Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
No siis niin minäkin Neuvolasta sanoivat, siis on ilmeisesti jotai viitettä et voisi mm. istukkaan vaikuttaa ja sanoivat et kannattaa nyt lopettaa se käyttö ainakin alkuraskauden ajaksi. Ilmeisesti noista ei myöskään ole niin paljon tutkimusta (mikä on kyllä varmaakin totta, kalaöljyt on ehkä aina ajateltu vaan lähinnä positiivisena asiana, koska niistä on hyötyjäkin). Ja siis mulla ihan apteekista ostettuja, ei kyse mistään luontaistuotteesta.Mitääh! Siis mä oon koko ajan syöny hyvällä omalla tunnolla kalaöljykapseleita. Mistä löysit tollasen tiedon?
Sinuna pitäisin päiväkirjaa, jos yhtään on hinkua siihen, nimittäin seuraavassa mahdollisessa raskaudessa on kiva lukea missä vaiheessa ollut mitäkin oireita ja fiiliksiä. Mä en ole pitänyt kirjaa, mutta nyt tässä raskaudessa oon palannut vanhoihin Whatsapp viesteihin, joita edellisessä raskaudessa lähetin ja kerroin oireista yms. Mielenkiinnosta on kiva seurata onko samanlainen raskaus kuin edellinen jne.Mites teillä oireet? Täällä 5+1, nopeasti väistyvää etovaa oloa, hajuherkkyyttä, turvotus ehkä vähän helpottanut, herkemmin hengästyttää kun aiemmin ja nukkuminen on vähän levotonta. Sit sama oire kun ennen plussaakin alkoi eli närästys, ei kuitenkaan semmosta kipua aiheuttavaa.
Ootteko pitäneet/ajatelleet pitää päiväkirjaa raskaudesta? Mietin itse pitäiskö, toisaalta katonko niitä sit koskaan myöhemmin...
Samaa mieltä! Ja lisäks oon kahlannut kaikki kirjoitukseni esikoisen ajalta täältä foorumilta ja verrannut niitäSinuna pitäisin päiväkirjaa, jos yhtään on hinkua siihen, nimittäin seuraavassa mahdollisessa raskaudessa on kiva lukea missä vaiheessa ollut mitäkin oireita ja fiiliksiä. Mä en ole pitänyt kirjaa, mutta nyt tässä raskaudessa oon palannut vanhoihin Whatsapp viesteihin, joita edellisessä raskaudessa lähetin ja kerroin oireista yms. Mielenkiinnosta on kiva seurata onko samanlainen raskaus kuin edellinen jne.
Oireista, mulla ilmennyt aalloittain tulevaa yökötystä, jatkuvaa tarvetta syödä ja menkkakipuja. Edellisissä raskauksissa näitä menkkakipuja ei mielestäni ole ollut, se vähän mietityttää. Toisaalta edellisestä raskaudesta on niin lyhyt aika ja raskauksia useampia taustalla, niin voisiko vaan olla ihan normaalia.
Me tosiaan ensimmäistä nyt odotetaan, mutta mulla on muuten kokemusta tuon ikäisistä, ovat tosiaan vilkkaita Menisin ehkä sinun tilanteessa helpoimman kautta, kiinnostaako häntä esim. tv, joku kirja, väritys, sormivärit, äänikirja, legot, askartelu, yksinkertaiset palapelit? Tai jokin tavaroiden järjestäminen esim. palloja kananmunakennoon tai jotain tavaroita väreittäin jne. Jaksaisiko sellaiseen keskittyä ja pääsisit vähän helpommalla? Joku muu voinee tuomita vaikka tvn tuon ikäiselle, mutta ei musta tuollaisessa tilanteessa pidä kokea minkäänlaista huonommuutta, jos joutuu turvautumaan vähän erilaisiin keinoihin.Onko vinkkejä miten selvitä tästä alkuraskaudesta vilkkaan taaperon (1v3kk) kanssa välillä kun saa hammasta purra ettei oksennus lennä ja toinen roikkuu housunlahkeessa ja vaatii leikkimään tai muuta ohjelmaa kahviakaan ei tee yhtään mieli, mutta pakko yrittää juua koska särkee päätä ja että pysyis vähän virkeämpänä.
