Yleinen keskustelu

Mä en selviä tästä pahoinvoinnista 😭 en oksenna, mutta mahassa velloo koko hereilläolo ajan ja oksennus tuntuu kurkussa. Missään vaiheessa ei oo normaali olo. Meillä on tosi vilkas taapero ja mies on aivan helisemässä kun hoitaa kaiken yksin.. Mä pystyn vaan maata pimeässä huoneessa. Asutaan siis maalla ja lämmitetään puilla, plus iso piha ja asutaan sellaisilla korkeuksilla että nyt on jo 1.5m lumipenkat. Lumitöissä menee miehellä illassa 2-2.5h kun tekee käsin, ei oo traktoria tai mönkkäriä. Ja meillä on tosi vilkas koira myös, joka vaatii paljon liikuntaa. Että ei mies ihan turhasta valita, ei hän ehdi istua alas työpäivän jälkeen, eka kerta levähtää kun saa painaa pään tyynyyn. Ei turvaverkkoa täällä, naapurissa asuva anoppi menehtyi syöpään maaliskuussa.. Mun vanhemmat työelämässä ja tunnin ajomatkan päässä, auttavat kyllä paljon viikonloppuisin ja lomilla, ensi viikolla äiti tulee tänne taas avuksi.

Esikoinen siirretty päiväkodissa yleisen tuen piiriin (erityisope ehdotti jopa tehostettua tukea), nyt tammikuun puolivälissä lääkärissä käynti, jossa selvitellään aistisäätelyn häiriöitä, mm. nepsypuolen juttuja. Hän on siis ihana ja fiksu, hyvin kehittynyt, mutta haasteita tietyissä asioissa. Ja vauhdikas! Meillä kiipeillään kaikkialle. Jos hetken lepään kun ollaan kaksin, niin löydän hänet seisomassa lasten ikea-keittiön päältä tai keittiöntasolta. Kaikki tuolit piilossa, mutta näyttää siltä että tuo oppii kohta kiipeämään tasoille ilman apuvälinettä.. puoliksi vuorikauris, puoliksi taapero.

Anteeksi vuodatus, mutta nyt sellainen tunne että ei tästä selviä 😭 tiistaina soitan neuvolaan ja pyydän Xonvea. Mutta hirveä ahdistus nyt raskaudesta ja meidän perheen tilanteesta.
 
@Livie Kovasti voimia sinne, kuulostaa hurjalta :red-heart::sad-face:

Mulla tota samaa oksennusta suussa 24/7, en voi ymmärtää miten joku voisi olla tietämätön raskaudestaan 🙈 Ei todellakaan olo tunnu normaalilta, turvotus on ihan järkkyä. Laihdutin tänä vuonna -13kg, mut olo/ja näkymä peilistä tuntuu siltä kuin kaikki kilot olis tullu takaisin raskauden myötä. Ei tietenkään siis ole, about 1-2kg tässä plussalla ehkä, mut olo on vaan niin käsitämätön turvotus.
Tänään auttoi hieman, kun pääsin yksin käymään 6km lenkin (reipas kävely), aluksi oli olo et en selviä lenkistä ilman oksennusta, mut loppujen lopuks tuli tosi hyvä olo ja ehkä hieman helpotti turvotusta.

Mulla on toi Xonvea käytössä, otan yhden tabletin ennen nukkumaan menoa iltaisin. Uskon et siitä on hieman apua.. Mut mulla pahin pahoinvointi on iltaa kohden eli siihen se ei kyl auta 🤢
Tää väsymys on kyl kans järkkyä, täytyy nukkua jokapäivä torkut kun esikoinen nukkuu. Enempää en uskalla Xonveaa ottaa, ettei väsymys lisäänny.

Meillä kans vilkas -21 esikoinen, mut onneks sen saa rauhottuu joillain keinoilla. Tulee p*skamutsi fiilis, mut välil on pakko antaa sille tablettikone kouraan ja lahjoa herkuilla et selvii siihen asti et isä pääsee töistä..

