Yleinen keskustelu

Onko teillä alkanut pahoinvoinnit? Joko teistä joku oksentaa ihan kunnolla vai onko olo vaan etovaa?

Tää alku on aina niin paha, onneks loppuu loma niin ei kerkee töissä tätä miettiä😅 Toki jos jatkuu töissä pahoina oloina niin sit haluun äkkiä lomalle takas😆

Kumpa meillä kaikilla menisi hyvin ja saatais pikkuset maailmaan🩷
Vähän etovaa oloa aamuisin, lähinnä ei voi syödä vatsaa ihan täyteen tai alkaa tekemään pahaa. Esikoisesta oksensin aamuisin monta viikkoa. Kkm raskaudessa oli vaan etovaa oloa ja kertaalleen kävin pytyllä yökkimässä. Saa nähdä miten tällä kertaa 😅

Mulla eilen tuli ekaa kertaa selvästi sellaista etovaa oloa, mutta tosi lieviä on vielä oireet. Hassua, kun toisaalta on iloinen siitä että on huono olo, mutta eihän se toisaalta silti hyvältä tunnu. 😅

Sorruin tekemään pc:n puikkotestin, vaikka siis tosiaan eihän mulla edes ole mitään saman testin vertailukohdetta eikä nyt ole edes aamulla testattu 🙄😂 Kaks selkeetä viivaa edelleen, ei mitkään leffaviivat, mut tota ei nyt tarvinnu yhtään tihrustella verrattuna rfsuhun. Onneks maanantaina pitäs tulla ne testit ulkomailta nii voi seurailla vahvistumista ellei tuu suoraan tasavahvaa 🥺

Hellou. Täällä kun on aina puhetta raskausoireista niin mulla ei esikoisen odotusaikana ollut yhtään mitään oireita. Kokoajan pelkäsin et kesken menee kun ei mitään oireita ollut. 2 kertaa kävin varhaisultrassakin tarkistamassa tilannetta kun oli niin vaikee uskoa. että siellä ketään on kun ei ole yhtään mitään oireita edes. Niin sieltä vain terve lapsi syntyi 7/22.
Nytkään ei ole mitään oireita niin toivon ettei tulekkaan nii on yhtä helppo raskaus kun esikoista odottaessa. Toki tämä vielä alussa, että mitä vaan voi tapahtua vielä.

Helou!

Täällä nyös plussattiin 1.7. Dpo13. Ollaan oltu jo pitkään lahjasoluhoidoissa vaimoni kanssa. Ensin yksityisellä ja sitten julkisella. Ensimmäisestä IVF-hoidosta pakastealkion siirrosta vihdoin onnistuminen.💜

Raskausoireista. Mulla ennestään heteroliitosta kaksi teiniä, eikä kummankaan aikana mitään muita raskausoireita, kuin kipeät rinnat. Ei pahoinvointia yhtään.

Nyt mennään 4+6 ja rinnat tosi kipeät, väsyttää paaaaljon, tosi heikko olo, kun tulee nälkä, jotkut ruoat ällöttää ja pakko lopettaa syöminen kesken, repäisykipuja, vihlontaa nivusissa, finnit!

Meillä on lapsettomuusklinikan kautta varhaisultra rv 7+2. (kuuluu asiaan). Neuvola myös varattu ja se on rv 9+1.

Vaikka mulla on kaksi lasta ennestään niin tää tuntuu silti ihan uudelta ja ihmeelliseltä. Samalla myös aika pelottavalta. Aikaa edellisestä raskaudesta kun on jo 12 vuotta.😅

Millaisia fiiliksiä teillä muilla on?

Mulla on kauhea jatkuva pelko keskenmenosta, vaikka taustalla ei siis ole edes keskenmenoja ja todennäköisyydet kertoo muuta. Ei oo mitään km viittaavia oireitakaan. Laskin eilen missä vaiheessa CB viikkotestin voi tehdä arvioitujen pitoisuuksien perusteella, jotta näyttäisi 2-3 ja 3+ viikkoa 😅 Ens ke voin tehdä seuraavan testin. Oon ehkä kuullut liikaa ympäriltä keskenmenoista ja toki ne onkin yleisiä, mutta vaikea käsittää, että meillä voisi mennä kaikki hyvin (ja se olisikin todennäköistä).

Hellou. Täällä kun on aina puhetta raskausoireista niin mulla ei esikoisen odotusaikana ollut yhtään mitään oireita. Kokoajan pelkäsin et kesken menee kun ei mitään oireita ollut. 2 kertaa kävin varhaisultrassakin tarkistamassa tilannetta kun oli niin vaikee uskoa. että siellä ketään on kun ei ole yhtään mitään oireita edes. Niin sieltä vain terve lapsi syntyi 7/22.
Nytkään ei ole mitään oireita niin toivon ettei tulekkaan nii on yhtä helppo raskaus kun esikoista odottaessa. Toki tämä vielä alussa, että mitä vaan voi tapahtua vielä.
Sullakin viime vuoden heinäkuinen.❤️ Miltä tuleva ikäero ajatuksena tuntuu? Mua vähän hirvittää näin pieni ikäero, vaikka onhan pienempiäkin. Heinäkuinen tuntuu vielä ihan vauvalta mulle ja onkin tietysti vielä pieni. Meillä kun on näitä lapsia useampia, niin hiukan mietityttää.

