Yleinen keskustelu

Terveyskylästä löysin tällaisen tiedon. Eli ei katastrofi, että on käyttänyt, mutta parempi jättää nyt väliin. Kalanmaksaöljyä en olekaan koskaan käyttänyt, vain kalaöljyä.

Liitteet

• Screenshot_2023-07-10-14-48-51-43_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2023-07-10-14-48-51-43_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    470.2 KB · Katsottu: 20
Mitääh! Siis mä oon koko ajan syöny hyvällä omalla tunnolla kalaöljykapseleita.😬 Mistä löysit tollasen tiedon?
No siis niin minäkin 😅 Neuvolasta sanoivat, siis on ilmeisesti jotai viitettä et voisi mm. istukkaan vaikuttaa ja sanoivat et kannattaa nyt lopettaa se käyttö ainakin alkuraskauden ajaksi. Ilmeisesti noista ei myöskään ole niin paljon tutkimusta (mikä on kyllä varmaakin totta, kalaöljyt on ehkä aina ajateltu vaan lähinnä positiivisena asiana, koska niistä on hyötyjäkin). Ja siis mulla ihan apteekista ostettuja, ei kyse mistään luontaistuotteesta.
Muokkaus: Siis puhe oli just noista omega3.

Mites teillä oireet? Täällä 5+1, nopeasti väistyvää etovaa oloa, hajuherkkyyttä, turvotus ehkä vähän helpottanut, herkemmin hengästyttää kun aiemmin ja nukkuminen on vähän levotonta. Sit sama oire kun ennen plussaakin alkoi eli närästys, ei kuitenkaan semmosta kipua aiheuttavaa.

Ootteko pitäneet/ajatelleet pitää päiväkirjaa raskaudesta? Mietin itse pitäiskö, toisaalta katonko niitä sit koskaan myöhemmin... 🤭

Mites teillä oireet? Täällä 5+1, nopeasti väistyvää etovaa oloa, hajuherkkyyttä, turvotus ehkä vähän helpottanut, herkemmin hengästyttää kun aiemmin ja nukkuminen on vähän levotonta. Sit sama oire kun ennen plussaakin alkoi eli närästys, ei kuitenkaan semmosta kipua aiheuttavaa.

Ootteko pitäneet/ajatelleet pitää päiväkirjaa raskaudesta? Mietin itse pitäiskö, toisaalta katonko niitä sit koskaan myöhemmin... 🤭
Sinuna pitäisin päiväkirjaa, jos yhtään on hinkua siihen, nimittäin seuraavassa mahdollisessa raskaudessa on kiva lukea missä vaiheessa ollut mitäkin oireita ja fiiliksiä. Mä en ole pitänyt kirjaa, mutta nyt tässä raskaudessa oon palannut vanhoihin Whatsapp viesteihin, joita edellisessä raskaudessa lähetin ja kerroin oireista yms. Mielenkiinnosta on kiva seurata onko samanlainen raskaus kuin edellinen jne.

Oireista, mulla ilmennyt aalloittain tulevaa yökötystä, jatkuvaa tarvetta syödä ja menkkakipuja. Edellisissä raskauksissa näitä menkkakipuja ei mielestäni ole ollut, se vähän mietityttää. Toisaalta edellisestä raskaudesta on niin lyhyt aika ja raskauksia useampia taustalla, niin voisiko vaan olla ihan normaalia.

Sinuna pitäisin päiväkirjaa, jos yhtään on hinkua siihen, nimittäin seuraavassa mahdollisessa raskaudessa on kiva lukea missä vaiheessa ollut mitäkin oireita ja fiiliksiä. Mä en ole pitänyt kirjaa, mutta nyt tässä raskaudessa oon palannut vanhoihin Whatsapp viesteihin, joita edellisessä raskaudessa lähetin ja kerroin oireista yms. Mielenkiinnosta on kiva seurata onko samanlainen raskaus kuin edellinen jne.

Oireista, mulla ilmennyt aalloittain tulevaa yökötystä, jatkuvaa tarvetta syödä ja menkkakipuja. Edellisissä raskauksissa näitä menkkakipuja ei mielestäni ole ollut, se vähän mietityttää. Toisaalta edellisestä raskaudesta on niin lyhyt aika ja raskauksia useampia taustalla, niin voisiko vaan olla ihan normaalia.
Samaa mieltä! Ja lisäks oon kahlannut kaikki kirjoitukseni esikoisen ajalta täältä foorumilta ja verrannut niitä 😀

Onko vinkkejä miten selvitä tästä alkuraskaudesta vilkkaan taaperon (1v3kk) kanssa😭 välillä kun saa hammasta purra ettei oksennus lennä ja toinen roikkuu housunlahkeessa ja vaatii leikkimään tai muuta ohjelmaa🥺 kahviakaan ei tee yhtään mieli, mutta pakko yrittää juua koska särkee päätä ja että pysyis vähän virkeämpänä.

