Yhtä sun toista vaivaa

Meillä ei oo öisin tuntunu vauvan liikkeitä aikoihin,vaikka miten käyn vessassa ja käännän kylkee ym niin vauva vaa vetelee sikeitä.yritänkii lohdutautua sillä et jospa se syntymän jälkee nukkuis suurimman osan yöstä heräämättä.

meillä rupee vauva meuhkaamaa aina ku meen nukkumaa.. ja herään yölläki liikkeisii.. mut sit sillä on yleensä aina täs iltapäivällä hiljasempi hetki... Kauheeta ku täs vaiheessa saa pelkää et miks ei vauva liiku yms.. Alkuvaihe meni ainaki iha peloissaa ku oli aikasempi km ni ei nyt enää sais sattua mitää.... :O Mutta kai vauvanki on joskus nukuttava ja tilaki on varmasti paljon ahtaampi jo.. Ja jospa se valmistautuis tulevaan sillä ku ei liiku kokoaikaa.....
Olis se kiva jos vauva syntys viimestää aina laskettuna aikana eikä menis kauheesti yli ku kuitenki se kasvaa kokoajan ja sitä enemmä saa jännittää et tuntuuko liikettä vai ei...

Se on ainakin ihan tavallista, että kun tila masussa pienenee ja synnytys lähenee, niin vauvakaan ei oo kovin aktiivinen liikkumaan..

Niinhän ne vaan lopulta tuli ne kunnolla tuntuvat vaivatkin. :smiley-ashamed004 Tähän mennessä saanu kyl aika rauhassa tehdä kaikkee ja touhuta, eikä oo oikein missään juurikaan tuntunut.
Nyt on viikon paikat vihlonu ja paukkunu ihan oikeesti jo tosissaan, nälkä on ihan hirvee kokoajan ja jalkaterät on kuin pullavat pullat. Sormuksista piti nyt sitten vihdoin luopua myös.. Kaikkee pientä on ollu aina välillä, mut nyt se oikeesti tuntuu. Välillä polttelee alaselkää ja nyt ne tuhveroluut vasta paukkuukin, jos oon aiemmin valittanu, et yhyy.. vihloo. :) Paukkuu häntäluussakin... alkaa selkeesti oleen synnytys lähellä. En pistäs pahakseni, vaikka hommat alkaisikin jo ennen torstain käynnistystä. Ja nyt ne päiväunetkin on alkanu maistua. Mä en oo koskaan oikein voinu nukkuu päikkäreitä, kun tuntuu, et pää särkee aina jälkeenpäin. Mut kyl nyt sahataan zetaa! Vois vetästä vaikka toiset päikyt, ellei kohta ois jo "nukkumaanmenoaika." Onneksi toi vauva mesuaa vielä oikein mallikkaasti ja mahtuu potkimaankin.. se voi kohta olla ikävä näitä tuntemuksia, vaikka rakkauspakkaus onkin pian sylissä. :love017

Sinbbu: Jaksamisia sinne päin olojen kanssa. Toivottavasti olis synnytys nyt ovella, ettei muuten vaan juili ja kiusaa. :thumleft

Mulla on nyt niin kamala päänsärky, että voi luoja! Päikkäreitä en tähän aikaan enää nuku, koska sitten yöunet menee ihan persiilleen. Kai se on otettava särkylääkettä, vaikka oon tosissani pyrkiny jättään kaikki turhat lääkkeet raskauden ajaks. Selkääki jomottaa ilkeesti ja pitäis jaksaa vielä imuroida. Kauhee valitus, mut nää tämmöset pikkuvaivat ei oo kivoja. :sad010

Haluan uskoa että vauvalla vain ei ole tilaa liikkua. Ihan pientä mötyämistä oli havaittavissa kun menin vuoteelle, mutta tulin tähän juomaan vettä ja vetäsin makeen risifrutin naamariin, on se kumma jos ei ala vauva heräileen.
Toisaalta, voi raukkaa, kun luulotautinen äiti ei anna nukkua. Toisella on ihan varmasti kaikki oikein hyvin ja makeet unet meneillään, niin minä täällä teen kaikkeni että saan toiselta tarvittavat merkit olemassaolosta. Tosiaan kun aiemmin hän on ollut kovin liikkuva.
Ja mies ei säästy tältäkään vaivalta, suutuin kun hän vaan hyssytteli että kaikki ok, ei hätiä mitiä. (vaikka niitä liikkeitä ei kymmentä tunnissa tullut) Mutta ymmärrän, jonkun täällä on oltava järkevä. Enkä minäkään nyt hysteerinen, mutta inhottava tunne :smiley-angry016

