Yleinen keskustelu

Minäkin iäkäs odottaja, just täytin 39. Alkio kuitenkin ”nuori”, pakastettu kun olin 27 😅 PAS-siirron kautta mentiin taas ja nyt odotetaan meidän 4.lasta rv3+4

Meillä kanssa PAS-alkuinen. Alkiot tosin kerätty muutama vuosi sitten, että ei niillä hirveästi ole eroa :smiling-eyes:

Mille viikoille muilla osuu ensimmäinen neuvola? Mulla vasta 9+5 ja tuntuu, että siihen on ikuisuus aikaa 😅

Maanantaina täytyy soittaa vihdoin neuvolaan🙊en oo vieläkään oikein uskaltanut soittaa, jatkuva pelko että jos jotain tapahtuu tai raskaus menee kesken. Huomenna tulee 6+0 täyteen.

Mille viikoille muilla osuu ensimmäinen neuvola? Mulla vasta 9+5 ja tuntuu, että siihen on ikuisuus aikaa 😅
En tiiä olisinko ihan mahoton jos varaisin neuvolan vasta rv7+O olevan ar-ultran jälkeen jos sinne saakka päästään ja siellä on jotain. Ei jaksais sinne turhaan soitella, saati mennä.

Mä en kans oo vielä varannut neuvolaa, tuntuu niin epätodelliselta tämä ettei oo vielä halunnut. Ehkä noin 2 viikon päästä sit varhaisultraan.

Mä varasin eilen Maisan kautta neuvolan. Meni vasta viikoille 9+1, kun hyviä aikoja oli vähän niukasti. En saanut samalle hoitajalle, jolla ollaan esikoisen aikaan käyty, mutta ehkä seuraava kerta sitten

Varovaisesti huhuilen tänne päin. Nyt on 11 päivää oviksesta ja siitä laskettuna 3+4, oviksesta laskettuna kierto pitäisi olla 30-31 päivää, kuukautisista laskettuna kovasti laskurit väittää 3+6 tai 4+0 ...
Sain ekan plussan jo dpo9 iltapissistä (!) Ja tässä vähän hämmentyneenä ja peloissaan tulevasta.

Meillä siis esikoinen 6/22 syntynyt (la 7/22), hänellä oli leikattavissa oleva rakenteellinen poikkeus vatsalla, vatsahalkio siis.
Esikoista edelsi 9/20 ollut kkm ja kkm ja esikoisen välissä lapsettomuushoidot.
Kkm ja tämä raskaus on tullut luomusti niin ehkä kkm aiheuttaa takaraivossa pelkoja että voiko tämä raskaus onnistua koska edellinen luomu keskeytyi..

Mä varasin kans Maisasta neuvolan maaliskuun puoleen väliin. Tuntuu kyllä tosi epätodelliselta. Varhaisultraa en oo vielä varannut, mutta varmaan ens viikolla varaan kunhan työjutut selviää.

Vähän hitaasti tuntuu tummuvan tuo viiva. Onko teillä kokemusta noista testeistä että pitäiskö jo 4+2 olla tummempaa? Edellistä raskautta en hirveästi näillä testeillä testannut mutta kautta linjan viivat oli nopeammin tummempia.

Liitteet

• CD1E9BB1-DAD9-4C78-9933-B1F9E947B4BC.jpeg
    CD1E9BB1-DAD9-4C78-9933-B1F9E947B4BC.jpeg
    2.8 MB · Katsottu: 19
Vähän hitaasti tuntuu tummuvan tuo viiva. Onko teillä kokemusta noista testeistä että pitäiskö jo 4+2 olla tummempaa? Edellistä raskautta en hirveästi näillä testeillä testannut mutta kautta linjan viivat oli nopeammin tummempia.
Tässä on mun 4+3. Tehty päiväpissasta. Mutta jokaisella hcg nousee omaan tahtiin.