Mulla on kauhea jatkuva pelko keskenmenosta, vaikka taustalla ei siis ole edes keskenmenoja ja todennäköisyydet kertoo muuta. Ei oo mitään km viittaavia oireitakaan. Laskin eilen missä vaiheessa CB viikkotestin voi tehdä arvioitujen pitoisuuksien perusteella, jotta näyttäisi 2-3 ja 3+ viikkoa 😅 Ens ke voin tehdä seuraavan testin. Oon ehkä kuullut liikaa ympäriltä keskenmenoista ja toki ne onkin yleisiä, mutta vaikea käsittää, että meillä voisi mennä kaikki hyvin (ja se olisikin todennäköistä).
Sama homma täällä, vaikkakin mulla on siis yksi edeltävä keskenmeno. Niitä tapahtuu niin paljon, että vaikea on olla ajattelematta mahdollisuutta, ja onhan se toisaalta semmoista itsen suojelemista, ettei se pettymys iske sitten ihan kirkkaalta taivaalta jos ikävästi käy.

Toisaalta raastavaa ja toisaalta huojentavaa on se, että itse ei oikein voi tehdä nyt mitään muuta kuin odotella. Ja toivoa parasta! 🥰

Ensimmäisen kohdalla oltiin ex-mieheni kanssa niin sinisilmäisiä, että yhdistelmävaunutkin tuli ostettua jo ennen ensimmäisen kolmanneksen loppua.🫣😅 Tokan kanssa en ehtinyt murehtia mistään ja raskaus meni siinä sivussa esikoista hoitaessa.😅 Lapsilla ikäeroa 1v10kk.

Nyt kun ikää on jo kohta 40 niin pelkoja on, mutta samalla yritän olla ajattelematta liikaa asiaa ja nauttia tästä mitä nyt saadaan vaimoni kanssa kokea.💜

Tulipahan sekava viesti äskön. Jostain syystä kopio tekstejä moneen kertaan. Nyt pitäisi olla paremmin luettavissa taas.😅

Mua mietityttää vähäoireisuus, vaikka pitäisi näin neljännen kohdalla jo tietää että raskaudet on erilaisia. Silti pieni pelko tai epäilys siitä, kasvaakohan kohdussa mitään. Varasin varhaisultran, se olisi perjantaina. Oliko joku muukin menossa varhaisultraan tai käynyt jo?

Tähän raskauteen suhtautuminen on vähän erilainen kuin muihin, jotenkin melko maltillinen suhtautuminen. Ei ole vaaleanpunaisia laseja silmillä 😅 ehkäpä kun kuopuksen vauvavuosi vasta päättyi, niin on tuoreessa muistissa raskaus ja vauva-arjen todellisuus.

Me ollaan ainakin menossa varhaisultraan 7+2, mutta siihen on pari viikkoa vielä. Toivottavasti sullakin tulee hyviä uutisia siellä!

Musta on hauska ajatella, että täällä me jo on ehditty yli sadan viestin verran keskustella, kun viimeiset maaliskuiset vasta hedelmöittyvät näinä päivinä. 🤭

Ensimmäisen kohdalla oltiin ex-mieheni kanssa niin sinisilmäisiä, että yhdistelmävaunutkin tuli ostettua jo ennen ensimmäisen kolmanneksen loppua.🫣😅 Tokan kanssa en ehtinyt murehtia mistään ja raskaus meni siinä sivussa esikoista hoitaessa.😅 Lapsilla ikäeroa 1v10kk.

Nyt kun ikää on jo kohta 40 niin pelkoja on, mutta samalla yritän olla ajattelematta liikaa asiaa ja nauttia tästä mitä nyt saadaan vaimoni kanssa kokea.💜
No siis näistä hankinnoista niin mähän oon harrastanu kirppiksiltä vaatteiden hamstrausta tän kevään ja niitä on jo pahvilaatikollinen 😂 Meiltä löytyy myös mun ostamana kaukalo- ja lämpöpussit, sekä leikkimatto, yhdet tai kahdet mamajuoksuhousut, kaikki siis käytettyjä. Ja meillä siis alkoi yritys vasta kesän alussa, eli keräilin näitä hyvän aikaa etukäteen 🤭 Osa ajatelee varmaan ihan järjettömäksi touhuksi mut aika pitkän pennin tuolla säästää ja toisaalta onpahan ollut mukava kierrellä kirppiksellä hypistellen😄 Enkä usko et mulla vaatteet leimautuisi vaikka mahdolliseen keskenmenoon tms. niin etten vois niitä käyttää.