Meilläkin mies leikittää esikoista töidensä jälkeen, onneks hänellä kuitenkin etätoimistotyö. Mies hoitaa myös esikoisen aamutoimet, mä laitan vaan vaatteet valmiiks sekä aamupalan.
Ollaan myös eletty aika pitkälti eineksillä, kun ei vaan jaksa oikeen laittaa ruokaa tän olon kanssa.
Meillä on miehen vanhemmat täs samassa paritalossa, mut nyt ei olla nähty heitä yli pariin viikkoon, koska oltiin kaikki kipeinä jo viikko ennen jouluaattoa ja kaikille on jääny päälle pitkittyny yskä, appivanhemmat on tosi bakteerikammoisia.
Koitan vaan ajatella et okei, ne on nää 6+ - 8+ viikot kun on pahimmat, ehkä sit helpottaa.. 🤞
 
Mullakin jatkuva huono olo. Mitään ruokaa ei voi syödä kahdesti, kun etoo niin paljon. Oksennan päivittäin 🤢🤮
Eikä :disappointed-face: Voimia:red-heart:
Mä en ole vielä kertaakaan oksentanut tai joutunut halailemaan pönttöä. Pari kertaa on tullu oksennut ylös kurkusta suuhun. Lähinnä just sitä palavaa närästystä kurkussa koko päivän. Ja iltaisin, kun pääsee vihdoin sänkyyn nukkumaan, tuntuu miten maailma pyörii ympärillä.
 
Kiitos @cheeräiti !
Mulla on huomenna soittoaika lääkärille. Oon varmaan aika kuiva, kun käyn pissillä vain 2xvrk 🫣 Ruoka pysyy välillä sisällä, mutta jos juon, tulee heti ulos 😔 aamukahvi on ollut mulle toooosi tärkeä, mutta nyt meen jo ilman kahviakin. Vesikin tullut kahdesti ulos tänään. Buuuuu
 
Hei, tulenpa tännekin puolelle vähän vieraana kurkkimaan! LA on siis 1.9. eli aika rajalla ollaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:. Syyskuisiin kirjottelinkin jo, mutta mietin, että olisi kiva seurailla myös muita, jotka ovat ehkä vähän itseäni "edellä". Nyt siis Rv 5+2.
 
Hei, tulenpa tännekin puolelle vähän vieraana kurkkimaan! LA on siis 1.9. eli aika rajalla ollaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:. Syyskuisiin kirjottelinkin jo, mutta mietin, että olisi kiva seurailla myös muita, jotka ovat ehkä vähän itseäni "edellä". Nyt siis Rv 5+2.
Tervetuloa! Itselläkin esikoinen oli LA 22.8. mutta syntyi 2.9. niin olin aina silti elokuisissa, oli nimenomaa hauskaa nähdä mitä on pari viikkoa edellä olevilla!
 
Hei, tulenpa tännekin puolelle vähän vieraana kurkkimaan! LA on siis 1.9. eli aika rajalla ollaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:. Syyskuisiin kirjottelinkin jo, mutta mietin, että olisi kiva seurailla myös muita, jotka ovat ehkä vähän itseäni "edellä". Nyt siis Rv 5+2.
Täällä tänään 5+3 ja LA 31.8/1.9 eli samoissa mennään😍 Täällä oli paljon enemmän jo keskustelua plussan aikoihin niin siksi elokuisten salaiseen päädyin:)
 
Hei, tulenpa tännekin puolelle vähän vieraana kurkkimaan! LA on siis 1.9. eli aika rajalla ollaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:. Syyskuisiin kirjottelinkin jo, mutta mietin, että olisi kiva seurailla myös muita, jotka ovat ehkä vähän itseäni "edellä". Nyt siis Rv 5+2.
Meidän esikoisen LA oli 21.1, syntyi 29.1,
veikkaan et taas mennään viikolla eteenpäin samaan tapaan tämän elokuisen LA 20.8. :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Hei, tulenpa tännekin puolelle vähän vieraana kurkkimaan! LA on siis 1.9. eli aika rajalla ollaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:. Syyskuisiin kirjottelinkin jo, mutta mietin, että olisi kiva seurailla myös muita, jotka ovat ehkä vähän itseäni "edellä". Nyt siis Rv 5+2.
Tervetuloa😊 esikoisen raskaudessa mulla oli myös la 1.9, mutta syntyi jo 26.8😊
 
