Yleinen höpinäketju 🥰

Mulla kans pahoinvointia on ollut vaihdellen eri vuorokauden aikoihin. Kyllä se aamu ja aamupäivä yleensä pahimmat on olleet, mutta jos syömisten väli venyy liian pitkäksi niin ällötys tulee kyllä illastakin. Puoliso kiikuttaa mulle aamuisin aina kylmän lasillisen mehua ennen kuin nousen sängystä, se on tuntunut jonkin verran auttavan. 👍🏻
 
Mulla on täysin normaali olo. Ihmeen vähän väsyttää. Pahoinvointi on alkanut yleensä vko 6, joten siihen vielä muutama armonpäivä aikaa. Mulla on siis neljä lasta jo ja alkuraskauden pahoinvointi on ollut hyvin vaihtelevaa (eikä muuten millään tavalla ennustellut lapsen sukupuolta!!!) Ekassa raskaudessa kärsin migreenistä ekat 3kk, toisessa raskaudessa voin todella pahoin aamuisin. Ainoa keino miten selvisin aamupäivästä oksentamatta, oli se että en syönyt enkä juonut ennen puolta päivää yhtään mitään. Kaikki tuli nimittäin saman tien ulos, myös vesi. Tosi terveellistä :D Loput kaksi on mennyt aika vähillä oksenteluilla, mutta tiedostan myös sen, että olen ollut fyysisesti paremmassa kunnossa näiden raskauksien aikana kuin aiemmin, ja syönyt monipuolisemmin ja säännöllisemmin. Liekö sillä ollut merkitystä.
 
Mä vielä vaan vähän lueskelen ja seuraan teiän muiden menoa, oottelen näitä lopulta sit kuitenkin hirveän vaatimisen jälkeen mittaukseen saatuja Hcg arvojani. Melko matala on mutta toisaalta tässä kun on tasan yks mahdollisuus et on voinut edes raskautua😁 niin ainakin netissä olevien mittareiden mukaan olis mahollisuus normiraskauteen. Seurailen...🙂
 
Mä jo malttamattomana odottelen meidän salaista ryhmää ja kässäketjua sinne. Oon koittanut löytää kivaa villahaalarin ohjetta, sellasta jotain ihan perus. Löysin yhden novitan nallen ohjeen. Saatan sellaisen tekaista langoista, joita löydän kotoa :)
 
ana odottelen meidän salaista ryhmää ja kässäketjua sinne. Oon koittanut löytää kivaa villahaalarin ohjetta, sellasta jotain ihan perus. Löysin yhden novitan na
Dropsilla oli myös ihana villahaalari, ja sellainen housut + myssy -setti, joihin löytyisi langat jo valmiina, sopivan neutraalissa värissäkin vielä. Sormet syyhyäisi puikoille mutta ajattelin nyt ainakin varhaisultraan asti yrittää odottaa, joka on ensi viikon viikonloppuna.
 
Dropsilla oli myös ihana villahaalari, ja sellainen housut + myssy -setti, joihin löytyisi langat jo valmiina, sopivan neutraalissa värissäkin vielä. Sormet syyhyäisi puikoille mutta ajattelin nyt ainakin varhaisultraan asti yrittää odottaa, joka on ensi viikon viikonloppuna.
Jep haluisin kans aloittaa tekee vauvalle jo jotain - mut mulla onneks jarruttaa vielä keskeneräinen projekti ja sen jälkeinen, jotka pitäs saada eka valmiiksi. Eli saa luonnostaan odotella vähän pidemmälle, mikä om tosi hyvä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Jep haluisin kans aloittaa tekee vauvalle jo jotain - mut mulla onneks jarruttaa vielä keskeneräinen projekti ja sen jälkeinen, jotka pitäs saada eka valmiiksi. Eli saa luonnostaan odotella vähän pidemmälle, mikä om tosi hyvä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Toi on kyllä hyvä, ehtii oikeasti miettiä mitä haluaa/kannattaa tehdä!
 
Ootteko muut innokkaita tekemään asioista listoja? 🤭 Mitä neuloa vauvalle, hankinnat, vaatteet ym. listoja alkanut jo kertyä😅
Mä en oo😂 Teen kyllä listoja välillä mut kun se kauppalistakin on aina lopulta kotona pöydällä..😂😂😂 Lähinnä jvaan uhlia yms varten teen vieraslistaa jne 🙂
 
Dropsilla oli myös ihana villahaalari, ja sellainen housut + myssy -setti, joihin löytyisi langat jo valmiina, sopivan neutraalissa värissäkin vielä. Sormet syyhyäisi puikoille mutta ajattelin nyt ainakin varhaisultraan asti yrittää odottaa, joka on ensi viikon viikonloppuna.
Mulla kans toi varhaisultra, johon saakka yritän malttaa odottaa. Oon ennen raskautta ostanut yhden kerän sellaista vaaleaa, täplikästä lankaa. Jos ultrassa on vaan kaikki hyvin niin siitä ajattelin jotain neuloa 🥺🙏 jostain Dropsin setistä oon neulonut kummilapselle vaatetta alkuvuodesta, mutta ihana ois päästä tekemään omallekin ♥️
 
Ootteko muut innokkaita tekemään asioista listoja? 🤭 Mitä neuloa vauvalle, hankinnat, vaatteet ym. listoja alkanut jo kertyä😅
Sähköisiä listoja tuppaan tekemään, ja Pinterestiin kans ideoita kerään ikään kuin to do- (ja joskus enemmän to dream-) listan tavoin. Pinterest on jo ihan täydellä käytöllä, mutta vielä mitään isompia listoja en oo alkanut tehdä. Noissa monissa raskausajan sovelluksissakin näyttää listoja olevan valmiina, mikä on musta aika kiva, jos sähköisiä listoja tykkää käyttää! ☺️
 
Rakastan listoja ja paperille kirjaamista. Arki on niin täynnä informaatiota, että unohdan muistettavat asiat samantien, jos en kirjoita ylös.