Känkkis, ymmärrän tunteesi! Toissapäivänä ihan sama fiilis. Mä hypin ja pompin, tökin ja heiluttelin mahaa. Söin ja join makeaa, ei mitään. Illalla ihan pienen muljahduksen tunsin ja toivoin, että eiköhän ole ollut vain hiljainen päivä. Eilen ja tänään on mahassa liikuttu ihan mukavasti. Ehkä sinullakin on vain ollut tänään hiljainen päivä ja kaveri vaan vetelee unia!! :love022

Sain eilen tietää ne verikokeen tulokset ja huh minulla ei ole siis raskaushepatoosia, vaan verikokeen tulokset oli esimerkillisiä.

Känkkis, jos liikkumattomuus jatkuu mene ihmeessä ylimääräiselle neuvolakäynnille. Minua on muistutettu monesti neuvolasta, että jos vauvan liikkeissä tapahtuu muutoksia, eli liikkuu vähemmän kuin aikaisemmin, niin pitää varata ylimääräinen aika, niin kuunnellaan vauvan sydämensykettä. Tietenkin, jos vauva taas liikkuu normaalisti, niin ei pitäs olla hätää.

Tämä ei nyt sinänsä ole raskausvaiva, mutta olen huomannut, että tuo masuasukki on nyt tärissy pari kertaa. Sellaista nopeaa tärinää muutaman sekunnin. Onko muilla samaa ja onkohan normaalia?

Huomenta, kauhee nälkä herätti jo ennen seittemää aamulla, joku vaiva sekin :laughing025
Liinanna hienoa kuulla että verikokeesi tulokset ovat ok :)
Viime yönä vauva sitten ilmoittikin oikein ryminällä, että täällä kuule ollaan! Ja pää jumissa on vähän vaikee toteuttaa tulevalle mutsille niitä merkkien antoja, mutta juu, nyt voi taas rauhoittua, ainakin hetkeks :love7 LA ois ens maanantaina ja kai sitä alkaa jo pää pehmeneen, enemmän ku paikat.

Neuvolassa sanoivat että nyt toivotaan niitä supistuksia, jotta synnytys etenee kunnolla. Onko sitten niin että jos mitään vaivoja ei ole näin ennakkoon sen koommin, ja tästä lähdetään yks kaks synnärille, niin itse synnytys on kenties pidempi ja kivuliaampi? Terkka vain antoi niin ymmärtää..?

Ei mulla ainakaan ollut niin. Kumpikin aiempi synnytys alkoi yks kaks toinen supistuksilla ja toinen vesien lähdöllä. Eka kesti 11 tuntia toinen 7 ja molemmissa oli ilokaasu ja PCB ainoat helpottajat. Eli ei ollut mitään ennakoivia jomotuksia selässä tai supistuksia alamahassa aiemmin.
Nyt vähän pelottaakin, kun tämä raskaus on alusta asti ollut ihan eri maata ja ekat supistelutkin tuntuivat jo kuukausi takaperin :schoked025

Känkkis: On nuo siun terkan jutut ihan höpöhöpöä. :) Synnytyksiä on niin monenlaisia, ihan kuten meitä synnyttäjiäkin, että oireettomuudesta ennen synnytyksen käynnistymistä ei voi ennustaa yhtään mitään. Minäkin voin esikoista odottaessa loistavasti ihan loppuun asti, edellisenä iltana käytiin vielä reipas tunnin lenkki koiran kanssa. Ja kävelin lähes entiseen tahtiin tosiaan vielä loppumetreillä. Ja synnytys oli ensisynnyttäjälle kuitenkin ihan reipas: kokonaiskesto 7h50min. Eka supistus tuntui joskus kahdentoista jälkeen yöllä, tyttö syntyi aamulla 8.12. Ja ainoastaan kohdunkaulan puudute laitettiin loppuajasta, sen ansiosta viimeinen tunti ennen ponnistusvaihetta oli ihana lepohetki. Ja hyvin pärjäsin. Eli ei oikeasti voi mitään ennustaa siitä, onko mitä oireita ennen synnytystä. Ihme neuvolantäti, kun pitää tuollaisella mennä säikyttelemään, kun ei edes pidä paikkaansa.

