Täällä vaivaa suonikohjut! Tosin kymmenisen vuotta sitten murkkuiässä olivat suunnilleen samassa jamassa. Olin jo ehtinyt ajatella, että eivät ala pahemmin vaivaamaankaan kun tähän saakka meni ilman ongelmia, nyt sitten helteet ilmeisesti pahensi asiaa. Nooh, ensi viikolla on neuvolalääkäri että pitäisi varmaan kysäistä tukisukkia tms. Ei mulla kyllä tukisukkia ole ollut aiemminkaan (kohjut eivät yleensä pullottaneet juuri silloin kun niitä kävi näyttämässä) ja nytkin kylmä-kuuma-vesikylvyt ovat auttaneet. Ei vaan haluis, että kohjut pahenee kun nyt oli jo vuosia mennyt ilman ongelmia. Meillä kohjut kulkee geeneissä, mummu kehotti jo alkuraskaudesta pitämään jalat lämpöisinä ja kertoi itse saaneensa kohjut raskausaikana. Nyt tuskin auttaa, vaikka pitäisikin villasukkia :D
IceCream: Minullakin alkoi jo aika aikaisin pakotus mahassa, kun käveli vaikka pikkaisen lujempaa tai pikkaisen normaalia pidempään. Kysäisin asiaa neuvolantädiltä viimeksi (mietin, että onko nämä nyt niitä supistuksia sitten) ja täti piti todennäköisimpänä ihan vaan vatsalihasten venymisestä johtuvaa kipuilua :) Minulla ainakin on ollut vahvat vatsalihakset naiseksi (näin on joskus gyne sanonut), joten ajattelin että ne sitten varmaan pistää hiukan enemmän hanttiinkin! Supistusten pitäisi tuntua menkkamaisina kipuina ja asiaa ajateltuani totesin, että minun kipuni tuntuu ainakin ihan lihaksen "pistämiseltä". Olen kuitenkin ottanut joka kerta tuon kivun tosissani ja huilannut!