Yleinen keskustelu

Mulla varhaisultra vasta kolmen viikon päästä, mut niin kovasti haluaisin jo varmistaa et kaikki sujuu odotetusti kun tuntuu että testien viivat ei tummene😭 ei ne kyllä himmenekkään ja tänään iltapissasta tuli heti testiin näkyviin toinen viiva, mutta silti jännittää kauheesti…
Mä varasin tän takii varhaisultran heti ku mahollista. Kävin perhe artella Malmilla. Ihana paikka❤️

Missä vaiheessa teillä on turvottanut vatsa niin paljon että pitää muuttaa puketumis/housutyyliä. Itse kävin maanantaina lounastunnilla ostamassa ns. väljemmät housut ja muistelen että myös ensimmäisen raskauen aikana sai aika ajoissa tehdä turvotuksen vuoksi tilaa.

Toki pukeutumistyyli alkujaankin vaikuttaa ja itse käytän paljon miestenmallisia housuja jotka ei anna sitä ylimäääräistä tilaa vatsalle ja toisaalta ei voi laskea alemmaksikaan kun sitten kinnaa lantioluista :Face Without Mouth:
4+2🤣🤣🤣 ja siis eka vasta on, että ei ny ihan mee niin, et ekaa ei huomais alle RV12🤣 Enkä myöskään ole superhoikka

4+2🤣🤣🤣 ja siis eka vasta on, että ei ny ihan mee niin, et ekaa ei huomais alle RV12🤣 Enkä myöskään ole superhoikka
Ja nyt siis jo 9+3... ja vaan pahentunu, ylävatsa varsnki, kun suolisto hidastunu. Onneks nyt alkanu jaksaa taas käymää reeneissä, ni jospa helpottas

Mulla meni kyllä fiilikset tästä raskaudesta noiden epämääräisten ultrauutisten takia 😪

• Surullinen
Reaktiot: Mem
Mä varasin tän takii varhaisultran heti ku mahollista. Kävin perhe artella Malmilla. Ihana paikka❤️
Millä viikoilla kävit? Kaunis odotus suosittaa 6+3 jälkeen ja mulla nyt varattuna 7+3 viikolle ultra, kun töitten takia tosi vaikee löytä hyvää aikaa…

Kovasti on huoli onko vauva vielä matkassa mukana 😔 haluaisin vain hypätä ensi viikon yli suoraan ultraan, joka on 11.3
Sama juttu täällä… tuntuu jotenki niin kamalalta odottaa. Itsekin kun on ollut tunne jo ennen testiä, että olen raskaana niin tää odotus on niin pitkä😭

Mua myös mietityttää, mitä tuolla tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Edelleenkään ei ole mitään selviä raskausoireita. Joku aamu vedin vitskut ison vesilasillisen kanssa tyhjään mahaan enkä syönyt heti perään, mikä aiheutti pienen kuvotuksen, mutta se meni ohi heti syödessä.

Pitäisi vain malttaa elää päivä kerrallaan ja mahdollisimman normaalisti, mutta väkisinkin ajatukset karkaa välillä vähän liian kauas. Toisaalta jos ei tee mitään ajatustyötä etukäteen, niin iskeekö raskaus vähän liiankin lujaa tajuntaan sitten ultrassa (jos sinne asti siis päästään).

Viikkoja nyt 5+5 laskureiden mukaan ja keskenmenon riski kuitenkin ilmeisesti vielä noin 17%, mikä on aika iso.

Mulla ei esikoisen kanssa ollut mitään oireita ehkä ekaan 6 kuukauteen tms, paitsi yhtenä iltapäivänä vähän heikko olo. Vaihtaisin tän nykyisen jäätävän väsymyksen, unettomuuden ja aaltoilevaa huonon olon siihen..

• Tykkään
Reaktiot: Mem
Taas valittelen ahdistusta. Huomaan että mieli koittaa koko aika ajatella että tyhjä kohtu, eikä anna liikoja toiveita elätellä... Miten sitä osaisi iloita tai ajatella että olisi toinen toivottu lapsi tulossa ? Miten te muut pelkojen kanssa olevat olette pelkoa saanu purettua pois...