Mua mietityttää vähäoireisuus, vaikka pitäisi näin neljännen kohdalla jo tietää että raskaudet on erilaisia. Silti pieni pelko tai epäilys siitä, kasvaakohan kohdussa mitään. Varasin varhaisultran, se olisi perjantaina. Oliko joku muukin menossa varhaisultraan tai käynyt jo?

Tähän raskauteen suhtautuminen on vähän erilainen kuin muihin, jotenkin melko maltillinen suhtautuminen. Ei ole vaaleanpunaisia laseja silmillä 😅 ehkäpä kun kuopuksen vauvavuosi vasta päättyi, niin on tuoreessa muistissa raskaus ja vauva-arjen todellisuus.
Mekin mennään, mutta vasta vk 30 kun ollaan jo 8. viikolla. Ovumia oli täällä huomattavasti edullisempi, ihan törkeen hintasia noi Terveystalo yms. Pääkaupunkiseudulla ois ollu halvempaa, mut ei jakseta sinne asti erikseen lähteä.

Me ollaan ainakin menossa varhaisultraan 7+2, mutta siihen on pari viikkoa vielä. Toivottavasti sullakin tulee hyviä uutisia siellä!

Musta on hauska ajatella, että täällä me jo on ehditty yli sadan viestin verran keskustella, kun viimeiset maaliskuiset vasta hedelmöittyvät näinä päivinä. 🤭
Ja muutama saadaan vielä kirjoitella, et saadaan 500 viestiä kasaan ja salainen puoli auki. 😄

Sullakin viime vuoden heinäkuinen.❤️ Miltä tuleva ikäero ajatuksena tuntuu? Mua vähän hirvittää näin pieni ikäero, vaikka onhan pienempiäkin. Heinäkuinen tuntuu vielä ihan vauvalta mulle ja onkin tietysti vielä pieni. Meillä kun on näitä lapsia useampia, niin hiukan mietityttää.
Kyllähän se pelottaa et miten pärjää. Oon tämän heinäkuisen totaali yh. Yhdessä sillon pitkään yritettiin lasta ja käytiin lapsettomuushoidoissa heinäkuisen isän kans mut hän päättiki hylätä oman lapsensa kun ei ollutkaan niin helppo alku vauvan kans. Tällä maaliskuisella on eri isä ja tätä ei suunniteltu mitenkään et yllätys oli suuri kun testin tein. Pelottaa myös muiden reaktiot kun kaksi pientä eri isille 😬 Väsymys voi olla kyllä valtavaa kun ei heinäkuinenkaan vielä osaa öitä nukkua ku allergian takia vaivaa ja kaikkea. Ajatukset on vielä ihan sekaisin kun ei oo jotenki käsittäny et oon raskaana taas. Synnytys myös pelottaa todella paljon koska heinäkuisen kohdalla oli todella traumaattinen käynnistys ja synnytys.

No niin neuvolaankin aika nyt varattu 😍 Kovasti odotan varhaisultraa ja et päästäis jo näkemään onhan siellä pikkunen matkassa ja kaikki ok 🥺❤️ Olo edelleen aika oireeton, jotkut hajut ällöttää, turvotusta, väsymystä ja närästystä. Mulle yllättävä uus tieto oli, että alkuraskaudessa ei suositella kalaöljyjä. Kalan syöminen toki ok, mutta ei esim. kalaöljykapseleita (näitäkin löytyy mama-merkillä)... Olin kuullut aiemmin, että loppuraskaudessa ei synnytykseen liittyvän vuotoriskin vuoksi, mutta alkuraskauteenkaan ei siis suositella 😯 Noh, onneksi selvisi näin pian.

No niin neuvolaankin aika nyt varattu 😍 Kovasti odotan varhaisultraa ja et päästäis jo näkemään onhan siellä pikkunen matkassa ja kaikki ok 🥺❤️ Olo edelleen aika oireeton, jotkut hajut ällöttää, turvotusta, väsymystä ja närästystä. Mulle yllättävä uus tieto oli, että alkuraskaudessa ei suositella kalaöljyjä. Kalan syöminen toki ok, mutta ei esim. kalaöljykapseleita (näitäkin löytyy mama-merkillä)... Olin kuullut aiemmin, että loppuraskaudessa ei synnytykseen liittyvän vuotoriskin vuoksi, mutta alkuraskauteenkaan ei siis suositella 😯 Noh, onneksi selvisi näin pian.
Mitääh! Siis mä oon koko ajan syöny hyvällä omalla tunnolla kalaöljykapseleita.😬 Mistä löysit tollasen tiedon?

Takaisin