Käsityöjutuista voin puhella sitten tuolla salaisella puolella enemmän!
 
Mulla on Amazonissa jo kansio vauvalle, mihin oon keränny haluamiani juttuja :tears: Täälläpäin kaikki saa tilattua Amazonista kätevästi päivän/parin päivän toimituksella kotiovelle.
Tänään googlettelin myös tietoa noista synnytyssairaaloista ja katsoin toisen sivulta virtuaaliesittelyn huoneista. Kyllä sitä kummasti alkaa näitä pohtimaan ja listaamaan, vaikka vielä pitkä matka edessä.
Mä oon nyt kutonut metsänvihreällä langalla vauvalle kypäräpipon ja hanskat, ovat sitten unisexit. Peiton ajattelin kutoa vähän vaaleammasta vihreästä langasta. Tekis mieli kutoa pienelle sukat oranssista langasta 🧡
 
Mää oon ihan surkea neuloja, mutta onneksi mun äiti on innokas ja taitava. Äiti teki jo mun toiselle lapselle merinovillalangasta bodyn ja villahousut ja oli kyllä talvivauvalle ihan ykkösjuttu. Tykkäsin kyllä näistä kovasti, tallessa on kyllä vielä odottamassa tätä tulevaa. 😊
 
Täällä ei vielä pahoinvointia ole, mutta päänsärky ja närästys löytyy.
Ja aivan kauhea turvotus! Työhousut ei mahdu enään kiinni, eikä oikeen kehtaisi isompiakaan pyytää, ettei vielä herää epäilyt 🙈 Onko muilla?
 
@Nasu85 Mä oon tottunu pitämään aina suht tiukkoja urkkaleggingsejä esikoisen kanssa oleskellessa, mutta nyt ei kyl enää hirveästi kykene :Grimacing Face: Ajatuskin kireästä ahdistaa, pyrin pitämään mun löysimpiä lökäreitä jne.
 
Ootteko muut innokkaita tekemään asioista listoja? 🤭 Mitä neuloa vauvalle, hankinnat, vaatteet ym. listoja alkanut jo kertyä😅
Joo, lisäsin muistikirjaan vauvaosion, johon on alkanut välilehtiä tulla. Sinne olen nyt kerännyt netistä neulontaohjeita ja hankintalistoja. Oon tainnut saada mieheltä vähän puraisun listojen tekemiseen 🤓
 
Täällä ei vielä pahoinvointia ole, mutta päänsärky ja närästys löytyy.
Ja aivan kauhea turvotus! Työhousut ei mahdu enään kiinni, eikä oikeen kehtaisi isompiakaan pyytää, ettei vielä herää epäilyt 🙈 Onko muilla?
Tuossa kun tein plussatestin niin oli enemmänkin turvotusta, ilmaa mahassa ja piti pitää löysempiä housuja. Nyt ihan ”normi” olotila ja housut ei ole vielä käyneet pieniksi vyötäröltä.
 
Mä tipahdin vähän tänne taustalle, mut oon kyllä ahkerasti lueskellut teidän juttuja. :No Evil Monkey: Masennuin niin totaalisesti taas tuosta tuhruvuodosta, ettei oikein enää jaksanut innostua tästä raskaudesta. Koitin soittaa naistenklinikalle, mutta kuten arvasin sieltä vastasi kaikkien aikoen tylyin tyyppi, joka ilmotti heti et voi olla normaalia kiitos hei. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Myönnän et hormonihuuruissa tuli laitettua vähän tulenkatkuista palautetta.

No ei omapää vaan kestänyt odotella , kun vuoto on vaan sitkeesti jatkunut. Tänään käväsin sitten varhaisultrassa ja kyllähän sieltä tyyppi löytyi! :smiling face with heart-eyes: Vastasi aivan täysin viikkoja (6+4) , vahva syke ja kaikki näytti niin normaalilta kuin voi.Ei kä tietenkään taaskaan vuodolle löytynyt mitään selitystä. Lääkäri sanoi ettei tietenkään voi luvata että raskaus sujuu normaalisti, kun vuotoa kerta on ( ja vaikkei olisikaan) mut nyt kaikki ok. Ja joo aikaiset on viikot, mut eniten pelkästin tuulimunaa joten sitä tämä nyt ei ollut.

Mut päätin et päivä kerrallaan katsotaan mitä tuleman pitää! :Person With Folded Hands: Ja myös sen takia osanotto keskusteluun on ollut vähän heikko, koska olo on aika :Grinning Face With Smiling Eyes::Grinning Face With Smiling Eyes::Grinning Face With Smiling Eyes: Mitään en halulaisi syödä, mut pakkohan sitä on. Pelkkä ajatus ruoasta etoo. Syömisen jälkeen etoo jne. No mut täällä siis taas :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Takaisin
Top