Yleinen keskustelu

Itsekin aion huomenna olla testaamatta. Helmikuisesta testasin vain neljästi: dpo 10, 12, 14 ja 18. Plus pari digiä. Nyt tällä kertaa jotenkin ihan lähti käsistä 😂

Omakohtaista kokemusta on siis sekä kemiallisesta, varhaisesta keskenmenosta että onnistuneesta raskaudesta. Tulee paljon vertailtua, että miltä vahvistuminen vaikuttaa noihin aiempiin raskauksiin verrattuna. Keskeytyneissä ei itselläni siis vahvistunut kovin hyvin testit, joten siksikin haen noilla testeillä jotain varmuutta omalle mielelleni. Vaikka eihän se lopputulos testaamalla muutu. Joko siellä joku kasvaa tai sitten ei (enää), sen näkee vasta myöhemmin.
 
Mä oon malttanut tänään olla tekemättä raskaustestiä. 🙈 Ajattelin nyt skarpata ja testata jokatoinen päivä vaan ja sit kun on omaan silmään riittävän punakka, lopetan testailun, eli toivottavasti jouluun mennessä. 🙂

Mun mies ei tajua miks mun pitää testailla, vaikka oon sanonut et haluun nähdä että viiva vahvistuu. 😃 Sille riitti ihan se yks positiivinen. Mikähän tää testimania oikein on.. kai se on jotain sellasta et haluaa joka päivä itelleen konkreettisen todistuksen siitä et on raskaana. Vaikka luulisi että vatsan päivittäinen nipistely olisi riittävä muistutus asiasta. Mut ei. Onneks en ole ainoa, mitä täällä seurannut muita innokkaita testaajia. 😃

P.s haluisin jo salaiselle puolelle ja laitoin jo perjantaina siitä pyynnön, mut en vieläkään oo päässyt. 🙉 Ylläpito on viikonlopun vietossa. Sallittakoot! 😃
Joka toinen päivä testaaminenhan on se fiksu tapa ja tuntuu, että se vaan säästää mielenterveyttä 😁 yksi haaleampi tms. tulos niin se kyllä stressaa älyttömästi. Voimia sinne!
 
Helmikuisesta täyttelin sellaista kirjaa kuin Masutyypin ensimmäinen kirja. Oli ihan hauskaa, tosin lopussa jotenkin vähän jäi 😄 En tiedä hommaanko nyt tälle vastaavaa.

Melkein neljä vuotta onnistuttiin välttelemään koronaa, mutta nyt se iski. Mies teki lauantaina positiivisen testin, ja itse heräsin tänään kurkkukipuun. 😭 Muuten ei mitään (paitsi tietty joulun suhteen jännittää ollaanko silloin kunnossa) mutta pelkään ihan valtavasti pikku alkion puolesta. 😔💔 Jätin äsken soittopyynnön neuvolaan, yritän saada sitä kautta verenohennuslääkityksen…
 
@Misa onpa kurja kuulla!!

Mulla oli korona muutama viikko sitten. Tärkeää, ettei kuumeen anna nousta liian korkeaksi! Kainalomittarilla 37.4 oli raja josta suositeltiin Panadolia. Käytin lisäksi kylmäpakkauksia laskemaan kuumetta jotta selvisi minimipanadolilla. Kalaöljy on myös verenohentaja! Kannattaa heti ottaa käyttöön! Ja valtavasti lepoa ja nestettä!
 
Kiitos vinkeistä @Kaakkuri ! Oon käyttänyt tässä muutenkin Primaspania 100mg annoksella, kun oli epäilys, että aiemmat keskenmenot olisi ehkä liittyneet johonkin pikku tukoksiin. Mitään siis ei ole tutkittu, mutta edellinen raskaus onnistui, kun oli Primaspan käytössä joten nyt sen takia käytän sitä tälläkin kertaa.