Taas valittelen ahdistusta. Huomaan että mieli koittaa koko aika ajatella että tyhjä kohtu, eikä anna liikoja toiveita elätellä... Miten sitä osaisi iloita tai ajatella että olisi toinen toivottu lapsi tulossa ? Miten te muut pelkojen kanssa olevat olette pelkoa saanu purettua pois...
Ihan sama täällä vaikka oon käynyt jo 2 kertaa varhaisultrassa. Ehkä sit kun lapsi on 1vee alkaa luottaa siihen että tää meni ihan hyvin.. esikoisesta istukka oli edessä ja liikkeet tuntui koko ajan huonosti mutta toivottavasti tässä tuntuisi ne paremmin sit ajallaan.

Itse yritän vain ajatella, että ei pysty kuitenkaan itse vaikuttamaan miten käy muuta kuin pitämällä itsestään huolta. Ja vaikka kuulostaa kliseiseltä niin positiivinen ajattelukin auttaa ainakin mua ja se, että puhun masuasukista työkavereille ja suunnittelen lomia niin, että voi jäädä siitä suoraan äitiyslomalle ja kaikkea sellasta, että valmistautuu vauvan tuloon

Mun on helpointa elää pelkojen kanssa kun ajattelen raskautta mahdollisimman vähän, yritän mennä päivä kerrallaan ja muistaa etten voi mitenkään vaikuttaa lopputulokseen. Myöhäisen keskenmenon jälkeen en uskalla vielä luottaa, että tästä vauva elävänä syntyisi kun niin moni asia ehtii vielä mennä pieleen.

Ihan sama täällä vaikka oon käynyt jo 2 kertaa varhaisultrassa. Ehkä sit kun lapsi on 1vee alkaa luottaa siihen että tää meni ihan hyvin.. esikoisesta istukka oli edessä ja liikkeet tuntui koko ajan huonosti mutta toivottavasti tässä tuntuisi ne paremmin sit ajallaan.
Miulla kanssa esikoisesta istukka oli edessä ja tosiaan liikkeet oli vaikea tunnistaa kun lapsi oli paljon selkä mahaan päin.
Itse yritän vain ajatella, että ei pysty kuitenkaan itse vaikuttamaan miten käy muuta kuin pitämällä itsestään huolta. Ja vaikka kuulostaa kliseiseltä niin positiivinen ajattelukin auttaa ainakin mua ja se, että puhun masuasukista työkavereille ja suunnittelen lomia niin, että voi jäädä siitä suoraan äitiyslomalle ja kaikkea sellasta, että valmistautuu vauvan tuloon
Työkaverit ei tiedä raskaudesta, esimies kylläkin... Eikä töissä halua puhua kun ei edes appivanhemmat tiedä, ettei vääriä teitä sitten kantaudu heidän korviin..
Mun on helpointa elää pelkojen kanssa kun ajattelen raskautta mahdollisimman vähän, yritän mennä päivä kerrallaan ja muistaa etten voi mitenkään vaikuttaa lopputulokseen. Myöhäisen keskenmenon jälkeen en uskalla vielä luottaa, että tästä vauva elävänä syntyisi kun niin moni asia ehtii vielä mennä pieleen.
Itsellä kans ennen esikoista kkm ja sitä ennen varhais aikuisuudessa (n12 vuotta sitten) varhainen keskenmeno.
Esikoisesta oli kanssa paljon pelkoja, mutta ei näin pahoja mitä tästä..
Liekkö vaikutusta myös nyt sillä että esikoisen odotus oli riskiraskaus ja rakenteellisesti poikkeava ja erittäin vaikea raskaus..

Minä haluaisin nyt elää näin. Tämän raskauden suhteen on tosi iso todennäköisyys epäonnistua nyt. Haluaisin vain toistaiseksi unohtaa tämän ja keskittyä olemassa oleviin lapsiin. Edes neuvolaa en ole varannut. Mutta en pysty!!! Eilenkin lähdin kävelylle kun isovanhemmat vahti lapsia, oksensin kun pääsin ekaan mutkaan. Tänään muut lähti uimaan. Minulta tursuaa lugemönjää p****sta kun joudun niitä vielä käyttämään. Oon kapinoinut imemällä salmiakkia etten oksentaisi 😏 Fyysisesti ihan hirveä olo, en haluaisi elää lainkaan. Ja vielä melkein 2vkoa odottaa että onko tämä sinnittely ollut ihan turhaa 😪

Miulla kanssa esikoisesta istukka oli edessä ja tosiaan liikkeet oli vaikea tunnistaa kun lapsi oli paljon selkä mahaan päin.