Liitteet

• IMG_5415.jpeg
    IMG_5415.jpeg
    2.6 MB · Katsottu: 17
Tässä on mun 4+3. Tehty päiväpissasta. Mutta jokaisella hcg nousee omaan tahtiin.
Jep, kaipa sitten voi olla eroja eri raskauksienkin välillä. Tämä näkyi ylipäänsä testissä myöhemmin kuin edellinen. Meillä ei ole klinikalla mitään hcg mittausta verestä luvassa joten pitkät 3 viikkoa odottaa että alkaako vuoto kesken työpäivän 🤷🏾‍♀️

Arvioisin viivan kyllä vahvistuneen (tikut heitin roskiin niin ei voi verrata kuin kuvia) mutta tosiaan verkkaisesti tummuu. Mulla tämä on jo 4.raskaus niin on kokemusta miten kroppa tavallisesti PAS-siirron jälkeen toimii ja aiemmin on tainnut nousta nopeammin.

Liitteet

• 73F84894-40FD-4D38-856D-6E0FA00ED5E9.jpeg
    73F84894-40FD-4D38-856D-6E0FA00ED5E9.jpeg
    950.4 KB · Katsottu: 11
  • 8813B927-D77B-4DB7-BD8B-ABB5D2878530.jpeg
    8813B927-D77B-4DB7-BD8B-ABB5D2878530.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 11
Kai semmosen digitestin voi näillä viikoilla tehä päiväpissasta myös. Jos se näyttää väärin niin soitan klinikalle että pitäiskö käydä veritestissä kuitenki. En haluais huomenna aamulla ennen töihin lähtöä sitä tehdä kun oon yksin kolmen lapsen kanssa ja on kouluun laitot ja päiväkotiin vienti. Menee tunteisiin kuitenni ja olis hyvä koota itsensä ennen aamua että on toimintakykyinen lasten kanssa ja töissä.

Digi näytti viikot oikein, joten ehkä mulla oli vain jotain maanantaitestejä 🤷🏾‍♀️ En tiiä tuunko viisaammaksi noita liuskoja tekemällä enää.

Liitteet

• 49F61455-8B56-40A3-8BB5-08E378B8CFC4.jpeg
    49F61455-8B56-40A3-8BB5-08E378B8CFC4.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 24
Tässä teille kuvaa kanssa miun aikaisista testeistä.
Vähän hämmentynyt että dpo9 olisi rv 3+2 eli todellakin aikainen. Ja viiva on aika vahva jo tälleen dpo11.

Liitteet

• 1707624900195.jpg
    1707624900195.jpg
    426.5 KB · Katsottu: 17
Dpo 12, kp29/30-31, rv 3+5 (tai joidenki laskureiden mukaan 4+1)
Viivaan ei huomattavaa vahvistumista oo tapahtunut eiliseen testiin, mutta olotilallisesti olo on hiukan jopa raskaana oleva.. hiukan ällöttää, flunssainen olo (tämä tuttua esikoisesta), heräsin 40 minuuttia ennen herätyskelloa vessahätään.

Pelkotilat jyllää, mutta koittanut asennoitua että raskaana ollaan kunnes toisin todetaan. En usko kuitenkaan että päivät olisi tuota yli neljää viikkoa vaikka tiedän että neuvola tulee sanomaan ne (näin ollut myös aiemmin vaikka olen sanonu että ei täsmää kierron pituuteen tai ovulaation ajankohdan kanssa) ..

Mutta tässä mitä katselen kuvaa esikoisesta rv3+6 niin nyt tämä dpo12 (3+5) on hiukan ehkä siitä vahvempi, eli hyvin samoissa mennään viivan vahvuudellisesti

Liitteet

• IMG_20240212_041423.jpg
    IMG_20240212_041423.jpg
    2.5 MB · Katsottu: 18
Muokattu viimeksi:
Ihan hyvältä mielestäni näyttää Mymmsin viivat. :) Ja noissa testiliuskoissakinhan on eroja yksilöiden välillä, toisissa voimakkaampi värjäys kuin toisissa, plus pissan väkevyys vaikuttaa.
Ite katoin omia testiliuskoja myös pohtien, onko viiva "tarpeeksi" vahvistunut edellisestä ja totesin, että uudessa testissä oli se kontrolliviiva selkeesti hailakampi kuin aiemmassa. Näin ainakin maallikon järjenjuoksulla voisi olettaa, että tulee tuosta eroja myös testiviivaan (saa korjata, jos oon väärässä!).

Takaisin