Yleinen keskustelu

Onkohan kuitenkin normaalia etten itse huomaa sitä, kun kuitenkin on tuo pehmeä iso rasvakerroskin kohdun päällä🤔 huomaan turvotuksen vaan jos on paljon ollut ilmaa maassa. Mulla nyt tosiaan vasta 5+0 menossa
On ihan varmasti normaalia 🤗 Varsinkin noin alussa. Ja muutenkin kehon tuntemukset on varmasti tosi yksilöllisiä jokaisella.
 
Onks teillä muilla tämmöistä turvotusta?! Viikko 4+5 ja pitää hengailla äitiyshousuissa 🙄 Meillä olisi tarkoitus pitää tämä kaikilta salassa rakenneultraan asti, mutta sehän onkin tosi helppoa tällä turvotuksella. "heh, tulipa tässä jouluna vähän mässäiltyä... 🙂" Mikä tähän jeesais? Vettä menee 2litraa ja rapiat päivän mittaan.
En muista, että noissa kahdessa aiemmassa raskaudessa olisi ollut tässä kohtaa jo tätä.
Koko ajan myös tuulimunapelko voimistuu ja mielikin heittää häränpyllyä. 🥺 Silti mieli on onnellinen just nyt!
 

Liitteet

  • 20231222_201357.jpg
    20231222_201357.jpg
    2 MB · Katsottu: 31
Onks teillä muilla tämmöistä turvotusta?! Viikko 4+5 ja pitää hengailla äitiyshousuissa 🙄 Meillä olisi tarkoitus pitää tämä kaikilta salassa rakenneultraan asti, mutta sehän onkin tosi helppoa tällä turvotuksella. "heh, tulipa tässä jouluna vähän mässäiltyä... 🙂" Mikä tähän jeesais? Vettä menee 2litraa ja rapiat päivän mittaan.
En muista, että noissa kahdessa aiemmassa raskaudessa olisi ollut tässä kohtaa jo tätä.
Koko ajan myös tuulimunapelko voimistuu ja mielikin heittää häränpyllyä. 🥺 Silti mieli on onnellinen just nyt!
Mulla on järkyttävää turvotusta, kun tulee muutenkin kaikesta; syömisestä, nälästä, liikunnasta ja liikkumattomuudesta 😂 vahvistunut vaan raskauden myötä ja nyt kutosviikolla vatsa menis helposti jostain yli puolenvälin koosta 🙈
 
Mulla on järkyttävää turvotusta, kun tulee muutenkin kaikesta; syömisestä, nälästä, liikunnasta ja liikkumattomuudesta 😂 vahvistunut vaan raskauden myötä ja nyt kutosviikolla vatsa menis helposti jostain yli puolenvälin koosta 🙈
Siis sama mulla!!! AINA turvottaa normistikin, niin nyt on jo ihan next level 🙈
 
Mä kävin tänään hcg kokeella. Mulla oli siis ultra julkisella omien laskujen mukaan 6+1, ei näkyny sykettä. 4mm sai alkion (rinkulan) pituudeksi, että viikon takaiseen se oli tuplaantunut, mutta sain lähetteen labraan kun ei sitä sykettä löytynyt. Arvo oli yli 11 000 ja omien laskujen mukaan 6+3.

Varasin ensiviikolle torstaille yksityiseen. Tosi kallista se täällä periferiassa on, mutta kai sitä mielenrauhasta maksaa.
 
Täällä kans kamala turvotus jo nyt, en muista että aiemmissa raskauksissa olis näin aikaisin tullut. Aiemmin oon pärjännyt tosi pitkälle normihousuilla, mutta nyt tavalliset housut tuntuu tosi epämukavilta tosta mahan kohdalta. Tällä menolla on pakko kohta ostaa raskausajan housut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla ei oo paino vielä noussut. Ei oo kyllä minkäänlaisia muitakaan oireita. 😅
 
En itse ole käynyt kuukausiin vaa’alla, mutta luulen että paino on kyllä tällä viikolla laskenut aika paljon. (Toki lähinnä nesteitä) Huono olo ja korona vei makuaistinkin, niin tuntuu ihan turhalta väkisin syödä mitään, kun tuntuu ihan kuin pahvia söisi 😔

Viimeksikin paino ensin laski muutaman kilon, mutta lähti sitten kyllä pian nousuun.
 
Täällä kans kamala turvotus jo nyt, en muista että aiemmissa raskauksissa olis näin aikaisin tullut. Aiemmin oon pärjännyt tosi pitkälle normihousuilla, mutta nyt tavalliset housut tuntuu tosi epämukavilta tosta mahan kohdalta. Tällä menolla on pakko kohta ostaa raskausajan housut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Sama juttu täällä 😄 Kunnon turvotuspömppö, äitiyskollarit on nyt just parhautta, ei purista tai kiristä mistään.
 
