Yhtä sun toista vaivaa

Vivi84:mitä kaikkee sillä k1ukkus3lla oli?mä en jaksa ehtiä tuolta enkä ainakaa muista laughing7.

Oon nyt sitte saanu yölliset selkävaivat,ei oo hyvä nukkua selällää kun koskee ja aina ei jaksais nukkua kyljellääkään.vissiin ois sitten valvottava.
kävelystä ei taho tulla mittää kun rupee vatsaan koskemaa.kuuluukohan se asiaa ja mistähän semmonen johtuu?voikohan sille tehdä miiitäää?

Täällä vaivaa suonikohjut! Tosin kymmenisen vuotta sitten murkkuiässä olivat suunnilleen samassa jamassa. Olin jo ehtinyt ajatella, että eivät ala pahemmin vaivaamaankaan kun tähän saakka meni ilman ongelmia, nyt sitten helteet ilmeisesti pahensi asiaa. Nooh, ensi viikolla on neuvolalääkäri että pitäisi varmaan kysäistä tukisukkia tms. Ei mulla kyllä tukisukkia ole ollut aiemminkaan (kohjut eivät yleensä pullottaneet juuri silloin kun niitä kävi näyttämässä) ja nytkin kylmä-kuuma-vesikylvyt ovat auttaneet. Ei vaan haluis, että kohjut pahenee kun nyt oli jo vuosia mennyt ilman ongelmia. Meillä kohjut kulkee geeneissä, mummu kehotti jo alkuraskaudesta pitämään jalat lämpöisinä ja kertoi itse saaneensa kohjut raskausaikana. Nyt tuskin auttaa, vaikka pitäisikin villasukkia :D

IceCream: Minullakin alkoi jo aika aikaisin pakotus mahassa, kun käveli vaikka pikkaisen lujempaa tai pikkaisen normaalia pidempään. Kysäisin asiaa neuvolantädiltä viimeksi (mietin, että onko nämä nyt niitä supistuksia sitten) ja täti piti todennäköisimpänä ihan vaan vatsalihasten venymisestä johtuvaa kipuilua :) Minulla ainakin on ollut vahvat vatsalihakset naiseksi (näin on joskus gyne sanonut), joten ajattelin että ne sitten varmaan pistää hiukan enemmän hanttiinkin! Supistusten pitäisi tuntua menkkamaisina kipuina ja asiaa ajateltuani totesin, että minun kipuni tuntuu ainakin ihan lihaksen "pistämiseltä". Olen kuitenkin ottanut joka kerta tuon kivun tosissani ja huilannut!

Kovat on turvotukset, verenpaine koholla ja pelko että pissa ei oo puhdas, viikon päästä kontrolli :( öisin vaikee nukkua, paljon hereillä oloa ja töissä kärvistelyä..huoh..

täällä riesana pukamat,prkl!
kävin tänään apteekissa ja se myyjä tai mikälie olikaa, ei "suostunu" myymään Scheriproct neo kombi-pakettia,ku varmistelin sitä viel,et käyhän se varmasti raskaana olevalle... kyllä kyrsii :BangHead

Hemskatti sentään! Arvasin että jossain vaihessa kostautuu kun olen kaikille hehkuttanut helppoa raskauttani. Mulla oli tosi rankka vatsatauti alkuviikosta ja se toi tullessaan monta lisävaivaa. On ollut tosi paljon harkkasupistuksia, alakerta tuikkii, närästää, koko selkä, takapuoli ja jalat ihan jumissa ja myös unirytmi mennyt sekaisin. No täytyy toivoa että nämä oireet vielä poistuisi ja saisin sen energisen minäni takaisin! Onneksi vatsataudista huolimatta masu-asukki on liikkunut tosi pirteästi, joten siitä ei ole sentään tarvinnut murehtia :)

Jaksamisia kaikille muillekkin kärsiville!

