Yksin odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jenni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiada hengailee vaa etukäteen kättäril :-D Toki mun puolesta ois saanu käydä useemmi et mul ois seuraa ollu, mut nyt on sit hyvin harjoteltu millä tullaan sairaalaan ja mis siel on mitäki :-D

Koko isyystestiasia tuntuu edelleen mysteeriltä, vaikka oon koittanut ottaa siitä selkoa jo kesästä saakka.. No, ehkä saan siihen vihdoin selkoa ens torstaina kun mennään pumpernikkelin kanssa tapaamaan sitä lastenvalvojaa. Tuskin tuon isä on tulossa, joten lastenvalvoja saa sit olla häneen yhteydessä.

Mutta käsittääkseni lastebvalvojan luona, jonne äiti saa nykyään automaattisesti ajan, jollei ole naimisissa, täytyy joko ilmoittaa ettei isästä ole tietoa/ei halua isyyttä tunnustettavan TAI isyys tunnustetaan/testataan. Jos isyystestin haluaa tehdä myöhemmin, prosessi on huomattavasti hankalampi, pidempi kestoinen ja maksaa aika lailla. Tuosta syystä haluan itse testin nyt, ettei jää mitään epäselvyyttä ja että tytön vurallisiin tietoihin tulee merkintä isästä. Ihan jo sairauksien, sisarusten (sisarpuolien), perinnön yms takia.

En saannu käynnistystä :( Jos olot pahenee nii uudellee soittoo ja sit uus yritys sen käynnistyksen EN muuten synnytä kättärillä vaan lampsin naisten klinikalle..tai siis jos siel on tilaa :)

Helvetin hyvä Tiia ! Mä tos just ohimennen vilkasin mun synnytyskertomusta. Ensinnäki tajusin et mun synnytys kesti 4pv ja olivat tunkeneet jtn väärää lääkettä muhu.. En siis sen tarkemmin lukenut mokailivatko muutakin mutta perkule, jos eivät ees lääkkeitä osaa oikein antaa -_-

Herran jumala :O Toivon et naisten klinikal olis tilaa :) Mites teijän arki on lähteny käyntii?:)

Tässähän tämä. Viime yön tapeltii 5h nukutaanko omas sängys vai äitin sylis :D Kovasti yritän opetella siistiä elämistä, mut on niin pirun hankalaa ! Tol pojal varmaa enemmän vaatetta ku mul ja se on siis melko härkyttävä määrä. :D Sisko vei auton ni ollaa aika jumis koton, mikä vähän harmittaa kyl. Viikko viel. Muisti kaiken suhtee viel tosi geikko ja paaljon asioita hoitamatta mut kyl se täst ! :D

Ei sitä kaiken aikaa voi sylissäkää pitää. Viereen en uskalla nukuttaa :O Kyllä se sieltä vielä tulee. Älä huoli :P

Meil ei oo tyttö nukkunut pinniksessä kuin parit lyhyet päikkärit, nukkuu mun vieressä ja oon todennu et toimii meillä parhaiten. Neidillä on oma pikku pesä mun vieressä (sänky siis 160 levee) mut aina ei suostu ees siinä nukkuu vaan pitää olla ihan iholla. Samoin päivällä, nukkuu mieluiten sylissä. Onhan tää välillä aika haastavaa. Aina kun joku tulee kylään, lykkään neidin toiseen syliin että saan rauhassa syödä/käydä vessassa/suihkussa tms..

Oltiin tänään lastenvalvojan luona. Eipä kuulunut tai näkynyt neidin isää. Ne on sieltä virastosta yhteydessä. Antavat kuulemma 2-3 mahdollisuutta saapua sinne ja testeihin vapaaehtoisesti, sitten haastetaan oikeuteen.. saas nähdä miten tässä käy!

Kolibri onko sulla kantoliinaa tai reppua? Meillä manduca oli esikoisen kanssa pelastus :) Tyttö oli ihan koko ajan iholla kiinni ja olikin aikalailla ainoa paikka missä päivisin nukku. Tyttö manducaan niin sai hyvin tehtyä ruuat, siivottua jne. Samassa tyttö sit oppi nukkumaan normaalissa metelissäkin hyvin..

Eli jos isä ei mee itse testeihin ja äiti niin haluaa niin sillon voi hastaa? Mut siis se ei oo mitenkään pakollista? Jos äiti ei niin vaadi?

Juurikin näin :) Voit kieltää osyyden tunnustamisen ja testit,mutta isä voi niitä itsekkin lähtee vaatimaan oikeuden kautta tosin sillon sen isän täytyy tietää susta ja lapsesta henkilö tietoja :)

Miten isyyden selvittäminen hoidetaan?
Isyyslaissa säännellään tarkkaan isyyden selvittämisen menettelystä ja sen muotovaatimuksista. Isyyden selvittäminen kuuluu sen kunnan lastenvalvojalle, missä äidillä on kotipaikka. Jos äiti on kuollut tai hänellä ei ole kotipaikkaa Suomessa, kuuluu isyyden selvittäminen sen kunnan lastenvalvojalle missä lapsi asuu. Lastenvalvojan on varattava äidille tilaisuus osallistua isyyden selvittämistä koskevaan neuvotteluun, joka on pantava toimeen viipymättä sen jälkeen, kun lastenvalvoja on saanut tiedon lapsen syntymästä äidiltä, mieheltä, joka haluaa tunnustaa isyytensä, tai väestörekisterin pitäjältä.

