Yleinen keskustelu

Hei, ollaan jo yli puolenvälin siinä viestimärässä, joka tarvitaan salaisen puolen avautumiseen! Itse kirjoitan tarkemmin ja henkilökohtaisuuksia mieluummin salaisella puolella.

Leikkinurkalla saa äkkiä sekä oman 30 viestiä että yhteispotin kerättyä. Tuutteko leikkimään mun kaa? 😅

Ootteko jo pohtinut äitiyspakkausta? Aiotteko ottaa sen vai avustuksen ja miksi?
Oon itse jo päättänyt et otetaan avustus, osa pakkauksen tuotteista on kyllä hyviä ollu lähivuosina, mutta tuotteiden määrä on vähentynyt paljon ja toisaalta itse hankin mielellään kirppiksiltä tms. vaatteet ja muut 😄

Ihana että tänne on tullut paljon uutta väkeä! 🥰

Haluaisin ottaa äitiyspakkauksen ihan jo kokemuksen vuoksi, voin vain kuvitella miten ihana fiilis on se avata ja hypistellä kaikkia tavaroita. 😍 Pitää kuitenkin ehkä kartoittaa miten paljon tavaraa lähipiiriltä on tulossa kierrätettynä, voi olla että pakkaus ei varsinaisesti olisi edes tarpeen.

Ihana että tänne on tullut paljon uutta väkeä! 🥰

Haluaisin ottaa äitiyspakkauksen ihan jo kokemuksen vuoksi, voin vain kuvitella miten ihana fiilis on se avata ja hypistellä kaikkia tavaroita. 😍 Pitää kuitenkin ehkä kartoittaa miten paljon tavaraa lähipiiriltä on tulossa kierrätettynä, voi olla että pakkaus ei varsinaisesti olisi edes tarpeen.
Joo mua just mietityttää se, kun osa tuotteista jäisi varmaan kuitenkin käyttämättä ja tuntuu jotenkin hölmöltä ajatukselta itselle sen takia. Mutta ymmärrän ton kokemuspuolen kyllä 😍

Toisaalta voihan sen hypistelykokemuksen saada niistä lähipiiriltä kiertoon tulevista vaatteistakin tai kirppareita kiertämällä 😍

Minä otan ehdottomasti tälle ensinmäiselle sen pakkauksen, varsinkin kun ne kuosit miellyttävät. Uskon siis, että tätä 2023 pakkausta jaetaan vielä siinä vaiheessa kun itse pakkaukseni (toivottavasti) saan. Unelma siitä, että äitiyspakkauksen voisi jonain päivänä hakea, on ollut minulla pitkään, kuuluu tähän unelman kokonaisuuteen...

Mutta rahana ottaminen ei ole huono ollenkaan. Serkkuni otti rahana ja sai kirpparilta ihan tosi ison läjän vaatteita ja kaikkea muutakin sillä rahalla.

Me otetaan rahana tällä kertaa. Esikoisen kanssa haluttiin ehdottomasti pakkaus, oli mahtava kokemus päästä hypistelemään paketti läpi. Ja tavarat menevät nyt toki sit seuraavallekin. 😊

Esikoiselle oli ihana ottaa pakkaus, seuraavalle en luultavasti ota vaan ostan ehkä erikseen vm. 2024 toppapuvun ja makuupussin. Ne on siitä mukavia et tunnistaa minkä "vuosikerran" vauva ja tosi käytännöllisiä tuotteita. Ja niitä liikkuu hyvin facekirppiksillä ihan uutena.
Tokikaan rahamäärä ei vastaa pakkauksen arvoa mutta jos on vielä samaa sukupuolta kuin esikoinen niin ei paljon mitään tarvitse edes hankkia 😁

Mää otan tällä kertaa rahana. En tykänny yhtään 2023 vuoden äitiyspakkauksesta. Tallessa kaikki esikoisen pakkausesta nii ne tulee varmasti käyttöön seuraavallekki vauvalle.

Otan avustuksen rahana. Ekasta otin pakkauksen mutta toisesta otin jo rahana. Metsästin silloin kirpparilta sen vuoden pakkauksen makuupussin ja teen niin varmaan nytkin. 🙂

Koska teillä on alkanut pahoinvointi? Täällä epäilyttävän hyvä olo enkä yhtään muista koska aiemmista alkoi. 🤔

Otan avustuksen rahana. Ekasta otin pakkauksen mutta toisesta otin jo rahana. Metsästin silloin kirpparilta sen vuoden pakkauksen makuupussin ja teen niin varmaan nytkin. 🙂

Koska teillä on alkanut pahoinvointi? Täällä epäilyttävän hyvä olo enkä yhtään muista koska aiemmista alkoi. 🤔
Mä ajattelin kans sen makuupussin metsästää! Aiemman vuoden (?) haalarin löysin ainakin lähes käyttämättömänä, olisko hintaa ollut 2,50€, sekin löytyy siis 😄 Ostin varuilta jo aiemmin jemmaan ihan hinnan vuoksi.