^Hennah^ mulla oli se pukama, ja sattui neuvolalääkäri sitten siihen vajaan viikon kuluttua vaivan alettua. Lääkäriltä kysäisin ja sanoi että on jo paranemassa, mutta jos tulee uudelleen niin noita ihan apteekin käsikauppasalvoja saa käyttää. Ne on kuitenkin kortisonipohjaisia, joten ei kannata käyttää pitkiä aikoja. Samoin pitäis yrittää pitää masu pehmoisena, tuntuu vaan että helpommin sanottu kuin tehty! Näin rdb seurannassa olevana rusinat, viinirypäleet, luumut ym pehmoistavat on kielettyjen listalla... Onneksi tosiaan meni ohi!

ahkuinka mukavaa on herätä yöllä ku vetää suonta jalassa... tuntuu et se pahenee vaikka mitä tekis... joka yö pelottaa et koska alkaa suonenveto :// ei kivaaa...

Julie00:magnesium auttaa ainakin itelläni tohon suonenvetoo.ja auttaa myös ehkäsemää ummetusta.mut mikäs auttais yöllisii vessareissuihin?? :smiley-angelic001

Mä oon saanu hillittyä yöllistä vessassa juoksua sillä, etten juo iltasin mitään. Ja on jopa auttanu, mutta kyllä aamulla on jo päästävä vessaan :)

Täytyy ostaa magnesiumia. Joo yölliset vessareissut ei oo kivoja. Ja illalla on pakko juoda ku janottaa.

Minä olen sitä magnesiumia syönyt jo pitkän aikaa, silti useana yönä on suonenvetoa. Lisäksi olen nyt killittänyt vichyvettä, yleensä sellaista, johon on lisätty magnesiumia. On ne kai vähän auttaneet. Ilman mitään magnesiumlisää vaivaisivat takuulla vielä pahemmin. Usein suonenveto iskee pohkeeseen, kun kääntää kylkeä yöllä, mutta olen huomannut, ettei se välttämättä iske, jos pystyn pitämään jalat mahdollisimman rentoina kylkeä kääntäessä. Pitää aina oikein keskittyä kääntymiseen. laughing7

Onneksi pahempia vaivoja ei ole ilmaantunut. Joskus vähän liitoskipua ja selällään jalat koukussa ei voi maata, kun sitten ei pääse enää ylös. Kiva vaiva neuvolakäynneillä... Enimmäkseen pystyy toimimaan edelleen normaalisti. Helteetkään eivät pahasti kiusanneet. Aamuyöllä joutuu kyllä joskus laittamaan peittoa mahan tueksi, jos nukkuu oikealla kyljellä. Pake kun viihtyy oikealla kyljellä pää alaspäin, niin painaa enemmän juuri oikealle puolelle mahaa. Mutta sekin on onneksi aika pieni kiusa.

IhaNainen: no juu siis kun tää vaiva ei johdu edes vatsan toiminnasta,se toimii ihan ok.. :D
esikon syntymän jälkee kävin lekurissa pukama-epäilyn takia,mutta lääkäri sano ettei ole ja epäilee,että raskauden aikana kohtu on painanu suolen niin alas,että tuntuu tursuilevan ulos... :/ mut nyt ajattelin kyllä kokeilla nuo supot ja rasvat,jos ei auta,niin sit tää on varmaan vaa sitä,että kohtu painaa suolta niin alas...kiva vaiva, jee :D

Täällä on nyt sellainen vaiva, että pelkään, että poksahdan :D Esikoinen varoitti siitä kuukausi sitten, ja nyt se tosiaan tuntuu siltä.

Sitten on näitä tavallisia, suonenvedot yhä öisin, sietämätön närästys varsinkin iltaisin ja uudelleen lievää pahoinvointia, vessassa ramppaamista ja muuten vaan valvomista öisin, kun Tyyppi melskaa mahassa. Supistuksia on välillä, alaselkäkipu alkaa olla jatkuvaa, eikä tuo nukkuminen Lapin-vaelluksella retkipatjalla teltassa ja kaksi yötä autossa suorastaan juhlaa unien puolesta ollut.

