Yleinen keskustelu

Täällä tänään rv 8+4 ja olo ihan kamala 😔 Joku flunssantapainen iski. Tai lähinnä yskä. Mutta yskä ja orastava paha olo sopivat kauhean huonosti yhteen; aina yskiessä myös yrjö kolkuttelee kurkussa. Lisäksi väsymys ja huimaus on järkyttävää.

Jotain menkkajomoa selässäkin. Jos ei olis edelleen näin huono olo, olisin huolissani. Nyt en vaan jaksa 😅 Ylihuomenna eka neuvola ja perjantaina varhaisultra. 🥰
 
Parvorokko vasta-aineet tulivat negatiivisena takaisin 😍😍 päivän paras uutinen. Toki pitää perjantaina köydä uudestaan kun epäillään tartuntaa hiljattain, silloin verikoe uusittava 10-14 vrk kuluessa ensimmäisestä.
 
Parvorokko vasta-aineet tulivat negatiivisena takaisin 😍😍 päivän paras uutinen. Toki pitää perjantaina köydä uudestaan kun epäillään tartuntaa hiljattain, silloin verikoe uusittava 10-14 vrk kuluessa ensimmäisestä.
Hieno uutinen! Itseä tämä mietityttää, kun työskentelen pienten lasten kanssa. En ole aiemmin sairastanut tautia ja keväällä taitaa usein olla pahin epidemia.
 
Ensimmäinen neuvola uudessa neuvolassa ja kylläpä huojensi! Ihana terkka, joka kuunteli ja vaikutti aidosti ymmärtävän. ❤️

Kirjaa heti np-ultralähetteeseen mun taustoja ja toivoo, että äitiyspoli ottaisi heti koppia tiheämmästä seurannasta ja loppuraskauden&synnytyksen suunnittelusta. Kirjoittaa kuulemma lähetteeseen asiat niin, että "tyhmempikin tajuaa". 😅
 
Hei, meillä uv suunnitelmissa olis mennä paljuilee, mutta olen lukenut vähän kaikkea alkuraskaudessa paljuilusta. Joten onko teillä kokemusta ja mitä mieltä olette onko turvallista mennä paljuun alkuraskaudessa? Vai onko tulehdus tai km riski olemassa😬
 
Hei, meillä uv suunnitelmissa olis mennä paljuilee, mutta olen lukenut vähän kaikkea alkuraskaudessa paljuilusta. Joten onko teillä kokemusta ja mitä mieltä olette onko turvallista mennä paljuun alkuraskaudessa? Vai onko tulehdus tai km riski olemassa😬

Kokemuksia ei taida olla, mutta mielipide löytyy. 😁 Voisin varmaan mennä itse hetkeksi paljuilemaan mutta menisin ensimmäisten joukossa heti kun palju lämmin enkä jäisi pitkäksi aikaa lillumaan. Syynä se, että paljuveden taso laskee tosi nopeasti huonoksi, niin en uskaltaisi ottaa tulehdusriskiä esim menemällä paljuun jossa on jo isolla porukalla tuntitolkulla kylvetty.
 
Hei, meillä uv suunnitelmissa olis mennä paljuilee, mutta olen lukenut vähän kaikkea alkuraskaudessa paljuilusta. Joten onko teillä kokemusta ja mitä mieltä olette onko turvallista mennä paljuun alkuraskaudessa? Vai onko tulehdus tai km riski olemassa😬
Mä en oo tienny että olis riskejä, jos ei oo mitään vuotoja tai vasta ihan loppuraskaus kyseessä. Oon paljuillut kyllä huoletta raskausaikana jos on ollut paikat kiinni :No Evil Monkey:
 
Hei, meillä uv suunnitelmissa olis mennä paljuilee, mutta olen lukenut vähän kaikkea alkuraskaudessa paljuilusta. Joten onko teillä kokemusta ja mitä mieltä olette onko turvallista mennä paljuun alkuraskaudessa? Vai onko tulehdus tai km riski olemassa😬
Meillä on palju ja viimeksi toissapäivänä olin siellä hetken aikaa (ei kovin kuuma vesi). En rehellisesti sanottuna ollut tietoinen että voisi olla jotenkin vaaraksi..
 
Hei, meillä uv suunnitelmissa olis mennä paljuilee, mutta olen lukenut vähän kaikkea alkuraskaudessa paljuilusta. Joten onko teillä kokemusta ja mitä mieltä olette onko turvallista mennä paljuun alkuraskaudessa? Vai onko tulehdus tai km riski olemassa😬
Tulehdusriskiä alkuraskaudessa ei juuri ole, kun kaikki paikat on ihan yhtä piukasti kiinni kuin muulloinkin, mutta jostain joskus olen lukenut, että korkeassa lämpötilassa oleilu voisi olla yhteydessä kohonneeseen km-riskiin (veikkaisin, että tästä kyllä olisi jo enemmänkin dataa ainakin Suomessa, missä saunotaan paljon, joten hieman kallistun siinäkin höpöhöpön puoleen ja itse ainakin olen saunonut aina raskausaikoina). Paljun lämpötila kuitenkaan käytännössä ei ole juuri ruumiinlämpöä korkeampi, joten sanoisin että sinne vaan. 😊 Muista vaan juoda paljon, ettei tule huono olo. 👍🏻 Paljuttelin itse viime raskauden lopullakin, kun paikkojen kerran oli juuri todettu olevan kiinni ja olihan se lämmin vesi ihanaa kipeille paikoille. 👌🏻
 
Mä oon aika toista ääripäätä ja edellisessä raskaudessa välttelin paljuja, poreammeita ja kylpylöitä. Mä ajattelen sen niin, ettei tarvisi ainakaan jossitella asiaa, jos jotain kävisi. Meillä myös hoitoalkuiset raskauden ja mahdollisuuksia raskautumiseen vain muutama yritys, niin sekin tavallaan nosti paineita että halusi karsia kaikki riskit pois.

Taustalla on siis myös, että mun kollega sai työreissulla porealtaasta Singaporesta legioonalaisbakteerin ja joutui teho-osastolle hengityskoneeseen ja melkein kuoli siihen 🙈 perusterve, urheilullinen nelikymppinen mies. Tämähän on Suomen oloissa tosi harvinaista, mutta sen jälkeen olen alkanut katsoa porealtaita ja paljuja ihan eri silmin.
 
Onnistuuko muilla omien viestien laskeminen? Mulla onnistui vielä pari päivää sitten, nyt tulee "tapahtui virhe". Äh, haluaisin jo salaiselle puolelle 😅 toki pitää vielä lisätä itseni myös sinme yhteen listaan, mutta teen sen kunhan tuo viestimäärä on täynnä 😊
 
Onnistuuko muilla omien viestien laskeminen? Mulla onnistui vielä pari päivää sitten, nyt tulee "tapahtui virhe". Äh, haluaisin jo salaiselle puolelle 😅 toki pitää vielä lisätä itseni myös sinme yhteen listaan, mutta teen sen kunhan tuo viestimäärä on täynnä 😊
En ole edes tajunnut laskea. Mistäs kaikista keskusteluista ne viestit voikaan laskea🙈
 
@Haaveilija04 en oo kyllä yhtään varma. Laskin silloin muutama päivä sitten kaikista "elokuiset 2024" alta omat viestit. Sain 14 vaikka ajattelin olevan paljon enemmän. En ehkä osannut 😂😂
 
Takaisin
Top