Yleinen keskustelu

Tässä oli myös valtavan kiinnostavia ajatuksia! Sattui nyt löytymään haulla ensimmäiseksi tuolta sivustolta, sitä saa varmasti monesta paikasta ja kirjastosta. Itse kuuntelin äänikirjapalvelusta.

Tässä oli myös valtavan kiinnostavia ajatuksia! Sattui nyt löytymään haulla ensimmäiseksi tuolta sivustolta, sitä saa varmasti monesta paikasta ja kirjastosta. Itse kuuntelin äänikirjapalvelusta.

Tää voi olla ihan hyvä näkökulma aiheeseen mutta oon ymmärtänyt ettei sitä välttämättä kannata ottaa liian vakavasti. En ole itse lukenut sitä että toisen käden tietoina vaan. Mutta siis sellainen pieni varaus/kriittisyys kannattaa pitää mukana. Toki tietysti kaikessa mitä lukee.

Tää voi olla ihan hyvä näkökulma aiheeseen mutta oon ymmärtänyt ettei sitä välttämättä kannata ottaa liian vakavasti. En ole itse lukenut sitä että toisen käden tietoina vaan. Mutta siis sellainen pieni varaus/kriittisyys kannattaa pitää mukana. Toki tietysti kaikessa mitä lukee.
Joo, samaa mieltä, en suorilta tekisi kaikkea niin kuin kirjassa sanotaan, enkä ollut kaikista samaa mieltä. Siksi muotoilin, että kiinnostavia ajatuksia siinä. Mutta jollain tavalla kirja vetää samaa linjaa kuin Jari Sinkkonen.

Ranskalainen näkökulma naisen vartaloon oli kyllä järkyttävä.

Mua vähän jännittää, kun on niin herkästi reikiintyvät hampaat. Yleensä olen tosi tarkka ateriarytmistä, käytän xylitolituotteita ruokailun jälkeen, enkä käytä mehuja tms hampaille huonoja juttuja. Näin olen saanut reikiintymisen pysymään kurissa. Nyt kuitenkin pakko syödä jotain parin tunnin välein, ja xylitolipastillit ja purkat yms ällöttää tosi kovin. Missäköhän kunnossa on hampaat tämän jälkeen😕

Jes, mietinkin jo, miksei ole vielä omaa viestiketjua kirjasuosituksille, niin nyt tuli niitäkin! Saa laittaa vielä lisää 🥰

Toivottavasti @Nyyti2 saat hampaat pidettyä kunnossa, tänään neuvolassa juuri höpöttelivät asiasta.

Kuulostaa mielenkiintoiselta kirjalta

Tuntuu, että vastaava on (Menetyksen kokeneiden osastolla ainakin) täällä foorumilla melko yleistä, mutta live-ystäväpiirissäni useimmat eivät ole ollenkaan käyneet varhaisultrassa.

Muita syitä ihmisillä käydä varhaisultrassa on varmasti myös positiivinen, kutkuttava jännitys ja iloisen malttamaton toive nähdä vauva. Ja varmaan se että se on ylipäätään nykyään helposti mahdollista ja hinnat paikoin kohtuullisia. Ei sitä varmaan edes niin kovin kaipaisi, jos ei tietäisi sen olevan mahdollista.
Menetysten takia juurikin varhaisultrissa käydään ja aika yleistä monelle se että haluaa ajoissa tietää onko siellä mitään ettei asia pitkity ensimmäiseen neuvolaan/ultraan asti

Oon kuuntelemassa kirjaa "Kunpa vanhempasi olisivat lukeneet tämän kirjan (ja lapsesi kiittävät, että sinä luit)". Vaikuttaa hyvältä, mutta oisko muita kirjasuosituksia vanhemmuuteen liittyen? 📚
Onko ollut hyvä kirja? Mistä olet kunnellut sen?

Onko ollut hyvä kirja? Mistä olet kunnellut sen?
Aika alussa jo lopetin, kun sovittiin että kuunnellaankin puolison kanssa kaksin. BookBeatista oli kuuntelussa. Hyvältä vaikutti ainakin siihen asti mitä ehdin kuunnella ja ystävät on kyllä kehuneet sitä jo aiemmin.

Palasin takaisin maaliskuisten ryhmään, kun NT-ultrassa laskettuaika vahvistui takaisin maaliskuun puolelle :)
Tervetuloa! Onhan nää ryhmäjaot vähän silleen hassuja koska lasketut ajat päivälleen on silleen hassuja. Eihän niitä edes kaikkialla maailmassa tälleen määritellä vaan ennemminkin muutama viikko jonka sisällä lapsi todennäköisesti syntyy (38-42rv välinen aika). Onko sun ensimmäinen lapsi? Mietin että onko aiemmista lapsista mitään osviittaa että tuppaavatko tulemaan ennen vai jälkeen lasketun ajan.

Tervetuloa! Onhan nää ryhmäjaot vähän silleen hassuja koska lasketut ajat päivälleen on silleen hassuja. Eihän niitä edes kaikkialla maailmassa tälleen määritellä vaan ennemminkin muutama viikko jonka sisällä lapsi todennäköisesti syntyy (38-42rv välinen aika). Onko sun ensimmäinen lapsi? Mietin että onko aiemmista lapsista mitään osviittaa että tuppaavatko tulemaan ennen vai jälkeen lasketun ajan.
Toinen on, joten olisi hän ollut varmaan maaliskuinen anyway jos on esikoiseen yhtään tullut. Hänen piti olla kesäkuinen, mutta reilusti heinäkuun puolelle mentiin kuitenkin 🤭 mutta eihän sitä koskaan tiedä 🙈

Mua vähän jännittää, kun on niin herkästi reikiintyvät hampaat. Yleensä olen tosi tarkka ateriarytmistä, käytän xylitolituotteita ruokailun jälkeen, enkä käytä mehuja tms hampaille huonoja juttuja. Näin olen saanut reikiintymisen pysymään kurissa. Nyt kuitenkin pakko syödä jotain parin tunnin välein, ja xylitolipastillit ja purkat yms ällöttää tosi kovin. Missäköhän kunnossa on hampaat tämän jälkeen😕
Mä suosittelen muuten kokeilemaan ruoan jälkeen esim. suuvettä, jos purkka ja pastilli vielä ällöttää. Niissä on pieni määrä fluoria, joten vaikka happohyökkäys ei suoraan katkeakaan, niin ainakin hammaskiille saa lisäsuojaa siitä fluorista ja se ehkäisee reikiintymistä!

Oon itse suuhygienisti ja alkuvaiheessa kun oli pakko syödä melkein tunnin välein ja kans kaikki ksylitolituotteet jotenki oli "liian makeita", niin mietin näitä samoja juttuja paljon. 😅

Toki suuvedessä on vähän kurjaa, et ne putelit on usein kauheen isoja mukana kannettavaksi, mut jos sulla on vaik joku pikkuinen pullo mihin sitä on helppo ottaa käsilaukkuun mukaan, niin ehdottomasti kannattaa kokeilla. 😁

Takaisin