Kellitys:Ite oon syöny tota magnesia 350:tä raskauden alusta asti 2 tbl per päivä ja varmaa kaikenkaikkiaan 3 yönä vetänyt suonta koko raskauden aikana.Siihenkin epäilen syyksi liian vähäistä juomista ja hikoilua.

Selkäkipu tahtoo tulla "liiasta" istumisesta,tai no mikä on liikaa,vartin istunut ja nyt tekisi mieli mennä sohvalle selälleen..mutta mutta,töihin ois lähettävä,3 päivää töitä jaljellä :happy093 sit lomat alkaa :cool05

Nonni, mattojen pesu kostautu eilen. Ilmeisesti monen päivän pesurumba sai molemmat ranteet turpoomaan ja on sitten ihan SAIRAAN kipeet. :cwm Eilen oikein verisuonet pullotti ja sormetkin oli ihan turvonneet. Tarvis varmaan tässä ruveta soittelleen tonne neuvolaan...

Suvii: ikävä vaiva, tsemppiä!

Minä sain toissailtana oudon kohtauksen. Söin oikein tuhdin annoksen salmiakkia, kun silmissä musteni, luulin että pyörryn, pääsin kontalleen lattialle ja siitä miehen luo sanomaan että voin huonosti. En uskaltanut mennä vessaan sanomatta, missä olen, enkä myöskään lukita ovea. Oksetti mös rajusti ja ihoa pisteli joka puolelta niin kuin olisi puutumassa. Hetkistä myöhemmin kylvin kylmässä hiessä. Pyörrytys ja pahoinvointi hellittivät jonkin ajan päästä, mutta säikähdin siis todella. Ja nyt on salmiakki pannassa :) Osaisikohan joku sanoa, mikä mulla oli, siis sen lisäksi että söin liikaa salmiakkia..?

Täällä ilmaantu tänään täysin uus vaiva, mitä ei ollut sillon kun esikoista odottelin viimesilläni.

Eli toi häpyluu on nyt aivan hillittömän kipee, ja tekee sitten tosi ilkeetä kävellessä. Tuntuu ihan siis siltä, kun jokin painais siihen häpyluuhun, kun kävelee.. Semmonen pieni paineen tunne tuntuu sillonkin, kun istuu tai makaa, mutta kävellessä ihan rehellisesti sanoen sattuu, eikä tahdo päästä eteenpäin.

Yhtä sun toista vaivaa, mutta tänää päällimäisenä armoton vi*utus. Vauvalla masussa kaikki hyvin, eikä muutenkaan niin isoa asiaa etteikö siitä selviäis, mut armoton kiukku. Monesta asiasta. Päiväunet ei auttanu.

Kurjaa olla ikävänolonen ihminen ja viedä odottamisesta välillä ilo, mutta minkäs teen.hö.
Lohduttaa jos joku muukin kärsii moisesta. Sukulaisten tungettelevuus häiritsee ja sitten saa niidenkin kanssa tapella.
Semmosta. Heti helpotti.

Tuttu tunne Känkkis, kyllä eräskin v***tus päivä koettu! No, mut huomenna on taas päivä uus, ja jos vieläkin v***ttaa, ni ehkä sit ylihuomenna ei enää niin paljoo :) Se pitää vaan potea pois. Ainakin itsellä ei auta edes yrittäminen, vaan pitää vaan kiukuta ja odottaa päivää seuraavaa. Hyvä että tänne purkautuminen helpotti :)

Mulla oli lauantaiaamuna uudelleen tuollainen huimauskohtaus, jonka aikana valahdin täyteen kylmää hikeä. Tosi inha kokemus, eikä kyllä liittynyt salmiakkiin tällä kertaa. Onneksi huomenna on neuvola, niin pääsee purkamaan huolia, vaikka tuskinpa ne siihen osaavat mitään sanoa.

Täälläkin on mielialat heitelleet rajusti, itseä inhottaa olla välillä ihan raivopää.

Takaisin