Hei kaikki! Hui, ensimmäinen viestini foorumille. :)
Odotan esikoistani yksin (raskausviikkoja juuri tänään kasassa 20), sillä riitaannuimme lapsen isän kanssa raskauden aikana, syynä mm. yllättävä raskausaikainen masennukseni jota yritän parhaillaan hoitaa (mutta jota toinen ei pysty käsittämään mulle todellisuutena ja näin se aiheuttaa riitaa ja jatkuvaa vähättelyä/arvostelua asiasta kuin asiasta, sellaista ylipääsemätöntä etäisyyttä ym..), ja jotkin muut vanhat asiat jotka muuttuivat vähitellen melkein "kärpäsistä härkäsiksi" aiheuttamaan liikaa tunnepuolen etäisyyttä, riitaisuutta, ja viemään viimeisiä voimia. Siksi katson nyt parhaaksi pitää myös fyysistä etäisyyttä lapsen isään, että saan itseni kuntoon ja kykenen olemaan äiti lapselleni. Se jää nähtäväksi lapsen synnyttyä, kuinka paljon isä on mukana hänen elämässään - koitan pitää välit sellaisina ettei tule enempiä riitoja ja stressiä (eli ainakin nyt mahdollisimman kaukaisina tämän raskausajan!). Yhteen en enää yrittäisi lapsen isän kanssa mennä, liikaa sitä emotionaalista etäisyyttä! :/
Kirjoittelen tänne (ja opettelen samalla tätä palstaa käyttämään :)) ajatuksella vertaistuesta, uskon sen olevan kullanarvoista.
Eli jos on muita erityisesti yksin odottelevia, ja isosta uupumuksesta ja/tai masennuksesta raskausaikana kärsiviä, ehkä voitais koittaa tukea toisiamme jotenkuten?
Ite olen kohta 30-vuotias ja Oulussa asun. Mulle saa laitella viestiä tänne tai sähköpostiin (
ivijohanna@gmail.com) muut vertaistuen tarpeessa olevat kanssaodottelijat, ja koitan päästä koneelleni aina välillä tsekkailemaan. :) Olen ite hyvin yksinäinen erityisesti tässä tilanteessa, ja nykyään kaikki kaverini asuvat/ovat kaukana ja ei-kauhean-läheisiä muutenkaan, mutta vanhempani asuvat samalla paikkakunnalla.
Paljon paljon voimia kaikille! Kyllä me tästä selvitään, eikös!