Täällä on alaselkä tulessa, tulee puukoniskun oloisia tuntemuksia alavatsaan, supistelee kipeesti varsinkin öisin muttei säännöllisesti, väsyttää, painostaa pirusti tuonne alapäähän, kokoajan liikkuessa tuntuu olevan kestosuppari päällä (tosin kivuton), ja itkettäny on nyt melkein solkenaan kaks päivää, useimmiten ihan vaan ilman syytä ja muuten vaan.

Viikko olis vielä leikkauspäivään, ja vaikka miten ihanalta tuntuu et viikon päästä mulla on jo tähän aikaan oma nyytti melko varmasti sylissä <3 jos ei leikkauspäivää jostain syystä jouduta siirtämään (mun tuurilla siinä käyp vielä silleen, voiskii ennakkoon tirauttaa muutaman kyyneleen sit vaikka sillekin ajatukselle kun tuota itkua tuntuu riittävän..), ei ajatus vielä viikosta tällaisilla oloilla ja fiiliksillä paljoo houkuta.. :/ Ei ole ihan näin epätoivoista oloo ollu vielä tän raskauden aikana. Huoh... :/

Kunnon tilitys. Huomiselle toivon jo vähän parempaa päivää ja mieltä.

Itellä on oireet loppunu melkeen ku seinään.. eilen oli vielä jotain menkka jomotusta,mut se siitä..tuli käytyy jopa pieni lenkki heittämässä mut ei siit ollu mitään apua :D ja tekis mieli vaan nukkua jokanen päivä ohi :) Laskettu aika olis tänviikon lauantaina ja mä olen jo ainakin niin turhautunut odottamaan, vaikka ylihän se varmasti menee :D huomenna mennään kuuntelemaan mitä neuvolatäti sanoo.Ite olen kans huomannu noista vauvan liikkeistä, et eipä se enää liiku niin ahkerasti kun ennen,mut liikkuu se jotenki,välillä on vähän hiljaiseloa ja muutama kerra muljannu oikee kunnolla. :D

Liinanna ! mulla on kans,ja jostain luin,et sikiö mukamas pissaa silloin ja toiset sanoo että se venyttelee :smiley-angelic003
Ite olen miettinyt tätä tärinä hommaa välissä..viimeks eilen tuntu sellanen jännä parin sekunnin tärinä.

mä oon nyt kyl tullu siihen tuloksee et mulla on kyllä joku keliakia tai joku vastaava,tänäänki sai juosta peukalo persiis vessaa ja ei mitää muuta "ennakoivaa oiretta" oo :angry9.

Oon kanssa huomannu, että mukula on joinain päivinä rauhallisempi ja rauhallinen jakso voi kestää aika kauankin. Esimerkiksi lauantaina sukujuhlilla en juurikaan tuntenu liikkeitä ja illalla kotona sitten pikkupaniikissa tökin kaveria... Siitähän se kunnon monotus alko. Oli varmaan kuunnellu korvat höröllä möykkääviä sukulaisiaan ja ei malttanu siksi liikuskella :) Mulla liikkeet tuntuu edelleen voimakkaina johtuen kai siitä, että mulla on lapsivettä paljon eli tyyppi pystyy edelleen liikkumaan hyvin.

Tärinää en oo huomannu, mutta tää meidän kaveri kyllä hikkailee välillä tosi tiheästi...

IceCream: Suolen tyhjennysvaihe menossa? :) Joillain enteilee, että synnytys on huomenna, joillain sitä että parin viikon päästä ;D

Mulla oli myös eilen suolentyhjennysvaihe, mutta eipä ole tänäänkään supistellut.

joo ei niin supistuksen supistusta,kyllähän ne varmaa jo sit kahen viikon päästä käynnistää jos ei muuten tuu :)

Mulla rupes kans vatsa toimiin turhankin hyvin.. Ei oireillu ensin mitenkään, mutta kun piti pissalla käydä, niin sitten tuli muutakin :D

mulla toi suolentyhjennys on alkanu aina sillä et vatsa vetää pinkeeks ja sit sitä rupee kuumottamaa,mut tosiaa vaa kerran päivässä,eiks sen pitäs tyhjentyy useemmin kun kerran??

Takaisin