En vaan tänään ole uskaltanut ottaa, kun oon odottanut jos saan sen hepariinilääkityksen. En tiedä olisiko noita nimittäin ok ottaa samana päivänä rinnakkain. Mutta kohta pakko ottaa se Primaspan jos ei puhelua ala kuulua, kun edellisestä on yli 24h…
 
@Misa Täällä on esikoinen ollut 39'c asteen kuummessa eilisestä aamusta asti. Panadol ja Burana saa aina lämmön alas. Raukka on myös oksentanu pari kertaa hedelmäsoseen syötyään, mut en usko et olis mitään oksennustautia. Mulla rupes eilisen aikana myös kurkku kipuilemaan ja yöllä heräilinkin kokoajan "paksun" kurkun takia. Et täällä sama meininki :sad-face: Mä nyt toivon et jäis tähän eikä pahenis tästä/tulis kuumetta. Mies varmaan joutuu viemään esikoisen lääkärille huomenna aamulla, jos kuumetilanne ei tästä parane. Mulla olis keskiviikkona se gyne&ultra et koitan nyt vaan levätä (minkä tässä esikoisen hoidon ohella voin) ja vetää hunajaa.
 
Sellaista haluaisin kysyä, että onko muut tilanneet jotain odottajan päiväkirjaa täytettäväksi? ☺️ Mä tilasin Adlibrikseltä sellasen kun "Ennen kuin synnyit", sitä odottelen!
Me ei ajateltu odotusajalle mitään kirjaa, mutta vauvakirja mahdollisesti.
 
@Däumeline tsemppiä ja pikaista paranemista myös sinne! ❤️ Meilläkin poika 10kk oksensi toissapäivänä ihan kunnolla kesken välipalan, tuli ihan kaikki ulos ja sen jälkeen iso itku 💔 On myös vähän köhinyt, mutta muuten ollut ihan virkeä. Veikataan että kyllä hänelläkin korona varmaan on. Mutta kuumetta ei ole ollut onneksi ainakaan vielä 🤞
 
Miten menettelisitte? Ollaan tosiaan menossa uutena vuotena laskettelemaan, reissu varattu. En oo kokenut laskettelija (joskus lapsuudessa mennyt joitain kertoja) joten mä ja sisko otettiin lasketteluopettaja tunniks yhtenä päivänä. Onkohan ok mennä oppitunnille varovaisesti ja sitten mennä pari kertaa jotain lastenrinnettä alas, kun on vasta viikoilla 6+2 tossa vaiheessa? 😅 Vähän kyllä jännittää. Kyselen vaan mielipidettä täällä kun ite en oikeen osaa päättää 😆 Pelottaa että kaadun ja vatsa osuu jotenkin.
 
Sellaista haluaisin kysyä, että onko muut tilanneet jotain odottajan päiväkirjaa täytettäväksi? ☺️ Mä tilasin Adlibrikseltä sellasen kun "Ennen kuin synnyit", sitä odottelen!
ostin vaan kivan tyhjän muistivihon viime raskaudessa, en edes tiennyt että on sitä varten kirjoja ennen kuin törmäsin siihen myöhemmin.

Samassa vihossa on vielä hyvin tilaa (jäi kesken 39+0 kohdalla, vaikka syntyi vasta 41+3) niin ajattelin jatkaa samaan vihkoon.

Toivon tulevaisuudessa kolmattakin raskautta, niin mahtunee kaikki samaan kirjaan.

Äitini oli pitänyt päiväkirjaa myös mua odottaessa ja viime raskaudessa se luki sitä samaan tahtiin kun mun raskaus eteni, jakoi jotain otteita. En saanut lukea suoraan, kun oli kaikkea henkilökohtaistakin mukana.

Oon itsekin pitänyt aika henkilökohtaista päiväkirjaa, mm. seksihaluista ja tuntemuksista, niin tarkoitus on että lapsi ei niitä saa lukea :D
 
Mä kopsaan tähän saman mitä kirjottelin jo tuonne lapsettomuuspuolelle. Niin raskas asia etten jaksa moneen kertaan kirjoittaa..

Siis mulla meinaa tulla itku.. hain esikoista päiväkodista ja hoitaja otti puheeksi, että heillä epäillään parvorokkoa. "Mutta eihän se ole aikuisille ja lapsille vaarallinen, vain raskaana oleville alkuraskaudessa kun voi aiheuttaa keskenmenoja ja komplikaatioita".