Työkaverit ei tiedä raskaudesta, esimies kylläkin... Eikä töissä halua puhua kun ei edes appivanhemmat tiedä, ettei vääriä teitä sitten kantaudu heidän korviin..

Itsellä kans ennen esikoista kkm ja sitä ennen varhais aikuisuudessa (n12 vuotta sitten) varhainen keskenmeno.
Esikoisesta oli kanssa paljon pelkoja, mutta ei näin pahoja mitä tästä..
Liekkö vaikutusta myös nyt sillä että esikoisen odotus oli riskiraskaus ja rakenteellisesti poikkeava ja erittäin vaikea raskaus..
Ymmärrän tuon kun ei ole kertonut kenellekään, itsellä oma työ on sellainen, että heti ”jäi kiinni” raskaudesta ja joissain tilanteissa ihan pitänyt siitä kertoa.

Minun ei tee mieli tehdä mitään. Ei liikkua, harrastaa seksiö tai nähdä ihmisiä. Ei tehdä kotitöitä tai touhuta lasten kanssa, saati käydä töissä. Ainoa mikä helpottaa on syöminen. Just sillä hetkellä kun oon syömässä. Eli syön vähän koko ajan.

Minun ei tee mieli tehdä mitään. Ei liikkua, harrastaa seksiö tai nähdä ihmisiä. Ei tehdä kotitöitä tai touhuta lasten kanssa, saati käydä töissä. Ainoa mikä helpottaa on syöminen. Just sillä hetkellä kun oon syömässä. Eli syön vähän koko ajan.
Itsellä vähän tällä hetkellä sama paitsi ruokakaan ei oo tänään oikein mennyt alas… nestemäisellä linjalla menty tänään ja niin tukala olo kun kauhea turvotuskin ja vielä olisi 5,5h/12,5h töitä jäljellä💩

Voi, ymmärrän niin hyvin huonot tunnelmat. Mulla on vähän samaa huonon olon vuoksi, ja ainoa keinohan tästä on saada mielekästä on ajatella sitä tulevaa vauvaa. Ja jos sitten on tiedossa, että mahdollisesti on jotain ongelmia, niin haastaahan se mieltä ja jaksamista suuresti.

Malttia vaan ja armollisuutta meille kaikille, joita olot tai huonot uutiset nyt kuormittavat. 🌤️ Toivottavasti asiat vielä kääntyisivät parhain päin @FolkeMilea.

Jep, mulla on siskon viimeisestä keskenmenosta se kokemus että alkio jätätti koko ajan. Sai jossain välissä kirittyä mutta syke sammui lopulta 9.rv:lla. En haluaisi nyt kiintyä haaveisiin vaan elää ja nauttia nykyhetkestä. Nykyhetki vaan on huonon yleisvoinnin takia ihan perseestä 😡

Minä haluaisin nyt elää näin. Tämän raskauden suhteen on tosi iso todennäköisyys epäonnistua nyt. Haluaisin vain toistaiseksi unohtaa tämän ja keskittyä olemassa oleviin lapsiin. Edes neuvolaa en ole varannut. Mutta en pysty!!! Eilenkin lähdin kävelylle kun isovanhemmat vahti lapsia, oksensin kun pääsin ekaan mutkaan. Tänään muut lähti uimaan. Minulta tursuaa lugemönjää p****sta kun joudun niitä vielä käyttämään. Oon kapinoinut imemällä salmiakkia etten oksentaisi 😏 Fyysisesti ihan hirveä olo, en haluaisi elää lainkaan. Ja vielä melkein 2vkoa odottaa että onko tämä sinnittely ollut ihan turhaa 😪
Varmasti joo vaikeaa kun olotila muistuttaa jatkuvasti raskaudesta 😕

Takaisin