Yhtä sun toista vaivaa

Kai se vähän riippuu.. Toisilla tyhjenee useamman kerran ja toisilla tyhjenee kertaheitolla. Ei siinäkään varmaan mitään tiettyä kaavaa oo.. Esikoisesta mulla ei edes suoli tyhjentyny itestään, vaan sain peräruiskeen ennen synnytyssaliin siirtymistä.

Kellitys Hyvä että joku sanoo suoraan. En ole erityisemmin pitänyt tästä neuvolan tädistä, joka on kovin nuori ja kokemattoman oloinen, teennäinen ja hieman hermostunut. Mutta tiedän ettei meidän yhteistyö tule jatkumaan enää ensi kuussa, niin olen ajatellut että samapa tuo. Jokainen meistä on joskus ollut noviisi aloittaessaan hommiaan, mutta itsekin hoitoalalla olevana toivoisin etten minä ole noin teennäinen, tai sitten mut saa ampua! :laughing001

Tänään on myös tyhjennetty urakalla. Mulla alkaa yleensä kuuma aalto ja ällötysolo, jonka jälkeen on pakko suunnata vessaan. Maha vetää myös pinkeeksi. Saattaa tulla useamman kerran päivässä.

Tänään on ollut melko tuskainen olo koko päivän. Kaveri varmaan kaivaa tunnelia päällään, koska kipu tuntuu sekä tuolla alhaalla, että selän puolella. Ei edelleenkään supistuksia.

Mulla on ollut tämän raskauden aikana 4 eri neuvolan tätiä. Ja huomaa kyllä että henkilöstä riippuen tulee ihan erilaista "tietoa". Ainahan sitä osaan asioista sekoittuu niitä omia mielipiteitä :P Oon kokenut jotenkin rasittavaksi kun aina on eri työntekijä vastassa.. Saa selittää uudestaan ja uudestaan samat asiat, ärr purr. Jotenkin ymmärsin että yleensä on sama henkilö alusta loppuun? Mun alkuperäinen eläköityi, seuraava jäi saikulle ja nyt on sitten tää kesälomahärdelli. Saapa nähdä kuka siellä huomenna on vastassa :)

Hyvä; just lueskelin teidän suolentyhjennysstooreja niin pitihän se itekkin juosta tästä hirveellä vauhdilla "puuteroimaan nenää". Olikohan joku sympatiareaktio :D Tänään on ollut sellanen kestosupistus päällä, ei käy kipeetä. Oon kokkaillut koko päivän ja leiponut leipää --> oon huomannut jo aikaisemmin että uunista nouseva kuumuus saa helposti kramppaamaan.

Mulle iski nyt sit kiva flunssa :angryfire Toinen poskiontelo täynnä räkää, ja niistäminen sattuu niin et saman puolen silmä vettyy. Kyl mun mielest pikkasen huono hetki saada mitään tautia päälle ku synnytys näin lähellä. Ei olis eilen pitäny istuu tuol pihal juoruilemas naapurin kans kolmee tuntii.
Mulle ei varmaa tot suolentyhjennystä tuu, viimeksi sain pyytää ruiskeen synnärillä.

On tässä saanu käydä pöntöllä pierasemassa, ku voi tulla mukana lusikallinen. Et joo, nyt toimii vatsa, usein ja päivittäin. Hienoo....

Mulla on ollu tässä jo joitakin päiviä semmosia iskias-tyyppistä kipuilua vasemmassa kankussa, kun nousen varsinkin makuultani ylös. Yleensä vihlasee vaan hetken ja onnun parin askeleen verran, mutta tänään se sitten ärtyi oikeen kunnolla. En siis meinannu päästä millään eteenpäin, kun vihlo niin peevelisti tohon vasempaan kankkuun ja reisiluuhun.
Esikoiselle kun iltapalaa annoin, niin siinä ruokapöydän ääressäkin vääntyilin ja kääntyilin, kun teki niin kipeetä. Enkä tosiaan voinu istua edes suorassa. Ja siinä istuessa se kankun kipu säteili tonne nilkkaan, akillesjänteen tienoille. Muutenkin tuntu, että ihan kun joku hermo olis jotenkin puristuksissa, kun jalka tuntu hiukan kireeltä ja paria pikkuvarvastakin kiristi.
Kai se on tää loppuaika tuonu mulle nyt tämmösenkin vaivan, kun kohtu on niin iso ja painaa kaikki kasaan..