😭😭😭

Mä sanoin että oon raskaana. Tein just vasta plussatestin. Hoitaja sanoi, et sen saa verikokeella selville ja soita neuvolaan. Ja että meidän tytöllähän punoitti posket ennen sairastumista (punaiset posket parvorokon oire).

Heillä ei oo siis yhtään varmistettua tapausta. Esikoinen oli viime viikon kipeänä ja pois hoidosta, tänään oli ekaa kertaa viikkoon hoidossa. Itse oon tosi kipeä ja odotin sitä, että saan sairastaa rauhassa tiistain ja keskiviikon, ennenkuin taaperolla alkaa joululoma.

Ilmeisesti se ei oo vaarallinen alkuraskaudessa, jos on lapsena sairastanut parvorokon. Jos ei, niin verikokeilla saadaan selville. Aiheuttaa keskenmenoja, sikiöllä anemiaa ja kudosten turvotusta 😭😭😭 ei pitäisi aiheuttaa epämuodostumia.
 
Mä kopsaan tähän saman mitä kirjottelin jo tuonne lapsettomuuspuolelle. Niin raskas asia etten jaksa moneen kertaan kirjoittaa..

Siis mulla meinaa tulla itku.. hain esikoista päiväkodista ja hoitaja otti puheeksi, että heillä epäillään parvorokkoa. "Mutta eihän se ole aikuisille ja lapsille vaarallinen, vain raskaana oleville alkuraskaudessa kun voi aiheuttaa keskenmenoja ja komplikaatioita".

😭😭😭

Mä sanoin että oon raskaana. Tein just vasta plussatestin. Hoitaja sanoi, et sen saa verikokeella selville ja soita neuvolaan. Ja että meidän tytöllähän punoitti posket ennen sairastumista (punaiset posket parvorokon oire).

Heillä ei oo siis yhtään varmistettua tapausta. Esikoinen oli viime viikon kipeänä ja pois hoidosta, tänään oli ekaa kertaa viikkoon hoidossa. Itse oon tosi kipeä ja odotin sitä, että saan sairastaa rauhassa tiistain ja keskiviikon, ennenkuin taaperolla alkaa joululoma.

Ilmeisesti se ei oo vaarallinen alkuraskaudessa, jos on lapsena sairastanut parvorokon. Jos ei, niin verikokeilla saadaan selville. Aiheuttaa keskenmenoja, sikiöllä anemiaa ja kudosten turvotusta 😭😭😭 ei pitäisi aiheuttaa epämuodostumia.
Voi ei mikä tilanne 😭 toivotaan ettei olis sitä ❤️
 
Meillä esikoiselta (8v) leikattiin nielurisat viikko sitten ja tänään piti mennä lääkäriin, ku ei mikään pysy aamuisin sisällä ja öisin käy vessassa 2h välein. Just ennen tota leikkausta kuopus 9kk sairasti kurkunpääntulehduksen, ni valvottiin hänen kanssa monta yötä ku yski ja haukkoi henkeä. Alan olla aika valmis näiden valvomisien kanssa. 🥴

Mulla oli tosiaan korona viimeraskaudessa alussa (vko 7-8) enkä ehtiny saamaan ollenkaan verenohennuslääkitystä. Sillon sanottiin, että pitäs pysyä liikkeessä, ettei niitä tukoksia tule, mutta jos on vuodepotilas, niin se nimenomaan altistaa tukoksille.
 
Heippa kaikille! 🙋🏻‍♀️
Ilmoittaudun varovasti joukkoon! Menossa olisi rv4+2 menkoista laskettuna. Testi vahvistuu kivasti ja digi näytti eilen 2-3. Lapsia ennestään 8v ja 5v ja heitä ennen yksi varhainen km. Tämän raskauden käytännössä ainut oire on voimakas väsymys. Aiemmissa raskauksissa oli todella voimakkaat oireet ja pahoinvoinnin takia olin jopa tiputuksessa. Tämä on niin oireeton, että pelkään hulluna tuulimunaa tai ettei kaikki muuten ole hyvin :sad001 Reilu 2 viikkoa vielä varhaisultraan. Onko muilla tämmöisiä pelkoja ja miten pärjäätte niiden kanssa?
 