Mä soitin eilen neuvolaan pahoinvoinnista ja sanoin, etten selviä tästä.. hän laittoi soittoajan neuvolalääkärille täksi päivää (oops, tajusin juuri että unohdin perua sen). Soitin sen jälkeen työterveyshoitajalle joka laittoi soittopyynnön lääkärille. Hän soitti takaisin ja sanoi heti, etten ole työkunnossa ja kirjoitti 3 vkoa sairaslomaa. Kirjoitti myös Xonvean. Ja käski tiputukseen, jos olo huononee. Mullakin alkoi olla, että pissaa tuli vaan muutaman kerran päivässä ja oli ihan tummankeltaista. En siis oksenna, mutta en saa syötyä ja juotua.

Mun oli pakko uhmata pakkasta ja ajaa äitille hoitoon esikoisen kanssa. Hän on miehensä kanssa lomalla, mutta heillä on puilla lämmitettävä talo, eivät voi poistua kotoa näillä pakkasilla. Matkalla pahimmillaan auton mittari näytti -34 astetta ja mietin, että oonko ihan hullu. Mutta täällä on ollut hyvä olla, isovanhemmat leikittää esikoista ja saan levätä. Onneksi ensi viikolla päiväkoti aukeaa. Mummu lähtee myös huomenna meidän mukaan avuksi.

Tuota Xonveaa ei ollut täällä maalaisapteekissa. Sain sen tilattua täksi päiväksi ja illalla saan ottaa ensimmäisen kerran. Mulla on sormet ja varpaat ristissä että auttaisi 🙏🏻
 
Mä soitin eilen neuvolaan pahoinvoinnista ja sanoin, etten selviä tästä.. hän laittoi soittoajan neuvolalääkärille täksi päivää (oops, tajusin juuri että unohdin perua sen). Soitin sen jälkeen työterveyshoitajalle joka laittoi soittopyynnön lääkärille. Hän soitti takaisin ja sanoi heti, etten ole työkunnossa ja kirjoitti 3 vkoa sairaslomaa. Kirjoitti myös Xonvean. Ja käski tiputukseen, jos olo huononee. Mullakin alkoi olla, että pissaa tuli vaan muutaman kerran päivässä ja oli ihan tummankeltaista. En siis oksenna, mutta en saa syötyä ja juotua.

Mun oli pakko uhmata pakkasta ja ajaa äitille hoitoon esikoisen kanssa. Hän on miehensä kanssa lomalla, mutta heillä on puilla lämmitettävä talo, eivät voi poistua kotoa näillä pakkasilla. Matkalla pahimmillaan auton mittari näytti -34 astetta ja mietin, että oonko ihan hullu. Mutta täällä on ollut hyvä olla, isovanhemmat leikittää esikoista ja saan levätä. Onneksi ensi viikolla päiväkoti aukeaa. Mummu lähtee myös huomenna meidän mukaan avuksi.

Tuota Xonveaa ei ollut täällä maalaisapteekissa. Sain sen tilattua täksi päiväksi ja illalla saan ottaa ensimmäisen kerran. Mulla on sormet ja varpaat ristissä että auttaisi 🙏🏻
Hyvä, että sait kunnolla saikkua! ❤️❤️ Tsemppiä!

