Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kiinnostaa, et kumpi on tullut noista alkuun melko oireettomista raskauksistaMä heräsin eilen aamulla jo etomisen kanssa, vähän mietin tuleeko oikeasti oksennus, mutta helpotti sitten syömällä kuitenkin. Outoa sinänsä kun viimeiset 2 raskautta on ollut alkuun hyvinkin oireettomia, mutta jospa se tästä tasoittuu kun kroppa tottuu. Lisäksi väsyttää ja paleltaa, mutta ne on semmosia oireita jotka muutenkin olisi tässä menkkojen alkamisen aikaan tyypillisiä.
Yleisen ohjeen mukaan, mikä mulla tullut joka paikasaa vastaan on, että eka neuvolakäynti on RV 8-10. Eli sen mukaan ei olis ollenkaan "myöhään".Minä varasin neuvolan heti seuraavana päivänä kun olin tehnyt positiivisen testin. Valitettavasti se meni maaliskuun puoleen väliin, jolloin viikkoja on 10+3, kun ajanvaraajan mielestä 6+ on liian aikaisin. Aiemmissa raskauksissa on kyllä ensimmäinen käynti ollut tuolloin viikolla 6+. Heti seuraavana päivänä on sitten neuvolalääkäri.
Kipuilut kuuluu usein asiaan, mutta kun noin kovia kipuja, että pakottaa sikiöasentoon, niin soittaisin neuvolaan, jos vaikka suostuisivat esim. alkuraskauden ultran katsomaan, että varmasti tyyppi oikeassa paikassa. Toki jos kohdunulkoista mietitään, niin klassisesti kipu olisi toispuolista, sanoit, että keskellä. Kärsitkö normisti kovista menkkakivuista? Jos joku endometrioosivyöhyke tms jossain venyttyessään ärähtää...Hei,
onko täälä muita ketkä kärsii / on kärsinyt jäätävistä vatsakivuista?! Mulla alko RV5 puoles välissä ja kesti koko RV6. Sit ke 7+0 ei oikeestaan kipuillu, mut aamul oli kaikist pahin etominen koko tänä raskausaikana. Sit taas eilen oli sellasii kohtauksii, et tuli kipukohtaukset panadolin läpi ja samaa aikaa kauhee heikotus ja ällö olo. Ei pystyny töitä tekee, ku ei voinu istuallee olla, ku tuli koko aika heikko olo. Tänää on alkanu pv ihan jees, mitä nyt ku heti herättyä ei syöny ni alko kuvottaa taas.
Mulla esikoinen tulossa, ja oon lukenu, et kivut voi olla koviakin. Mul noi kohtaukset kestää 10-15min ja pitää makaa sikiöasennos, ku muute ei voi olla. Kohtauksii tulee / on tullu nyt päivästä riippuen 1-3krt. Oon tehny raskaustestejä ja viivat vaan vahvistuu, et ei oo kysees km. Ja tosiaan kipu vaan tos alavatsan päällä, ei sivuilla.
Tyttö ja poika, poikaa ei tosin saatu kotiin asti. Ei siis ole sukupuoli vaikuttanut.Kiinnostaa, et kumpi on tullut noista alkuun melko oireettomista raskauksista