Yleinen keskustelu

Mulla ei juuri mitään oireita, niitä kyllä toivois vaikkeivät kivoja olekaan.
Täällä on jonkun verran oireita. Nyt tosiaan tänään alkanu jäätä vessarumba kun molemmat päät suoltaa, uskon että voisi olla oireiden perusteella noroa mutta mistäs ikinä tietää. 🫣 Pahimmat oireet tälleen 4+6/4+3 vaiheessa ollu rintojen turvotus, vatsan turvotus, ilmavaivat.

Mie itse kovasti toivon että kun ennen esikoista ollut kkm ja esikoisella syntyessään leikattavissa ollu rakennepoikkeavuus ja keskosuus ja esikoinen tullu hoitojen avulla, tämä on luomu, että nyt mentäis normaalisti tappiin asti. Eli on ollu semmoinen melko haastava/traumaattinen tausta että sekin tuo yksinään pelkoja tämän raskauden kanssa (kkm oli myös luomu)..

Mie itse kovasti toivon että kun ennen esikoista ollut kkm ja esikoisella syntyessään leikattavissa ollu rakennepoikkeavuus ja keskosuus ja esikoinen tullu hoitojen avulla, tämä on luomu, että nyt mentäis normaalisti tappiin asti. Eli on ollu semmoinen melko haastava/traumaattinen tausta että sekin tuo yksinään pelkoja tämän raskauden kanssa (kkm oli myös luomu)..

Meillä on vähän samanlaista taustaa kun teillä, siksi on kovin vaikea välillä uskoa, että kaikki menisi hyvin.
Mutta toivon myös, että tällä kertaa menisi kaikki hyvin ja normaalisti 🤍

Muokattu viimeksi:
Meillä on vähän samanlaista taustaa kun teillä, siksi on kovin vaikea välillä uskoa, että kaikki menisi hyvin.
Mutta toivon myös, että tällä kertaa menisi kaikki hyvin ja normaalisti 🤍
Sepä se, ei näitä pelkoja kenellekkään kaipaisi..

Moi kaikki! täällä odotellaan toista lasta. Vähän jännittää ja omituinen olo kun vatsa vähän kipuilee molemmin puolin. Mutta toivo on että kaikki menee niin kuin pitää ja varsinaista stressiä ei siihen liittyen ole. Täytynee hakea vielä yksi raskaustesti ja katsoa miten viiva muodostuu. Pe 9.2. tuli hitaasti mutta ihan ok näkyvä viiva ja 13.2. sitten jo nopeammin.

Vähän erikoinen tilanne meillä, kun positiivinen raskaustesti aiheuttikin pienen shokin ja lamaantumisen puolisossa ja tietysti sitten sen reaktion kautta vaikutti minunkin oloon raskaudesta. Vaikka ihan siis tarkoituksella oltu ilman ehkäisyä jo hyvä tovi. Ehkä juuri se vaikuttikin, että otti vähän pitempään, ennen kuin tärppäsi ja se aktiivinen keskustelu aiheeseen liittyen oli käyty jo reilu vuosi aiemmin. Emme siis varsinaisesti yrittämällä yritetty, vaan "tulee kun tulee."
Nyt on onneksi jo päästy kertaalleen käymään neuvolaspykologin juttusilla ja se teki hyvää kummallekin. Toinen käynti vielä edessä ja täytynee sitten varata ensikäyntiä neuvolaankin, kun saadaan ajatukset selkeiksi.

Onko muilla ollut alkuraskaudessa niukkaa vuotoa? Mulla tullut nyt muutamaan kertaan useiden päivien välillä tosi haaleaa vuotoa pyyhkiessä. Huolettaa tietysti, että mistä tämä vois johtua vai meneekö vielä normaalin piikkiin.

Onko muilla ollut alkuraskaudessa niukkaa vuotoa? Mulla tullut nyt muutamaan kertaan useiden päivien välillä tosi haaleaa vuotoa pyyhkiessä. Huolettaa tietysti, että mistä tämä vois johtua vai meneekö vielä normaalin piikkiin.
Tässä raskaudessa ei, mutta kahdessa edellisessä on ollut. Kuopuksen kohdalla vuoto oli ilmeisesti peräisin istukan reunasta.

Tässä 4. Ei vielä, kaikissa kolmessa aiemmassa on ollut kaikissa jonkunlaista, niukkaa tai tosi runsasta vuotoa. Ruskeaa ja ihan kirkasta, jopa hyytymiä on tullut. Aiemmat raskaudet menneet täysiaikaisiksi ja syntynyt elävä lapsi. Tästä ei tietenkään näin rv5+ vielä mitään tietoa miten etenee.

Liityn myös varovasti mukaan. Rv 5+1 menkoista laskettuna menossa. Raskaus alkoi yllärinä, mikä tuntuu aivan uskomattomalta, kun esikoista yritettiin reilut kaksi vuotta. Vielä on vaikeuksia sopeutua raskauteen ja vaikka toinen lapsi on ollut puheissa, niin paniikki hiipii varsinkin kun ajattelee superherkän esikoisen sopeutumista.