Mä oksennan kaiken ulos ja sain 2päivää saikkua enkä todellakaan ole työkunnossa, onneksi nyt pari vapaata saikun perään 😔 tänäänkin käynyt pissillä yhden ainoan kerran... Mies hoitaa kaiken, mä makaan vaan sängyssä, en voi nousta edes syömään, saan kaiken sänkyyn 😵‍💫 Perjantaina olisi varhaisultra (jos pystyn mennä 😭) ja siellä ajattelin ottaa puheeksi tän olon 😔
 
Tekaisin tänään rv 6+6 viimeisen testin mikä oli kaapissa. Oli tosi vahva, mutta ei samalla tavalla kun edellinen rfsun testi. Onkohan syytä huoleen vai onko vika nyt vaan tuossa rfsussa kun ei ole laadukkaimpia testejä 🤔 oireet ei ole kokonaan loppuneet eikä vuotoa ole. Rinnat aivan älyttömän kipeät kokoajan ja se pahoinvointi rassaa myös 😖 muuten siis kaikki normaalisti, mutta tuo testi vaan mietityttää
 
Tekaisin tänään rv 6+6 viimeisen testin mikä oli kaapissa. Oli tosi vahva, mutta ei samalla tavalla kun edellinen rfsun testi. Onkohan syytä huoleen vai onko vika nyt vaan tuossa rfsussa kun ei ole laadukkaimpia testejä 🤔 oireet ei ole kokonaan loppuneet eikä vuotoa ole. Rinnat aivan älyttömän kipeät kokoajan ja se pahoinvointi rassaa myös 😖 muuten siis kaikki normaalisti, mutta tuo testi vaan mietityttää
Epäilen että on mitään huolenaiheita, jos ei vuotoa ole ja on jotain oireita! Testiliuskoissa on eroja, sama liuska voi näyttää eri tuloksen pissan vahvuuden ja valmistuksessa syntyneiden erojen takia. Olet raskaana, luota siihen :red-heart: ja jos lopulta tulee jotain murheita, niin niitä ehtii aina varmasti murehtimaan silloin, etukäteen on siis turhaa :red-heart: Saa iloita ja nauttia raskaudesta täysin kipein rinnoin :Winking Face:
 
Tekaisin tänään rv 6+6 viimeisen testin mikä oli kaapissa. Oli tosi vahva, mutta ei samalla tavalla kun edellinen rfsun testi. Onkohan syytä huoleen vai onko vika nyt vaan tuossa rfsussa kun ei ole laadukkaimpia testejä 🤔 oireet ei ole kokonaan loppuneet eikä vuotoa ole. Rinnat aivan älyttömän kipeät kokoajan ja se pahoinvointi rassaa myös 😖 muuten siis kaikki normaalisti, mutta tuo testi vaan mietityttää
Nuilla viikoilla hormonia voi olla jo niin paljon, että kyseessä voi olla ns. "hook effect", kun tuolla termillä googlaa, tulee ihan kuvia r-testeistä, missä viiva on haaleampi normaalista virtsasta ja paljon vahmempi, kun virtsaa on laimennettu vedellä esim. suhteessa 1/3 virtsaa ja 2/3 vettä :)
 
Tänään oli lääke-esittelijä töissä ja edusti Bonjestaa. Pyysin reseptin lääkäriltä. Samalla kirjoitti mulle omepratzolia. Olis ihana saada tää pahoinvointi kuriin. Aloitan omepratzolilla, jos se pahoinvointi helppais kun saadaan närästys kuriin.
 
Tänään oli lääke-esittelijä töissä ja edusti Bonjestaa. Pyysin reseptin lääkäriltä. Samalla kirjoitti mulle omepratzolia. Olis ihana saada tää pahoinvointi kuriin. Aloitan omepratzolilla, jos se pahoinvointi helppais kun saadaan närästys kuriin.
Ahaa toi Bonjesta on joku uus nimi Xonvealle 🤔 Ainakin samat ainesosat molemmissa, sama valmistaja ja nopealla googletuksella pillerit ihan saman näköisiä (raskaana oleva nainen pillerissä vaaleanpunaisella printillä)
 
Takaisin
Top