisasta ☺️
Kyllä! 😊 Kyllä sitä selälläänoloakin taas loppupuolella kaipaa, kun ne hyvät lepäämisasennot ovat kylki ja toinen kylki😂

Mä oon ihmetellyt ihan samaa, kahdessa ekassa tuli mun mielestä jo rakenneultrassa huono olo kun piti maata selällään ja nyt ei vieläkään mitään ongelmaa.

Mä oon ihmetellyt ihan samaa, kahdessa ekassa tuli mun mielestä jo rakenneultrassa huono olo kun piti maata selällään ja nyt ei vieläkään mitään ongelmaa.
Jep, mulla oli sama! Ekassa raskaudessa pahoinvointi oli muutenkin pahinta, niin piti kyllä kesken rakenneultrankin juosta oksentamaan, kun se selällään makaaminen ei ainakaan helpottanut oloa😅

Takaisin