Mut mitä noita äitiyspakkauksien lähivuosien bodyja ja housuja on tullu vastaan kirppiksillä, niin osa on nykyään tosi huonolaatuisia ja nyppyyntyviä 🙁 Selvästi melko vähän käytettyjä, kankaan laatu on vaan heikkoa. Aiemmin käsittääkseni kaikki ollu tosi laadukkaita. En myöskään itse lämpeä kauheasti noille nepparikietaisubodyille, mikä toki vaikuttaa valintaan omalta osaltaan.

Mekin otetaan rahana. Pakkaus otettiin ekalle enkä koe tarvetta pakkaukselle.

Pahoinvointi on alkanut molemmista siellä 6+ viikoilla
Tänään 5+1, joten sitä odotellessa
Kuopuksen alkuraskaudessa uskottelin itselle ettei välttämättä pahoinvointia tuu, mutta kuinkas vaan kävikään 🥴

Vielä olen kesälomalla mutta ensiviikon jälkeen palaan töihin, kiva jos juts silloin iskee pahoinvointi päälle 😅

Mekin otetaan rahana. Pakkaus otettiin ekalle enkä koe tarvetta pakkaukselle.

Pahoinvointi on alkanut molemmista siellä 6+ viikoilla
Tänään 5+1, joten sitä odotellessa
Kuopuksen alkuraskaudessa uskottelin itselle ettei välttämättä pahoinvointia tuu, mutta kuinkas vaan kävikään 🥴

Vielä olen kesälomalla mutta ensiviikon jälkeen palaan töihin, kiva jos juts silloin iskee pahoinvointi päälle 😅
Hitsi! Mä just täällä 5+4 uskottelen itselleni et ehkä vältän pahoinvoinnin 😂 Tähän mennessä ei siis muuta, kun jotkut hajut just ällöttää ja närästää, en laske pahoinvoinniks vielä...

Hitsi! Mä just täällä 5+4 uskottelen itselleni et ehkä vältän pahoinvoinnin 😂 Tähän mennessä ei siis muuta, kun jotkut hajut just ällöttää ja närästää, en laske pahoinvoinniks vielä...
Ehkä pitääkin uskotella taas, joskushan voi olla niin ettei tuu ollenkaan vaikka olis aiemmissa raskauksissa ollut 😁 tää ei kyllä kuulostanut kovin uskottavalta 🤣 🫢

Ajattelinkin ettei tämän olotilan perusteella vielä tässä vaiheessa voi huokaista helpotuksesta. Parina iltana on kyllä ollut nukkumaan mennessä huono olo.

Mulla ainakin toisessa raskaudessa pahoinvointi oli vähäisempää kuin ekassa
Sama juttu. 😅

Mekin varmaan otetaan pakkaus rahana kun on kaikki tavarat jo esikoisesta tallessa☺️

Määkin vielä itelleni täällä uskottelen että ei tuu toisesta välttämättä niin paha olo, vaikka tänä aamuna lenti ekan kerran yrjö🤢

Toissa kesänä onnistuneesti myin vanhoja vauvanvaatteita kirppisellä pois. Ja ne, jotka eivät menneet, menivät vaatekierrätykseen. Osan esikoisen vauvanvaatteista halusin säilyttää muistona.
Aika suurella todennäköisyydellä otan tämänkin lapsen kohdalla äitiyspakkauksen.

Mulla tuli viime viikolla vuotoa lurahdus, menin yksityiselle ultraan 5+5 kohdalla. Löytyi hematooma vuotokohta syyksi vuodolle. Ei ollut mennyt kesken. Vuoto kuitenkin loppui siihen niin vaikutti normaalilta. Ruskuaispussi näkyi paikallaan, mutta alkio vielä niin pieni, että vasta viikon päästä vois alkaa näkyä sydänäänet. Oon menossa yksityiselle ultraan ensiviikon lopulla uudestaan. Toivottavasti sydänäänet jo löytyisi. Nyt 6+1 menossa. Aluksi oli oireita viikon verran aivan massiivinen rintojen turpoaminen ja kuumotus, totaalinen uupumus, väsymys. Kuitenkin yli viikko sitten noi oireet katosi, rinnat laski pienemmiksi (edelleen rintarauhanen vähän aristaa)makeat hajuvedet ja voimakkaat tuoksut ihmisillä tekee pahaa. Hetkittäin yli tunteellinen. Mutta hyvin vähän oireita. Mikä tietty pelottaa. Kun kaipaisi vahvistusta raskaudelle. Pitkiä päiviä ja viikkoja. Ilmoittaudu ensiviikon yksityisen ultran jälkeen vasta neuvolaan.

Takaisin