Lastenvalvoja ei saa aloittaa tai jatkaa isyyden selvittämistä vastoin äidin tahtoa, jos lapsen äiti on kirjallisesti ilmoittanut lastenvalvojalle vastustavansa isyyden selvittämistä ja lapsi on äitinsä huollossa tai hoidettavana.

Isyyden selvittäminen on kuitenkin toimitettava, vaikka äiti on vastustanut isyyden selvittämistä, jos mies, joka katsoo olevansa lapsen isä, on tunnustanut isyytensä. Äidin velvollisuus on antaa totuudenmukaiset tiedot lastenvalvojalle kaikista seikoista, jotka ovat tarpeen isyyden selvittämiseksi. Äidin tulee erityisesti ilmoittaa, ketkä miehet ovat maanneet hänet lapsen siittämisaikana.

Lastenvalvojan tulee ryhtyä toimenpiteisiin veritutkimuksen tekemiseksi lapsesta, äidistä sekä miehestä, joka saattaa olla lapsen isä, jos mies pyytää tutkimusta tai jos lastenvalvoja muutoin katsoo tutkimuksen aiheelliseksi.

Lastenvalvojan on laadittava isyyden selvittämisestä pöytäkirja. Pöytäkirjaan tulee merkitä kaikki ne tiedot, joilla on merkitystä isyyttä vahvistettaessa.

Mitä tarvitsen mukaan lastenvalvojan luokse isyyden selvittämiseen?
Kuvallisen henkilöllisyystodistuksen.

Mitä tarkoittaa isyyden selvittämisen kieltäminen?
Äidillä on mahdollisuus kieltää isyyden selvittäminen, jos hän esimerkiksi ajattelee selvittämisen olevan lapsen edun vastaista. Jos isyyden selvittäminen kielletään, on lapsella vain yksi vanhempi, äiti, joka vastaa yksin myös lapsen elatuksesta.

Äiti on kieltänyt isyyden selvittämisen, mutta haluan tunnustaa isyyteni. Miten toimin?
Ota yhteyttä kotipaikkakuntasi lastenvalvojaan. Miehellä, joka haluaa tunnustaa isyytensä, on mahdollisuus käynnistää isyyden selvittely. Miehellä tulee olla tiedossaan henkilötietoja lapsesta ja lapsen äidistä. Asian hoitaminen on yksinkertaisinta, jos myös lapsen äiti saapuu paikalle. Mikäli mies haluaa oikeusgeneettiset tutkimukset tehtäväksi lastenvalvojan lähetteellä, on myös lapsen äidin suostuttava tutkimuksiin. Lapsen äitiä kuullaan isyyden tunnustamisesta, jonka jälkeen lastenvalvoja toimittaa paperit maistraattiin vahvistettavaksi. Mikäli lapsen äiti ei hyväksy isyyden tunnustamista, maistraatti ei voi vahvistaa isyyttä ja mahdollisesti miehelle syntyy kanneoikeus käräjäoikeuteen.

Mä oon tota kantoliinaa myös miettiny. Päiväl tuo toukka tosin nukkuu missä vaa ilman ongelmia ! :D Mä ku en tosiaa vieree uskalla nukuttaa ja myös, kunhan koira saadaa kotiutettua niin tulis uus ongelma, kun koira saa sängyssä nukkua myös. Piti huomenna ottaa koira totuttelee uuteen kotiin/vauvaan mut sit sain kuulla, et tääl pakul (taas) yritetään koiria saada kyytiin ja joltain naiselta oltiin kesken lenkin yritetty koira viedä.. Mietin omalle kohalle,et mitäs vittua mä voisin tehä jos joku mun pikku fluffen yrittäs viiä ku vauvaki siin vieres.. :/ Nyt ketuttaa ettei oo kunnollist koiraa ! Ja toinen koirani, mikä eläkepäiviään viettää maalla.. Oiski nuorempi ni sen kans uskaltaisin liikkua.. Ei ois eka kerta ku se syystä yrittäs käyä johonki kii

Mä sain lähetteen käynnistys arvioon! :) Kohta on prinsessa täällä!:) Jos hylkäävät nii sit yritetään viikon pääst uudestaan :)

Sain vähä kuulla lisää juttua mun synnytyksest.. Ensinnäki lääkäreiden moka, et piti leikata. Olivat käynnistäneet synnytyksen liian aikaisin. Väärää lääkettä antaneet mulle. Kerran yöllä unohtaneet pojan lääkkeet (ite onneks heräsin siitä sanomaan) Mitähä lie muuta mokailleet..

Mä oon siel kilujunu vittu saatanaa, kun eivät meinanneet mulle perhehuonetta antaa :D Itkenyt isää jäämään sinne. Mähän en ees halunnut sitä koko synnytyksee :D Tapellut hoitajien kanssa saanko nappeja mun mahakipuun leikkauksen jälkeen. Isää kuulemma vähän välil hävettäny oikein mun käytös. Hyvin iloinen ollut aina kun tahtoni olen saanut läpi. Olen siis laantunut teini-ikäisen minäni tasolle. Kaikki voi painua vittuun, jos ei tehdä niinkuin minä sanon ja jos suostutaan niin olen enkeli :DD

Uu, Tiia ! Toivottavasti onnistuu

Takaisin