Onko vinkkejä miten selvitä tästä alkuraskaudesta vilkkaan taaperon (1v3kk) kanssa😭 välillä kun saa hammasta purra ettei oksennus lennä ja toinen roikkuu housunlahkeessa ja vaatii leikkimään tai muuta ohjelmaa🥺 kahviakaan ei tee yhtään mieli, mutta pakko yrittää juua koska särkee päätä ja että pysyis vähän virkeämpänä.
Me tosiaan ensimmäistä nyt odotetaan, mutta mulla on muuten kokemusta tuon ikäisistä, ovat tosiaan vilkkaita 😅 Menisin ehkä sinun tilanteessa helpoimman kautta, kiinnostaako häntä esim. tv, joku kirja, väritys, sormivärit, äänikirja, legot, askartelu, yksinkertaiset palapelit? Tai jokin tavaroiden järjestäminen esim. palloja kananmunakennoon tai jotain tavaroita väreittäin jne. Jaksaisiko sellaiseen keskittyä ja pääsisit vähän helpommalla? Joku muu voinee tuomita vaikka tvn tuon ikäiselle, mutta ei musta tuollaisessa tilanteessa pidä kokea minkäänlaista huonommuutta, jos joutuu turvautumaan vähän erilaisiin keinoihin. ❤️

Mulla alkoi toissapäivänä tosi pienesti tuhruttamaan. Ei kipuja. Yöllä sitten alkoi kivut ja isosti vuoto. Aamulla soitin klinikalle ja sain lähetteen verikokeeseen. Hcg vain 19, joten biokemialliseksi luokittelivat. Viikkoja olisi ollut eilen 5+3. Toissa päivänä oli vielä tissit tosi kipeät. Eilen kaikki raskausoireet poissa. Vatsa kramppaa samalla tavalla kuin menkkojen aikaan ja vuoto on myös samanlaista. Ensi viikolla vielä uusinta verikoe, että arvo laskee niin kuin kuuluukin.

Tällasia kuulumisia siis täältä... Jos joku ihana voisi kopioda sen "Maaliskuiset odottajat" -listan ja poistaa mut kohdasta 10.3.? Mun puhelin sekoilee niin en pysty kopioimaan vain sitä vikaa viestiä, vaan kopio kaikki viestit putkeen. Kommentoin sinne listaus-ketjuun, mutta siellä oli jo joku uusi kopsannut listan missä edelleen olin.

Tsemppiä kaikille odotukseen.❤️

Mulla alkoi toissapäivänä tosi pienesti tuhruttamaan. Ei kipuja. Yöllä sitten alkoi kivut ja isosti vuoto. Aamulla soitin klinikalle ja sain lähetteen verikokeeseen. Hcg vain 19, joten biokemialliseksi luokittelivat. Viikkoja olisi ollut eilen 5+3. Toissa päivänä oli vielä tissit tosi kipeät. Eilen kaikki raskausoireet poissa. Vatsa kramppaa samalla tavalla kuin menkkojen aikaan ja vuoto on myös samanlaista. Ensi viikolla vielä uusinta verikoe, että arvo laskee niin kuin kuuluukin.

Tällasia kuulumisia siis täältä... Jos joku ihana voisi kopioda sen "Maaliskuiset odottajat" -listan ja poistaa mut kohdasta 10.3.? Mun puhelin sekoilee niin en pysty kopioimaan vain sitä vikaa viestiä, vaan kopio kaikki viestit putkeen. Kommentoin sinne listaus-ketjuun, mutta siellä oli jo joku uusi kopsannut listan missä edelleen olin.

Poistin sut listalta. Todella kurja juttu, isot pahoittelut ja voimia koko perheelle! ❤️

Voimia sinne❤️ aina ihan sanattomaksi vetää nämä uutiset, itse saman kokeneena😞 hetki kerrallaan🥺

Me tosiaan ensimmäistä nyt odotetaan, mutta mulla on muuten kokemusta tuon ikäisistä, ovat tosiaan vilkkaita 😅 Menisin ehkä sinun tilanteessa helpoimman kautta, kiinnostaako häntä esim. tv, joku kirja, väritys, sormivärit, äänikirja, legot, askartelu, yksinkertaiset palapelit? Tai jokin tavaroiden järjestäminen esim. palloja kananmunakennoon tai jotain tavaroita väreittäin jne. Jaksaisiko sellaiseen keskittyä ja pääsisit vähän helpommalla? Joku muu voinee tuomita vaikka tvn tuon ikäiselle, mutta ei musta tuollaisessa tilanteessa pidä kokea minkäänlaista huonommuutta, jos joutuu turvautumaan vähän erilaisiin keinoihin. ❤️
Näinhän se on❤️ kiitos vinkeistä, pallot kanamunakennoon menee heti kokeiluun kun herää päikkäreiltä☺️

Moikka!