Poistin sut listalta. Todella kurja juttu, isot pahoittelut ja voimia koko perheelle!Mulla alkoi toissapäivänä tosi pienesti tuhruttamaan. Ei kipuja. Yöllä sitten alkoi kivut ja isosti vuoto. Aamulla soitin klinikalle ja sain lähetteen verikokeeseen. Hcg vain 19, joten biokemialliseksi luokittelivat. Viikkoja olisi ollut eilen 5+3. Toissa päivänä oli vielä tissit tosi kipeät. Eilen kaikki raskausoireet poissa. Vatsa kramppaa samalla tavalla kuin menkkojen aikaan ja vuoto on myös samanlaista. Ensi viikolla vielä uusinta verikoe, että arvo laskee niin kuin kuuluukin.
Tällasia kuulumisia siis täältä... Jos joku ihana voisi kopioda sen "Maaliskuiset odottajat" -listan ja poistaa mut kohdasta 10.3.? Mun puhelin sekoilee niin en pysty kopioimaan vain sitä vikaa viestiä, vaan kopio kaikki viestit putkeen. Kommentoin sinne listaus-ketjuun, mutta siellä oli jo joku uusi kopsannut listan missä edelleen olin.
Tsemppiä kaikille odotukseen.
KiitosPoistin sut listalta. Todella kurja juttu, isot pahoittelut ja voimia koko perheelle!
Voimia sinne aina ihan sanattomaksi vetää nämä uutiset, itse saman kokeneena hetki kerrallaanMulla alkoi toissapäivänä tosi pienesti tuhruttamaan. Ei kipuja. Yöllä sitten alkoi kivut ja isosti vuoto. Aamulla soitin klinikalle ja sain lähetteen verikokeeseen. Hcg vain 19, joten biokemialliseksi luokittelivat. Viikkoja olisi ollut eilen 5+3. Toissa päivänä oli vielä tissit tosi kipeät. Eilen kaikki raskausoireet poissa. Vatsa kramppaa samalla tavalla kuin menkkojen aikaan ja vuoto on myös samanlaista. Ensi viikolla vielä uusinta verikoe, että arvo laskee niin kuin kuuluukin.
Tällasia kuulumisia siis täältä... Jos joku ihana voisi kopioda sen "Maaliskuiset odottajat" -listan ja poistaa mut kohdasta 10.3.? Mun puhelin sekoilee niin en pysty kopioimaan vain sitä vikaa viestiä, vaan kopio kaikki viestit putkeen. Kommentoin sinne listaus-ketjuun, mutta siellä oli jo joku uusi kopsannut listan missä edelleen olin.
Tsemppiä kaikille odotukseen.
Näinhän se on kiitos vinkeistä, pallot kanamunakennoon menee heti kokeiluun kun herää päikkäreiltäMe tosiaan ensimmäistä nyt odotetaan, mutta mulla on muuten kokemusta tuon ikäisistä, ovat tosiaan vilkkaita Menisin ehkä sinun tilanteessa helpoimman kautta, kiinnostaako häntä esim. tv, joku kirja, väritys, sormivärit, äänikirja, legot, askartelu, yksinkertaiset palapelit? Tai jokin tavaroiden järjestäminen esim. palloja kananmunakennoon tai jotain tavaroita väreittäin jne. Jaksaisiko sellaiseen keskittyä ja pääsisit vähän helpommalla? Joku muu voinee tuomita vaikka tvn tuon ikäiselle, mutta ei musta tuollaisessa tilanteessa pidä kokea minkäänlaista huonommuutta, jos joutuu turvautumaan vähän erilaisiin keinoihin.
Isot onnittelut plussasta! Olkoon jarrusukissa pitoa ja vauvaliimassa sitkeyttä.Hei kaikillle, tein tänään plussa testin. Esikoinen syntyi joulukuussa 2022 ennenaikaisesti, laskettu aika oli tammikuun alussa.
Nyt sitten jönnitetään kovasti että meneehän kaikki hyvin tässä raskaudessa