Hei! Onko kenelläkään vinkkiä mitä tehdä jos hampaiden harjaus aiheuttaa yökkäystä ja (kokemusta on!) mikäli toimitusta jatkaa lopulta oksentamisen? Luulen että jos pesee sen ”vaaditut” 2min sillä seurauksella että lopulta oksentaa, tulos on hampaille miinusmerkkinen. Oon lukenut ettei esim mistään suuvesistä oo mitään apua, mutta onko oikeasti näin? Voisiko jostain olla apua reikiintymisen estoon jos tilapäisesti hampaiden harjaus on hankalaa?

Liityn myös varovasti mukaan. Rv 5+1 menkoista laskettuna menossa. Raskaus alkoi yllärinä, mikä tuntuu aivan uskomattomalta, kun esikoista yritettiin reilut kaksi vuotta. Vielä on vaikeuksia sopeutua raskauteen ja vaikka toinen lapsi on ollut puheissa, niin paniikki hiipii varsinkin kun ajattelee superherkän esikoisen sopeutumista.
Täällä vähän samanlaiset aatokset. Tämä toinen on kovin toivottu ja odotettu, mutta vähän kauhulla odotan esikoisen reaktiota ja sitä miten raskasta kahden kanssa onkaan. Esikoinen tulee kohta kaksi. On edelleen kovasti mun perään ja ollut syntymästään asti temperamenttinen ja haastava. Onneksi tässä on vielä pitkä aika tottua ja alustaa tätä tulevaa 😊

Liityn myös mukaan rv6+4menossa. Saatiin varattua ensimmäinen lääkärinkäynti vasta 11.3 joilloin myös ultra. En ole vielä täysin sisäistänyt että meille on oikeasti tulossa vauva 😅

Hei! Onko kenelläkään vinkkiä mitä tehdä jos hampaiden harjaus aiheuttaa yökkäystä ja (kokemusta on!) mikäli toimitusta jatkaa lopulta oksentamisen? Luulen että jos pesee sen ”vaaditut” 2min sillä seurauksella että lopulta oksentaa, tulos on hampaille miinusmerkkinen. Oon lukenut ettei esim mistään suuvesistä oo mitään apua, mutta onko oikeasti näin? Voisiko jostain olla apua reikiintymisen estoon jos tilapäisesti hampaiden harjaus on hankalaa?
Ei valitettavasti oo mitään vinkkiä. Ensimmäisessä raskaudessa en pystynyt pesemään hampaita kunnolla koko raskauden aikana. En muista käytinkö suuvettä, mutta ei siitä varmasti haittaakaan ole. Reikiä ei tullut, mutta varmasti oksentaminen puoleen väliin asti ja puutteellinen pesu huononsi hampaita.

Täällä vähän samanlaiset aatokset. Tämä toinen on kovin toivottu ja odotettu, mutta vähän kauhulla odotan esikoisen reaktiota ja sitä miten raskasta kahden kanssa onkaan. Esikoinen tulee kohta kaksi. On edelleen kovasti mun perään ja ollut syntymästään asti temperamenttinen ja haastava. Onneksi tässä on vielä pitkä aika tottua ja alustaa tätä tulevaa 😊
Täällä kans samansuuntaisia tunnelmia! Esikoinen täyttää just 1v 3kk ja vaikka toinenkin on kovin toivottu, tuli yllätykseksemme heti ekasta yrityskierrosta tärppi! Meidän esikoinen on mun mielestä kyllä varsin sopeutuva ja joustava, mutta esim nukkumisen kanssa on ollut haasteita, niin jännittää miten kahden kanssa saa homman pyörimään 😅

Meidän kuopus ehtii laskettuun aikaan mennessä ehtinyt täyttää jo 4 mutta silti jännittää, on sellainen koko perheen lellivauva että varmasti tulee olemaan hankalaa. Onneksi noin isolla on myös jo ”oma elämä”, viihtyy päiväkodissa kavereiden kanssa ja voi mennä harrastukseen. Mutta silti kotona huomion jakaminen mahdollisen pikkusisaruksen kanssa on varmasti hankalaa.

Ja onneksi on lasketun ajan aikaan jo 3. Ja 5.luokkalaiset isosisarukset joilta saa myös huomiota.

8+2 eli ihan kohta:Grinning Face:
Mulla 9+1. Se eka kerta on vähän tylsä, kun meillä päin ei siellä ultrata, niin ei oo niin kiirettä. Haluun vaan lähetteen sinne verikokeisiin ja nt-ultraan 😊

Meillä eka neuvola 9+3(/9+0), se on suoraan lääkärineuvola jossa ultrataan ja sen jälkeen vasta sovitaan terveydenhoitajalle aika ja ajat verikokeisiin yms.
Tälleen 5+1(/4+5) se tuntuu olevan ikuisuuden päässä koska ne vähäisetkin oireet mitä ollut niin on laantunu aika voimakkaasti tuossa sairastelun aikana... Ainut mikä pysyny tasaisena niin turvotus joka kesti oksentelun ja ripuloinnin (sorry, tmi😅) hiukan ehkä rintojen turvotusta ja lievää arkuutta on mutta esim hajuherkkyys laantunu, tai sitten siihen on vaan tottunu, sekä lievä pahoinvointi helpottanu..
Ei auta tähän keskenmenon pelkoon..

Takaisin