@Livie todella kurja tilanne 🥺 Toivotaan, ettei olisi sitä, ja kaikki nyt menisi hyvin ❤️

@Sydänkukka jep täällä yksi pelkääjä 🙋‍♀️ Pari varhaista keskenmenoa takana. Kyllä ne jättää jäljen 😔

Sain neuvolan kautta reseptin Klexaneen, koska oon ihan vuodepotilas nyt. Kuume nousee välillä yli 38 asteeseen, ja laskee sitten, kun voi taas ottaa Panadolia. (6h välein) Eli ei siis vaikutusaika riitä pitämään kuumetta kokonaan poissa 😔 Voi vaan nyt toivoa, että jos tuolla on joku pikkuinen vielä kehittymässä, ettei nyt tästä kuumeilusta kärsisi kamalasti 🥺 Onneksi sentään niiden veritulppien osalta ei pitäisi olla huolta, jos vaan ehdin aloittaa nuo pistokset ajoissa…

Ja jos raskaus jatkuu, niin pääsenkin julkisen kautta varhaisultraan, koska mun kierrot on epäsäännöllisiä. Vaikka ovis on tikutettu ja lämpöjä seurattu, niin silti 😄 Tosi kiva!
 
@Livie todella kurja tilanne 🥺 Toivotaan, ettei olisi sitä, ja kaikki nyt menisi hyvin ❤️

@Sydänkukka jep täällä yksi pelkääjä 🙋‍♀️ Pari varhaista keskenmenoa takana. Kyllä ne jättää jäljen 😔

Sain neuvolan kautta reseptin Klexaneen, koska oon ihan vuodepotilas nyt. Kuume nousee välillä yli 38 asteeseen, ja laskee sitten, kun voi taas ottaa Panadolia. (6h välein) Eli ei siis vaikutusaika riitä pitämään kuumetta kokonaan poissa 😔 Voi vaan nyt toivoa, että jos tuolla on joku pikkuinen vielä kehittymässä, ettei nyt tästä kuumeilusta kärsisi kamalasti 🥺 Onneksi sentään niiden veritulppien osalta ei pitäisi olla huolta, jos vaan ehdin aloittaa nuo pistokset ajoissa…

Ja jos raskaus jatkuu, niin pääsenkin julkisen kautta varhaisultraan, koska mun kierrot on epäsäännöllisiä. Vaikka ovis on tikutettu ja lämpöjä seurattu, niin silti 😄 Tosi kiva!
Voi hitsi! Paljon tsemppejä sinne ja toivotaan sinne paljon tarrausta🥰 Hyvä että sait napapiikin ja pääset varhaisultraan tarkastelemaan tilannetta!
 
Täällä alkoi lieviä vuotoja alkuviikosta rv 7, nyt vähän enemmän. Mitään kipuja ei ole tai muutoin outoa. Edellisessä raskaudessa samat oireet, johtui herkistä limakalvoista. Neuvolasta sanottiin vaan, että odottele ja soita päivystykseen jos oireet voimistuu. Nyt vaan on nämä joulut ja kaikki välissä, niin en oikein tiedä mitä tekisin. Mitä olette maksaneet varhaisultrasta yksityisellä ja onko ollut hyvin aikoja? Rauhottuis vähän mieli, jos pääsis katsomaan mikä tilanne oikeasti on...
 
Sainpas vihdoin ensimmäisen neuvola ajan varattua. Oli joka päivä niin ruuhkaa, että en saanut yhteyttä sinne kun nyt tänään. Toki tässä elellään vasta rv 4+5.
On kyllä älytön huoli jos tuo pikkuinen onkin lopettanut jo kasvamisen🥺 vielä olisi niin kauan aikaa ekaan ultraankin kun niin pienillä viikoilla vielä ollaan. Ahdistaa kyllä se, jos elämää ei tuolla masussa enää ole ja sitten sinne neuvolaan mennään ns turhaan 😖
 
Takaisin
Top