Lueskelin eilen illalla tosta mun kankun ja reisiluun kipuilusta, ja vois kuullostaa siltä että kärsin nyt sitten raskausajan iskiaskivuista.. :/ oli jollakin mammalla jouduttu synnytys käynnistämään, kun ei ollu päässyt enää kävelemään. Enkä meinannu mäkään päästä eilen illalla..
Oonki tässä vähän pohtinu, että pitäiskö näistä kivuista olla yhteydessä neuvolaan, vai pitäiskö vaan pahalla sisulla yrittää kestää loppuun asti.. Voi ristus kun meinaan sattuu :(

Toinen aamu peräkkäin kun herään kuvottavaan oloon, tekis mieli oksentaa, makuulla ei löydy asentoa missä olis hyvä olla. Yö menee pissalla ravatessa ja vatsaa on särkeny lievästi koko yön, väsyttää.

mua taas närästi lähestulkoon koko yön,ei ollu se vauvan häätökebabbi vissii hyvä idea,eikä se ees toiminu :smiley-angry017

Väsymystä kyllä täälläkin. Olin niin laiska yöllä, että vitkuttelin vessaankin nousemisen kanssa pari tuntia - osittain toki senkin takia etten halunnu rasittaa tota kipuilevaa kankkua. Ja kun kerran nukuin taas parvekkeen ovi auki, niin eihän siinä mitään nukkua voinu kun vettä tuli kun aisaa oikeen taivaan täydeltä. Semmonen kohina ja ropina että sekin valvotti. Taitaa mennä hyvin pitkälti lepäillessä tää päivä..

Mulla kans on tota vihlovaa kipua, kun nousee ylös sohvalta, sängyltä ja portaalta. Parina kertana se on jäänyt päällekin ja lisäksi tuntuu suonenvedolta tuolta taipeesta niin pahasti, kuin jalka repeytyisi irti..
Kummallisia vaivoja, jotka ovat taas ekaa kertaa vasta tässä kolmannessa raskaudessa..
Paino on kyllä pysynyt kunnon lukemissa, kun tähän mennessä edellisissä raskauksissa oli tullut se n.9kiloa, mutta ei oikein tunnu juhlinnan aiheelta, kun sen tilalle on tullut kivut, harvinaisen pitkään minun tapauksessa kestänyt raskaus ja ennakoivia supistuksia.. :smiley-angry003

Mirabella: ihanaa etten oo yksin tän veemäisen kivun kanssa! Vaikka en tietenkään toivois tätä muillekaan. Mullakin tämmönen vaiva ekaa kertaa ja toinen raskaus.

Ny on pakko valittaa...
Sanoin eilen ukolle et sais tää pikkune tulla jo tähä maailmaan tuhiseen ku ei vaan yksinkertaisesti jaksa enää olla se kömpelö mamma mursu vaikka LA on vasta parin viikon päästä...
Ukko ihmetteli et ei se ny noin raskasta voi olla.. Miehillä tuntuu olevan vaikee ymmärtää kuinka raskas tää maha on loppuraskaudesta ku joka paikkaa kolottaa, maha roikkuu, et saa nukuttua ja sen takia oot kiukkune ku ampiainen!?? Mun puolesta saa tulla vähä aikasemmin täältä masusta ulos...

oisin sunkaa nappo samaa mieltä mut nyt on jo vähän myöhästä :laughing8 nyt vaa rupee toivoo et kuhan nyt ees kahen viikon päästä...

LilMinni: Mulla on ollu tosi alusta asti tota samanlaista kipua kankussa. Välillä äityy niin pahaksi etten oikeesti pysty liikkuun! Mulla on helpottanut tukivyön käyttö tota vaivaa, mutta kyllä se silti aina välillä puskee esille ja nyt lopussa tosi usein vaivaa. On tosi mukava, kun kävelee kotona seiniä pitkin kumarassa, kun sattuu niin peevelisti! :smiley-angry019

nappo: olikos teille tulossa ensimmäinen lapsi..? Miehet tuntuu olevan aivan ulapalla ensimmäistä lasta odottaessa, mutta seuraavien odotuksien kohdalla ne ymmärtää jo paremmin. Tai ainakin näin meillä on menny. :)

Suviii: mullakin kävi eilen illalla mielessä, että tukivyöstä vois olla ehkä apua, mutta en semmosta enää näin viime hetkille hanki. Laskettu olis kuitenkin ens viikolla.. Ja mä kuljin kans eilen pahimman kivun aikaan ihan kaksin kerroin, ja seiniä pitkin. Jotenkin en edes halunnu häiritä isäntää, niin väkisin vääntäen, hammasta purren ja itku kurkussa yritin klenkata pitkin keittiöö että esikoinen sai iltapalaa..
Ja yöllä&aamulla se kostautu, kun ei pyytäny apua. Kun ensin vaivas vaan vasen puoli, niin sitten rupes jo oikee puolikin ärtyyn :(
huoh näitä vaivoja! :/

Mulla on tullut sellanen ihan ihme vaiva, pari viikkoa vaivannut. Aamuisin on ihan hellät jalkapohjat, aivan kun kävelisi lasisirpaleiden päällä. Päivän myötä helpottuu. Ei ole ainakaan mitenkään silmämääräisesti turvonneetkaan noi räpylät. Ei osannut terkkakaan tänään sanoa asiaan juuta eikä jaata.

Minusta tuntuu että meillä ukko voivottelee enemmän kun minä. Ja aina pitäis olla hoivaamassa :confused5

Takaisin