Yksin odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jenni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon jo kuukausia haaveillut uudesta, isommasta asunnosta, jossa olisi esim lastenhuone ja tilavampi kylppäri, mutta jotenkin nyt kun aloin sisustamaan tota nykyistä kotia lapsiystävällisemmäksi yms.. niin tuntuu toisaalta tosi vaikealta ajatus sieltä lähtemisestä.. :rolleyes: Jotenkin se vaan on MUN KOTI! ja tykkään sijainnista yms, vaikka onhan siinäkin huonot puolensa.

Jokatapauksessa omistusasunnon vaihtaminen on niin paljon monimutkaisempaa (kaikki pankkilaina setvinnät ja muutokset yms..) etten kyllä jaksanut aloittaa sitä rumbaa vielä. Katsotaan sitten ens kesänä, jos mammalomaillessa olisi enempi aikaa ja energiaa siihen. Asun siis aika minikaksiossa, eli jossain vaiheessa on varmasti pakko vaihtaa isompaan.

Mäki mietin tota isompaa asuntoa. Kaksio on nytten. Mut koiran kannalt ja kyl itteniki haluan ennemmin pihan. Rivarii siis metsästykseen ja varaa ei oo ku kaksioon. Asun siis olkkarissa kuha muksu kasvaa

Mulla nyt tulee kaksio yksiön sijasta ja en valita yhtään :) Olohuone on sen verran iso et voin"muuttaa" sinne ku lapsi kasvaa ja haluaa oman huoneen,mutta jos yhtään tunnen jo nyt sitä nii se raukka ei uskalla nukkua omassa huoneessa :D

Jenni,mä lellin sen niin piloille ettei se uskalla nukkuu ilman äitii :D (en sit kirjottanu tota ;) ) tuleva mummo sais raivarit jos näkis mun kirjottelevan tuommoisia :D

Onnea tyttösen äidille :) Mun tyttö riehuu mahassa taas sellaisella energialla, että huh huh... pelottaa kuin villi se on kun pääsee ulkomaailmaan :rolleyes:

Mä myös pelkään, että hemmottelen lapsen pilalle, kun olen sen kanssa niin paljon kahdestaan. Täytyy vaan koittaa pitää kiinni selkeistä säännöistä ja rajoista ja vuorokausirytmistä itsekin, niin eiköhän ne sitten ole helpompi siirtää lapsellekin.. :rolleyes:

Mun kaksio on siis vaan tosi mini, 34neliöö eikä nytkään varsinaista makkaria vaan olkkarissa alkovi. Keittiö on noin 1,5neliön koppi ja 'pikkuhuoneessa' johon pinnis on tulossa on kaikki vaatekaapit, siivouskomero, säilytystila, jääkaappi, pyykinkuivaus yms... eli tosi paljon mietittävää näissä käytännön järjestelyissä :confused: Onneksi perhetyöntekijä tulee tänään käymään mun luona, niin saan myös ulkopuolisen mielipiteen asunnon suhteen (itse saatan toki paisutella ongelmia ja vaikeuksia..)

Mullaki pieni pelko et lellin piloille :D mulla on hei 28 neliöinen yksiö ja nyt muutan 44 neliöisee kaksioon :)

Tänään oli toka kerta kun tapasin tän meidän perhetyöntekijän ja on ihan uskomatonta miten ihana ihminen se on! Siis tullaan tosi hyvin toimeen ja pystyn puhumaan sille kaikesta, siitä saa myös jo nyt konkreettista apua! Auttoi mua heittämään muutaman ison rojun roskiin, järjesti uuden kodin laatikolliselle elektroniikkaa, jota en tarvii (ne tullaan noutamaan tiistaina) ja lisäksi jo vähän siirreltiin huonekaluja sisusteltiin. Pari tuntia se oli täällä ja enemmän kyllä juteltiin käytännöistä mitä vauva-arki tuo tullessaan ja millä aikataululla pitäisi tää koti saada vauvaystävälliselsi yms.. Se on tosi tsemppaava ja luo muhunkin itsevarmuutta että kaikki menee hyvin! :)

Se on siis ihan kaupungin tarjoama palvelu, maksuton ja kaikkea, mut ilmeisen vähän 'mainostettu'. Mä sain neuvolasta yhteystiedot tolle oman alueen perhetyöntekijälle (virallinen nimi ainakin helsingissä on Varhaisen tuen perhetyö) ja sitten vaan soitin ja alettiin juttelemaan. Niitä voi tavata tarpeen mukaan, kuulemma synnytyksen jälkeen voivat tarvittaessa käydä useamman kerran viikossakin, jos tuntuu että tarvii esim siivous/kaupassakäynti apua tms.. Varmaan kun oon tämmöinen helpostistressaavaa sorttia, asun yksin, lapsen isä ei halua olla missään tekemisissä meidän kanssa ja omat vanhempanikin asuvat kauempana, niin ajattelivat että tarviin ehkä vähän jeesiä :rolleyes: en valita!

Aa no vautsi! :) Mulle ei ehkä siks tarjottu et niin paljon on tukihenkilöitä ja isukki on ehkä haluumas ton neidin elämään :D

Olin itse eka tosi skeptinen asian suhteen, mutta tavattuani tän työntekijän, olen kyllä tosi tyytyväinen :)
Lähinnä siinä on se, että on joku ammattilainen jolta kysyä neuvoa oikeestaan mistä vaan. Neuvolassa kun ovat ihan pihalla esim. kela-asioista, sosiaalituista, erilaisista lapsiperheille tarkoitetuista avustuksista yms.. ei sillä että välttämättä paljoa apua tarttisin, mutta on kiva tietää, että on olemassa henkilö johon turvautua jos apua tarvii. Sitä ei ikinä tiedä..

Pahin pelkoni on se, ettei vauva anna mun nukkua riittävästi, sillä kokemuksesta tiedän etten kykene toimimaan liian väsyneenä. nimim. vuosia käyttänyt nukahtamislääkkeitä.. silloin on kiva, jos voi esim pyytää jonkun avuksi että saisi itse nukkua edes pari tuntia.

Kuulostaa kyl tosi hyvältä :) Mä tiiän mihin rinsessa menee jos mamma on väsyny :D Mun äiti tulee asuu mun tulevalta asunnolta n.300m sinne vaan jos mammaa vähä väsyttää :)

Tosi hienoa, et sulle on tollast apua tarjottu ! Mä en ite varmaa uskaltais ees ottaa vastaa mitää apua. Traumoja sossuist yms. Toki jos oikeesti alan hädäs olee ni otan vastaa, mut mahd. Pitkälle yritän pärjätä ilman.

Oli muute iha pakko käyä äske hakee piparkakkutaikinaa ! Sellasenaa sitä sit mussutan. Hiton fb, ku siel oli kuva leipomuksista :D Kaapis ois siis suklaata, keksejä, rahkaa ja mustikkapiirakkaa. Mut ei ! Ku taikinaa pitää saaha :D

Mun tekee mieli pullaa,mut oon töissä enkä oo viittiny osaa ku yksin sun ku tiiän et syön yhen pullan ja loput roskii :D

Takaisin