Itellä kans tosi epätodellinen olo. Ei oikeestaan mitään oireita paitsi ennen plussaa (7.7) oli jatkuva pissihätä mutta selin tuntuu nyt jo vähän helpottaneen. Rinnat kasvoi siihen aikaan kun menkat normaalisti tulis ja oli arat. Mut enää ei oo kipeät, tosin turvoksissa edelleen. Jossain kohtaa tuntui sellasta pientä nipistelyä mahassa. Aivan kuin pieni rapu hellästi nappailisi alavatsasta. Nyt ei tunnu enää oikeastaan mitään oireita. Ei pahoinvointia, ei vatsantuntemuksia. Ehkä lähinnä väsymystä. Jännittää että onko siellä kaikki hyvin kun ei tunnu mitään. Tunteet on kyllä vuoristorataa ja liikutuin kissavideoista kyyneliin. Eka neuvola aika on 31.7 mutta en tiedä onko silloin jo ultra kun se on joku terveyden hoitaja ja lääkäriaika vasta 14.8 muistaakseni.

@Milu83 ❤️ Paljon voimia!

@Idam silloin kun odotin meidän toista lasta, esikoisen oli 1,5v. Pahoinvointi oli tosi voimakasta ja kävinkin rv 11 tipassa. Päivät oikeastaan kului niin että makasin esikoisen sängyssä (makaaminen oli pahoinvoinnin kannalta paras) ja esikoinen sitten siihen kiikutti leluja ja yritin siinä hänen kanssaan leikkiä.

Myös extra paljon sai katsoa piirrettyjä, josta siinä hetkessä podin todella paljon syyllisyyttä. Jälkeenpäin ajateltuna eipä se mitenkään haitaksi ollut. Myös paljon mentiin valmisruuilla, sosepusseilla miten nyt helpoiten vain pääsi. Muistan miten istuin wc lattialla oksentamassa, esikoinen vierellä. Päiväunet nukuttiin yhdessä esikoisen sängyssä ja kirjoja luettiin tosi paljon! Rankkaa aikaa oli mutta siitä selvittiin! Siinä hetkessä se ei toki siltä tuntunut. Onneksi tuon ikäinen ei vielä niin ymmärrä ja sopeutui tilanteeseen hyvin. ❤️ Tsemppiä ja hakeuduthan ajoissa tiputukseen jos tilanne alkaa siltä tuntua, itse venytin liian pitkään avun pyytämistä ja olo olikin jo sen mukainen.

Hei kaikillle, tein tänään plussa testin. Esikoinen syntyi joulukuussa 2022 ennenaikaisesti, laskettu aika oli tammikuun alussa.

Nyt sitten jönnitetään kovasti että meneehän kaikki hyvin tässä raskaudessa 😊

Hei kaikillle, tein tänään plussa testin. Esikoinen syntyi joulukuussa 2022 ennenaikaisesti, laskettu aika oli tammikuun alussa.

Nyt sitten jönnitetään kovasti että meneehän kaikki hyvin tässä raskaudessa 😊
Isot onnittelut plussasta! Olkoon jarrusukissa pitoa ja vauvaliimassa sitkeyttä.

Onnea kaikille plussanneille.

Varovaisesti kurkistelen tänne. Laskujen mukaan tänään olisi 4+1 ja laskettu aika 20.3. Ja kolmas lapsi tulossa.

Oireina tällä hetkellä lähinnä turvotus ja rintojen arkuus mutta eiköhän se paha olo sieltä vielä tule.

Heiii mäkin liityn tänne keskusteluihin. Plussa 6.7. ja nyt Flon mukaan 4+6 ja la 16.3. Ennestään löytyy vilkas esikoinen 7/21. Nyt taustalla puolen vuoden yritys ja yksi kemiallinen raskaus toukokuulta, joten erittäin varovaisilla ja vähän skeptisillä fiiliksillä. Harmittaa kun ei voi täysin iloita ja pos.testikin herätti lähinnä ahdistusta vaikka vauva on todella toivottu. Liian tuoreessa muistissa tuo raju pettymys. Lomareissut vie onneksi nyt heinäkuussa ajatuksia hyvin muualle ja oireetkin vielä maltillisia, pissattaa usein, etova olo ja tosi kipeät rinnat mutta näiden kanssa vielä pärjää. Aion soittaa neuvolaankin vasta ensi viikon pe jolloin on 6+0.
Tarrasukkia meille kaikille ❤️
Ja pahoittelut @Milu83 💔

Heippa! Olen vajaan viikon verran, ensimmäisestä plussatestistä alkaen seurannut keskustelua täällä, mutta piti vähän odotella viivojen vahvistumista ennen kuin uskaltauduin mukaan. 😊 Tänään viikot 4+2 ja pahoinvointi iski sen verran vahvasti, että nyt uskaltaa itsekin vähän luottaa. Aiemmissa raskauksissa ei näin pienillä viikoilla ole pahoinvointia vielä ollutkaan. Aiemmat onkin olleet poikia, oiskohan tämä nyt sitten tyttö. 🤔

Takaisin