Onko teillä noussut paino alkuraskaudessa?
Mä en tiedä ihan varmana mun ovulaation aikaista painoa, mut joulukuun alussa herkuttelin aika paljon ja kun tarkistin painon niin oli noussu semmonen perus 1-2kiloa, mikä menee normi painovaihteluun mulla. Nyt oon ollu viikon flunssassa ruokahaluttomana ja paino oli pudonnu 0.8kg. Eli vielä menee kaikki normaaliin painovaihteluun mulla. Yritän tsempata kyllä tässä raskaudessa painon suhteen :thumbs-up: Meillä on salaisissa painokeskustelu, vaikka siihen ei taida olla vielä paljoa kirjoiteltu. Mut tukea on luvassa jos ahdistaa raskauspaino :red-heart:
 
5.1 oleva ultra jännittää ihan kamalasti ja tulee uniin kokoajan 😵 Vatsa ja rinnat on TURVOKSISSA ja työvaatteet kiristää jo nyt 🤭 Miten olette selvinneet tästä kaameasta väsymyksestä tän pimeyden keskellä?
Meillä on samana päivänä ultra! ❤️ Hirveesti jännittää
 
En ole vielä salaisella puolella, niin avaudun vähän täällä toivottavasti tämä ok ja pahoittelut, kun tämmöisellä "negaamisella" kirjoittelen tänne iloisten viestien sekaan.
Mutta siis vieroitusoireet... 😔 Mulla oli todella rankka kesä, lähipiirissä tapahtui paljon ikäviä ja vaikeita asioita ja herkkänä ihmisenä ahdistuin todella pahasti. Sain ahdistukseen Venlafaxin -lääkityksen (225mg), joka oli käytössä vielä plussatessa. Kävin lääkärissä ja lääkäri neuvoi lopettamaan lääkityksen siihen paikkaan, ei siis asteittain vaan kerta rykäyksellä. Ja nyt mulla on todella inhottavat vieroitusoireet - ensimmäistä kertaa elämässäni mitään tämmöistä. Saan sähköshokkeja naamaan ja keho nykii kauttaaltaan ja lihasnykäyksien seurauksena tavarat tippuvat käsistä. Olen ihan jäässä, mutta kuitenkin LITIMÄRKÄ hiestä. Googlailin tuota lääkkeen lopetusta ja aika hurjaa lopettaa "seinään". Toki mulla on raskaus kyseessä ja mitään masennusta tai vastaavaa ei ole kohdallani ollut. Teen joka aamu edelleen raskaustestin yhdessä mieheni kanssa, jotta muistan, miksi kärsin kaiken tämän. Raskaus on ollut meillä enemmän kuin toivottu ja se plussan näkeminen heti aamusta auttaa jaksamaan. Kuvan plussa tältä aamulta. 🥰

En edes tiedä, mitä tällä avautumisella hain, mutta tuntuu hyvältä saada jakaa tämä joidenkin kanssa, kun olo on todella vaikea. ❤️
Ihanaa joulunaikaa kaikille ❤️
 

Liitteet

  • 20231223_124610.jpg
    20231223_124610.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 11
@Sydänkukka Paljon voimia lähipäiviin, josko helpottais pian :disappointed-face::red-heart:

Täällä on tänään 5+4 ollut vähän enemmän ällötystä kuin aikaisempina päivinä. Oli ihan pakko syödä kun oli paha olo, mut sen ruokailun jälkeenkin ällötti. Ja vitamiinien otto on kyl kans yks suoritus huh huh, meinaa tullu samalla nielaisulla takas ylös :Grimacing Face:
 
En ole vielä salaisella puolella, niin avaudun vähän täällä toivottavasti tämä ok ja pahoittelut, kun tämmöisellä "negaamisella" kirjoittelen tänne iloisten viestien sekaan.
Mutta siis vieroitusoireet... 😔 Mulla oli todella rankka kesä, lähipiirissä tapahtui paljon ikäviä ja vaikeita asioita ja herkkänä ihmisenä ahdistuin todella pahasti. Sain ahdistukseen Venlafaxin -lääkityksen (225mg), joka oli käytössä vielä plussatessa. Kävin lääkärissä ja lääkäri neuvoi lopettamaan lääkityksen siihen paikkaan, ei siis asteittain vaan kerta rykäyksellä. Ja nyt mulla on todella inhottavat vieroitusoireet - ensimmäistä kertaa elämässäni mitään tämmöistä. Saan sähköshokkeja naamaan ja keho nykii kauttaaltaan ja lihasnykäyksien seurauksena tavarat tippuvat käsistä. Olen ihan jäässä, mutta kuitenkin LITIMÄRKÄ hiestä. Googlailin tuota lääkkeen lopetusta ja aika hurjaa lopettaa "seinään". Toki mulla on raskaus kyseessä ja mitään masennusta tai vastaavaa ei ole kohdallani ollut. Teen joka aamu edelleen raskaustestin yhdessä mieheni kanssa, jotta muistan, miksi kärsin kaiken tämän. Raskaus on ollut meillä enemmän kuin toivottu ja se plussan näkeminen heti aamusta auttaa jaksamaan. Kuvan plussa tältä aamulta. 🥰

En edes tiedä, mitä tällä avautumisella hain, mutta tuntuu hyvältä saada jakaa tämä joidenkin kanssa, kun olo on todella vaikea. ❤️
Ihanaa joulunaikaa kaikille ❤️
Itse lopetin erään mielialalääkkeen muutama vuosi sitten myös kuin seinään. Kaksi viikkoa kesti mainitsemasi kaltaiset oireet, sitten ne hävisivät. Tsemppiä!
 
Rv 8+1

Paha olo voimistuu lääkkeistä huolimatta, mutta vieläkään ei ole tarvinnut oksentaa! Purkkaa jauhamalla saan olon pidettyä siedettävänä, joten leuat kipeänä nyt jauhan sitten sitä. 😅 Viides lapsi tulossa ja ensimmäinen raskaus, kun ei vieläkään laatta lennä. 👌🏻 Viikotkin kuluvat ihan älyttömän nopeaa tahtia, kun ei olekaan täysin lamaannuttava olo 24/7. Niin toivon, että pysyis tämmösenä eikä tarvis tällä kertaa oksennella itseään toistuvasti sairaalaan. 🤞🏻
 
Takaisin
Top